Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
maar zou dit de oorzaak kunnen zijn van het stationair probleem? Wat kost een temp.sensor voor een 2.2E en krijg je die alleen via opel of zijn er meerdere aanbieders?
nada.
Evt de temperatuursensor, of anders is er iets mis met het blok zelf. Er komt nml een behoorlijke druk uit de olievulopening…
[rquote=1869685&tid=142687&author=postbusmanta]
Deze klep wordt geregeld door de leerlaufreglung.Vaak is de klep de boosdoener. Deze gaat inwendig stuk.
Zet maar eens een tang op de slang (of knijp erin) om zo het toerental naar beneden te krijgen. Als nu het toerental stabiel blijft, weet je dat je daar moet zoeken.[/rquote]
ik heb nog eens geprobeerd, heb de slang nu echt goed geknepen en er gebeurd wat je beschrijft!! Dus de klep is de boosdoener?! Kan die zomaar opeens “ongesteld” raken door het vervangen van de bougies, kabels, rotor en rotorkap??
in de slang knijpen heeft geen effect, ik zal nog eens met de remmenreiniger aan de slag gaan.
nee, ik heb toen enkel en alleen de bougies, bougiekabels, rotorkap en rotor vervangen, dit was het begin van alle ellende. Heel vreemd en ergerlijk.
heb erin geknepen, haha, maar helaas, er gebeurde helemaal nix…
Niemand in of rond Venlo die superveel verstand heeft van een 2.2E??[rquote=1869297&tid=142687&author=CommoCruiser]Heb je ‘m al gecontroleerd op valse lucht?[/rquote]
yesHet is niet zo dat het toerental op en neer gaat (dat gebeurt wel, maar niet extreem) , hij blijft eigenlijk redelijk stabiel, maar gewoon veel te hoog. Hij gaat dan wel eens omhoog, of zelfs omlaag (niet lager dan 1000rpm) maar blijft dan ook op die rpm. Dus dit zijn de 3 toerentallen waar hij zich het meest bevindt: 1000 en ca. 1400 rpm, soms zelfs op 2500 rpm…
Welke slang bedoel je, die dikke slang evenwijdig aan het kleppendeksel?
de gaskleppositie sensor is het ook niet.
je bedoeld met lmm de luchthoeveelheidsmeter? Tussen de lmm en de buis heb ik geen potje zitten, ook niet in m’n andere GT met 2.2
Wat betreft de sensor, hij klikt zoals het hoort.ik heb in ieder geval de andere leerlaufregler geprobeerd zonder succes. Moet er wel bij zeggen dat het laatste cijfer van dit kastje anders is, 7 ipv 8. Maar dan nog, de situatie bleef hetzelfde. Dan kan ik alleen nog maar (hopelijk ongestraft) de gasklepsensor van mijn andere GT omruilen/ uitproberen. Iemand anders vertelde me hetzelfde vandaag, dat hoogstwaarschijnlijk de gaskleppositie sensor gehemeld is.
stappenmotor, ik weet niet eens hoe die er uitziet, erg he?
Is het dat zwarte regelkastje aan de injectiebuis?
Anderzijds, zou die opeens vervuild geraakt zijn doordat ik de bougies enz vernieuwd heb? Kan toch niet. Moet iets electronisch zijn. Kan de garage een foutendiagnose rapport maken van een 2.2 uit, volgens mij, 1986?nee, want van te voren stond ie goed
-
AuteurBerichten