Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Palletje afgebroken.
Opsturen kan vast ook wel , ;)
4 januari 2014 om 23:28 In reactie op: Hulp met zoeken naar sportinterieur voor Astra Njoy #18205232Staat een mooie lederen set op marktplaats.
http://link.marktplaats.nl/762276750″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Wil je het echt heel netjes en mooi uitzien hebben , moet je dat van Marijn laten doen.
Met alleen een aantal nieuwe leds is het aanzicht lang niet zo mooi, als de losse leds die Marijn er voor gebruiktEn als je dan alle info hebt gekregen ga dan ook is met de vraag naar het RDW , wat je allemaal nog meer moet gaan doen om er veilig mee op de weg te mogen rijden.
En tevens is vragen wat voor kosten je krijgt om hem dan te laten keuren dat is namelijk geen klein bedrag voor een auto vanaf bwj 1998.
@black_astra wrote:
Gebruik mn knipperlichten ook maar zelden dus ga ook maar geen nieuwe plaatsen. Daarnaast doet hij het soms wel
Als je hem maar zelden gebruikt , waarom vraag je het dan hier, iets wat niet goed meer werkt
vervang je normaliter gewoon voor een nieuwe of 2de handse.Kijk is of de transponder nog in de sleutel zit , is een klein zwart vierkantje.
Nieuwe plaatsen is kort geleden nog een topic over geweest. ;)
1 januari 2014 om 00:59 In reactie op: Past dit in een Astra G 2002 ?? Onderdelen van een coupe #18203592De deurpanelen kan je overzetten alleen de raamstrips die moet je ook overzetten.
En het achterpaneel past niet , kan wel maar dan moet je het middelste deel eruit gaan snijden en dan overzetten in je oude achterpaneel.31 december 2013 om 00:23 In reactie op: Paul Walker tribute meeting, 22 dec. 1800+ aanmeldingen! #18198468Opscheppen is er in de echte auto scene niet bij, daar laat een ieder zich in zijn eigen waarde.
En racen hebben ze een racebaan voor uitgevonden , en niet een parkeerplaats waar publiek rond loopt met kleine kinderen.@harrynijhof wrote:
Maar waarom zo moeilijk doen?
Enkel het OPC kapje op de bobine vervangen door een Ecotec.
Geen haan die er dan naar kraait.Kan je doen , maar mochten ze er als nog is achter komen bij een ongeluk of grote verkeers controle.
En de papieren komen dan niet overeen , ben je als nog de de klos.Risico kan je in deze tijd gewoon niet meer nemen, bij grote verkeerscontroles staat ook het RDW.
En die kunnen aan het lopen van een motor , echt wel horen of het een x20xev is of een x20xer.
Want die lopen beide heel verschillend, en ook politie die weten meer als dat wij denken.Ze zijn er bij die van mij toen achter gekomen omdat de ecu niet aan het blok vastzat, maar aan het chassis bij de accu. En toen zijn ze gaan onderzoeken en meer info gaan navragen bij het RDW.
En bij een ongeluk kan het ook zo wezen , als ze er achter zouden komen dat je dan ook niet verzekerd bent omdat de gegevens op je papieren niet overeenkomen. Dat wil je dan denk ook niet op je geweten hebben lijkt me.
Dus of het moeilijk doen is , is maar net hoe of je het wilt bekijken.
28 december 2013 om 13:09 In reactie op: Paul Walker tribute meeting, 22 dec. 1800+ aanmeldingen! #18198466Vond dat het niks met de auto scene te maken had.
Burnen en racen enz hoort niet bij de auto scene , daar gaat het om een auto naar je eigen zin te maken. En dat dan delen met de andere van de auto scene.Wat ze nu hebben gedaan is nog meer de auto scene naar beneden halen.
We worden al zo vaak aangekeken door de mensen dat we scheuren als gekken, en overal schijt aan hebben.
Terwijl de echte auto scene helemaal niet zo is, en door deze acties worden we alleen maar verder in het kwade daglicht gezet.En F&F heeft naar mijn weten ook niks met de auto scene te doen, want wij doen niet een stelen schieten en hard scheuren en burnen en racen.
Zo zie ik het namelijk en hoe een ander er over denkt is dan aan hem zelf.
Er is ook een ander alternatief. ;)
@Markie-h93 wrote:
hierbij mijn astra die ik 4 weken geleden heb opgehaald
met een 2.0 opc blok :wub

Gr Mark
Lees dit stuk is goed door.
Zou hem wel op papier laten zetten, want een bekeuring daarvoor krijgen is niet niks.
Ik spreek hier uit eigen ervaring, mij heeft het 350 euro gekost dat de gegevens op de papieren niet klopte. Politie van tegenwoordig zien veel meer als dat ze vroeger zagen alleen het woordje OPC al zegt ze genoeg om verder te gaan zoeken Kon de auto laten staan mocht er niet meer mee rijden, maar gelukkig woonde ik maar een paar straatjes verder en mocht alsnog ermee naar huis rijden. . En moest binnen 5 dagen naar het RDW hebben gebeld om hem daar te laten keuren. Ook deze keuring is niet goedkoop geweest, maar hij werd gelukkig wel goed gekeurd.Ik weet niet wat voor remmen je voorop hebt liggen , maar het zouden dan de 308 schijven moeten zijn. Mochten die er niet opzitten heb je al een probleem bij het RDW want alles wat origineel op een OPC 1 zit , moet dan ook op die van jou zitten dit vanwege de europese typegoedkeuring die ze hebben.
Die van mij stond op papier als een 1.8 16V en er ligt nu ook OPC 1 motor in, en staat nu geregistreerd met een speciale code en met meer motor vermogen 118kw ( 160PK )
http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Restauratie-van-of-ingrijpende-reparaties-aan-een-voertuig.aspx?path=Portal/Particulier/Auto/Wijzigen%20of%20restaureren” onclick=”window.open(this.href);return false;
Motorwijziging
Als u één van de onderstaande wijzigingen aan de motor van een voertuig met Nederlands kenteken aanbrengt, dan moet de RDW het voertuig individueel goedkeuren.Het gaat om de wijziging van:
de motorcode of het motortype;
het aantal cilinders;
de cilinderinhoud;
de brandstofsoort, zoals van benzine naar diesel of de wijziging naar elektrische aandrijving;
het vermogen van een motor, driewielige motorrijtuig en bromfiets;
het vermogen van andere voertuigen, als dit meer dan 20 % afwijkt van de oorspronkelijke waarde zoals in kentekenregister geregistreerd.http://www.rdw.nl/sites/igk/Paginas/Wijzigingen-aan-een-auto.aspx?path=Portal/IGK/Auto” onclick=”window.open(this.href);return false;
Wijzigingen aan een auto
IGK
Auto
Wijzigingen aan een voertuig
Kampeerauto
Bedrijfsauto
Aanhangwagen en oplegger
Motor
Brommer
Trike
Quad
Taxi
Bus
Ambulance
Koelvervoer
Lijkwagen
Rijdend werktuig
Vervoer gevaarlijke stoffen
Vervoer levende dieren
Onderdelen
Contact
Als u één of meerdere wijzigingen aanbrengt aan een voertuig, kan het zijn dat de RDW het voertuig moet keuren. Een aanpassing van het kentekenbewijs is dan noodzakelijk. In hoofdstuk 6 van de Regeling voertuigen kunt u nakijken of u de wijziging die u aanbrengt, ook moet laten keuren. In dit artikel leest u de informatie over het wijzigen van een auto met een bouwjaar van 1998 en jonger. Ook leest u wat u moet doen, zodat u na de werkzaamheden weer een geldig kenteken bij uw voertuig kunt krijgen.Onderzoek bij de RDW
Als u uw auto ingrijpend wijzigt, gebruikt u mogelijk hoofdonderdelen die afkomstig zijn van twee of meer voertuigen met verschillende ‘bouwjaren’, bijvoorbeeld een andere carrosserie, chassis, frame of aandrijving. De RDW moet deze voertuigen dan technisch onderzoeken en de identiteit vaststellen. Is de identiteit na wijziging niet (meer) vast te stellen, dan heeft dit mogelijk gevolgen voor de herafgifte van het kentekenbewijs.Als het gaat om nieuwe onderdelen (zoals een andere motor) dan moet de RDW het voertuig technisch onderzoeken.
Voertuigcategorie
In dit artikel gaat het om de voertuigcategorie ‘auto’. In de wetgeving kunt u vinden welke voertuigen onder de categorie ‘auto’ vallen en waaraan het voertuig moet voldoen na de wijziging. Dit vindt u in de individuele eisen en in de permanente eisen. De RDW keurt uw voertuig op de punten die voor deze categorie in de wetgeving worden genoemd. U moet er dus voor zorgen dat u uw voertuig hierop aanpast, voordat u een afspraak maakt voor een keuring. Heeft u hier vragen over, dan kunt u contact opnemen met RDW Klantenservice.Kentekenbewijs laten aanpassen
Als u één of meerdere wijzigingen aanbrengt aan een in Nederland geregistreerd voertuig, dan moet u het volgende doen:U downloadt het formulier Individuele aanvraag pdf, 711 kB .
U vult het formulier in, en stuurt deze naar:
RDW Afdeling Productbeoordeling
Postbus 777
2700 AT Zoetermeer.
Een RDW medewerker belt u binnen 3 werkdagen en maakt een afspraak voor een keuring aan huis of op het RDW Testcentrum in Lelystad.
De technische medewerker beoordeelt of de gewijzigde aspecten aan de individuele toelatingseisen en permanente eisen voldoen.
Uw kentekenbewijs wordt ingenomen voor wijziging. U krijgt een ontvangstbewijs waarmee u in Nederland mag rijden, in afwachting van het aangepaste kentekenbewijs.
Na goedkeuring ontvangt u gemiddeld binnen 7 werkdagen een factuur van de RDW. U moet betalen binnen 30 dagen.
Binnen 15 werkdagen ontvangt u het gewijzigde kentekenbewijs per post.
Documenten die u moet meenemen:
Het Voertuigbewijs (Deel IA) van uw kentekenbewijs;
Een geldig legitimatiebewijs. Een geldig legitimatiebewijs is:
een origineel Nederlands rijbewijs óf
een origineel Nederlands- of buitenlands paspoort met daarbij een uittreksel uit de Gemeentelijke Basis Administratie (GBA) niet ouder dan 3 maanden.
De technische medewerker van de RDW beoordeelt welke aanvullende documenten nog nodig zijn. Dit hoort u als u wordt gebeld.Kosten
Afhankelijk van de wijziging en de te keuren voertuigaspecten, wordt er een factuur verstuurd. Als u wilt weten wat een wijziging of toelating van een aanhanger/oplegger kost, dan kunt u contact opnemen met de afdeling Productbeoordeling van de RDW.24 december 2013 om 17:07 In reactie op: Astra G coupé schokt + brandend motormanagementlampje #18201404Gasklephuis zal denk wel smerig wezen?
Even zoeken is genoeg over te vinden.Nee die heb ik niet , kan wel is vragen of hij me die wilt toesturen.
Wim is dat ene pennetje voor het lampje een plus of min ?
Hoort dat motortje niet te blijven draaien, heb al is geprobeerd om het asje tegen te houden.
Maar dat red je niet blijft doordraaien, en met de klep open of dicht dat die dan in een slip koppeling valt en zo door blijft draaien.Want die van mij hoor ik ook draaien ongeacht klep open of dicht met de recirculatieknop, en de klep werkt verder prima.
Kan ook nog zijn dat het aan de ECU ligt.
Heb je dat wat Wim zegt ook nog geprobeerd?
Heb het vroeger wel is meegemaakt dat er dan een spietje was afgebroken, maar of dat ook met dit type blok zo in elkaar zit weet ik niet.
Kijk is of de rotor met de hand heel erg soepel draait of dat die moeilijk draait.
Die andere 2 branden normaal gesproken alleen als de deuren dicht zijn.
En je zet hem op contact e je drukt dan op het knopje dan zou die moeten gaan branden.
En zodra je dan de deur open doet, gaat het andere lampje weer branden.Meende is gelezen te hebben dat resistors erg heet kunnen worden. :hmmz
-
AuteurBerichten
