Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De originele zitten lang niet zo diep in de deur.
Zelfs met de pasring zitten andere speakers eigenlijk nog te diep in de deur.
Graag gedaan Ray , weet niet of je de opc2 voorbumper mooi vind , anders zou je die ook nog kunnen nemen.
Stekkertjes kan je ook vervangen indien nodig.
En een behuizing over de speakers heen zetten is een goede oplossing.
Heb deze oplossing ook al meerdere keren hier aangegeven.En die hebben nu geen last meer van regenwater en natte bekleding.
Aah dat is dan een geluk bij een ongeluk.
Vraag anders is aan Eugene of die hem nieuw kan leveren , als die dat kan is die vast goedkoper als bij de Dealer.
Past er gewoon op en op marktplaats staat er nog 1 te koop.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m635887998-opel-coupe-bumper.html?c=dc19031229f6638c93974e145c5889d4&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
Standaard maat is 16,5 cm.
Pasringen die heb je nodig vanwege de diepte van de speakers, zullen er vast niet bijzitten8 februari 2013 om 13:00 In reactie op: dayline devil eyes astra f 96 heb hulp nodig bij aansluiten #17937117Martijn heb je meer info over de dayline’s
plaats is wat foto’s van die dayline’s vooral van de achterzijde
En staat er bovenop niet iets over welke lampen erin moeten.En plaats is de link waar je ze vandaan hebt gehaald misschien is er daar ook wat info over te vinden.
Heb er ook last van gehad en was al aardig aan het aan het roesten.
Heb hem toen naar Alacar in harderwijk gebracht en die hebben er een nieuw stukje ingelast.
En heb toen ook beide siteskirts op laten knappen en van een nieuw verflaagje laten voorzien.En het was van binnenuit begonnen met roesten , dus wat je ziet aan de buitenkant is erger dan je denkt
Zal de thermostaat zijn die het heeft begeven.
Temperatuur sensor voor buitentemperatuur behoort in het midden van de voorbumper te zitten.
Deze zit vastgedrukt in het middenrooster, zou je even naar kunnen kijken of die nog wel op zijn plaats zit.Welkom zie je niet veel een sedan 2.2 16V :wub
;) Laat even weten als het je is gelukt.
Astra F heeft een km tellerkabel heeft de astra G niet.
Is het niet de tankontluchtingsklep :hmmz
Staat er mooi bij, je nieuwe updates zien er ook goed uit. :thumbup
Dik dat was het toen ook al niet met die speciale actie, heeft ook niemand aan gedacht zelfs ik niet.
Maar gedane zaken nemen geen terug keer , en neem het verder ook niemand kwalijk.En het is een dure les geweest , en daarom meld ik het hier als er vragen zijn over een motorombouw.
Dat ze heel goed weten waar ze aan willen beginnen en dat het niet meer zo eenvoudig is als vroeger.
Die regels die ze hebben worden steeds weer aangepast en zullen alleen nog maar zwaarder worden.Ik heb een achterlichtlampje gebruikt en had nog een losse fitting liggen.
Deze heb ik er tussen gesoldeerd en hem zo geplaatst dat die nergens tegenaan kon komen.En je ziet er helemaal niks van , want het zit achter het klepje en deze oplossing werkt nog steeds bij hem.
Kan je dat is aangeven op een foto want snap die niet helemaal.
Als je die slang bedoelt waar nu dat filtertje zit , die heb ik heel goed afgedopt.
Zit een harde plug in en met een slangenklem vastgezet.Had die vraag al eerder beantwoord staat wat meer naar boven .
Filtertje noemen ze toch een carterontluchtings filtertje.
Een carter ontluchtings filter is geen gesloten systeem en een olieafscheider is wel een gesloten systeem.
Maar ik heb ze er beide alweer vanaf gehaald en alles weer origineel erop gemonteerd. :thumbup.[/quote]
heb je laatst nog een compliment gegeven overje motoruimte
viewtopic.php?f=5&t=196&start=6650[/quote]Ja dat wist ik ook wel , maar op die foto zit er geen olieafscheider op alleen dat filtertje.
En jij hebt het over weer de olieafscheider gemonteerd , denk je dan bedoelt het filtertje.Vroeger was alles veel makkelijker ja , tegenwoordig met alle eu regels is er heel veel veranderd.
Zal even vertellen hoe ze erachter zijn gekomen.
Ik moest wat schuiner over een drempel heen , maar wat verderop zag ik politie staan die een controle aan het houden waren.
Nu had ik wel rechts of links af kunnen slaan mar zag ook dat er een motorrijder stond , en ze hadden mij ook al gezien.
Dus ben ik gewoon rechtdoor gereden en werd staande gehouden , met 4 man liepen ze om de auto heen.
En werd er gevraagd naar de papieren , en wat later kwam er een andere agent bij die vroeg of ik de motorkap
wilde openen. Dus ik maak de motorkap open en stapte dan ook maar uit , om te kijken wat ze gingen doen.Stonden toen weer met een aantal naar de motor te kijken ,ze zeiden me nog zo dat ziet er mooi en netjes uit. Maar 1 agent die zat naar me ECU te kijken en zei mij die hoort daar toch niet te zitten, op een x18xe1 zit die toch achter het motorblok. Ja toen wist ik dat ze verder gingen zoeken.
En wilde ze hem in beslag gaan nemen om op het bureau verder te gaan onderzoeken. maar daar had ik geen oren naar dus heb ze toen eerlijk gezegd dat er een andere motor in is gekomen. En met een goede babbel van mij mocht ik hem toch mee naar huis nemen maar ook niet verder. Er werd me wel gezegd rij er niet meer verder mee want houden ze je dan aan ben je hem wel kwijt.
Maak een afspraak met het RDW en vertel ze wat je is overkomen wij zullen het RDW ook inlichten over de stand van zaken.Dus goed ik heb een afspraak gemaakt en kon een paar later terecht in Zwolle en ben met een ongeldig kentekenbewijs daar heen gegaan.
En er waren ook al een paar vrienden die langs zouden komen en hebben ook alles gezien en gehoord wat ze
daar hebben gedaan. Eerst was het zo, maar we kunnen hier niks doen ? u moet naar Lelystad waarop ik zei nou alles is 1op 1 overgezet van een opc 1 heb daarvan het chassisnummer en het kenteken dus moet dan toch geen probleem zijn. Die monteur gaat richting kantoor en kwam na een 15 min terug en zei, we kunnen hier nu alleen wat kleine keuringen gaan doen maar u moet
er toch ook mee naar Lelystad. Ze hebben daar toen gekeken of alles netjes was gedaan schokbrekers / stuurinrichting / rem inrichting nagekeken en hij werd gewogen op de vooras en op de achteras.
En omdat ze nergens een remtestbaan hebben als alleen bij het RDW in Lelystad moet je wel daar naar toe.
Dus hebben ze die afspraak gemaakt en moest ik maar wachten tot ik daar terecht kon.Dit heeft een aardige tijd geduurd voordat ik bericht van ze kreeg.
En op die brief stond op wat ze daar allemaal gingen doen ppfff ze gaan de baan op en gaan dan vanaf 160 km ineens op de remmen. Dit doen ze dan zo’n 5 tot 6 keer achter mekaar daarna gaan ze testen wat de km teller doet doen ze met allerlei apparatuur wat ze in je auto plaatsen. Ze gaan een uitlaattest houden en ook aan de voorkant testen ze het geluid dit word allemaal genoteerd. Maar voordat ze de baan opgaan lopen ze ook de gehele auto na waar je dan niet bij mag zijn.
Die keuring duurt ongeveer 2 uur en wat ze dan allemaal doen kan ik geen antwoord opgeven.Goed na ongeveer 4 uurtjes komt die monteur je ophalen uit de kantine en mag je mee naar het kantoor.
En gaan ze je vertellen of die goed of niet goed is gekeurd , en gelukkig was die van mij helemaal goedgekeurd
Alles was allemaal binnen de normen van de E.U , ik vertelde die monteur dat ik alles ook 1op 1 had overgezet.
Maar waarom ik dan toch deze zware keuringen moest ondergaan, en vertelde mij dat alles vanaf bwj 1998 die een andere motor inbouwen deze keuringen moet ondergaan. Ik moest me oude papieren gelijk inleveren en kreeg een bewijsje van ze mee vroeg hem ook nog komt er dan ook opc x20xer op het kenteken te staan , nee zei hij komt alleen een kenmerk bij op wat ik dan wel weer jammer vind.Zie regels RDW:
RDW-keuring na monteren andere motor of wijziging van de motor
Als u één van de volgende wijzigingen aan de motor van een gekentekend voertuig aanbrengt, dan moet de RDW het voertuig keuren. Het gaat om de wijziging van:de motorcode of het motortype;
het aantal cilinders;
de cilinderinhoud;
de brandstofsoort.
Hieronder valt ook wijziging naar elektrische aandrijving (De RDW hoeft een LPG-nstallatie die is ingebouwd door een RDW-erkend bedrijf niet te keuren).
het vermogen van motorfietsen, driewielige motorrijtuigen en bromfietsen.
het vermogen van overige voertuigen, als dit meer dan 20% afwijkt van de in het kentekenregister geregistreerde oorspronkelijke waarde.
Deze verplichting om het voertuig te keuren is vermeld in hoofdstuk 6 van de Regeling voertuigen. De regeling voertuigen kunt u bekijken op http://www.wetten.overheid.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
Eisen waarop de RDW toetst
Het voertuig wordt getoetst aan de eisen zoals die golden bij de eerste toelating van het voertuig. Als uw voertuig een datum eerste toelating van voor 1 januari 1998 dan toetst de RDW de zogenoemde permanente eisen.
Dit zijn eisen betreffende de verkeersveiligheid en milieuaspecten. In de volksmond de eisen voor de APK, aangevuld met een aantal extra eisen, zoals extra donker gemaakte ruiten, geluidsproductie en gebruikerseisen. De permanente eisen maken deel uit van de Regeling Voertuigen. Deze kunt u nalezen in hoofdstuk 5 van de Regeling Voertuigen, zie http://www.wetten.overheid.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;.
Heeft uw motorvoertuig een datum eerste toelating van na 31 december 1997, dan toetst de RDW de toelatingseisen (dit zijn eisen die Europees zijn vastgelegd in EU-richtlijnen)
en de permanente eisen, zoals vermeld in bijlage IV van de Regeling voertuigen.
Complete motor met versnellingsbak ingebouwd
Als u een complete motor met versnellingsbak en uitlaatsysteem gebruikt uit een gekentekend donorvoertuig met een typegoedkeuring van hetzelfde merk en type, dan zijn er minder testen nodig. In deze situatie gaat de RDW er vanuit dat is voldaan aan de emissie- en geluidseisen. U moet wel kunnen aantonen dat de gebruikte motor uit een gekentekend donorvoertuig komt.
Bovenstaande is niet van toepassing bij een brandstofwijziging naar LPG of aardgas, of wijziging naar elektrische aandrijving. In deze gevallen worden de toelatingseisen die gelden op de dag van de wijzigingskeuring getoetst.
Keuringslocaties
U kunt terecht bij één van de keuringsstations van de RDW als:
uw voertuig een datum eerste toelating heeft van vóór 1 januari 1998, of
uw voertuig een datum eerste toelating heeft van na 31 december 1997 en een complete motor met versnellingsbak en uitlaatsysteem is gemonteerd uit een gekentekend donorvoertuig met een typegoedkeuring.Voor het maken van een afspraak zie: keuringsafspraak maken of annuleren.
In overige gevallen zijn er diverse testen noodzakelijk, zoals remtesten, geluidstesten en weggedrag testen. De keuring moet dan plaatsvinden op het RDW testcentrum te Lelystad. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de RDW.
Kosten van de keuring
Voor een keuring op één van de keuringsstations van de RDW is het tarief maximaal € 80,00.
Moet de keuring op het RDW testcentrum te Lelystad uitgevoerd worden, dan zijn de kosten afhankelijk van de uit te voeren werkzaamheden. U kunt voorafgaande aan de keuring een opgave van de totale kosten opvragen. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de RDW.@NoFear1696 wrote:
@Blue-Dragon wrote:
Heb gistermiddag een carterontluchtings filtertje en een olieafscheider gemonteerd.
olieafscheider.

Pijpje waarvan 2 stuks.

En gemonteerd zie nu op de foto dat de olieafscheider nog een klein stukje kan zakken :hmmz

ik zie dat je de olie afscheider van je kleppen deksel weer hebt gemonteerd.? waar gaat die slang die aan je tophat naar toe?
Olieafscheider heeft er eerder nooit opgezeten , is voor het eerst dat ik deze heb gemonteerd.
Maar ik begrijp niet goed wat je bedoeld met welke slang je naar het tophat?Als je die slang bedoelt waar nu dat filtertje zit , die heb ik heel goed afgedopt.
Zit een harde plug in en met een slangenklem vastgezet.@wim-v6 wrote:
Das een hele goeie vraag inderdaad, NoFear1696.
Ik zie ook dat de Carterslang is afgedopt met een filtertje, houd dat filtertje ook in de gaten, dat is een eveneens een goede graadmeter over de werking van je carterventilatie.
en ik vraag me ook af wat voor iets er aangesloten is op je aanzuigslang, aangezien deze NA de LMM zit.
Willem
Willem er is geen carterslang afgedopt met een filterje ,
Zit met een klein pijpje gemonteerd op het kleppendeksel.
Je andere vraag staat hierboven vermeld.Hmm nou oké, dan weet ik wel wat ik ga doen haal hem er vanaf ga het risico dan niet nemen.
Heb weinig in om dit blokkie naar de filistijnen te helpen, het heeft me allemaal al genoeg kost.Bedankt voor je info Willem. :thumbup
6 februari 2013 om 00:25 In reactie op: Hallo Opel rijders – Vragen over Astra GTC 1.8i 16V (140pk) #18092460Beetje wd40 doet wonderen is te koop bij de Action..
En mooi dat je de CC werkend hebt gekregen , :thumbup
Ja oke dan zal ik dat zeer zeker gaan doen , heb je ook enig idee hoelang of het gemiddeld duurt eer dat die dicht gaat zitten.
-
AuteurBerichten