Blue-Dragon

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1,226 tot 1,250 (van in totaal 2,100)
  • Auteur
    Berichten
  • Zie dat is nog handiger .

    Heb bericht gehad woensdag 18 juli moet ik komen.
    Kreeg ook nog wat extra info dat ik het beste het originele luchtfilter/ originele uitlaatdemper eronder kon plaatsen.

    Ik heb een Certificaat van Overeenstemming (CVO) nodig.
    Ben is gaan zoeken op google en kwam hier terecht.

    Een Certificaat van Overeenstemming voor uw Opel kunt u aanvragen bij de Opel dealer. De kosten voor het CVO bedragen op 1/12/2007 circa € 81. Indien het een Opel betreft waarvoor geen Europese Typegoedkeuring bestaat (en dus geen CVO), zoals bij oudere Opels of een Opel Bedrijfswagen, dan dient u te informeren bij de importeur in het land waar u uw Opel wilt invoeren. Voor contactgegevens van Opel importeurs in het buitenland kunt u terecht bij de Opel Klantenservice.

    Dus ik de opel dealer opgebeld en deze vraag voorgelegd en dat het over een motorwijziging gaat, maar ze wisten niet eens wat of het was.
    Krijg ik een tel nr 0800-1410 van Opel Nederland , om daar te vragen of ze me konden helpen.
    Goed bellen dus, krijg ik een hele vriendelijke man aan de lijn die wat info wilde hebben omtrent mijn vraag.
    Zoals beide kenteken nummers van de Astra’s dit was allemaal ok.

    En hij zei dit kan je gewoon bij een opel dealer aanvragen , ik zeg dat heb ik net gedaan alleen ze weten niet eens wat het is.
    Ooh dit behoren ze wel te weten , maar ik gaat dit voor u uitzoeken en zal zorgen dat u die papieren gaat krijgen.

    Morgenmiddag hoor ik hier meer over..

    In reactie op: Ron’s Astra G #17886257

    Zoek ook nog zo’n antenne dopje..

    Carbon in de motor ruimte ziet er goed uit.
    En moet hem nog steeds is een x in het echt kunnen bewonderen.. :thumbup

    Vind het opzich wel erg krom alle type auto’s voor bouwjaar 1997 , krijgen maar een kleine keuring maar is naar mijn inziens lang niet zo veilig als vanaf bouwjaar 1998.
    Want een auto vanaf bwj 1998 moet echt een hele strenge keuring ondergaan.

    Mij werd gezegd door een rdw keurmeester dat dit is gekomen vanwege de europese keuringsnormen (dank zij de regering)
    En de nieuwere auto’s hebben tegenwoordig veel meer electronica aan boord gekregen , en hier moeten ze met een motorombouw ook aan voldoen.
    Zoals abs / tractioncontrol/ esp enz..

    Die zoveel %’ten is dus niet meer aan de orde..

    Moet nu wachten voor een oproep vanuit Lelystad , had onder tussen al is daarheen gebeld maar ze kunnen
    me niet zeggen wanneer ik aan de beurt ben, hij zei nog wel dat dit 4 tot 6 weken kan duren.

    In reactie op: foutcode p0100 z18xe #18042125

    Dan vrees ik dat het aan het stuur apparaat ligt .

    Adresje voor reparatie, http://link.marktplaats.nl/540172694″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: Waar is deze stekker voor? (FOTO) #18042503

    Kan ook die van de abs sensor zijn.

    In reactie op: spoiler kitten of schroeven astra h gtc #18040666

    Voor het kitten is Sikaflex een hele goede verkrijgbaar bij de Gamma .

    In reactie op: Probleempjes brandstofmeter en ratel geluid #18036853

    Geen dank .

    Wat heel vaak het getik is , is de ontluchtingsklep van de benzinetank.
    Deze bevind zich vlakbij de beugel van het luchtfilter.

    In reactie op: astra coupe lipje voorbumper #18041749

    Heb er hier wel eentje liggen , alleen hij heeft in de bochten wel schaafplekjes.
    Maar is nog best te gebruiken , want als die onder de voorbumper valt het niet eens op.

    In reactie op: astra coupe lipje voorbumper #18041748

    :hmmz dubbel post ?

    In reactie op: foutcode p0100 z18xe #18042122

    Wat Krasy hier aangeeft met een extra massa aanleggen klopt ind.

    In reactie op: astra g ruitewisser reservoir pompje #18041815

    Hier even opzoeken, http://www.allautoparts.nl/catalog/79?page=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: Hoe oud ben jij en wat voor opel rijd je?? #18041928

    @soepkiepe wrote:

    is het nu folie wat je onderaan je raam hebt?
    kan het niet heel goed zien namelijk.
    is dat ook gewoon toegestaan voor de apk enzo?
    ziet er wel leuk uit

    Is geen folie/sticker , dat is een motorkapverlenger van Irmscher en is voor de apk gewoon toegestaan.

    @ DarkNL08 Heb geen probleem met slechtzicht , beter nog met de regen gebruik ik veel minder de ruitenwisser.
    Heb een 1 armige ruitenwisser van Bonrath en door die motorkapverlenger is de stroomlijn veranderd.
    En in de ruststand kan het water niet meer op de ruitenwisser/s blijven zitten/liggen/
    Wat eerder wel het geval was , en ik voor het raam gebruik ik ook rainex ideaal spul.

    @ Mr-T-Opel-Astra-G Dank je , :thumbup

    In reactie op: Hoe oud ben jij en wat voor opel rijd je?? #18041922

    Ik ben Gerrit ben 50 jaar en rijd nu bijna 11 jaar in deze Astra G X18XE1 Sport, swap naar een OPC1 X20XER .

    In reactie op: Probleempjes brandstofmeter en ratel geluid #18036851

    Heeft die branstofmeter het wel gedaan.

    Tikken waar komt het ergens vandaan , voorkant of aan de achterkant ,
    Want met alleen tikken horen kunnen we niet zoveel mee.

    Hier noch die Belegung vom Tachostecker aus demm Astra G: (ohne Xenon und Tempomat)

    Pin 1    schwarz/blau: 0,50 mm²        Nebelschlussleuchte
    Pin 2    braun: 0,50 mm²                  Masse Klemme 31
    Pin 3    nicht belegt
    Pin 4    rot: 0,50 mm²                      Dauerplus Klemme 30
    Pin 5    braun/gelb: 0,50 mm²           Automatikgetriebe Störung
    Pin 6    braun/violett: 0,50 mm²        Automatikgetriebe Sportlich
    Pin 7    weiß/grün: 0,35 mm²            Blinklicht Anhänger
    Pin 8    schwarz/grün: 0,35 mm²       Blinklicht rechts
    Pin 9    schwarz/weiß: 0,35 mm²      Blinklicht links
    Pin 10   braun/gelb: 0,35 mm²          ABS
    Pin 11   schwarz: 0,50 mm²             Nebelscheinwerfer
    Pin 12   braun/schwarz: 0,50 mm²    Gurtwarnung
    Pin 13   braun/grün: 0,35 mm²         TC & ESP
    Pin 14   nicht belegt          Kann aber verwendet werden um die Tempomat LED nachzurüsten
    Pin 15   braun/blau: 0,5 mm²          Kontrolleuchte Xenon nur vorhanden bei Xenon ab Werk
    Pin 16   blau/weiß: 0,35 mm²         Ladekontrolle
    Pin 17   weiß: 0,50 mm²                Fernlicht
    Pin 18   braun/gelb: 0,50 mm²        Airbag
    Pin 19   braun/weiß: 0,35 mm²       Diagnose
    Pin 20   grün: 0,35 mm²                Drehzahlmessersignal
    Pin 21   nicht belegt
    Pin 22   schwarz: 0,50 mm²          Zündungsplus Klemme 15
    Pin 23   nicht belegt
    Pin 24   braun: 0,50 mm²             Masse
    Pin 25   blau/schwarz: 0,35 mm²   Kraftstoffanzeige
    Pin 26   nicht belegt
    Pin 27   blau/rot: 0,35 mm²         Tachometer
    Pin 28   blau: 0,35 mm²              Temperaturanzeige Kühlmittel
    Pin 29   braun/blau: 0,50 mm²      bei Z-Motoren zusätzlich -> Schraubenschlüsselsymbol
    Pin 30   blau/gelb:  0,35 mm²                     bei Diesel: Kontrollleuchte Glühzeit
    Pin 31   braun/blau: 0,50 mm²     Kontrollleuchte Motorkühlungsmodul
    Pin 32   nicht belegt
    Pin 33   blau/grün: 0,35 mm²       Öldruck
    Pin 34   braun/blau: 0,35 mm²     Motorkontrollleuchte X-Motoren sowie Y17DT und Y20DTH
    Pin 35   braun/weiß: 0,35 mm²     Bremssystem Handbremse sowie Bremsflüssigkeitsstand
    Pin 36   grau/gelb: 0,50 mm²       Tachobeleuchtung – Multitimer

    In reactie op: autoradio onthoud niet #18041847

    Als er 3 dashbord lampjes gaan branden maak je er sluiting mee.
    Als geel op geel en rood op rood niet goed werkt , zou het gewoon rood/geel en geel/rood moeten zijn.

    Even een vraag de gele en de rode draad waar ergens doe je die splitsen .
    Plaats anders is enkele foto’s van de bedrading en de iso stekkers.

    In reactie op: Pech.. vermogen weg X18XE1? #18041514

    Kan ook nog de ECU zijn beste is om hem uit te laten lezen met de tech2 of met de opcom.

    Mocht het de ECU wezen , staat er 1 op marktplaats bekende van het opel- forum Krasy.

    In reactie op: omkeurregels weer gewijzigd!! #17486040

    Ik kan je nu zeggen dat dit niet klopt.
    Want vanaf het bouwjaar 1998 word er een europese keuring gedaan.
    Je zult er dan ook mee naar Lelystad moeten voor verschillende testen.

    Ik weet dit omdat ik momenteel zelf bezig ben om die van mij op papier te krijgen.
    Zie link voor meer info. —-> viewtopic.php?f=31&t=166964

    Ik moet nu wachten op een bericht vanuit Lelystad ,

    In de kofferbak van de Tigra twintop zit zo’n soort beschermingsplaat deze sluit je met 2 handels , als deze niet goed in het slot zit, gaat het dak ook niet
    open of dicht..
    Weet niet hoe dat met de Astra Cabrio zit , :hmmz

    In reactie op: Hapert steeds #17926826

    Zit er een elektronisch gaspedaal in?

    Lijkt mij of het iets met de elektronica te maken heeft. :hmmz

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17637881

    @astraTD wrote:

    Nee middelste stand gewoon.

    Absurd zoiets ‘metaal moeheid’ zou maar gebeuren in een plensbui.

    Als ik naar dat onderdeel kijk , lijkt het me geen eens metaal te zijn.
    Ziet er meer uit als gietijzer.

    Zijn er ook nog andere die al is met deze keuringen te maken gehad hebben?

    In reactie op: Ron’s Astra G #17886249

    Ron wat je dan beter kunt doen , is de ruitenwisser demonteren.
    Hoef je ook niks te gaan schuren.

    In reactie op: Radio Tigra TwinTop #18040195

    Slede en ook het frontje moeten worden vervangen..

    Kort geleden nog voor iemand gedaan. ;)

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1 #17950811

    Klepje kost €21,- bij de Opel Dealer.
    Om die te kunnen monteren , moet je de gehele dakrail demonteren..

25 berichten aan het bekijken - 1,226 tot 1,250 (van in totaal 2,100)