Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
23 november 2012 om 10:55 In reactie op: Geeft sleche luchtmassameter altijd storing op dahboard? #18076972
Als je de stekker los haalt dan moet die eigenlijk slechter gaan lopen.
Als die dat niet zou doen , betekend dit dat de LMM kapot is.Is die verlaagd?
Kan met een opcom deze aansluiten op de carpc.
Niet gaan loshalen , vervalt de garantie , zou eerder ermee terug gaan.
En zeggen dat die het niet doet.Los halen moet je gewoon zien hoe en wat je kunt doen.
En voor even een andere tellerklok monteren , zien wat er dan gebeurt.
Zit de wijzer er niet te vast op?
Ontkoppel de bluetooth carkit en de radio is , en kijk dan ook eens na een dag wat de accu heeft gedaan. :hmmz
krukassensor is die ook vervangen.
De impulsgever krukas of ook wel genoemd de krukassensor meet het motortoerental en de positie van de krukas. Uit deze waarden meet de ECU het moment van de inspuit en ontstekingsimpuls.
Mogelijke storingsoorzaken:
– Contactproblemen
– Interne kortsluitingen
– Draadbreuk
– Kortsluiting in draden
– Vervuiling door metaalslijpsel
– Mechanische beschadigingen van het sensorwielDe storing kan als volgt merkbaar worden:
– Stilstand van de motor
– Afslaan van de motor
– Motorcontrolelampje licht op
– Opslaan van een foutcode
Indien één van bovenstaande signalen zich voordoen, raden wij u aan onderstaande acties te verrichten:
– Elektrische aansluitingen van sensorkabels, stekker en sensor controleren (aansluiting, breuk en corrosie)
– Reinigen van het sensorpunt
– Uitlezen van het storingsgeheugen
– Sensor op beschadiging controleren
– Signaal meten met oscilloscoopPlaats is foto’s van de gevonden stekkers. :hmmz
Sikaflex lijmkit ;)
Oke hopen dat ze hem kunnen repareren,
Succes. ;)
19 november 2012 om 22:52 In reactie op: Opel astra G sport bouwjaar 1999 storing in achterruitverwar #18074911:shock: Heb het wel vaker gehoord , maar zelf nog niet gezien.
Je zou denken dat dit niet zou mogen kunnen , doordat de draden door een rubbere tule heen lopen.Opelastra99 wat is je woonplaats als het een beetje bij mij of misschien bij Willem in de buurt is
zouden we zelf is kunnen kijken.Ja als je een complete set koopt kan je het zo monteren.
Deze set is wat goedkoper.
http://www.ebay.de/itm/Opel-Astra-G-1-6-Z16XE-Motorsteuergerat-ECU-09355919-/110965507200?pt=DE_Autoteile&hash=item19d60f4480&_uhb=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;19 november 2012 om 22:29 In reactie op: Opel astra G sport bouwjaar 1999 storing in achterruitverwar #18074909Wat Willem aangeeft zou je ook even na kunnen checken.
Even alle zekeringen nameten en checken of er draden zijn waar een breuk inzit.(Draden kapot welke van de Auto naar de kofferklep lopen..)Overzicht zekeringkast.

midnight black & Glenn mommers thnx :thumb
19 november 2012 om 20:29 In reactie op: Opel astra G sport bouwjaar 1999 storing in achterruitverwar #18074905Ja achter het middenconsool.
Hier een link hoe je het middenconsool kunt demonteren. viewtopic.php?f=126&t=155566
Voor welke type motor is de ecu , x18xe1?
Beste kan je kijken naar een complete set ecu / transponder en de immobiliser.
Als je dat hebt kan je het monteren en loopt de motor weer.Of je moet een ecu hebben die ze hebben afgemeld van de afkomstige auto.
Die kunnen ze dan wel weer progammeren met een tech2 kweet niet of dat ook met een opcom kan19 november 2012 om 19:54 In reactie op: HOW TO : zelfdimmende binnenspiegel Astra H in astra G #17993984kan je hier iets mee . http://www.astra-g.de/showthread.php/2880″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Thermostaat die kapot is gegaan. :hmmz
19 november 2012 om 14:52 In reactie op: Opel astra G sport bouwjaar 1999 storing in achterruitverwar #18074903Oke kan ook zijn dat de stekker achter het verwarmingspaneel niet goed vastzit.
Of dat er een relais blijft hangen, en zijn verder alle zekeringen nog heel.Toen je die vreemde brandlucht rook, waar ergens kwam die lucht vandaan.
19 november 2012 om 14:00 In reactie op: Opel astra G sport bouwjaar 1999 storing in achterruitverwar #18074901Wat bedoel je met ruitenwisser verwarming?
En werkt de achteruit verwarming helemaal niet ?
Zoek je naar meerdere keuzes op http://www.opelstylingclub.nl staat ook een complete how to.
Deze persoon heeft het met de middelen die hieronder vermeld staan gedaan.
En heeft er nu weer een mooie softtop aan over gehouden. :thumbupDe spullen van BelloCabrio.nl: Renovo reiniger, Renovo zwarte kleuropfrisser, Renovo impregneermiddel, 2 kwasten en een zachte borstel. Een lege sproeiflacon had ik nog staan. Totale kosten +/-80€
@danny wrote:
@Dens-E wrote:
@b07 wrote:
ik denk eerder dat de accu overleden is,er zitten geen groten verbruiker in de auto tenzij, je die er zelf heb ingezet.
hoeveel volt meet je met draaiende motor?
De accu is vorige week doorgemeten bij de opel test dag en daaruit bleek dat die in orde was.
In mijn auto zit een bluetooth carkit en een PKE (Personal Keyless Entry) systeem ingebouwd.
Kan ik een evt. lekspanning meten? Dan zou ik willen proberen of deze terugloopt bij het verwijderen van de zekering van carkit en PKE.Met draaiende motor is de spanning 14,7V
Dat testdag verhaal zegt niks: Mijn accu was ook goed, 3 dagen later was die toch overleden verklaart, 2 dode cellen erin.
De 14,7 volt is laadspanning en zegt niks over je accu.Als ze met de Opel testdag de accu hebben aangekruist als goed , en hij zou nu kapot zijn behoren ze je nu gratis een nieuwe accu te geven.
Rijd al meer dan 10 jaar rond met adapterplaten , en nog nooit wat gehad met de wiellagers.
Achterop liggen RH adapters van 3cm dikte en voorop liggen ze van 2,5cm dik.
Velgen hebben een ET waarde van 55 en de 2 achterste velgen zijn 8,5 J en de voorste zijn 8J.Wat inhoud dat ze achter + adapters op ET 25 zitten en Voorop ET 30 zitten.
Velgen zijn de RH zw1 17inch met bandenmaat 17/40/205.Wielranden is niks aangedaan.


Een volle tank heeft meer druk , dan een halve tank.
Vervang het brandstoffilter maar is , je moet toch ergens mee beginnen. -
AuteurBerichten