Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
weet dat de voorkant op een b manta past, hoe het bij een a zit ?
heb idd al een beetje research gedaan,
en wil graag de ervaringen op een xe weten,
als het een 4 2 1 wordt wordt deze exacte het zelfe, maar dan dus iets dikke, 50,8.dikke voorremmen gekocht geboorde zimmerman schijven , met grote calibra turbo klauwen met sport remblokken
ook een 63,5mm simons middendemper, welke dus nog zelf pas moet, en een kleppendeksel gescoort, voor een custom ideetje,binnekort pics !
het is een origineel raam !,
schuif kantel,
alleen niet meer in hele goede staat, ( glas )
wel is het dak lekvrij,ik zit erg in twijfel,
zit nu stuur bekrachtiging in
maar wil het er eigelijk uit ivm gewicht,
en ruimte voor de kompressor,met wat voor assen rijd je ?
Inmiddels staat de kadett er zo bij,



ook knappe achter remmen gemonteerd,
261mm geboord brakemaxx, met sportremblokken

ik had nog een chip te goed, dus had die nog maar even gemonteerd ( toen ik er nog mee reed )


en dit wordt hoogst waarschijnlijk de nieuwe kleur van de kadett of in ieder geval iets wat er op lijkt.

wat er nu nog moet gebeuren aan de carroserie,
is 1 daklijst dichtlassen en 1 nieuwe dorpel ( bijrijderkant, ) de bestuurders kant is al klaar,
achterschermen strak maken,
ik wil of de deuren cleanen, of audi handgrepen er in lassen,
dakraam er uit,2 custom bumpers bouwen,
ook ga ik de plaats van de oude spiegels dichtlassen,
en komen er waarschijnlijk engelmann spiegels op.gr
rijd je eigelijk met of zonder stuurbekrachtiging ?
kan het op de foto niet goed zien.hehe ben gewoon benieuwt mijn xe, draait namelijk nogal veel toeren,
en ga hem voor circuit gebruik in bedrijf nemen. benieuwt naar ervaringenpb me maar even, dan leg ik je het een en ander uit.
heb er zelf geen last van, mijne is ook net nieuw, heb ook levens lange garantie,
gebruikt niet te veel voor betaald ?is de afvoer van het dakraam lees put deksel haha,
maar die gaat er ook nog uit, maar laat het nu nog even zitten,
top apparaatje he, jij neem ik aan ook gekocht, zonder bon ? :wors
Laswerk aan 1 kant is idd gedaan, op het custom werk na dan haha :lol:
strakmaken moet ik nog doen natuurlijk,
zat er veel werk in de dorpel omdat hij natuurlijk te kort was, en er dingen niet paste,
zo heb ik ook het achterrandje in je wielbak er zelf in moeten maken enz,
nu eerst hard werken zodat de astra op de weg komt, en dan kan de kadett gestript worden,hier de foto;s












leuk project maat,
strakmaken, en laswerk komt wel goed toch, :jerry :jerryvandaag begonnen met de nieuwe dorpels, morgen weer verder,

ik heb hele mooie volledig stalen / cooper head pakkingen gevonden, welke in elke dikte te leveren zijn, intercooler komt er ook tussen, en wil het liefst de gasklep na de charger hebben. moet ook wel bij het gebruik van een intercooler, uiteindelijk zal ik zelf een extra blok er bij gaan bouwen met compleet andere internals, het is voormij ook een experiment.
het schijnt dat de flow van deze is aangepast en dus wat meer cubic inches kan verplaatsen,
een m45 kan tot 1,2 bar gaan ongeveer,bedoeling is ook om de compressie wat te verlagen,
we gaan het zien wat er uit gaat komen,
anders is de keuze voor een m62 altijd nog mogelijk.heb ook een bosch recirculatie valve liggen,
heb me al redelijk ingelezen,
maar dit hoeft ook niet morgen af.
heb jouw topic ook al helemaal door gewerkt haha.trouwns meteen een forge blow off valve gekocht.

tevens ook een leuke achterbumper gevonden,
de astra g opc 2( turbo ) achterbumper, is aardig in kadett gsi style,
hier ga ik een mal van maken, en een nieuwe poly versie van maken en passend maken op de kadett.kleppendeksel even opgefrist.

supercharger set gekocht,
nieuwe eaton/magnuson m45 maar geflowt en aangepast naar de specs van een m62


ook een qsp stuur gekocht, en de sparco’s ingebouwt, ( komen nog schroth gordels in )


ik weet uit ervaring dat het een tering herrie maakt haha.
dumpvalve heeft niets temaken met een supercharger hoor,
charger is idd riem aangedreven,
en een dumpvalve laat gewoon de laaddruk vrij, op het moment dat jij je gasloslaat ( er dus geen laaddruk op je gasklep staat )
je kan het ook laten recirculeren, terug je charger in,tevens ook een QSP stuur gemonteerd.
zaterdag heb ik de charger in huis,. ben al rustig aan het kijken, naar dumpvalves en meters,
soon supercharged !
heb mn kadett gsi bumpers helaas al weer doorverkocht haha.
misschien maak ik wel poly versie’s van gsi bumpers.
of een verbouwde astra versie.
kadett gaat hoogst waarschijnlijk in de schorsing, zo dat ik kan beginnen met verse dorpels inlassen enz.
misschien binnekort een corsa a c20xe er bij :) -
AuteurBerichten