blackX20XER

Aangemaakte reacties

23 berichten aan het bekijken - 101 tot 123 (van in totaal 123)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: rem schijven spuiten voor montage #18091793

    nieuwe schijven worden ook wel eens geleverd in een laagje zink spray, alleen dat is de grijze versie, ik ben dus eigenlijk benieuwd of die Alu versie verder het zelfde is dus of ik die hier ook voor kan gebruiken.

    die hitte bestendige verf ga ik denk ik niet doen….. ik weet idd niet of dat in je blokken blijft hangen ofzo omdat het pas uithard nadat het volledig verhit is geweest….

    In reactie op: rem schijven spuiten voor montage #18091792

    Nee dat lijkt me logisch het gaat om de stukken waar je rem blokken niet komen….. op de rem vlakken rem je het eventuele roest er zo af…..
    maar de rest van de schijf verroest helemaal als je er niks aan doet, en dat vind ik als ‘piet precies’ geen gezicht, plus dat het op je velgen terecht komt.

    In reactie op: koplampen vervangen ervaring met oa Depo #18090511

    ik dat overigens een beetje te doen die stel motoren? waar ik verder een beetje huiverig voor ben is het licht beeld van de lampen, ik had op mijn honda ook imitatie lampen en dat lichtbeeld was echt waardeloos in vergelijking met origineel.

    In reactie op: [HOW-TO] – Vectra B – Reinigen Gasklep Z18XE #18016426

    als ik een kleine toevoeging mág doen….

    als je het niet helemaal wilt dé monteren maar wel goed wilt schoonmaken.

    *ga naar de automaterialen zaak en haal een spuitbus met Carburateur reiniger (foto heb ik als voorbeeld even van internet gepakt)

    *demonteer de intake zodat je op de kale gasklep kijkt
    *laat de motor draaien
    *bedien de gas klep met je hand tijdens het spuiten
    *spuit op de te reinigen delen, je moet als je spuit met je hand gas geven anders valt de motor uit, spuit steeds even en wacht tot de motor weer normaal draait en herhaal dit tot alles netjes schoon is.
    *indien de boel erg vuil is kun je het ergste ook eerst weg spuiten zonder dat de motor draait.
    *ook de stappen motor en andere leidingen op je gasklep kun je gemakkelijk door spuiten op deze manier zodat opboren bijvoorbeeld niet nodig is

    zo is het naar mijn mening een stuk sneller en minstens net zo schoon!

    Gr Rolf

    In reactie op: nieuwe eind demper voor astra g opc 1 #18088852

    is een goede optie, ga ik eens over nadenken of dat wat is…. iniedergeval wel handig dat je zelf een beetje het geluid kan bepalen….

    In reactie op: kun je dit los krijgen van je bougiekabel ?? #18088477

    laat ik voorop stellen dat ik niet weet wat het verschil is/was maar ik weet wel dat de honda Sohc non vtec/ de Sohc vtec/ en de Dohc vtec allemaal andere bougie kabels hebben, bestel nrs zijn anders ondanks dat ze er wel bij allemaal op passen…. dus of je blok dat leuk vind dat weet ik niet, heb je wel eens aan netjes tapen met isolatie tape of iets soortgelijks gedacht?

    gr Rolf

    In reactie op: throttle bodies ( vragen ) #18086556

    ook wel benieuwd naar ja

    In reactie op: throttle bodies ( vragen ) #18086550

    dat denk ik ook, een vriend van me had hiervoor een astra F 1.6 `16v ( zo’n eco tec) die had er bij crooketuning ook een zogenaamde powerbox op laten zetten in de vorm van een andere inlaat, zal eens kijken of ik er nog een foto van heb. die trok daarna wel veel beter in hoge toeren en liep in het algemeen veel lekkerder.

    In reactie op: throttle bodies ( vragen ) #18086546

    Dbilas belooft voor de opc 1 X20XER een vermogens winst van 26pk met een Dynamic spruitstuk, dat zegt dus eigenlijk dat er een heel slechte intake ontworpen is op het originele blok zou je dan haast denken….. kan ook iets met milieu te maken hebben mischien? wie o wie weet er meer van :thumb

    In reactie op: throttle bodies ( vragen ) #18086544

    ik weet wel uit mijn eigen ervaring dat mijn honda veel alerter was op het gas, iets wat als je het mij vraagt vooral met de inlaat techniek te maken heeft. Ik ben erg tevreden over mijn eerste opel astra op dit moment en hij rijd heerlijk…. maar je mist wel dat gebrull wat je bij een honda krijgt als je op het gas gaat, mijn civic met een 1.5 16v blok gaf wat dat betreft meer ‘race’ gevoel als mijn astra met zo’n 45 pk meer

    In reactie op: throttle bodies ( vragen ) #18086542

    beetje off topic maar toch,

    wat ik wel apart vind is dat ze bij Dbilas zo veel geld voor zo’n spruitstuk vragen….. ten eerste hebben ze het goed afgekeken van van merken als Honda

    die gebruiken al sinds 1990 dergelijke intake’s gebruiken en zelfs van merken als Skunk2 of Edelbrock kosten ze maar tussen de 300,- en 700,- (tuning parts) dus echte Rocket Science is het nou ook weer niet meer….. bovendien zijn honda onderdelen normaal altijd veel duurder (ik kan het weten heb er jaren een gehad)

    ik zou er graag een op de astra knallen maar echt niet voor het geld wat zij er voor vragen!

    Gr Rolf

    In reactie op: welke olie gebruik jij? #18076464

    Bij mijn vorige auto Honda civic 1.5dxi altijd op shell Helix plus en later hx 7 gereden, nooit olie verbruik ook niet na 200.000 zelf gereden te hebben (en met zware rechter voet), dus na aankoop van mijn astra opc x20xer afgelopen zomer heb ik deze gevuld met shell helix hx7 10w40 naar mijn mening perfecte olie.

    In reactie op: K&N 57S Performance kit astra G #18043625

    ik weet wel dat het bij mij ook een week of 2 a 3 duurde voor ik hem uiteindelijk binnen had, ik begreep omdat hij bij de importeurn niet op voorraad was.

    gr Rolf

    In reactie op: C30SE 3.0 24V Afbeeldingen & Doorsnede #17779696

    @GSE wrote:

    Leuke motor,dat zeker…..

    Alleen geen schroef meer van te vinden…Succes als je ketting en geleiders wilt hebben,succes met afdichtingen voor de bougies in de klepdeksel,leuk als ruim 200€ voor 6 bougies kabels kunt aftikken…

    En beste motor zeer zeker niet de oude C30NE 177pk motor is robuuster..En zit minder poes pas aan…

    Dat valt nog best mee 200,- voor 6 bougie kabels, heb voor mijn honda civic 1.5DXI wel eens geinformeerd naar nieuwe kabels, 260,- ex btw voor 4 stuks…

    maar daar kon je ook wel na 18 jaar nog steeds een hoge druk spuit op zetten zonder dat de vonken door sloegen…

    gr Rolf

    In reactie op: K&N 57S Performance kit astra G #18043608

    ben benieuwd wat jij er van vind rene, ik ben er dik tevreden mee.

    gr Rolf

    de opc schijven zijn toch groter?, neem aan dat de klauw ook anders is dan?

    Gr Rolf

    In reactie op: piekspanning meten met een amperetang Astra #18044027

    je kan dan wel zien hoeveel stroom er loopt inderdaad….

    In reactie op: K&N 57S Performance kit astra G #18043595

    Om hier nog even op terug te komen….

    beide filmpjes nog even gekeken en best leuk om te zien….

    Ik ben nog steeds van mening dat er (mischien niet op iedere auto) een aanzienlijke winst valt te behalen met een sport filter, ik heb zelf alleen ervaring met K&N en Green filters dus andere kan ik niet over oordelen, ook heb ik nooit met een auto voorzien van een compressor of turbo gereden dus ook hier heb ik geen ervaring mee.
    Ik denk ook dat het wel kan uitmaken in hoeverre het motor management/en brandstof systeem in staat zijn om met de extra lucht die aangeboden wordt om te gaan.

    Wat ik zelf onder andere heb ondervonden was, dat met een open konisch filter (K&N) ik met het rijden opzich een prima ervaring had.
    Kom je echter in de file of bij een stoplicht sprintje waarbij de motor al goed heet was, en je ook nog enige tijd moet stil staan voor het groen wordt….
    Dan kreeg je het gevoel wanneer je op het gas ging de motor moeilijk op toeren kwam.
    Na een meter of 10 komt de koelere lucht de motor ruimte weer in waardoor dit effect weer verdwijnt .

    Door de buis te verlengen of te verkorten kreeg ik ook verschillende resultaten tijdens het rijden, kort gezegt als ik een korte buis had trok hij een stuk beter in het toeren gebied van 3 tot 4500 tpm, echter vanaf zo’n 5000 tpm liep hij mij moeizaam richting de toeren begrenzer op 7000tpm.
    Maakte ik de pijp langer liep hij iets beter door op hoge toeren maar ook was hij de ‘boost’ die hij eerst in het midden gebied had weer kwijt.

    uiteindelijk ben ik naar een setup gegaan waarbij ik het hele inlaat traject gemaakt heb van 76mm buis tot aan de gasklep omdat dit ook de diameter van de aansluitingen op de originele airbox was, aan de onderkant van de box heb ik een zo kort mogelijke aanzuig mond gemaakt die de lucht achter de bumper weg haalde, en de box voorzien van een K&N vervangings filter. uiteindelijk had ik hiermee ook het beste resultaat, ik denk maar dat kan ik niet wetenschappelijk onderbouwen dat dit komt doordat de standaard airbox de lucht toch op de beste manier met een bepaalde werveling het inlaat traject in stuurt.
    Het resultaat was de beste trek over het hele toeren bereik tot aan de toeren begrenzer, de auto liep top ook harder en auto’s die ik eerst niet voor kon blijven van vrienden bleef ik nu wel voor, dan moet je niet denken aan het stoplicht sprintje, maar als je door ging tot de top van de auto begon ik vanaf een km of 170 per uur weg te lopen bij de andere auto.

    kortom het zijn soms kleine verschillen die wat mij betreft je auto toch een stuk prettiger laten rijden….

    Gr Rolf

    In reactie op: K&N 57S Performance kit astra G #18043594

    De test klopt ook niet helemaal vind ik, waarom?

    vraag eens aan een goede chip tuner of je gelijk al je vermogen beschikbaar hebt als je auto gechipt is?
    het antwoord is Nee…. Het duurt gemiddeld zo’n 500 km voordat de boordcomputer zich heeft aangepast aan de nieuwe waarden waar hij mee moet werken.
    Dat geld ook bij het plaatsen van een goed sport filter…..

    Ook een punt is dat een Cold air intake een heel mooi systeem is, maar als je je bestaande inlaat traject met een meter gaat verlengen om ‘koude’ lucht te pakken dit ook een negatieve invloed heeft op het gedrag van de motor.

    Ik heb op mijn vorige auto (honda civic) veel getest met open filter en gesloten filter, langere pijp / kortere pijp, pijpen met verdikking etc en hier een hoop van geleerd.

    bovendien gaat het denk ik niet alleen om extra top vermogen wat je wel / niet zou krijgen, maar vind ik dat je auto wel degelijk veel soepeler gaat rijden door een goed filter, zeker als je de inlaat verder aanpakt. de kunst is om zo veel mogelijk koude lucht naar binnen te krijgen met een zo kort mogelijk inlaat traject dan ben je optimaal bezig wat mij betreft.

    gr Rolf

    In reactie op: speling op versnellingspook #18045512

    Hey Willem,

    Maar Wát gaat hij dan reviseren, als het om het binnenwerk van de pook gaat dat kan ik zelf denk ik ook wel, alleen kun je die onderdelen los bestellen of als een setje? of wordt het hele onderwerk dan gewoon vervangen?

    gr Rolf

    In reactie op: K&N 57S Performance kit astra G #18043586

    Hey,

    ik heb hem er sinds 2 weken op zitten, prima filter denk dat je iets meer vermogen pakt dan met alleen een inleg filter, die van mij is er toch een stuk soepeler van gaan rijden, en ook een iets mooiere sound als wat je gewend bent.
    en wat wel leuk is, heb je een keer zin in een bak herrie met optrekken, deksel er ff af draaien en je hebt een open filter met koude lucht aanvoer van onder

    gr Rolf

    In reactie op: Luchtfilter Astra G #18044162

    ja ik vond dit ook een erg mooi systeem, even t boven bakkie eraf, restrictor buisje eruit trekken. nieuwe kap erop, filter erin dekseltje erop en gaan met die banaan….

    ik ga nog wel de aanzuig mond aanpakken om het rendement nog wat op te krikken maar dat ben ik nog aan het uit dokteren hoe ik dat ga maken.

    gr Rolf

    In reactie op: Luchtfilter Astra G #18044156

    Hey,

    Mijn eerste aanpassing op mijn recent gekochte astra opc 1 was een ander filter.
    ik heb in tegenstelling tot sommige andere heel erg goede ervaringen met K&N, ik heb er op mijn honda altijd mee gereden, toen nog met een aangepaste aanzuig pijp en vervangings filter in de originele box.
    Kwa onderhoud dat heb je bijna niet, ik denk als je hem eens om de 40k kilomer schoon maakt (wat dan nog eigenlijk echt niet nodig is) dat je dan al erg serieus bezig bent (dan houd je al meer air flow als met een standaard filter)

    Op mijn astra heb ik sinds een week of 2 een K&N 57S filter, en ook hier weer super tevreden mee, je moet even geduld hebben tot de Ecu zijn instellingen aangepast heeft dit duurt ongeveer 500 km.
    Maar ik merkte gelijk dat de auto beter op pakt en reageert op het gas, maar ook dat hij vooral onderin een stuk beter trekt.
    Ik heb dus verder helemaal niks aangepast aan de inlaat oid!, en nog geen onderhoud gedaan verder tegelijk met het plaatsen.
    Dus al met al, ik kan dit alleen maar aanbevelen, ja het kost wel wat en k&n is zeker niet goedkoop.
    zie hier het filter gebeuren:


    gr Rolf

23 berichten aan het bekijken - 101 tot 123 (van in totaal 123)