blackX20XER

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 123)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: vreet airco zoveel vermogen van de motor? #18051369

    Ik rijd voor mijn werk een nieuwe opel vivaro eco flex 90pk… als je iets te snel bent met de koppling op te laten komen bij het weg rijden als je de airco aan hebt valt hij helemaal dood en komt hij daarna maar heeeeeeeel langzaam op gang… garage heeft die van een collega nagelopen om deze reden, het koste volgens de dealer zo’n 10pk als de airco hard aan het werk is!
    En als je dan een bus rijd die zo’n 2200kg weegt dan merk je die 10 pk erg goed!.

    Maar ook bij mijn opc met 160 pk merk ik het als de airco aan staat.

    Gr Rolf

    In reactie op: Astra afgekeurd. co2 te hoog #18161789

    originele uitlaat/spruit stuk er nog op?

    gr Rolf

    In reactie op: Wielnaven Astra G behandelen en beschermen!? #18161264

    als je de schijven bedoeld, ik heb dat gedaan mat alu kleurige zink spray, dat ziet er netjes uit en heeft weinig dikte/vulling en heeft goede roestwerende eigenschappen wel even goed schoonmaken voor je het erop spuit.
    hitte bestenige verf heeft als nadeel dat het pas hard wordt als het heet is geweest dus dat wordt een soort kauwgom op je remblokken als je het op het loopvlak spuit daar heb je met zink spray geen last van.

    gr Rolf

    In reactie op: website vraag mister-auto. #18157806

    Goede toevoeging van kaneel schep idd.
    Ik heb ook zitten twijfelen of ik voor echte performance remmen zou gaan of ‘normale’ maar zolang je niet op het circuit komt heb je dat in de meeste gevallen niet nodig…

    Ik ben dik tevreden met wat er onder zit, van de zomer op vakantie zal ik ze wel goed op zijn flikker geven en eens kijken hoe goed ze het houden.

    In reactie op: website vraag mister-auto. #18157804

    Mister auto Ben ik wel bekend mee, heb ik ook mijn remmen spul vandaan voor mijn opc. Ik heb brembo schijven en blokken en deze bevallen me prima. Ik heb ze wel even in de alu zinkspray gezet voor ik ze heb laten monteren zodat ze niet roesten.

    Brakemaxx schijven heb ik onder mijn Honda gehad.
    Ik denk prima als je ze niet heel hard belast, maar bij mij kwamen er allemaal scheuren in, dus wat mij betreft lekker links laten liggen.

    Gr rolf

    In reactie op: Probleem met de benzine tank #18155826

    een vriend van me had dezelfde problemen met zijn 2.2 coupé, laatst begon zijn brandstoffilter te lekken die heb ik voor hem vervangen, nu lijkt hij het weer goed te doen. zou die eens vervangen, makkelijk zelf te doen voor 12 euri

    In reactie op: olie koeler lek #18155509

    Ik geloof dat ik een beetje te voorbarig ben geweest, gelukkig maar!

    Gisteren is hij even bij de garage geweest, koelvloeistof is al heel lang niet vervangen (achterstallig onderhoud) waardoor er wat zwarte smurrie in het tankje zit en de kvs is donker van kleur maar er zat gelukkig geen olie in.

    b een afspraak gemaakt dan wordt het systeem gespoeld en nieuwe kvs in gedaan.

    De opc 1 heeft overigens idd wel een oliekoeler, ik had begrepen dat die bij de adapter ring onder het olie filter wel eens kon door slaan, maar dit is dus niet mogelijk bij mijn blok begrijp ik?

    gr Rolf

    In reactie op: Ruimte op versnellingspook? #18155414

    Willem, is de f23 ook te vinden in de opc1? heb namelijk zelfde met die van mij

    In reactie op: olie koeler lek #18155505

    Ik heb twee weken geleden forte motorflush gebruikt
    Kan het daar iets mee te maken hebben dat er wat vuil losgeweekt is?

    heb de na de flush gespoeld met nieuw filter en olie en na een half uur weer een nieuw filter en olie wissel gedaan.

    t om zeker te zijn dat alle flush eruit was.

    rolf

    In reactie op: Astra OPC 1 houd in bij bepaald toerental #18153199

    Zo even een update van mijn kant…..

    Vandaag de bougie’s vervangen voor oem GM bougie’s…. en daarna test rit van een km of 30 naar schoonvader gemaakt en na het eten weer terug.
    conclusie, hij loopt weer als een zonnetje ook stationair en optrekken gaat allemaal een stuk soepeler…

    voor mij dus geen Iridium bougie’s meer daar kan hij dus blijkbaar niet mee overweg. :swear

    In reactie op: Astra OPC 1 houd in bij bepaald toerental #18153198

    Dan doel jij neem ik aan op de Electrode zelf?

    Ik heb het even nagekeken, heb deze bougie’s er ingezet bij 143500km hij heeft nu 158000 gelopen wat kan hier dan de oorzaak van zijn dat deze er zo slecht uit zien?

    kan dit door een ‘verrotte kabel’ oid komen, of zou het omgekeerde brandstoffilter/te arm mengsel de boosdoener kunnen zijn?

    ik heb iniedergeval een nieuwe set bougie’s en nieuwe set kabels besteld en ik begrijp dus uit jou woorden dat het goed kan dat hij hier niet echt lekker op loopt?

    gr Rolf

    In reactie op: Astra OPC 1 houd in bij bepaald toerental #18153196

    Oké ik trek even deze twee terug: – :thumb :D ….

    Ik dacht dat het weg was maar het is inmiddels weer terug, na een paar ritjes toen het warm was had ik geen last meer.
    Echter vandaag weer op pad geweest en het is er weer, ik heb wel het idee dat het punt waarop het gebeurd iets hoger is qua toeren, het zit nu exact op 4000 toeren…. eigenlijk zo rond de 120km/h… erg hinderlijk!

    Ik heb de bougie’s er even uitgedraaid, die zien er volgens mij goed uit toch? enige is dat het bij twee van de vier lijkt of het puntje van de electrode wat korter/kleiner is dan bij de andere twee.


    ook heb ik de motor even laten lopen (was al warm) en heb ik het bobine blok en de bougie kabels goed nat gespoten maar dan verandert er niks in het lopen van de motor.
    Kan het dan evengoed zijn dat het bobine blok niet goed is?

    ik ga iniedergeval een setje standaard bougie’s bestellen (bosch is origineel denk ik?) just to be sure dan maar.

    heeft iemand verder nog suggestie’s? ik wil toch graag zo veel mogelijk uitsluiten voor hij eventueel naar de garage gaat.

    gr Rolf

    In reactie op: Spagettie op X20XEV, -> Lexmaul gemonteerd :) #18153666

    waar je soms op moet letten is de plaats van de lambda sensor, ik heb me bij mijn vorige auto helemaal rot gezocht omdat ik een te hoog co had bij de apk keuring wat dus uiteindelijk aan de Lambda lag die bij de spagettie in de laatste runner zat,en dus maar 1 cilinder pakte terwijl hij origineel op de splitsing van de 4 buizen zat.

    verder qua rijden alleen maar voordelen volgens mij, en uit 1 of twee delen maakt niet echt uit, opc 1 die ik nu heb bestaat ook uit twee delen.

    gr rolf

    In reactie op: Astra OPC 1 houd in bij bepaald toerental #18153195

    :thumb het probleem is opgelost! Iniedergeval bedankt voor de tips die jullie gegeven hebben.

    Ik kwam er dus eigenlijk per toeval achter deze week; enige tijd geleden is er door een garage het een en ander gedaan aan de auto waaronder het vervangen van het brandstoffilter
    Daarna is de auto ivm een gesloten benzine pomp zo goed als helemaal leeg geweest waarna eigenlijk het probleem langzaam erin geslopen en steeds wat erger werd.
    Ik dacht dus dat het niet aan het brandstof gedeelte kon liggen omdat het filter nieuw was en injectie reiniger ook geen verbetering gaf.

    Toevallig belde een maat van me dit weekend (die heeft een Astra G coupé) en die had een lekkage aan het brandstoffilter, vervolgens heb ik voor zijn auto en gelijk maar voor mijn eigen auto een nieuwe gehaald (Just to be sure).
    Op dat moment kwam ik er dus tijdens het vervangen van zijn filter achter dat die van mij dus verkeerd om zat, dus de nieuwe maar eens op de juiste manier gemonteerd en gister even een stuk proef gereden, en wat denk je weg is het! hij klinkt in zijn geheeld gewoon ‘anders’ dan dat hij deed ondanks dat hij wel goed liep op het eerste gezicht.

    iniedergeval ben ik weer happy :D

    In reactie op: Astra OPC 1 houd in bij bepaald toerental #18153191

    Ik krijg in principe nooit een lampje op het dashboard, had hier eerst wel eens last van maar dit lag aan de Luchtmassameter, die heb ik vervangen en sindsdien geen last meer van gehad.

    wel kwam ik er gisteravond achter toen ik bij een maat van me zijn brandstoffilter aan het vervangen was dat die dus bij mij verkeerd om zit. kan hier nog een oorzaak zitten denken jullie? ik ga die iniedergeval vanavond omdraaien en kijken of dit iets veranderd aan de zaak. zit er een termijn aan hoe lang de foutcode’s bewaard worden? ik neem aan dat dit weer op 0 gaat als je de accu los gooit?

    zal ook de bougie’s er eens uit draaien en kijken of ik daar wat aan zie qua kleur.

    verder loopt de motor erg netjes stationair etc

    gr Rolf

    In reactie op: hoeveel opel astra g opc 1 #18123404

    ik heb hier de ‘gti tuning & design’ van april 2000 liggen :D

    er zijn er destijds 3000 van de opc 1 gemaakt waarvan er 250 in nederland geleverd zijn.

    prijs destijds was 55950 gulden :wors

    gr Rolf

    In reactie op: hoeveel opel astra g opc 1 #18123403

    ik heb er één :thumb

    In reactie op: resonerend geluid bij optrekken lage toeren #18116965

    ik heb er een K&n 57s filter op zitten… dus dichte box geen open filter maar het resonerende geluid deed ie daarvoor ook al is nu alleen iets erger geworden ;)

    ik heb alleen gehad dat mijn filter niet goed vast zat in de box en dus los gekomen is…. denk dat daardoor mijn lmm kapot gegaan is het roostertje was ook een beetje vies geworden in de lmm. ik betwijfel overignens of dit verhaal waar is van dat k&n filters je lmm om zeep helpen. denk dat overmatig gebruik van de olie na het schoonmaken een boosdoener kan zijn maar ik rijd al heel lang met k&n filters en heb nooit vettigheid in mijn inlaat traject kunnen ontdekken, sterker nog met standaard filters zie je ook van die aangekoekte gaskleppen.

    gr Rolf

    In reactie op: resonerend geluid bij optrekken lage toeren #18116962

    @blackX20XER wrote:

    wat mij wel weer een beetje doet afvragen waar die hapering van mijn eerste post dan in zit? lucht massa meter? Bougie kabels?

    gr Rolf

    Een kleine update, het trillen is waarschijnlijk iets aan de filterbox oid wat resoneert….

    maar het andere probleem wat de laatste tijd behoorlijk verergerd was….

    Nadat het begon met een kleine hapering zo af en toe begon de auto steeds vaker in te houden tijdens het optrekken ook viel mij op dat het verbruik altijd het zelfde was of ik nu hard of zacht reed het was altijd 9,2/9,1 liter op 100km terwijl hij eerst behoorlijk veranderde aan de hand van mijn rechter voet.
    Ook starten ging soms even moeilijk dan wilde hij niet aan slaan en af en toe ging met rijden het motor storings lampje aan.
    Nadat de auto vorige week ineens in zijn nood loop schoot toen ik even gas gaf op een afrit en ik ineens al het vermogen kwijt was, was voor mij de maat vol.

    Dus na enig speuren op het internet toch tot de conclusie gekomen dat het de Luchtmassameter moest zijn die zo vervuild was dat hij deze problemen zou kunnen veroorzaken…. ennnnnn dat bleek het ook te zijn vandaag de nieuwe gemonteerd en nu rijd en klinkt hij weer zoals het hoort :wors

    gr Rolf

    In reactie op: resonerend geluid bij optrekken lage toeren #18116961

    haha oke, ik zoek naar iets wat er niet is….. ik zat er al over te twijfelen of ze er wel in zaten bij de Opc maar die staat niet in het werkplaats handboek van de astra G die ik wel heb liggen thuis.

    ik zal eens proberen of hij het niet doet als ik een stuk schuimrubber op mijn filterbox plaats, en de uitlaat pakking even inspecteren of die niet verrot kan zijn toch zou ik dat vreemd vinden aangezien hij op hogere toeren normaal klinkt.

    wat mij wel weer een beetje doet afvragen waar die hapering van mijn eerste post dan in zit? lucht massa meter? Bougie kabels?

    gr Rolf

    In reactie op: resonerend geluid bij optrekken lage toeren #18116959

    Ik denk niet dat het in de uitlaat pakking zit.
    Voor zover ik het kan beoordelen komt het echt bij de inlaat kant vandaan, volgens mij hoor je de uitlaat kant altijd en ook als de motor onbelast toeren maakt. Bij mij is het echt alleen wanneer de motor vanuit lage toeren veel trekkracht moet leveren en de inlaat klep ver open staat. als je even met de hand de gasklep bediend hoor ik het namelijk niet. vind het een vervelend geluid want het verstoort het mooie aanzuig geluid van mijn k&n 57s filter.

    zit er iets in het inlaat spruitstuk wat dit kan veroorzaken? ik heb de filterbox en slangen allemaal nagekeken dit zit allemaal goed vast dus het lijkt mij echt vanaf het inlaat spruitstuk te komen, maar ik heb ook weer niet het idee dat er iets lekt, hij rijd verder goed namelijk en loopt normaal stationair.

    gr Rolf

    In reactie op: resonerend geluid bij optrekken lage toeren #18116957

    ik ben bijvoorbeeld benieuwd of je die wervelkleppen bijvoorbeeld kan schoonmaken als je het inlaat spruitstuk eraf zou halen? met andere woorden zie je die zitten als je hem eraf haalt?

    gr Rolf

    In reactie op: Astra g rem lbleef hangen wtf? #18115592

    Heb ik ook gehad, astra had lang stil gestaan toen ik hem net had, ff de boel uitelkaar gehaald en ingevet/schoongemaakt, geen last meer van gehad.

    Gr

    In reactie op: Interieurfilter vervangen Astra g hoe ? #18114413

    Zonder je kastje weg te halen krijg je hem er niet eens in dat gaat niet.

    In reactie op: 2e trotse eigenaar van Originele Astra OPC #18105126

    Mooie wagen hoor zeker met die km stand!

    Vraag ik me alleen t volgende af, als je 50 km per dag rijd, waarom dan een 2e auto erbij voor woon werk verkeer? Kan me voorstellen dat je er langer mee wilt doen ofzo maar qua kosten is een 2e auto echt wel duurder dan die 50 km per dag met de opc je kost…Benzine/wegenbelasting/verzekering/onderhoud/Apk

    Is niet lullig bedoeld, maar ben benieuwd naar je motivatie

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 123)