Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
dit is een standalone ecu:) daarom dus de originele boom gestript. de interieur boom maak ik zelf.
klopt het zijn wat dat betreft mierenneukers, gelukkig is het met een oldtimer allemaal een stuk makkelijker.
klinkt leuk, ben benieuwd, zelf ga ik ook naar 5×120 ivm grote velgen keuze ( bmw steek ) alleen gebruik ik geen ”opel” vooras.
boom is nu helemaal gestript op een paar kleine nutteloze draadjes in de motorboom vanaf de ecu naar de multistekker toe ( cruisecontrol bevoorbeeld )
ook mooie zekeringen kastjes gekocht, 2 stuks een voor de interieur boom welke ik nog moet maken, en 1 voor bepaalde dingen in de motorruimte,
uiterraard gebruik ik wel het originele relaiskastje in de motorruimte, om te schakelen.
er is een pasplaat voor de bak in de maak :)
ondertussen vandaag ff met de kabelboom bezig geweest, deze is betreft de motor nu redelijk klaar.
alleen nog een universele zekeringkastdenk dat 90% weggeknipt is ( lijkt op de foto’s minder )
elke draad gevolgd met de schema’s van autodata 2011hiermee zou de motor moeten kunnen lopen.



















Ik ben nog opzoek, maar doe alles rustig aan heb alletijd, het was ook maar een idee
goed gevonden !.
wat je ook kan doen en dat is nog mooier en ga ik zelf ook doen,
en atmosferisch onderblok zoeken (b206 ) en hier zitten geen balans assen in gemonteerd,
hierin de b204 zuigers en kop monteren :thumbupik heb ook een montage handleiding van het blok liggen hier, als je iets specifieks wil weten kan ik altijd even iets voor je inscannen
dan kan je mailen naar n.vaneker@ziggo.nlnog mooie remklauwen gekocht :)
4 pots brembo bigbrake tangen,
achter komt 2 pots brembo,voor uiterraard op 2 delige geboorde 330mm schijven,

saab motor hangt ondertussen in een motorsteun / bok.
heb een turbo liggen ( precision 6765 )
kon deze voor leuk geld overnemen, denk dat ik er wel mee wegkom zo niet leuk voor de vitrine kast,
verder druk met verbouwen in mn huis, dus het staat op een laag pitje,
wel spullen besteld om mn uitlaat spruitstuk te gaan bouwen, blok beetje strippen.1 maart 2013 om 11:15 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059442goede keuze ! ;)
25 februari 2013 om 10:14 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059439op sevenum kom ik zeker even gezellig babbelen ! blijft een mooie onderhuids project !
zien we dan wel,
dan maar omkeuren,
heb geen haast met het project, bouw hier mn droom wagen,
en heb vandaag ook de hypotheek geregeld voor mijn huis, dus feest is het zowieso !ik had dit van een collega, maar goed, dan ga ik gewoon even naar de keuring,
40% motor vermogen is pas van 97.,omdat de auto een originele hollander is van 72, en ik het kenteken gewoon heb,
en omdat het een 4 cilinder blijft natuurlijk ( aantal cc’s en vermogen staan niet op het kenteken )
hoef ik niet naar de rdw :) lang leve de oldtimers.kwa remmen komt er MINIMAAL 300mm schijven met 4 pots klauwen onder, maar het ideaal is 330 met 6 pots, ( brembo )
leuk om te lezen !, :angel
tunnel gaat er helemaal uit,
voor de pak pas te maken heb ik een kapotte f18 gekocht,
komt wel goed, bekijk ik even op mn gemak,komt denk 76mm systeem onder.
oke dat hoor ik graag :) ( je heb ook veel mensen die alleen plaatjes kijken en maar wat roepen haha )
hier kom ik wel mee weg, en anders maak ik ruimte, met een lasapparaat en slijptol kan ik zowat alles maken :)
heb immiddels de 350z bak liggen,
076 ik ga niet met standaard remcilinder en onderstel rijden he ( alfa 75 )
super netjes gedaan zo !,
heb zelf nog het grotere broertje tekoop staan op het forum, de eaton m90 !klopt thnx !
een groot deel wel ( bijv nieuw achterpaneel er in, ), alleen wil eigelijk eerst motor en bak pasmaken, zodat het schutbord er uit kan,
want blok moet zo vermogelijk tegen het schutbord aan, en dan die nieuw maken, kan ik meteen mooi bij de bodem,
en dan gaan ook de chasis balken er af, en dit wordt vervangen voor dikwandig buis, welke weer doorgekoppeld wordt aan de komende rolkooi, wordt dus lekker stevig, hoogte van de bumper tekend erg af, zit nog 27cm tussen bumper en grond. dus dat komt helemaal goed.
zodra ik de bak heb, kan ik lekker gaan passen en meten. kon nu niet verder dus ben vast wat body work gaan doen,omdat je voorral geen gewicht boven wil, zwaartepunt zolaag mogelijk, bumper is verdee ook niet zo heel zwaar, is alleen wat dun plaat
klopt is alleen een bovenplaatmal van een originele kap.
wil hier en daar wat gewicht besparen, zit nu nog met parkers op zn plek om hem af tewerken,
maar als het niet minstens zo strak wordt als origineel komt er origineel op,
auto worden wel goed afgewerkt. -
AuteurBerichten







