Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
En als je dat gedaan hebt zul je hem ook moeten laten keuren bij het RDW.
En komt er op je papieren te staan hoeveel vermogen je dan hebt.Alleen is dit niet meer zo makkelijk het om laten keuren alles vanaf bwj 1998 is moeten dan voldoen aan de europese normen.
Als je eraan wilt beginnen raad ik je aan om ook eerst is goed te gaan informeren bij het RDW.Ik spreek hier uit eigen ervaring omdat ik met dit ben aangehouden en niets over een ombouw op papier had
staan , koste me alleen al de bekeuring meer als €400,00.
In mijn Astra lag standaard een x18xe1 in en nu ligt dan er een x20xer van een opc1.Moest me ook gelijk gaan melden bij het RDW en werd van daaruit richting Lelystad gestuurd.
Die afspraak maakte ze toen al gelijk voor me , en kreeg dan vanzelf een bericht wanneer ik daar moest komen.
En dat zijn daar hele zware keuringen dan moet echt alles werken wat erop en eraan behoort te zitten.En deze keuring is niet zo goedkoop kan ik je vertellen koste meer dan die bekeuring.
@wim-v6 wrote:
Daar is het voor ontwikkeld, omdat als de vacuum dciht zit, gaat de cartervetilatie olie naar boven roggelen, door de buis waar jij de afscheider hebt geplaatst..
Dit gaat even goed, totdat het carterventilatie deel van het klepdeksel helemaal vol zit met sludge!!! dan gaat ie het door roggelen door het kleppendeksel heen zo de gasklep op.
heb je je carterventilatie op orde gebeurt dit helemaal niet.
heb je je carterventilatie niet op orde en een asfscheider eertussen is deze binnen no-time verzadigd van de sludge, en gaat ie het vanaf de afscheider je onderblok in drukken, en krijg je vanzelf te maken met verstopte oliezeef enzo..
Vraag anders hardcorehell maar eens wat er gebeurt als de carterventilatei niet klopt, hij zat op het randje van oliedruk verlies… (X20XEV), hadden ze een andere oplossing op bedacht.
Bij hem hadden ze de dikke slang vanaf het kleppendeksel naar de lcuhtfilterbak gebracht, ipv van aan de inlaatbuis..
bij hem zat heel de filterbak vol met olie…Willem
Oke dus als de vacuum in orde is en ook de carterventilatie en een olieafscheider kan het dan ook nog kwaad.
Of zeg je haal hem eraf en zet de slang er maar weer tussen.Nee heb ik geen last van.
Oke bedankt voor de tip , ik heb er geen turbo opzitten is de X20XER .
Ik heb ook die olieafscheiders bij vele andere opels erop zien zitten.Ik zal eens gaan informeren wat ze bij Opel zelf erover gaan zeggen.
@ DOCTOR007 bedankt voor je compliment. ;)
@ Willem vraag me dan ook af waarom zijn ze dan op de markt gebracht door Opel?
Lijkt mij toch niet dat ze dit bedacht hebben, om die motoren in de soep te laten draaien :hmmzBij mij zat die links bij de accubak en de koplamp.


CC unit incl de kabel voor naar het gasklephuis.

koppelingschakelaar

4 polige remlichtschakelaar

cc unit gemonteerd

Als je de cc unit vlakbij de accu plaatst dan heb je een lange gaskabel nodig.
Maar je kunt ook die kabel waar die stekker aan zit gaan verlengen dan kan het ook met een kortere gaskabel van de cc unit.Dan heb je wel meer nodig om hem werkend te krijgen.
Remlichtschakelaar 4polig.
koppelings schakelaar.
Cruise control unit. incl de gaskabel .En je moet op zoek naar een grote vierkante stekker , die ligt denk ik bij die van jou ergens in de buurt van de accu verstopt.
Heb wel ergens een foto waar je kunt zien waar je moet gaan zoeken in die van mij lag eerder ook de x18xe1 in.En mocht je deze er niet in hebben zitten , is dit ook een leuke update .
Happylight Show module Opel Astra-H
De happylight show module voegt oa. de volgende functies toe aan je auto
Speedlock
Alarm Simulation
OPC Scan
Daytime running lights
Diesel Filter Screen
Leaving Home / Coming Home light function
Temperatuur meter
Car-Computer-Function
Hazard-Warning-Signal-Function
HAPPYLIGHTSHOWDe chip gaat in je diag connector van je auto en daarom hoef je dus niks te solderen of te veranderen aan je auto.
Voor vragen kune je altijd mailen.
Verzendkosten kosten koper.http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m641763851-happylight-show-module-opel-astra-h.html?c=dc19031229f6638c93974e145c5889d4&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
Stefan heb je wat meer info welk type motor en heb je het over de stuur schakelaar?
Als je de stekker uit het motortje haalt , en je stopt er een nieuwe zekering in en kijken wat die dan doet.
Blijft de zekering goed dan ligt het aan het motortje en als die er weer uitslaat zit er ergens sluiting in de bedrading.Heb gistermiddag een carterontluchtings filtertje en een olieafscheider gemonteerd.
olieafscheider.

Pijpje waarvan 2 stuks.

En gemonteerd zie nu op de foto dat de olieafscheider nog een klein stukje kan zakken :hmmz

Gm-tuningparts heeft die wel.
Heb hem vanmiddag een wasbeurtje gegeven was wel weer ff nodig.
En heb een olieafscheider gemonteerd , plus een klein filtertje op het kleppendeksel. .Zal morgen foto’s plaatsen, daar was het nu al te donker voor.
Als leek zijnde ben je echt niet in 2 uurtjes klaar, voorbumper moet die ook demonteren .
Stuur Eugene een mail met daarin welke xenon je nodig hebt voor die lampen want er staat bij H1 en H7.
@wim-v6 wrote:
de CC kabel ligt toch in n Knap krap bochtje zo..
Als ik zie wat deze normaal voor ruime bochten maakt..
Willem
Zo ligt die van mij ook Willem de buitenmantel is daar stevig genoeg voor.
Zolang er maar geen knikken inzitten , en de binnenkabel geen rafels bevat.
@Michel mooi dat je het voor elkaar hebt gekregen, en vertrouwen in elkaar hebben moet gewoon kunnen. ;)Is die van de coupe zijn daarvan 2 soorten.
Die met die brede gaten is van een coupe turbo en zonder die gaten erin van de coupe.Heb er bij mij een voltmeter inzitten en die blijft altijd heel stabiel staan.
Meet is wat de accu dan aangeeft , valt die dan terug in voltage?@kreidler74 wrote:
@Blue-Dragon wrote:
@kreidler74 wrote:
vandaag een opbergvak uit een vectra in de astra gemaakt.


werkje van niks staat wel netjes
gr Tinus
Mooie update zit er netjes in gemonteerd, misschien ooit is een opc interieurverlichting plaatsen.
@Blue-Dragon, ik zoek een interieurverlichting met de mogelijkheid om de microfoon in te bouwen van de parrot.
die zit mij nu eigenlijk teveel in het zicht.gr Tinus
Tinus je hebt een PM . ;)
Je hebt gelijk zijn niet dezelfde.
:thumbup
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m641189665-17-inch-alm-velgen-opel.html?c=bead941a5d4a2757e2fe39e5a5b2921a&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;Zien er weer als nieuw uit Rik. :wors
@kreidler74 wrote:
vandaag een opbergvak uit een vectra in de astra gemaakt.


werkje van niks staat wel netjes
gr Tinus
Mooie update zit er netjes in gemonteerd, misschien ooit is een opc interieurverlichting plaatsen.
@blanket93 wrote:
hoe zetten jullie de foto’s er op dan dan probeer ik dat wel en dan zal ik er ook wel wat meer op zetten
Dat doe je zo ;)


@Juffer1 wrote:
Zoals al diverse malen eerder aangegeven is een Astra H niet met een Astra G te vergelijken.
Dat iets in een Astra G werkt is zeker geen garantie dat het in een Astra H ook werkt.Iedere sleutel is gecodeerd en moet idd worden ingeleerd. Het stopt niet alleen bij het openen en sluiten van de deuren en het wel of niet kunnen starten.
Wel eens opgevallen dat bijv. de laatst ingestelde temperatuur van de ECC ook wordt “onthouden” bij de sleutel ? Of de kleur van de boordcomputer om eens 2 voorbeelden te geven ?
Nu gebruik je een sleutel waar de auto niet mee kan communiceren en jaag je al dat soort dingen in de stress.Bespaar je die ellende en leg gewoon die € 40,- extra op tafel, het is even slikken maar weegt niet op tegen het gezeur wat je je nu op de hals haalt.
Kan je nu inmiddels wel de auto weer normaal afsluiten ? Mocht dat niet het geval zijn, haal dan even voor een minuut of 5 de accupolen los (houdt bestuurdersdeur wel open als je daarmee bezig gaat).
Als je dit ook had doorgelezen hoefde je niet je hele verhaal hier te posten. :vertag
http://www.remysteller.com/picture/opel.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;Hehe Terry :D
Leren doen we iedere dag weer, dat doe ik al 51 jaar en heb je het al geprobeerd.
-
AuteurBerichten