Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Deurpanelen zijn even groot , wat je alleen wel moet doen is die zeemlijsten overzetten.
Achterpanelen gaan niet passen.Ben er eerst mee bij het RDW in Zwolle geweest daar hebben ze hem ook helemaal gecontroleerd
En hun hebben de afspraak gemaakt voor een keuring van de europese normen te Lelystad.Remmen testen van 160 km naar nul dit hebben ze 6x gedaan.
Tellerklok word gemeten of die niet teveel afwijkt.
Rijgedrag testen ze . / geluid testen aan de achterkant uitlaat en ook aan de voorkant.Denk dat je geluk hebt gehad want voor een X20XER daar bestaat ook een goedkeuring voor.
Een 205/40/17 band pakken , blijf je mooi in de buurt van de wielomtrek zitten.
Teveel afwijking geeft problemen met de km teller .Wat je zegt is niet meer aan de orde 110 euro en op kenteken.
Heb zelf namelijk een opc 1 x20xer in een 1,8 16 V x18xe1 liggen.En is ook geleverd als hatchback opc 1 , maar was wel even wat meer kwijt om hem op papier te krijgen.
Moest er zelfs mee naar de testbaan in Lelystad , waar ze allerlei testen gaan doen.
En op de papieren komt ook niet te staan dat het een 2.0 ltr is , ze houden gewoon het motortype aan wat erin heeft gezeten
Ze passen alleen de inhoud van de motor aan en ze zetten verschillende soorten codes op het kenteken bewijs.En alles vanaf bwj 1998 moet worden gekeurd naar de europese normen heb dat hier al vaker aangegeven.
Het hoeft niet als er al een turbo in heeft gezeten , dan ben je ongeveer 110euro kwijt.Kijk eerst is of je stuur zelf ook is voorbereid , voor die toetsen bediening knopjes vast te kunnen zetten.
Moeten er 4 draad eindjes inzitten.Aan het losse kastje daar zit nog een stekkertje aan , is net zo’n mini stekker als wat op een koptelefoon zit.
Die moet je ook aansluiten op de radio .Mooi dat je de storing zelf hebt kunnen verhelpen.
komt wel meer bij kijken om hem om te gaan bouwen met een turbo motor.
Voor remmen aanpassen naar 308 schijven.
Wat te denken voor een rdw goedkeuring
Wegenbelasting zal ook omhoog gaan , want de rdw gaat de wagen ook wegen.Voor het geld wat je in het totaal dan er aan kwijt zal zijn, kan je veel beter gaan kijken voor een andere Astra.
Kijk mooi om te horen , en normaal gesproken is de storing verdwenen.
Van 256 naar 308
Laat is wat foto’s zien dan.
Water ligt op de onderste deurrubber en als het teveel word gaat het eroverheen en komt dan binnen in de auto terecht,
En het beschermt niet alleen maar de speakers , maar voorkomt zo ook dat het water niet via de speakers naar binnen komt.
Om te kunnen zien hoe het op de deurrubber terecht komt verwijder het deurpaneel en pak de tuinslang en gaat
zelf in de auto zitten en laat een ander de tuinslang vasthouden. En laat die met de tuinslang op het raam spuiten.Dan zie vanzelf hoe of het water op de deurrubber terecht komt.
@Maurice89 wrote:
@Blue-Dragon wrote:
Heb ik nog niet meegemaakt.
Maar in die afdekplaat zitten rubberen ringen met daarin een ijzer buisje.
Zit dat bij die van jou ook?Ja zat die zitten vast met iets wat bij mij te warm is geworden en dus gesmolten was :sleeping


Beetje slecht te zien maar is goed warm geweest.:shock: Is zeker heet geweest , lijkt me toch niet dat dit zomaar mag gebeuren.
Aankomende zaterdag is de opel testdag , je zou daar is heen kunnen gaan en het ze dan is laten zien.Kijken of hun weten waarom die rubbers zo warm zijn geworden.
Meet de accuspanning is hoeveel stroom die geeft en daarna ook is met draaiende motor.
Kan aan de accu of de dynamo liggen.Juist ja je moet net anders om gaan denken ;)
Mijn dochter had het ook kwam eerst op het deurrubber en liep verder tot aan de vloerbekleding achter haar stoel. en Heb ze dit toen ook verteld om het zo te doen, ze heeft nu geen last meer van water op de deurrubbers
Deze persoon had er ook last van en heeft het zo opgelost.
http://www.suzukialtoclub.nl/forum/viewtopic.php?f=23&t=8818″ onclick=”window.open(this.href);return false;Dat zijn alleen maar opvulringen kan je niks mee.
Nr 13 op de tekening die heb je alleen maar nodig voor de remmen ombouw.

Verkoper bied aan > Hier een set Astra G Turbo Remklauwen..
Heb ze gemerkt waar de cirkels omheen zitten , dat deel heb je nodig voor het ombouwen.

Heb ik nog niet meegemaakt.
Maar in die afdekplaat zitten rubberen ringen met daarin een ijzer buisje.
Zit dat bij die van jou ook?Even heel goed kijken baas J.
Die remmen zijn ook 2 delen de Bracket en de klauw. Hij heeft enkel het deel nodig waar geen remleiding aanvast zit.
En de klauwen van zijn remmen kan die laten zitten , hij hoeft ook geen remleidingen los te gaan halen.De klauwen zij de delen waar de cylinder opzit’
De Bracket zit bevestigd aan de wielnaaf.Gordelspanner kan je volgens mij niet zien, zit onder de stoel gemonteerd .
Ik denk dat je de gordelsluiter bedoelt , dat daar een soort van rood plaatje uitsteekt.
Als die eruit is gekomen moet er wat mee gebeurd zijn en vandaar dat het verklikkerlampje is gaan branden.Als het dat is, moet die worden vervangen , want dan werkt de gordelspanner niet meer.
Of koop een donor auto met een goed blok ,en de rest van de onderdelen zou je dan weer kunnen verkopen.
Zo kan je na de motorswap ook nog weer wat geld terug verdienen.Misschien is deze wel wat ?
http://link.marktplaats.nl/607665257″ onclick=”window.open(this.href);return false;Ja dat is mogelijk je hebt dan alleen de vaste brackets van een opc nodig , de klauw kan je de oude voor gebruiken.
Heb dit zelf namelijk ook gedaan na inbouw van een x20xer blok.Er staat hier op het forum nog een setje te koop. ;)
30 oktober 2012 om 10:41 In reactie op: motorelektronica verklikkerlicht na stotteren/motor #17986346Waarom die dan beter rijd komt omdat die overgaat in een soort van noodloop.
Als het motorstoringslampje heeft gebrand, slaat die een storingscode op.
Die kunnen ze dan uitlezen met een opcom of een tech2 welke code of dat is.Dus bij het uitlezen moet er een code te zien zijn. :hmmz
Heel vaak komt het door een vervuild gasklephuis , vooral onder de gasklep zelf zit veel vuil.
Hier is op het forum genoeg over te vinden. ;) -
AuteurBerichten