Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
de primer even opruwen met wat scotch-brite en dan spuiten/verven
als je motor op gas loopt moet je er wel je luchtfilter op zetten,anders krijgt de carburateur “te”veel(koude) lucht binnen,zelfs een motor die op benzine loopt loopt zonder luchtfilter anders dan met luchtfilter
dan zal ie waarschijnlijk ook wat beter stationair lopenals de motor koud is staat je chokeklep dicht,als de motor warm word gaat de klep open:D
je mist daar het elementje dat je automatische choke bedient,zit een bi-metaaltje in dat je chokeklep opent als de motor/carburateur warm is
ik heb alleen maar schotels bij de caravan vervangen op de volgende manier:
de oude sla ik er meestal met een vuisthamer af dan buig ik de schotel zo dat ik de “lip”die aan de zijkant van de koker komt door kan zagen.
bij de nieuwe schotel zaag ik dan ook een stuk van de “lip”af zidat ik deze weer aan elkaar kan lassen en de schotel op de juiste plaats zit
vastlassen doe ik rondom de schotel(daar zit in het midden een verhoging)de veerschotel zit met puntlassen vast aan de chassisbalk,ik haal altijd de rotte schotel eraf en las dan de nieuwe schotel rondom af,dit heb ik al bij een aantal Kadettjes gedaan en nooit geen problemen bij de keuring gehad
en af en toe een keer op benzine met loodvervanger rijden dan houd de kop het heeeeel lang vol
probleem is opgelost:ik heb het steunlager van de aandrijfas vervangen(was compleet doorgezakt) en nu is de auto trillingsvrij!!!
er zitten nieuwe banden op dus dat zal het probleem niet zijn,kromme remschijven merk je toch alleen bij het remmen?,de trilling voel je bij gewoon rijden en afremmen op de motor
probeer eens met een beetje benzine in de carburateur te gooien of ie dan loopt.
is namelijk een beetje raar dat je benzine in de carb krijgt en je ziet dat ie inspuit en dat ie dan nog nie loopt.
dan zal het een ander probleempje zijndan kan het niet veel zijn,die carburateurs zijn zo simpel.
komt de benzine wel in de carburateur??,of je vlotternaald zit dicht,of je sproeier zit dicht veel meer kan het niet zijnwat voor carburateur heb je er op zitten?
sproeier verstopt???,heb je gekeken of er benzine in de carburateur komt?(vlotternaald vast of verstopt)
anders even je carburateur uit elkaar draaien(niet de lucht/mengeselschroeven eruit draaien) en goed zuiver makendan heb je een achteras van een 1600 ascona a met de n motor,die as is net als een 1200 maar heeft een andere overbrenging
even de slang die van het pompje(zit op je motorblok aan distributiezijde) naar je carburateur loopt los maken aan de carburateurkant,dan even een de slang in een potje hangen en even de motor starten(let op dat je geen benzine knoeit)
dat is een simpele manier om te testen of je pomp het nog doet
als je pomp goed werkt en er komt nog geen benzine in je carburateur dan kan het zijn dat je vlotternaald verstopt/vast zit,dan moet je je carburateur even open schroevenbrandstofpompje kapot???
oke,bedankt voor de info,ik heb namelijke een E Kadett station gekocht en weet niet wanneer de riem is vervangen,ik zal binnekort eens foto’s plaatsen bij het Kadett gedeelte
en weer een update:








weer een update










2 maart 2009 om 17:03 In reactie op: Help storing rekord 2.2(opgelost) Gezocht luchtmassameter 2. #17467588mooi om dat te horen,en niet ver weg gemoeten voor de lmm;)
1 maart 2009 om 07:16 In reactie op: Help storing rekord 2.2(opgelost) Gezocht luchtmassameter 2. #17467586ik denk dat ik nog een lmm van een 2.2 heb liggen,zal dadelijk even kijken
Koekie gooi er effe een fototje bij,plaatje bij het praatje is wel zo gemakkelijk;)
eerst met verfafbijt en dan schuren met scotch borstels,maar ik heb iets gevonden wat ook heel goed werkt nl:een schuurschijf voor op de slijptol met het grofste schuurpapier erop en dan voorzichtig schuren.ik moet er wel bij vertellen dat ik een slijptol heb die een variabel toerental heeft,niet drukken op de slijptol maar de schuurschijf zijn werk laten doen
:kewlpics ziet er goed uit,wanneer komen er meer foto’s???
dat heb je goed gezien kadett-b ik heb goed op de foto’s gelet van jou kadett,sorry voor het na-apen maar de bevestiging op de originele manier is ook niet echt alles:D
en chris die motorsteunen ga ik niet gebruiken,komen motorsteunen van een manta-a in
-
AuteurBerichten