Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ja ik wil het wel goed doen,en de kadett is niet de enige die nog een opknapbeurt nodig heeft,we hebben nog een c kadett coupe staan,een b ascona en dan mijn dagelijkse auto een commodore die nog allemaal goed gemaakt moeten worden
hehe eindelijk verder!!!
heb intussen een kantelbok gemaakt en de roestduivel weer aangepakt










24 november 2008 om 18:25 In reactie op: mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla #17357477dank je voor het laaaaaaate antwoord,hier kan ik wat mee:)
Nieuw randje erin




Lassen afgeslepen


andere zijkant ook blank




en begonnen met de achterkant

Ben inmiddels ook begonnen om kantelbokken te maken zodat ik de onderkant ook kan lassen en zuivermaken
27 oktober 2008 om 21:08 In reactie op: kadett c stationcar zeer grote opknapbeurt (city tussendoor #17446263mooi projectje Hans,en je B-Kadettje motorombouw is die al klaar???
Wat er op het dak heeft gezeten vraag ik me ook af,wat ik wel weet is dat er een flinke laag plamuur op zat en ze hadden een plank tegen de binnekant van het dak geplakt
De lak haal ik er helemaal af omdat als je de lak gaat schuren deze in je schuurpapier “smelt” en ik niet wil dat de lak die erop komt verknalt word door die rommel die er nu op zit/zatik doe het laswerk en mijn schoonvader die doet het schuurwerk:wors
effe velgje passen

rechtse vloer eruit gehaald


dak blank maken



en een verrassing in het dak gevonden 4 GROTE EN 3 KLEINE GATEN!!!!!:o


rechtse vloer er weer in


weer wat fototjes




update 4-10-08 nog een vakantiewoning gevonden in het kachelhuis:D











ik zet er een 2.0s motor in van een a-manta,moet ik dan de carterpan nog aanpassen?? ik dacht dat ie er zo in paste
dat is natuurlijk ook een mooie oplossing,als ik het goed zie op de foto heb je een stuk van je originele steunen op de as afgezaagd en daar een strip op gelast met daaraan de motorsteun,simpel maar doeltreffend:D
ik zal eens kijken wat ik ermee doe,ik heb namelijk een gt as liggen en daar zitten helemaal geen steunen op dus het is of de gt as of een 1200 b kadett as ombouwen,zodra ik de as gemaakt heb komen er natuurlijk de foto’s vannee ben nog nie geweest,bel eerst wel effe
ik heb nog steunen liggen van mijn commodore die lijken verdacht veel op die van een gt en ik heb nog een vooras van een commo-b liggen met de motorsteunen er nog op
daar zal het wel mee lukken denk ik
Hans ik kom een keertje kijken en meten(als je een keer thuis bent)
:D


zo te zien is daar ook veel werk aan succes met de restauratie
dat groene is epoxi primer en dat rose dat is lasprimer,de spatborden en binnenschermen krijgen 2 lagen epoxiprimer en 2 lagen roestprimer (met de kwast)
als allebij de vloerplaten vervangen zijn gaat de tunnel eruit en komt de tunnel van een manta erin en dat zal wel passen en meten worden
Hans kan jij een keer foto’s maken van de motorsteunen op de vooras van je 1900 vooras met de maten erbij,dus hoever de motorsteunen naar voren moeten en hoe hoog van de balk,de breedte tussen de steunen?










zo na lange tijd weer wat kunnen doen aan de station,motor eruit,linkse vloerplaat eruit en andere erin,spatborden eraf en al veel ontroest
zal van de week effe wat foto’s plaatsenhans ,tunnel is geen probleem,zet er een in van een manta(5-bak)
de bedoeling is inderdaad om hem te verlagen met voor 7j en achter 8j stalen velgen,2.0s motor met 5-bak
ben alleen aan het kijken hoe ik hem voor ga verlagen,of een andere bladveer of een blokje tussen bladveer en vooras maar dat komt wel goed,eerst maar de carrosserie in orde makenking:13 juni 2008 om 17:23 In reactie op: mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla #17357366effe een vraagje,wat voor hoofdremcilinder heb je op de kadett zitten??? en zit die op de originele rembekrachtiger????
ik heb inmiddels op de sloop nog een b kadett station gevonden en daar wat donor plaatwerk afgehaald nl: de vloerplaten met kokers,de achterkant vanaf de achterlichten naar het achterscherm incl de vloer
de rest van het plaatwerk(deuren/spatborden enz) heb ik van mijn b kadett sedan gehaald die ik afgelopen zaterdag heb geslooptwerk is er zeker aan maar ik had de keuze of een sedan waar ze al een hele berg plaatwerk in hadden gescheten en een hele hoop plamuur op gesmeerd of deze station waar nog nooit een plaatje in is gelast
dan heb ik toch liever de station;)
grootste gedeelte wat je ziet is roest maar echt gaten valt nog meehier nog een paar!!!!












probleem met photobucket opgelost,mijn beveiliging van de computer stond te “strak”
-
AuteurBerichten