Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Voor foto’s plaatsen zie deze link —-> viewtopic.php?f=78&t=139209
En als er al een voedingskabel ligt , zorg dan wel dat die is afgetaped .
Verder vind ik je verhaal een beetje wazig kabels gevonden bij de radio en of die voedingskabel aan de accu zit?@Maurice89 wrote:
1 maar… 2 lijkt me beetje te zwaar en ik wil dat de boel nog wel beetje heel blijft :jerry
En het moet wel goed komen :angelDat geloof ik dan ook wel .. ;)
Indd ja zal dan met je mee duimen.. ;)
Maar neem je ze alle 2 tegelijk mee dan .of 1 tegelijk want anders moet ik wel 2x voor je gaan duimen. :thumbupMet mijn Astra heb ik ook een caravan kunnen trekken lag eerst ook een x18xe1 in .
Dat ging ook heel goed was een caravan van 4,5mtr.Kan wel wezen dat het niet daarover gaat.
Maar ik vind het wel belangrijk voor die jongen dat die goed moet weten waar die aan wilt gaan beginnen.En als ik hem zou zijn, moet die er helemaal niet aan beginnen , want het staat niet bekend als eerste toelating van het voertuig.
En zal het voor hem heel moeilijk gaan worden om dat goed gekeurd te krijgen.Had die een oudere auto gehad was het niet zo moeilijk geweest , daarvoor gelden die regels niet voor.
Jawel moet die wel aan kunnen , maar weet niet of die het wel mag trekken ivm het gewicht.
Bij welke McDonalds is dat geweest dan :hmmz
Gaat anders is bij Opel Broekhuis in Barneveld kijken, daar zijn ze altijd zeer coulant met hun klanten. :thumbup
Hoi Patrick mooie GTC :wub :wub
Is trouwens mooi gedaan half kleur en half zwart wit. ;)Nee gaat niet passen, die is alleen voor de Pioneer, je hebt er 1 voor het merk van je Radio nodig een Sony.
Hieronder kan je zien welk nr je dan moet bestellen voor de Sony radio.
Is de dik bedrukte tekst.Stuurbedienings-interface voor:
Opel Agila –> 2004
Opel Astra –> 2004
Opel Corsa 2000 –>
2006 Opel Meriva 2003 –> 2007
Opel Omega 2000 –> 2004
Opel/ Vectra –> 2004
Opel Zafira –> 2005
Headunit: Delphi/ Grundig/ Delco/ Philips
27.1230-400Veel auto’s hebben tegenwoordig stuurbediening.
Bij het verwijderen van de originele radio of navigatie werkt deze stuurbediening niet meer.
Hiervoor hebben we uiteraard een oplossing :
De auto- en radio-gebonden stuurwielbedienings-interface.
Deze interface is alleen te gebruiken met een radio type gebonden lead.
Wij leveren deze radiotype gebonden lead mee met de interface.
Geef bij uw bestelling op voor welke autoradio de stuurbediening bedoeld is.U hebt keuze uit de volgende leads;
27.1000-01 voor een Alpine
27.1000-03 voor een Blaupunkt
27.1000-04 voor een Clarion
27.1000-06 voor een JVC
27.1000-07 voor een Kenwood
27.1000-09 voor een Pioneer
27.1000-10 voor een Sony
27.1000-12 voor een ZenecVoor de duidelijkheid;
Wanneer u dit artikel bestelt geeft u bij de optie ( opmerkingen bij uw bestelling) aan voor welke autoradio of navigatie deze interface is bedoeld.
De prijs is dus inclusief de interface + 1 te kiezen lead.http://www.autoshopdetijger.nl/stuurbediening-voor-opel-corsa-2000-2006-p-3667.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Heb je ook een beetje meer info, welk type Astra en misschien een foto van die 2 kabels.
:thumbup http://link.marktplaats.nl/589426291″ onclick=”window.open(this.href);return false;
@fastspeed wrote:
@Blue-Dragon wrote:
Mooi clean achterkantje . :wub :wub
Wat ga je doen met die gaten in de achterbumper.Ik heb dat met het rooster van een zafira opc gedaan.
Heb toen 2 stuks gekocht en dat er pas op gemaakt.Zit daar ook aan te denken , alleen moet me trekhaak systeem er nog onderuit.
Heb dat eerder gedaan kwam ik me de keuring met een probleem met me mist licht.
Blijkt in de steker kastje een systeem te zitten die bij aansluiten aanhanger je mistlamp uitschakel van je auto.Heb ook de trekhaak er nog onder zitten ,maar geen last met een mistlicht.
Heb de haak er vanaf gehaald zodat alleen de beugel eronder hangt.Mocht je foto’s willen zien , laat het me dan even weten.
Mooi clean achterkantje . :wub :wub
Wat ga je doen met die gaten in de achterbumper.Ik heb dat met het rooster van een zafira opc gedaan.
Heb toen 2 stuks gekocht en dat er pas op gemaakt.@Basgsi wrote:
owkee is dat weer veranderd. Ze blijven bezig haha.
Ga je idd een turbo of iets dergelijks toevoegen, kom je er bij de klpd niet meer weg, die hebben meestal wel genoeg kennis.
Toen ik de astra V6 nog had wilde ze wel ff onder de kap kijken, omdat met opvragen ze V6 hoorde. Waren liefhebbers en vonden
het wel intereressant, dat ik vlak ervoor 220+ reed op de A18 heb ik maar niet gezegd haha.Gelukkig zag ik ze in de verte.Heb zoals mij al een coupe turbo kunnen ze nooit bewijzen dat je over die 20% heen gaat, aangezien ze geen testbank hebben.
met de volvo ga ik straks stijgen van 220pk naar hopelijk 300 dat is 36% en koppel van 320NM naar 500NM maar ga er toch zeker niet
mee naar de RDW aangezien de motorcode hetzelfde blijft. Maar bedankt voor de info, toch goed om te weten.Vond het toch wel belangrijk om dit even door te geven , want een gewaarschuwd mens telt voor 2.
En mochten ze je toch pakken , dan kunnen ze de auto in beslag nemen en volgt er een boete op van +/- €226,-
En zal je er alsnog mee naar het RDW moeten waar ze dan ook alles gaan controleren naar de toelatingseisen
(dit zijn eisen die Europees zijn vastgelegd in EU-richtlijnen) en de permanente eisen, zoals vermeld in bijlage IV van de Regeling voertuigen. En dat zijn hele zware keuringen met 160 km op de testbaan ineens op de rem en dat 5 tot 6x achtereen.Ze geven je dan een ultimatum op van 6 weken voor de RDW keuring.
Mocht je na die 6 weken nog niks op papier hebben staan , krijg je een belletje van de agent in kwestie.
En kunnen ze als nog je auto in beslag nemen , en krijg je hem niet meer terug.Ik heb het toen niet zover laten komen , ben de volgende daggelijk naar het RDW gegaan in Zwolle.
En van daaruit werd er een afspraak gemaakt met RDW station Lelystad.Ps: Je kunt dan bij het RDW een 1 dags kenteken aanvragen om er naar toe te kunnen rijden.
Want doe je dat niet dan ben je in overtreding.27 augustus 2012 om 10:45 In reactie op: weet iemand waarom zoveel prijs verschil is ( koplampen) #18060636En zijn het dan ook de plug en play koplampen.
Misschien dat daar het verschil van prijs in zit , en anders willen sommigen er veel op verdienen.En anders ook is even gaan meten , want meten is weten ;)
Ze zijn tegenwoordig niet meer zo gek bij de Politie , Als ze onder de motorkap wat zien en ze niet vertrouwen het niet, dan ben je wel het haasje.
En je kan wel het vermogen gaan verhogen , maar vergeet dan niet dat ook het rem systeem daarop moet worden aangepast.Bij mij vroegen ze me ook of ik de motorkap even wilde openen, terwijl daar totaal geen aanleiding voor is geweest.
Maar er lag wel een ander blokkie in en dat had die agent wel in de gaten.RDW-keuring na monteren andere motor of wijziging van de motor
Als u één van de volgende wijzigingen aan de motor van een gekentekend voertuig aanbrengt, dan moet de RDW het voertuig keuren. Het gaat om de wijziging van:de motorcode of het motortype;
het aantal cilinders;
de cilinderinhoud;
de brandstofsoort. Hieronder valt ook wijziging naar elektrische aandrijving (De RDW hoeft een LPG-nstallatie die is ingebouwd door een RDW-erkend bedrijf niet te keuren).
het vermogen van motorfietsen, driewielige motorrijtuigen en bromfietsen.het vermogen van overige voertuigen, als dit meer dan 20% afwijkt van de in het kentekenregister geregistreerde oorspronkelijke waarde.
Deze verplichting om het voertuig te keuren is vermeld in hoofdstuk 6 van de Regeling voertuigen. De regeling voertuigen kunt u bekijken op http://www.wetten.overheid.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;Eisen waarop de RDW toetst
Het voertuig wordt getoetst aan de eisen zoals die golden bij de eerste toelating van het voertuig. Als uw voertuig een datum eerste toelating van voor 1 januari 1998 dan toetst de RDW de zogenoemde permanente eisen. Dit zijn eisen betreffende de verkeersveiligheid en milieuaspecten. In de volksmond de eisen voor de APK, aangevuld met een aantal extra eisen, zoals extra donker gemaakte ruiten, geluidsproductie en gebruikerseisen. De permanente eisen maken deel uit van de Regeling Voertuigen. Deze kunt u nalezen in hoofdstuk 5 van de Regeling Voertuigen, zie http://www.wetten.overheid.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;.
Heeft uw motorvoertuig een datum eerste toelating van na 31 december 1997, dan toetst de RDW de toelatingseisen (dit zijn eisen die Europees zijn vastgelegd in EU-richtlijnen) en de permanente eisen, zoals vermeld in bijlage IV van de Regeling voertuigen.
Complete motor met versnellingsbak ingebouwd.
Als u een complete motor met versnellingsbak en uitlaatsysteem gebruikt uit een gekentekend donorvoertuig met een typegoedkeuring van hetzelfde merk en type, dan zijn er minder testen nodig. In deze situatie gaat de RDW er vanuit dat is voldaan aan de emissie- en geluidseisen. U moet wel kunnen aantonen dat de gebruikte motor uit een gekentekend donorvoertuig komt.
Bovenstaande is niet van toepassing bij een brandstofwijziging naar LPG of aardgas, of wijziging naar elektrische aandrijving. In deze gevallen worden de toelatingseisen die gelden op de dag van de wijzigingskeuring getoetst.
KeuringslocatiesU kunt terecht bij één van de keuringsstations van de RDW als:
uw voertuig een datum eerste toelating heeft van vóór 1 januari 1998, of
uw voertuig een datum eerste toelating heeft van na 31 december 1997 en een complete motor met versnellingsbak en uitlaatsysteem is gemonteerd uit een gekentekend donorvoertuig met een typegoedkeuring.Voor het maken van een afspraak zie: keuringsafspraak maken of annuleren.
In overige gevallen zijn er diverse testen noodzakelijk, zoals remtesten, geluidstesten en weggedrag testen. De keuring moet dan plaatsvinden op het RDW testcentrum te Lelystad. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de RDW.
Kosten van de keuring
Voor een keuring op één van de keuringsstations van de RDW is het tarief maximaal € 80,00.
Moet de keuring op het RDW testcentrum te Lelystad uitgevoerd worden, dan zijn de kosten afhankelijk van de uit te voeren werkzaamheden. U kunt voorafgaande aan de keuring een opgave van de totale kosten opvragen. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de RDW.Dit staat op de site van het RDW,
En dan kom je niet ff hier langs voor een bakkie.
Willem mooi dat je dat wilt gaan doen , met alle goede kennis die jij hebt. :thumbup :thumbup
Als je het goed hebt schoon gemaakt , laat ons dan weten of het weer goed is.
Mocht je nog een complete set zoeken , ik heb die hier nog wel liggen.
Moest deze vasthouden , maar hoor niks meer van hem..Dan geloof ik toch er een zekering uit ligt.
@Raafisrafi wrote:
deze eruit

deze erin
gr,Raaf
Mooi blokkie , heb je hem ook door het rdw laten keuren>?
@Basgsi wrote:
de compressor kun je weer doorverkopen. Maar als je doorgaat hoef je niet naar de rdw, pas bij >40% vermogens stijging,
dus alles tot 224pk hoeft niet. maar zolang het originele blok erin ligt maakt het niet veel uit. Maar informeer goed bij mensen
die het gedaan/ geprobeerd hebben. Want wat ik heb gelezen komt er veel meer bij kijken dan ombouw naar turbo die op lage druk draait.Mij is verteld door een RDW test monteur van het teststation in Lelystad dat die 40% niet meer aan de orde is.
Heeft met het bouwjaar te maken vanaf 1998 doen ze een europese toelatingstest.Alles vanaf bouwjaar 1998 moeten ze allemaal aan die testen voldoen. Zelfs al is het motorvermogen niet veranderd maar wel de motorcode hoor je dit te laten doen anders kan de rdw hem alsnog bij een controle innemen.
Alle autos daarvoor worden vrijwel niet getest ook met stijgingen van mee rdan 20%. Enkel bevestigin van het blok en motorcode. Uitlaat (iets mee rdan eenn apk)
Heb die van mij ook moeten laten keuren ivm een aanhouding en zware boete.
Als ik het niet zou doen , dan konden ze de auto zo in beslag nemen. -
AuteurBerichten