Blackwidow

Aangemaakte reacties

18 berichten aan het bekijken - 51 tot 68 (van in totaal 68)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: DPF regenereert niet #17740642

    Twee maanden geleden bij de Opel-Dealer gekocht, dus zal er eens een bezoekje mogen brengen. Deze ochtend constant in vierde gereden op de R4 in Gent, dat is dus 15minuten tegen 100/u aan 2.500-3.000 toeren. En er gebeurde niets!

    Begint serieus op m’n systeem te werken. Het is zogezegd voor het milieu, maar je moet wel hoger in toeren rijden en speciale ritten plannen! Is het nu zo moeilijk om bvb een teller te voorzien, die zegt hoe vol je filter zit. Daarna kan je de auto meegeven (via een knop) dat je een lange weg voor de boeg hebt

    In reactie op: DPF regenereert niet #17740632

    Kan je ergens met de Opcom lezen wanneer hij de laatste regeneratie gekregen heeft of enkel bij de dealer?

    In reactie op: last van wervelkleppen? #17738126

    origineel gepost door paazhaaz

    origineel gepost door Blackwidow
    Je kan het ook zien aan de passagierskant, als op het plaatje 0.50 staat, heb je een roetfilter.
    Daarnet met de Opcom gezien dat m’n roetfilter op 52% zit.. Rij er nu twee maand mee, dus werkt naar behoren volgens mij. Meeste schrik heb ik voor de EGR, die wil ik zo snel mogelijk uitschakelen, maar dat gaat alleen bij EDS :(

    Ik dacht gelezen te hebben dat een model ná 2006 geen last heeft van wervelkleppen, omdat ze dan van ander materiaal zijn gemaakt? De mijne is van 04/2006, spannend ;)

    Dan moet ik je helaas teleurstellen. Mijne is van 9/2006. Gekocht met 68.000km op de teller. Rond de 75.000 problemen met de wervelkleppen.

    Ai ai, ik hou m’n hart dan vast
    Momenteel draait m’n motor slecht, vooral bij koude start. Veel schokken… ik hoop dat dit niet het begin is vd miserie met EGR en kleppen :/

    In reactie op: last van wervelkleppen? #17738124

    Je kan het ook zien aan de passagierskant, als op het plaatje 0.50 staat, heb je een roetfilter.
    Daarnet met de Opcom gezien dat m’n roetfilter op 52% zit.. Rij er nu twee maand mee, dus werkt naar behoren volgens mij. Meeste schrik heb ik voor de EGR, die wil ik zo snel mogelijk uitschakelen, maar dat gaat alleen bij EDS :(

    Ik dacht gelezen te hebben dat een model ná 2006 geen last heeft van wervelkleppen, omdat ze dan van ander materiaal zijn gemaakt? De mijne is van 04/2006, spannend ;)

    In reactie op: OP-COM #17575975

    Vraagje bij m’n opcom

    Wat betekent EGR-kleppositie gewenst. Staat op 40% en bij veel gas gaat ie naar 100%. Betekent dit dan dat hij niet op laag niveau staat (zoals ergens gelezen dat Opel nu doet?)

    Verzadiging dieseldeeltjesfilter staat op 52%. Is dit een accurate meting?

    En als laatste vraag: Bij weergave cilinders krijg ik dus:
    Cilinder 1 injectie hoelveeheid afwijking : -0,58mg per slag
    Cilinder 2 ….. -0,45
    Cilinder 3 ….. -0,38
    Cilinder 4…… 1,42 waarom is die vierde positief? Is dit slecht nieuws of niks aan de hand?

    Die Opcom is zeer zeer handig, als je weet wat alles betekent. I am learning ;)

    In reactie op: Vectra C snufjes/weetjes/gadgets #17547615

    Staat geloof ik in het boekje. Ipv unlock in the houden, hou je lock in.

    In reactie op: last van wervelkleppen? #17738117

    Ik heb een Vec-C 1.9 met 150pk en die vervelende roetfilter. Heb em nog maar twee maanden. Nog geen problemen gezien met de roetfilter en wervelkleppen, maar ik hou mijn hart vast! Auto heeft nog maar 92.000km achter de kiezen. Ik denk dat m’n roetfilter al enkele keren gewerkt heeft, maar ik zie dus nooit een melding op m’n dash, enkel het verbruik dat plots stijgt ! Enorm vervelend, volgens het boekje zou je iets moeten zien op dashboard!

    Kan je goed zien welke wervelkleppen je in de auto hebt of moet je eerst iets demonteren? Ik heb hier al gelezen op het forum dat de laatste modellen een ander type wervelklep hebben?

    In reactie op: OP-COM #17575965

    Ik heb ook al een tijdje een opcom, draai nu de allerlaatste (Nederlandstalige) versie 08-10.
    Velen hoor ik bezig over programmeren hier, programmeren daar. Maar wat kan je nu allemaal programmeren en hoe weten jullie nu allemaal wat waar kan? Bestaat er ergens een handleiding van? ;)

    Bij mijn Vec-C is bvb mijn gordel-verklikker afgezet door de garage, ik kan bij een bepaalde instelling zien dat de gordel van bestuurder op ‘vastgeklikt’ staat, terwijl hij uiteraard niet vast staat. WAAR kan ik dan die verklikker terug activeren? Moet ik dan op programmeren ergens klikken, en krijg je dan keuzewaarden?

    In reactie op: royv10 stelt zich even voor #17714419

    Mooie wagen met brute kracht! Welkom

    In reactie op: Roetfilter verwijderen Z19DTH #17717258

    Enige wat ik kan vinden op google is http://ecusafe.com/index.html Deze veranderen blijkbaar de ECU, voor Saab is dit DP2
    Maar of dit betrouwbaar is, geen idee!!

    In reactie op: Jullie raden het nooit …. GVD/GRMBL! #17716572

    Ik zou als ik u was, ook even een ritje naar EDS doen en die EGR softwarematig uitschakelen, zeker omdat het nu al de derde keer is !

    Moest ik geen roetfilter hebben, ik had mijn EGR ook al uitgezet bij EDS, met uiteraard dan nog enkele pk’tjes extra :cool:

    In reactie op: OP-COM #17575812

    Twee weken geleden mijn Op-Com gekocht op Ebay voor 38€ via http://myworld.benl.ebay.be/car-tyning-shop_uk/ Verkregen binnen 5 dagen met een papiertje voor install erbij. En het werkt zoals het hoort.

    In reactie op: Nieuw lid – nieuwe vectra #17711779

    Ik denk eraan om te chippen bij EDS, net omdat ik dan de EGR kan uitschakelen. Want daar heb ik meeste schrik voor, falen van EGR en wervelkleppen ;) DOCH ik lees dat chippen niet verstandig is wanneer je een roetfilter hebt? :( Ben niet van plan om altijd vol gas te rijden, ik rijd best wel op eco-mode. Maar het is niet veel autostrade, het is twintig km naar m’n werk, maar is secundaire wegen waar max 70 gereden mag worden

    Zijn er mensen die gechipped zijn MET roetfilter en al wat km’s gebold hebben?

    In reactie op: OP-COM #17575794

    Heb ook een OP-Com aangeschaft op Ebay en na 5 dagen al in de bus gekregen, van een UK-Seller! Wauw, uiteraard direct aangesloten op de nieuwe Vectra C (twee weken in bezit) ;)
    Ik krijg enkele codes en nu wordt het uitzoeken natuurlijk wat ze betekenen, aan de hand van de geposte foutcodes-lijst die hier te vinden is op het forum.

    Kan ik nu bepaalde instellingen aanpassen via de Op-Com?

    Ik krijg oa foutcode AIRBAG SDM U2139 – Invalid Data from CIM. Ik heb al gemerkt dat ik geen piepgeluid of iets dergelijks hoor wanneer ik zonder gordel rij.. ofwel zit het niet op deze wagen of het is uitgeschakeld en vandaar deze error misschien?

    Een zeer interessante error die ik kreeg is dit: B1635 – Passenger Mirror Horizontal Motor Circuit Low Voltage
    Klaar en duidelijk ;)

    Toffe tool die Op-Com

    In reactie op: Nieuw lid – nieuwe vectra #17711772

    Dank je

    Neen, de oude BMW is verkocht. Je ziet de reflectie van BMW van de vrouw, die is nog relatief goed en vrouw wil deze (nog) niet wegdoen ;)

    In reactie op: Nieuw lid – nieuwe vectra #17711767

    Nog iets. Dit is een automaat en me laten vertellen dat het riskant is om te chippen voor je versnellingsbak. Je moet een bepaald type versnellingsbak hebben, die het koppel aankan (F40 of zoiets?) Hoe kan ik nagaan welk type versnellingsbak in de wagen zit?

    In reactie op: Nieuw lid – nieuwe vectra #17711766

    Ook gelezen dat je deze softwarematig kan uitschakelen bij EDS. Maar heeft dit dan geen gevolgen voor de jaarlijkse keuring? Zal mijn uitstoot nog binnen de perken zijn?
    Andere (goedkope) oplossing is plaatje tussen EGR plaatsen, maar wederom, wat bij de controle van uitstoot?

    In reactie op: Nieuw lid – nieuwe vectra #17711764

    Bedankt & fantastisch nieuws wat betreft die temp. Nu kan ik er volop van genieten ;)

18 berichten aan het bekijken - 51 tot 68 (van in totaal 68)