Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
30 november 2012 om 19:09 In reactie op: de Astra eindelijk verlaagd! [G station met schroefset] #18078863
Hmm laat die er dan maar wel tussen zetten.
Want er gaat rommel tussen zitten en gaat dan geheid kraken en ijzer op ijzer gaat ook schuren.Als ze die rubbers er niet tussen hebben gezet , hebben ze dan wel op de voorpoten je oude toplagers weer gebruikt?
Voorzichtig met een klein schroevedraaiertje eruit wippen.
Zou er eerder een goedkoop xenon setje in doen.
Led geeft totaal geen lichtbeeld en met xenon heb je punt1 een goed lichtbeeld en punt 2 een mooie uitstraling.Misschien is dit een oplossing voor je. :hmmz
30 november 2012 om 10:02 In reactie op: de Astra eindelijk verlaagd! [G station met schroefset] #18078861@Silver wrote:
hier dan het topic waar ik al lang zat op te wachten king: king:
De Astra is nu eindelijk verlaagd met een TA technix schroefset, rijdt echt super, en nog best wel wat comfort. valt me niet tegen.
Zo was ie.

en…gaaf of niet?
en als het moet kan ie nog veel lager!
maar ga eerst ff kijken hoe dit bevalt.Hebben ze onder het chrome deel ook een rubber geplaatst, Zo op de foto lijkt het net of het koud op elkaar zit.
Als ze dat niet hebben gedaan zou ik het alsnog laten doen ,want dit gaat op den duur kraken .[/quote]Weet niet of je dit berichtje hebt gelezen,
Hierbij een foto wat ik bedoel met dat rubber.
Blue-Dragon wrote:28 november 2012 om 17:00 In reactie op: de Astra eindelijk verlaagd! [G station met schroefset] #18078841@Silver wrote:
hier dan het topic waar ik al lang zat op te wachten king: king:
De Astra is nu eindelijk verlaagd met een TA technix schroefset, rijdt echt super, en nog best wel wat comfort. valt me niet tegen.
Zo was ie.

en…gaaf of niet?
en als het moet kan ie nog veel lager!
maar ga eerst ff kijken hoe dit bevalt.Hebben ze onder het chrome deel ook een rubber geplaatst, Zo op de foto lijkt het net of het koud op elkaar zit.
Als ze dat niet hebben gedaan zou ik het alsnog laten doen ,want dit gaat op den duur kraken .28 november 2012 om 13:38 In reactie op: de Astra eindelijk verlaagd! [G station met schroefset] #18078838Verlagen en de velgen die maken de auto. :wub
Maar vergeet niet dat je na een 500 km hem even laat uitlijnen. ;)Het vermogen van een atmosferische verbrandingsmotor wordt hoofdzakelijk begrensd door één grootheid: de hoeveelheid lucht die door de cylinders gejaagd kan worden. Hoe meer lucht (en dus zuurstof) er in de cylinders terecht komt, hoe meer brandstof je er bij kan stoppen om te verbranden en hoe meer energie er per arbeidsslag vrij komt om de krukas aan te drijven.
Om bij een atmosferische motor werkelijk meer vermogen te krijgen, zul je fysieke aanpassingen moeten doen aan het inlaatsysteem (luchtfilter, inlaatspruitstuk, kleppen, nokkenassen, cylinderinhoud, compressieverhouding etc etc) en uiteraard het uitlaatsysteem (uitlaatklep, uitlaatspruitstuk, dempers etc etc). Om vervolgens werkelijk gebruik te kunnen maken van de hogere ‘flowcapaciteit’ van de motor, moeten de systemen voor brandstoftoevoer en de ontsteking (naast eventuele aanpassingen) en na de montage van deze modificaties moet de ECU ook worden aangepast. De optimale massaverhouding brandstof/lucht ligt immers grotendeels vast. En is de vraag zullen met deze aanpassingen ook de aandrijfassen / remmen / koppelingsplaat / drukgroep al dat vermogen aan kunnen. Want hoe hoger het vermogen hoe zwaarder alles belast word. Bijv de remmen die daarop afgestemd moeten worden.Maken chiptuners al deze aanpassingen? Nee. Wat doen ze dan wel?
Nou, bij het calibreren van de ECU (die bij moderne auto’s zowel de inspuiting als de ontsteking bepaalt) houdt de fabrikant rekening met prestaties en betrouwbaarheid onder de meest uiteenlopende omstandigheden. Je wil immers dat je wagen ook start en loopt als het kwik een keer de -15 bereikt, als je zomers het volgepakte ding volgas de Alpen over wil jagen of als je een keer kwalitatief mindere brandstof hebt getankt. Verder maakt een fabrikant compromissen om het brandstofverbruik te beperken, en te zorgen dat de motor voldoet aan de milieu-eisen (ook bij de APK!). Door iets minder brandstof in te spuiten verlies je bijvoorbeeld 2% aan vermogen, maar win je 5% in verbruik.
Door te rommelen met de lucht/brandstofverhouding en het ontstekingstijdstip kunnen chiptuners ten opzichte van de fabrieksinstellingen enige pk’s vinden. Daar staat tegenover dat de motor waarschijnlijk meer verbruikt, en niet onder alle omstandigheden zo betrouwbaar en soepel loopt als met de originele instellingen. We hebben het hier over enkele procenten winst, soms niet eens merkbaar.
Verder waarom zullen tuningsbedrijven met een laptop en een rollerbank het beter kunnen dan een fabrikant die miljoenen steekt in de ontwikkeling van een motorblok. Zonder fysieke aanpassingen kan het vermogen niet significant toenemen! Met de chip rommelen is afstellen, niet tunen.En de opc1 is al een opgefokte motor en kan je door trekken tot aan de 7000 toeren en die 14Pk erbij merk je dan ook niet meer.
Dan zul je hoger in PK’s moeten gaan voordat je er wat van gaat merken , en zul je fysieke aanpassingen moeten doen.
En daarvan zijn de kosten niet goedkoop te noemen , dan zou je beter kunnen kijken naar één die dat vermogen al onder de kap heeft liggen.kop van een X20XEV
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m620126382-cilinderkop-x20xev.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;Is die misschien van tijd , dat die daardoor slechter loopt :hmmz
@TerryB wrote:
Ja was idd een lekker ritje, Purmerend- Eindhoven en weer terug was 350 km en s,avonds nog ff naar Den haag geweest!
Jup zitting er idd uit en sub wat aan de kant geschoven en het paste mooi!
Mooi man altijd weer fijn om een ander te mogen helpen. :thumbup
Dat van Den-Haag zag ik op Fb ook langskomen :DIs misschien wel zonde van het geld om hem te laten chippen.
Want die 14 PK ben je ook zo weer aangewend en wil je misschien nog weer sneller gaan.Een turbo enz plaatsen kost je ook gauw 4000,00 euro.
Met inruil van de opc1 en het geld van het chippen en het geld voor een ombouw naar een turbo, kan je veel beter een Astra G opc 2 turbo kopen. Deze staat ook nog is geregistreerd op de papieren en voor een ombouw zal die ook rdw gekeurd moeten worden. :hmmzAls je die van de coupe kunt demonteren , kan je altijd ff gaan passen.
Leuk ritje geweest zo , kon je hem een beetje kwijt in je Astra. ;)
26 november 2012 om 21:06 In reactie op: astra g 2002 2.2 liter traction control uitschakelen, hoe? #17877476Orig. Opel Astra G Schalterplatte für TC+Sitzheizung —> https://www.facebook.com/Opelstylingclub?ref=hl” onclick=”window.open(this.href);return false;
Kans van 1 op 78 tot aan 1500 euro.
http://vernieuwd.marktplaats.nl/z/auto-s/opel/astra-benzine-hatchback-3-5-deurs-handgeschakeld-blauw-1-4-2-0-liter.html?categoryId=138&priceFrom=1.000%2C00&priceTo=1.500%2C00&yearFrom=1998&yearTo=2004&mileageFrom=&mileageTo=&attributes=S%2C1064&attributes=S%2C473&attributes=S%2C481&attributes=S%2C535&attributes=N%2C73″ onclick=”window.open(this.href);return false;
domme vragen bestaan er niet.
Door de stekker ervan af te halen, en dan moet je met een heel klein schroeverdraaiertje tussen de stekker en het kleine
stekkertje een lipje weg drukken. Dan kan je het stekkertje er zo uit trekken en dat doe je dan ook met die andere.Als je ze eruit hebt gekregen , moet je wel weer die lipjes wat omhoog zetten zodat ze met het plaatsen ook weer geborgd zitten.
Wel even onthouden of opschrijven welke kleur draad waar heeft gezeten.
@Danisnel wrote:
Inmiddels is het gelukt en de bijpassende lampjes gekocht maar dat werkt nog niet zelfs al draai je het lampje 180 graden.
Je moet de stekkertjes omwisselen.
:thumbup
Pff is zeker een heel gedoe , maar ja je moet wat , hopen dat straks die andere ecu al je problemen doen verhelpen.
Over het leegmaken van een ecu en het later na inleren wist ik.Wat je ook had kunnen doen is een complete set zien te vinden,
Dus ECU de transponders uit de sleutels en de immobiliser die om het contactslot zit, dan had je dat misschien wel zelf kunnen monteren. Dan hoef je niks in te laten leren bij de garage , en kon je de motor ook weer starten en kunnen rijden.Wat moet er dan uit ?
Foto’s :hmmz@Remon Verkaart wrote:
Ik liep al maanden tegen die verweerde koplampen aan van mijn Astra Station 1.6-16v uit 2003. Ik heb ze eerst met korrel 600 waterproof papier behandeld, veel water en rustig wrijven. Daarna met commandant, eerst met de hand , veel commandant en niet te hard drukken. Daarna met de polijst borstel met commandant. Als laatst met de polijst borstel op de boormachine om uit te poetsen en het resultaat is zo goed als nieuw. Foto helaas niet mogelijk, weet niet het moet. Maar ik heb hier verschillende foto’s voorbij zien komen…. Ze zijn hetzelfde geworden. Zo’n 2 uurtjes werk, ik heb het graag voor over gehad.
Maak een account aan op http://www.photobucket.com daar kan je dan je foto’s uploaden en ze via een link hier op het forum plaatsen.
@john.t wrote:
Geile dingen man…. whahahahaha…
Evolutions dus.. thanks mr blue ;)
Hier nog ff een foto van de mijne…

Maar het zouden ook nog de Dotz Mugello’s kunnen zijn, die lijken er ook heel erg veel op

Plaats is een foto van de achterkant van de koplamp.
En stuur is een pm naar Krasy zit hier ook op het forum of hij is wilt kijken naar je probleem.Hij woont in Amsterdam en is altijd zeer behulpzaam ;)
Valt die uit onder het rijden of bij het afremmen.
En laat de egr klep eerst afsluiten, kan je daarna gelijk zien wat er gebeurd.
Gaat er dan geen mm lampje branden , dan hoef je verder niets meer te doen. ;) -
AuteurBerichten