Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wat is het praktisch nut van deze teermatten? Is dat puur geluidsdemping? 11kg is wel veel btw. Leuk voor als je wilt racen met de manta en gewicht kwijt wil.
Even een schopje, ik had laatst de achterbank en rugleuning eruit, maar ik heb geen datum kunnen spotten. Ik had op de eerder genoemde plek het getal 149 staan :hmmz:hmmz
Ik heb deze sticker in op de binnenkant klep van het handschoenenvakje zitten. Ziet er naar uit dat ie er al een tijdje zit, volgens mij origineel.
Zal eens een foto maken de eerstvolgende keer als ik in de Manta zit.
Misschien telt dit niet, maar ik heb een Ascona gespot in een bekende film van Wesley Snipes.
In Blade II bij de scene waarin de drugsdealer door zo een “reaper” door een auto gegooid wordt.
Twas een zwarte 4 deurs Ascona B. :P
[rquote=1899042&tid=145076&author=Fearless]Denk dat je de boel wat te lang op contact gehad hebt. Dat de accu wat zwakker is.
Als de radio uit is zou je dat probleem niet mogen hebben iig. Laat hem eerst eens goed op door ff wat rond te rijden.[/rquote]
Is idd vrij lang op contact geweest voor afstellen van geluid e.d. net even een uurtje rondgecrossed en lekker muziekje erbij. Dat rijdt toch wel een stuk fijner zeg :D
En nu na bijladen is het weg. Dus das mooi!
Wow, het is gelukt!
Alle isostekkers aangesloten en het werkt allemaal. Het geheugen van de radio, het inschakelen van de versterker en het uitschakelen bij contact uit.
Ik ben echt blij, want dit is voor het eerst dat ik iets “zelf” doe :D Missie geslaagd en ik ben trots whehehe. Hier en daar nog wel het eea netjes wegwerken en zulks.
Alleen 1 dingetje, het lijkt alsof de auto wat meer moeite heeft met starten dan anders, tenminste het stationair toerental is de eerste paar seconden vrij laag en loopt dan langzaam op. Voorheen was het gelijk op 900 toeren stationair. Nu ff paar seconden of 500/600 en dan langzaam oplopend naar de 900 rpm. Trekt het eea meer stroom dan anders nu?
Bedankt allemaal tot dusver, ik heb het plan nu in mijn hoofd. Even een nacht over slapen en dan morgen verder uitwerken.
[rquote=1898642&tid=145076&author=Fearless]Weet niet wat voor radio je er in hebt?
Elke radio met een iso verbinding heeft een draad die onder spanning staat als de radio aan staat.
Die is voor je versterker of eventueel een elecktrische antenne.Dan gaat de spanning er ook weer af als de radio uit gezet wordt.[/rquote]
Heb er nog helemaal geen radio in. Ik ben eerst alle bedrading aan het regelen en de ISO stekkers aan het aansluiten.
Het is deze radio,

Met “remote”
Bij de blauwe draad op de ISO-stekker staat “antenna/remote”, die gaat naar de “remote” op de versterker.
Ik ga er even vanuit dat dat intern vanuit de radio richting de versterker geregeld word om de versterker uit te schakelen en dat ik verder nergens meer bij na hoef te denken.
[rquote=1898313&tid=145076&author=Stender]Wil je de geschakelde plus van de aansteker pakken? Pak de remote van je radio! Anders staat je versterker altijd aan, of moet je ‘m handmatig uitzetten.[/rquote]
Eens even kijken, ik moet die iso stekkers en alles nog aan gaan sluiten, want een van de vorige eigenaren vond het nodig om echt ALLES eruit te slopen of extreem kort weg te knippen :P Maar dat terzijde.
Even uittypen om te kijken of het snap, of verkeerd begrepen heb ergens :P
Ik moet volgens mijn handleiding een fasedraad (continu plus/memory) en een massa aansluiten op de radio, maar ook een geschakelde + en die pak ik van de sigaretten aansteker, das dan puur en voor de radio/isostekkers.
Dan als ik de versterker qua plus en massa heb aangesloten, gaat er vanuit de radio/isostekker een “remote” draad naar de versterker, die daar op een speciale plek wordt aangesloten.
Dan word er als het goed is door de radio gezorgd dat bij verbreken contact de versterker ook uitschakeld.
[rquote=1898285&tid=145076&author=Kale gek]Je moet uitkijken met versterker op de carrosserie te schroeven want dan kan ie massa via de behuizing gaan pakken en dat vind de versterker niet zo leuk. ook zou ik de massa van de radio bij de versterker prikken dit om storing te voorkome[/rquote]
Dat zie ik inderdaad niet zitten, ik wil zo min mogelijk gaten :D Ik vind het al jammer genoeg dat de vorige eigenaar de hoedenplank heeft verzaagt.
Ik ga morgenmiddag verder.
Hallo, bedankt allemaal.
Ik heb nu de “dikke” + naar de versterker getrokken via de kabelboom aan de kant van de accu, mocht er nog prima naast. Had nog ruimte over voor de fase draad en massa direct vanaf de accu naar de radio zometeen.
Geschakelde plus pak ik straks van de sigarettenaansteker af.
Nu nog even kijken hoe ik de versterkerkabel goed vast kan maken, ik denk dat ik dat moet gaan solderen, want de meegeleverde kabelschoen glijdt er iets te makkelijk overheen en bij vastknijpen zit ie nog niet zeker genoeg.
Ik doe de versterker maar achter de bijrijdersstoel, want achterin de kofferbak zie ik het nog niet goed vast gaan zitten. Heb helaas niet de knowhow om een mooie MDF plaat te zagen en daar de versterker op te schroeven. Nu zou ik hem daar ergens achter direct op de carrosserie moeten schroeven.
Hij had voor de (New Kids) vorm eigenlijk op de vluchtstrook moeten rijden :P
Vroeger, tja, bij mij gaat die vlieger nog niet echt op, heb sinds 2006 pas mijn rijbewijs :P
Maar! Ik heb wel een leuk verhaal van “vroeger” over hoe ik zo idolaat ben geworden van de Manta!
Ik woonde vanaf mijn 3e levensjaar in Amersfoort op de grens van Hoogland en onze achtertuin grenste aan het perceel van Jan van de Marel die aan de Hamseweg woont/woonde (zal er nog eens langsrijden.
In 1984/85 was ik dus 3 of 4 en ging met mijn loopfietsje of fietsje achterom om naar het geronk van blijkbaar die i400 van Jan van de Marel te snellen.
Wat ik mij er nog van weet te herinneren is dat hij nogal eens op de Hamseweg de Manta i400 aan het testen was en daar stond ik menigmaal te koekeloeren :D en dat ik destijds 1 of 2 keer op het terrein naar zijn Ford heb mogen kijken van dichtbij :)
De latere auto’s van Jan heb ik dus ook nog op mijn netvlies zitten, maar de Manta heeft dus blijkbaar goed indruk op mij gemaakt. Mijn huis staat onderhand vol met schaalmodellen en posters van de Manta en de i400 en ben nu zelf bezig met mijn 2e Manta :D
[rquote=1893556&tid=47508&author=mantaascona]rode bij VU is van mij dank voor het spotten haha[/rquote]
Gespot worden is tof, ik zat in de bus naar buiten te staren en toen ineens zag ik je.
Dit topic hou ik ook even in de gaten. Tenminste als het gaat om de Manta GSi logo´s. Na het spuiten komen die er bij mij op. Dat moet er retestrak op zitten natuurlijk :D
Vandaag weer een verse spot van een hele frisse Opel Manta BCC in de kleur rood ter hoogte van het VU medisch centrum in Amstelveen.
Zag er goed uit, iemand van hier?
Goed nieuws, slecht nieuws.. ik ben er nog niet helemaal uit.
Er komt een vervolg op New Kids Turbo…
New Kids Nitro
:hmmz

Whehehe. :hmmz
[rquote=1887506&tid=144020&author=Kale gek][rquote=1887130&tid=144020&author=Kadett C]Als je toch vervangt: zoek er eentje die geheel van koper is.
Je hebt ze ook met aluminium en plastic. Ze gaan heus heeeel wat jaren mee, maar scheuren vaak op de aanhechting.Je vetaanslag kun je overigens goed verwijderen met van dat hele fijne staalwol. Daarna wel even stofzuigen of goed afblazen, want de eventueel losgekomen staalwol gaat natuurlijk wel roesten.
Groeten, MArk
[/rquote]de koperen hebben ook een grotere doorlaat en geven daardoor meer warmte[/rquote]
Ik ben blij dat ik de koperen heb mogen ontvangen. Eens even kijken of ik hem er op kan zetten vanmiddag of morgen.
Moet ik nog ergens rekening mee houden? Onluchten oid, of is het plug en play en rijden maar.
Grt,
Gerben.
Niet alleen de groene wordt geassocieerd met New Kids ben ik bang. Vorig weekend reed ik langs Hoogland met de blauwe… daar was blijkbaar net de carnavalstocht afgelopen en er reden nog een handje vol praalwagens richting opslag ofzo.. heb 3 keer “NEW KIDS JONGE!” aan moeten horen. :fy1
Om niet helemaal als een verzuurde chagrijn over te komen toeterde ik maar een keertje, maar ik vond het eigenlijk wel een beetje jammer :P
[rquote=1883294&tid=143482&author=MonzaRon]Denk dat er nog andere regels in de maak zijn of gaan komen :hmmz
te denken valt aan het reglement dat geldt in bijv. Duitsland,
daar mag je meerdere auto’s hebben, maar dan op 1 kenteken :oalleen de kentekens moeten nog aangepast worden op naam bestuurder en niet meer op de auto,
zijn we ook een keer van dat ‘alfabet’ gedoe af.:thumbupHet zou er dan op neer komen,
dat we bijv. belasting gaan betalen op 1 van de wagens in ons bezit,
de rest is dan vrij.
Je kan nl niet 2 auto’s tegelijk besturen, dus 1 betalen wordt dan als reeel beschouwd.Dat er wat gaat veranderen met de oldies-regels, is een feit,
kijk maar om je heen, je ziet bijv meer oude dan nieuwe mb’s op de weg,
en dan hebben we het alleen maar over de mb’s ;)grtz[/rquote]
Tja, het is toekomstvoorspellen, maar ik vermoed dat de RDW hier wel roet in het eten zal gooien. Als je zag hoe snel het voorstel tot gepersonaliseerde kentekens bv. in de prullenbak werd gegooid.
Het idee is echter heel aardig. Behalve als je alleen 1 auto hebt voor hobbymatig gebruik :D
[rquote=1885679&tid=47508&author=Dolmans]quote: Vanmiddag rond 5 uur in de buurt van Zeewolde een antraciete Manta B, je draaide de Spiekweg op richting Zeewolde. Ik reed zelf in een blauwe Seat Leon.
[rquote=1884392&tid=47508&author=Black Magic]dat moet dolmans geweest zijn[/rquote]
klopt, was ik. Kwam van Nijkerk af.[/rquote]
Ah! Een regio genoot :P Ik ben zomers heel vaak in die hoek te vinden. Ga ik vaak even heen met de motor of auto om daar ff aan het water een patatje te snaaien :) Misschien komen we elkaar nog wel tegen :P
Ik heb laatst ook mijn thermostaatje vervangen, twas eentje van 87 graden. Klopt het dan dat ie net onder driekwart van de meter blijft steken?
Ik had het idee dat die in het midden van de meter of net iets boven de helft uit moest komen.
[rquote=1886211&tid=144020&author=Dolmans]@ blitzkicker:
hier wat foto’s van mijn kachelradiateur na vervanging.Had hem nieuw gehaald bij automaterialenhandel. Paste helaas niet helemaal perfect. Moest het “afdekrubber” iets aanpassen. Had geen zin weer een andere te halen, kwam er een beetje laat achter. Succes met vervangen.
Trouwens mooie Manta! :thumbup
Is ie nou blauw of zwart?[/rquote]
@Dolmans, thx! De Manta is donkerblauw metallic btw, lijkt in de schaduw idd wel op zwart :)
@Kadett C en tipgevers en succeswensers :PWe gaan het proberen. Ik heb een radiator besteld, maar heb niet gevraagd of het een met koperen, alu of met plastic aansluitingen betreft. Zal eens mailen. :)
Grt,
Gerben.
Heb van het weekend helaas de audio niet kunnen inbouwen. Kan er zo moeilijk bij als de auto op de brug staat en de schijven staan af te draaien.
Die foto van de datum houden jullie van mij nog even te goed ;)
-
AuteurBerichten