Blue-Dragon

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 801 tot 825 (van in totaal 2,100)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Geeft sleche luchtmassameter altijd storing op dahboard? #18076972

    Als je de stekker los haalt dan moet die eigenlijk slechter gaan lopen.
    Als die dat niet zou doen , betekend dit dat de LMM kapot is.

    In reactie op: kloppend geluid als ik over klinkerweg rijd? #18076968

    Is die verlaagd?

    In reactie op: Carpc aansluiten? #18075263

    Kan met een opcom deze aansluiten op de carpc.

    In reactie op: ground zero gzta 4000tx versterker #18076320

    Niet gaan loshalen , vervalt de garantie , zou eerder ermee terug gaan.
    En zeggen dat die het niet doet.

    In reactie op: Teller probleem wijzer leid zijn eigen leven. #18076396

    Los halen moet je gewoon zien hoe en wat je kunt doen.

    En voor even een andere tellerklok monteren , zien wat er dan gebeurt.

    In reactie op: Teller probleem wijzer leid zijn eigen leven. #18076393

    Zit de wijzer er niet te vast op?

    In reactie op: Verbruiker trekt accu leeg #18075383

    Ontkoppel de bluetooth carkit en de radio is , en kijk dan ook eens na een dag wat de accu heeft gedaan. :hmmz

    In reactie op: ECU vervangen? #18076567

    krukassensor is die ook vervangen.

    De impulsgever krukas of ook wel genoemd de krukassensor meet het motortoerental en de positie van de krukas. Uit deze waarden meet de ECU het moment van de inspuit en ontstekingsimpuls.
    Mogelijke storingsoorzaken:
    – Contactproblemen
    – Interne kortsluitingen
    – Draadbreuk
    – Kortsluiting in draden
    – Vervuiling door metaalslijpsel
    – Mechanische beschadigingen van het sensorwiel

    De storing kan als volgt merkbaar worden:
    – Stilstand van de motor
    – Afslaan van de motor
    – Motorcontrolelampje licht op
    – Opslaan van een foutcode
    Indien één van bovenstaande signalen zich voordoen, raden wij u aan onderstaande acties te verrichten:
    – Elektrische aansluitingen van sensorkabels, stekker en sensor controleren (aansluiting, breuk en corrosie)
    – Reinigen van het sensorpunt
    – Uitlezen van het storingsgeheugen
    – Sensor op beschadiging controleren
    – Signaal meten met oscilloscoop

    In reactie op: Electrische ramen inbouwen Astra G 1999 #18076638

    Plaats is foto’s van de gevonden stekkers. :hmmz

    In reactie op: opc onderlip monteren #18075971

    Sikaflex lijmkit ;)

    In reactie op: ecu of niet alle hulp is welkom. #18075880

    Oke hopen dat ze hem kunnen repareren,

    Succes. ;)

    :shock: Heb het wel vaker gehoord , maar zelf nog niet gezien.
    Je zou denken dat dit niet zou mogen kunnen , doordat de draden door een rubbere tule heen lopen.

    Opelastra99 wat is je woonplaats als het een beetje bij mij of misschien bij Willem in de buurt is
    zouden we zelf is kunnen kijken.

    In reactie op: ecu of niet alle hulp is welkom. #18075876

    Ja als je een complete set koopt kan je het zo monteren.

    Deze set is wat goedkoper.
    http://www.ebay.de/itm/Opel-Astra-G-1-6-Z16XE-Motorsteuergerat-ECU-09355919-/110965507200?pt=DE_Autoteile&hash=item19d60f4480&_uhb=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Wat Willem aangeeft zou je ook even na kunnen checken.
    Even alle zekeringen nameten en checken of er draden zijn waar een breuk inzit.(Draden kapot welke van de Auto naar de kofferklep lopen..)

    Overzicht zekeringkast.

    In reactie op: ”duitse stijl” wielen maat plus et waarde. #18075292

    midnight black & Glenn mommers thnx :thumb

    Ja achter het middenconsool.

    Hier een link hoe je het middenconsool kunt demonteren. viewtopic.php?f=126&t=155566

    In reactie op: ecu of niet alle hulp is welkom. #18075874

    Voor welke type motor is de ecu , x18xe1?
    Beste kan je kijken naar een complete set ecu / transponder en de immobiliser.
    Als je dat hebt kan je het monteren en loopt de motor weer.

    Of je moet een ecu hebben die ze hebben afgemeld van de afkomstige auto.
    Die kunnen ze dan wel weer progammeren met een tech2 kweet niet of dat ook met een opcom kan

    In reactie op: HOW TO : zelfdimmende binnenspiegel Astra H in astra G #17993984

    kan je hier iets mee . http://www.astra-g.de/showthread.php/2880″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: temperatuurmeter koelvloeistof werkt niet #18075552

    Thermostaat die kapot is gegaan. :hmmz

    Oke kan ook zijn dat de stekker achter het verwarmingspaneel niet goed vastzit.
    Of dat er een relais blijft hangen, en zijn verder alle zekeringen nog heel.

    Toen je die vreemde brandlucht rook, waar ergens kwam die lucht vandaan.

    Wat bedoel je met ruitenwisser verwarming?

    En werkt de achteruit verwarming helemaal niet ?

    In reactie op: Tips onderhoud softtop Opel Astra Cabrio #18074800

    Zoek je naar meerdere keuzes op http://www.opelstylingclub.nl staat ook een complete how to.
    Deze persoon heeft het met de middelen die hieronder vermeld staan gedaan.
    En heeft er nu weer een mooie softtop aan over gehouden. :thumbup

    De spullen van BelloCabrio.nl: Renovo reiniger, Renovo zwarte kleuropfrisser, Renovo impregneermiddel, 2 kwasten en een zachte borstel. Een lege sproeiflacon had ik nog staan. Totale kosten +/-80€

    In reactie op: Verbruiker trekt accu leeg #18075372

    @danny wrote:

    @Dens-E wrote:

    @b07 wrote:

    ik denk eerder dat de accu overleden is,er zitten geen groten verbruiker in de auto tenzij, je die er zelf heb ingezet.

    hoeveel volt meet je met draaiende motor?

    De accu is vorige week doorgemeten bij de opel test dag en daaruit bleek dat die in orde was.

    In mijn auto zit een bluetooth carkit en een PKE (Personal Keyless Entry) systeem ingebouwd.
    Kan ik een evt. lekspanning meten? Dan zou ik willen proberen of deze terugloopt bij het verwijderen van de zekering van carkit en PKE.

    Met draaiende motor is de spanning 14,7V

    Dat testdag verhaal zegt niks: Mijn accu was ook goed, 3 dagen later was die toch overleden verklaart, 2 dode cellen erin.
    De 14,7 volt is laadspanning en zegt niks over je accu.

    Als ze met de Opel testdag de accu hebben aangekruist als goed , en hij zou nu kapot zijn behoren ze je nu gratis een nieuwe accu te geven.

    In reactie op: ”duitse stijl” wielen maat plus et waarde. #18075288

    Rijd al meer dan 10 jaar rond met adapterplaten , en nog nooit wat gehad met de wiellagers.

    Achterop liggen RH adapters van 3cm dikte en voorop liggen ze van 2,5cm dik.
    Velgen hebben een ET waarde van 55 en de 2 achterste velgen zijn 8,5 J en de voorste zijn 8J.

    Wat inhoud dat ze achter + adapters op ET 25 zitten en Voorop ET 30 zitten.
    Velgen zijn de RH zw1 17inch met bandenmaat 17/40/205.

    Wielranden is niks aangedaan.

    In reactie op: Auto stottert weer #17896318

    Een volle tank heeft meer druk , dan een halve tank.
    Vervang het brandstoffilter maar is , je moet toch ergens mee beginnen.

25 berichten aan het bekijken - 801 tot 825 (van in totaal 2,100)