Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
olie verbruik kán ook verschillen met verschillende oliën, reed met mijn vorige auto (honda civic) altijd op shell helix plus (HX7) 10w40, nooit olie verbruik, toen eens overgestapt op MpM 10w40 omdat dat 12 euro goedkoper was voor 5 liter…. vervolgens moest ik 1 a 1,5 liter bijvullen op 10000km.
Daarna weer terug gegaan naar de shell olie en weg was het olie verbruik.zelfs na 230000km hoefde ik hem nooit bij te vullen tussen de beurten door
als het iets van zuigerveren is etc zou ik er een zelfde blok in swappen, plug and play en gelijk van het gezeik af.
18 februari 2013 om 19:35 In reactie op: Mijn eerst auto wordt een Astra OPC met veel vragen #17928664wel grappig als ze zo’n lijst met optie’s ergens vanaf kopiëren en niet na lezen wat er staat :hmmz
Optielijst
lichtmetalen velgen
getint glas
achterwisser+sproeier
veiligheidsgordels achter
hoofdsteunen achter
boordcomputer
gordelspanners
lederen stuurwiel
derde remlicht
airco
side airbag(s) voor cool wil ik ook op die van mij :thumb
verstb. koplampen
velours bekleding
mistlampen voor
in delen neerkl. achterb.
toerenteller
gelaagde voorruit
elektrische ramen achter die wil ik ook! :thumb
snelheidsafh. stuurbekr.
cd-speler
dubbele airbag
verstelbare stuurkolom
startblokkering
buitensp. elektr. + verw.
c.deurv. met afst.bed.
stoel best. hoogte verst.
bumpers in carr. kleur
ABS en TCS
armsteun achter
ABS
Airbag
Airbag passagier
Airco
Alarm
Boordcomputer
Centr. deurvergr. (afst.bediening)
Elektr. ramen
Lichtmet. velgen
Metallic lak
Mistlampen
Neerklapbare achterbank
Regensensor die wil ik ook :thumb
Sportstoelen
Stuurbekrachtiging
Traction ControlLeuke lijst, en zo wordt ie nog extra lang ook :vertag
gr Rolf
bedankt voor je antwoord, maar ook hier staat het niet op de site dus hoe kom je dan aan de onderdeel nr’s of ik moet echt niet goed gekeken hebben maar ik heb het niet kunnen vinden.
gr Rolf
14 februari 2013 om 09:28 In reactie op: Mijn eerst auto wordt een Astra OPC met veel vragen #17928651Zo’n auto moet je lekker laten staan!
13 februari 2013 om 22:22 In reactie op: Mijn eerst auto wordt een Astra OPC met veel vragen #17928648@ stefan, dat scheelt een hoop met mijn opc 1 kwa verbruik, ben afgelopen week naar venlo op en neer geweest, als ik een kruissnelheid aan houd van 140 a 160 met af en toe een sprintje tussendoor dan rijd ik gemiddeld 1:10,2 gewoon dagelijks verkeer rijd ik 1:11 met de kou en als ik rustig aan doe is 1:11,7 goed haalbaar.
Dat bevestigd mijn vermoeden dat die van mij gechipt is, max rpm zit bij mij op 7500tpm.
Gr Rolf
@Aapje wrote:
Ik weet niet of jullie ooit spoilers los gemaakt hebben die vast zitten met ruitenkit e.t.c. maar gebruik het alleen waar nodig :-) Ik gebruik zelf van Tesa dubbelzijdig tape. Kost +/- 6 euro bij de gamma, maar hiermee kan je zelfs spiegels tegen de muur plakken :-)
Pffffff….. gast…. ik werk zo wat dagelijks met dubbelzijdig tape die een stuk beter is als die Tesa rommel van de gamma (plak er k25 gootjes en zo nu en dan een rookmelder mee vast) maar ik heb echt het lef niet om daar een spoiler mee vast te plakken is wat mij betreft echt gekkenwerk :wtf
hij zal er inderdaad maar af vliegen als je er achter rijd…..
13 februari 2013 om 19:06 In reactie op: zafira opc verbruikt olie en een betje koelvloeist #18105087Het klinkt een beetje of het blok al een zwaar leven achter de rug heeft… zou eens beginnen met je olie lekkages op te lossen en dan eens verder te kijken.
en hoe is het met de algemene staat van onderhoud?ps: gebruik af en toe eens een punt en een komma dat leest wat makkelijker :thumb
ziet er netjes uit en helemaal Stock…. goede aankoop! :thumb
8 februari 2013 om 14:58 In reactie op: Mijn eerst auto wordt een Astra OPC met veel vragen #17928638Gewoon op je vaders naam zetten :thumb
8 februari 2013 om 11:08 In reactie op: Mijn eerst auto wordt een Astra OPC met veel vragen #17928626Ik zou iniedergeval wat algmene zaken goed bekijken:
-olie lekkege aan blok
-distributie riem vervangen bij welke stand
-staat van remmen
-staat van schokdempers (let op olie lekkage)
-staat van uitlaat systeem (is erg prijzig bij een opc)
-schakelt hij goed?
Nieuwe pook comleet kost je zo’n 300,-)Ik heb afgelopen zomer een opc1 gekocht, vind het een heerlijk blok op mee te rijden en een comleet uit geruste sport wagen. Veel fun voor je geld. Denk wel dat je realisticher bent als je tussen de 4500 en 6500 euro gaat denken. Of je moet wat kleine tot zelf grote gebreken op de koop toe nemen.
Gr Rolf
je hebt de + draad van het contakt en de + van constante spanning omgedraaid, normaal gesproken is rood continu spanning en is geel geschakeld vanaf het contakt slot.
gr Rolf
net onder de 1000 is goed.
Ben ik met je eens maar het enige dat je bij dealer onderhouden weet is dat er originele onderdelen gebruikt zijn…. Het zegt niets over hoe er met de auto omgegaan is en wat de gebruiker er zelf nog aan gerommeld heeft.
Kortom ook dat is geen garantie, ik had een collega op het werk die altijd nieuwe auto’s kocht.
Wat hij echter ook iedere dag deed was met koude motor plankgas met 6000tpm de straat uit scheuren… Na 2 of 3 jaar ging de auto de deur weer uit. Lage km stand en dealer onderhouden… Maar wil je zo’n auto kopen??Wat mij betreft zo op het oog een prima auto, zou hem gewoon gaan bekijken als je interesse hebt.
Dat het ‘duur’ is is echt onzin met deze km stand, ga maar eens een auto zoeken met de zelfde spec’s van een vergelijkbaar merk, met alle optie’s die er op zo’n astra zitten.
het aantal eigenaren zou mij niet echt uit maken, zegt wat mij betreft ook niks aangezien je de omstandigheden niet weet blijft het toch gokken.
een 1e eigenaar kan ook denken van er komen straks veel onderhouds kosten aan dus ik verpats hem maar, terwijl er mischien 3 andere heel zuinig op geweest zijn en altijd alle onderhoud op tijd hebben laten doen.km stand zoveel mogelijk nakijken en wat er eventueel in het boekje aan gebeurd is kan je zo veel mogelijk nazien maar verder moet je de auto toch ter plaatsen inschatten.
Ik heb mijn astra opc van de zomer gekocht, iets hogere km stand en iets lagere prijs maar nog altijd een goede koop geen moment spijt van gehad.
mijne kwam ook gewoon bij een kleine occasion handelaar vandaan, had wel wat kleine dingetjes waar wat aan moest gebeuren, maar het belangrijkste vond ik dat het blok origineel was en er geen sport filter op gezeten had ofzo…. , blok was nooit schoongemaakt en geen lekkages dus dat is hem geworden toen.gr Rolf
bij mij zit er overigens een fucking lelijke Sparco versnellings pook knop op (zat er bij de aankoop al op) snap echt niet waarom iemand de originele pook knop van een opc zou verwijderen voor zo’n goedkoop kut ding…. dus er komt nog een keer een originele voor in de plaats.
goeie tip, ik heb hem inmiddels al een keer goed in het vet gezet dat scheelt ook al een hoop.
Koop een grote subwoofer en zet twee dikke accu’s onder de kap zakt ie vanzelf verder :jerry
heb hem ook gekocht via http://www.originalcarparts.nl
je hebt verschillende merken, heb een paar weken geleden via een onderdelen site een Bosch interieur filter besteld… eurotje of twaalf
systeem onder druk latten zetten….. als hij lek is komt het er dan wel uit.
15 januari 2013 om 17:33 In reactie op: Koppel / Vermogenskromen VS Luchtinlaat diameter / lengte ? #18096252heb op mijn vorige auto (honda civic) veel geprobeerd met lucht inlaat op een non turbo motor….
conclusie, zo veel mogelijk oneffenheden uit het inlaat traject halen (gladde buizen), buisdiameter ca 70 a 76mm, inlaat traject zo kort mogelijk maken zonder dat je warme lucht gaat pakken uit de motor ruimte (vermogens verlies) en de buizen overal de zelfde diameter houden.
max koppel en vermogen
wij hadden al wat gesproken via de pm….
ik vind zo heel laag gaan wel leuk staan, maar is het functioneel is de vraag die ik mijzelf dan stel, ik heb mijn astra weer iets hoger gezet dan toen ik hem kocht simpelweg omdat je alles aan gort rijd aan de onder kant bv je spruitstuk en je onderlip van je bumper….
ik raakte iedere wat hogere drempel die er was…. en dat is echt niet praktisch als je hem voor woon werk verkeer gebruikt.
Soms haal je er wel eens eentje in op de snelweg, mooie auto lekker laag, alleen harder dan 120 km/h kunnen ze niet want dan stuiter je uit je stoel vandaan….
dan denk ik mmmm lekker handig :thumbLaat staan als je met zo’n auto lekker met 200 over de duitse autobahn gaat knallen en dan over een flinke hobbel knalt…. wil wel eens zien waar je dan blijft.
Het is niet voor niks dat bij sommige sets de garantie vervalt als je lager dan zoveel cm gaat.gr Rolf
bedoeld TS niet originele recaro’s uit de Astra g opc

daar zitten inderdaad geen airbag’s in, maar je kan wel de rug steun op pompen…
dat is dus gelijk de rede waarom ik met de zinkspray wil doen en niet met de hittebestendige verf.
bij mijn honda heb ik het eens met hb spuitverf gedaan, probleem hiermee was dat de verf niet droog was omdat het niet verhit was toen de wielen er weer op gingen…
toen ze later bij de garage mijn banden vervangen hadden en de velgen erop en af geweest waren zaten ze er niet recht op omdat er stukken verf los gekomen waren.
Met als gevolg, trillende auto, ze hebben toen bij de garage het hart weer kaal geschuurd zodat het weer weg was.dus dan gaat het een laagje zinkspray worden :agent
-
AuteurBerichten