Blackwidow

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 68)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Schok in derde versnelling (Automaat) #17849108

    Olie verversen van de automaat dan of zo neem ik aan?! (auto-leek) Want mijn olie is nog maar net 3.000km geleden ververst! Toen ik bij de dealer kwam (omdat mijn BC aangaf dat de olie ververst moest worden), dan zei die dealer dat ik elke 7.500km mijn olie moest komen verversen, DAT vind ik er een beetje over?!
    Km stand is nu 105.000km (5 jaar oud)

    In reactie op: Regeneratie roetfilter 1.9 CDTi??? #17816680

    Bah, ik heb ook een DPF op m’n Vectra 150pk. Had ik het geweten bij aankoop, ik had em niet gekocht!! Werd me niet duidelijk verteld dat er een roetfilter opzit.
    Het is hoger verbruik, risico op grote kost is hoog EN ik heb zelfs geen belastingsvoordeel!! (België)

    In reactie op: Wat zijn de pijnpunten bij opel vectra 2007? #17805247

    Ik rij zelf met een Vectra 150pk eind 2006. Hou mijn hart vast, maar tot nu toe nog geen GROTE problemen. Rij er dan ook nog maar sinds augustus 2010 mee. Is een automaat.
    Alvast opletten met de DPF als je niet veel autostrade doet. Ik rij elke dag 22km naar m’n werk (dus +-50km heen en weer) en is altijd baan met 70/u of bebouwde kom. Mijn roetfilter heeft nog geen problemen gemaakt, maar via OPCOM al gezien dat hij telkens tot 99% gaat. Motormanagement grijpt inderdaad in indien er niet genoeg & lang gereden wordt.
    Tweede punt dat me al opvalt: de rubbers achteraan. Wanneer ik een drempel overrij, piept de achterkant wat. Voor wat ik al gelezen heb, neem ik aan dat de rubbers niet tegen de koude kunnen.
    Mijn wagen gaat ook naar rechts bij loslaten stuur, lijkt me dat uitlijnen nodig is
    Bij aankoop moest ik mijn thermostaat al laten vervangen, maar nu geen problemen mee
    Wervelkleppen zou een serieus probleem kunnen vormen. Mijn auto heeft nu 100.000km gereden, heb geen weet van problemen op dit moment.
    EGR is ook gevoelig. Kan je laten uitprogrammeren bij EDS in Duitsland en dan heb je nog wat extra pk’s

    Maar ben er wel tevreden mee.

    Vraag aan anderen: wanneer gebeurt kleine onderhoud bij jullie? Onlangs naar dealer geweest, want m’n meterje gaf aan dat onderhoud nodig was. Volgende afspraak voor onderhoud is na 7.500km ! ! ! elke 7.500km moet ik bij dealer voor onderhoud. Is dat niet normaal elke 30.000km? En daartussen grote onderhoud ook uiteraard…. ?

    In reactie op: R.I.P. veccie terug van diefstal #17791233

    Triest, erg triest! Innige deelneming.

    In reactie op: GESTOLEN!!! #17786312

    Innige deelneming. Ik mag er niet aan denken dat dit mij zou overkomen. Het is maar materiaal, maar toch ben je enorm afhankelijk van een wagen!
    Triest dat de ‘gewone’ man slachtoffer is van openzetten van grenzen en laks beleid. Het wordt tijd dat dieven weer schrik krijgen om een huis binnen te komen!

    In reactie op: Met dit weer ,Airco aan of uit #17769042

    Op deze temperaturen laat ik hem wel op Eco staan, want hij werkt (voor zover ik weet) niet onder 6graden. Maar van zodra het weer 6graden is, zet ik de Airco terug aan. Volgens mij niet alleen beter voor de smering en pomp, maar ook voor gebruiksgemakt (minder aangeslagen ruiten)

    In reactie op: schokken stationair #17768919

    Volgens mij is dit effectief de regeneratie! Lampje gaat niet (meer) branden. Dit is naar het schijnt verwijderd omdat veel mensen bij regeneratie plots bij de garage gingen. Men dacht dat er iets fout was!

    Regeneratie gaat ook als je stilstaat, vooral als de filter bijna 100% vol zit. Ik doe weinig autostrade en al eens regeneratie zien/horen starten toen ik stilstond voor een licht. Het is vooral belangrijk dat de filter een hoge temperatuur voor verbranding heeft, daarom denk ik ook dat je plots veel meer verbruik krijgt. Extra dieselinspuiting & hogere toerental om de verbranding optimaal te laten verlopen

    In reactie op: hoe komt dat mijn vectra c 2.2 veel zuipt #17767788

    Ik ook niet, zelfde motor Z19DTH 150pk station Vec C.
    Ik tank 53liter en doe daar 700km mee, 1 op 13 dus. Ik doe nagenoeg nooit snelweg, secundaire wegen aan 80/u

    In reactie op: koelvin blijft constant draaien #17764111

    Ik heb dit ook gehad, maar dan bij BMW 320d van mijn vrouw. Aansturing moet vervangen worden. Origineel BMW kost 400€, een type van Bosh ‘slechts’ 200€. Ik ga dit pas laten herstellen wanneer het weer zomer wordt. Het is de externe (EXTRA) koelvin, dus die kan gewoon losgekoppeld worden (toch bij de BMW). Bij de Opel neem ik aan dat dit ook mogelijk is?

    In reactie op: EDS Chip #17761958

    origineel gepost door Robke1
    Ik zit erg te twijfelen omdat ik een automaat heb.
    Dus of het verstandig is….
    En aan de andere kant z’n kastje is ook wel handig want dan kun je zelf bepalen hoeveel vermogen je wanneer wilt hebben.

    Mijn Vec is ook een automaat en ik wil wel naar EDS, zeker nu het wat goedkoper staat. Met een bende gaan is ook wat leuker, zeker als 1 iemand dan goed Duits kan ;)

    Is al gebleken (door anderen & internet) dat de automaat van 1.9 150pk sterk genoeg is (F40 automaat, die kan het koppel van 400Nm aan). Best te weten komen dus welke versie van automaat je hebt.

    In reactie op: Navigatie #17761844

    Ik heb de laatste versie ook gedownl… eh… kuch… gekregen?
    Gisteren gebrand op cd, maar pakte niet… ‘geen cd’ was de melding. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat het gebrand was op een audio-cd, ik had geen ander meer, ik lig met 100lege DVD’s en slechts 1 lege CD ;-)

    Zal het eens moeten proberen met een ander cd’tje en hopen dat het dan wel werkt ;)

    In reactie op: EDS Chip #17761943

    Goed om weten. Alvast 1 extra adres om in de GPS te plaatsen ;)

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17438124

    Vet mooi!

    In reactie op: Wat vec C dingetjes? #17760562

    origineel gepost door opel-limbo
    – Als ik de vectra koud start (Z19DTH) dan loopt hij wel eens even onregelmatig stationair net alsof hij af en toe een cylinder mist. Zodra hij warm is loopt hij perfect stationair.
    Kan een probleem met 1 van je gloeistiften zijn. Laat ook even kijken naar je 3e injector.Deze geeft volgens mij ook deze storing,

    Ik heb deze storing ook af en toe, zelfs met ‘harde’ schokjes. Kan dit probleem uitgelezen worden met de Opcom, dat het dus aan injector of gloeistift ligt?

    In reactie op: CD70 update disk #17759344

    Ik heb er ook interesse in, maar als het effectief maar enkele euro’s kost, dan ga ik liever bij de dealer voor deze update ;) Je weet maar nooit, kans bestaat dat het misloopt

    In reactie op: Z19dth verbruik #17757518

    Mijn Z19DTH-metertje zakt per 100km ongeveer een streepje ;) Ik doe ook veel gewestwegen (70km max) dus verbruik is ook niet optimaal in vergelijking met autostrade..

    In reactie op: OP-COM #17576139

    origineel gepost door McLambo
    kijk dat dacht ik al.

    Maar nu blijft mijn vraag nog steeds: Hoe kan het dat ik met de laatste versie bv niet de learning blocks van de motor ecu kan verwijderen, en ik kan ook geen opties vinden om de auto op slot te laten gaan bij 15 km/h, etc etc etc..

    ?

    Auto op slot laten doen moet je niet programmeren via Opcom. Je moet lang op interieur-slot drukken tot er een dubbel signaal weerklinkt (voor zover ik me herinner). Staat trouwens ook in manual.

    In reactie op: Vectra C automaat verstandig? (CDTI) #17746157

    origineel gepost door Erwin

    origineel gepost door janneman vectra c

    origineel gepost door Erwin
    Automaat kan maar een beperkt koppel aan waardoor het verstandiger is de auto niet te chippen.

    Die van ons kan toch ook maar 400Nm aan?

    Jan

    Dat klopt, een automaat nog minder. Ik weet iet exact hoeveel een automaat aan kan

    Er zijn naar ik me goed herinner, verschillende versies van de automaat. 1 kan ook 400Nm aan, mijn Vec 150pk heeft ook een automaat en zou dus gerust gechipped kunnen worden want ik heb net die versie (F40 of zoiets?)

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17437716

    Auto geblindeerd met Sun Shades (gelijkt op Sonniboys). Best makkelijk te installeren en enkel bij heel veel zonlicht kan je achteraan wat binnenkijken. Staat best netjes

    In reactie op: DPF regenereert niet #17740650

    Hij is uiteindelijk vrijdagavond beginnen regeneren, hij stond op 100% en dan plots moet ie het signaal gekregen hebben: nu of nooit ;) Na regeneratie stond m’n tellerke op 14%. Ben blij, want had ook al gelezen dat sommige regeneraties maar terugbrengen tot 30%

    Stom dat je niet aan de garage kan vragen om de melding terug te zetten wanneer regeneratie begint. Nu moet je eigenlijk constant je verbruik in de gaten houden. Of dat je de wagen zelf kan aangeven dat het moment van regeneren nu is, bvb als je net een rit op autostrade voor de boeg hebt. Hoe vaak gebeurt het niet dat regeneratie net begint als je op je eindbestemming bent ;)

    In reactie op: Interieurverlichting achteraan installeren? #17742833

    Dank u

    In reactie op: DPF regenereert niet #17740647

    Vandaag staat m’n meterke op 88% vol. Ik heb ook gezien dat het 1.004 km geleden is dat hij een regeneratie heeft doorlopen. Dus even m’n automaat in ‘manueel’ gezet en ontzettend hoge toeren gereden.
    De temperatuur van de uitlaat ging maar max. tot 450°C…. en ik moet dus tot 600°C komen voor de start van regeneratie? Moet ik dan altijd effe naar Duitsland vlammen of zo? :o

    Ik heb nog garantie tot augustus 2011, dus ik laat het nu gewoon begaan, zit ie vol & krijg ik een melding op dash, dan zal ik wel naar de dealer gaan. Ik zit nu meer m’n motor kapot te maken door constant in hoge toeren te vlammen :argue

    In reactie op: DPF regenereert niet #17740646

    Zou idd belachelijk zijn. Gisteren reed ik soms 140km/u op autostrade, als ze daar dan staan te flitsen….. boete opsturen naar Opel ;)
    Ik blijf het vreemd vinden dat EDS het wel kan programmeren en Opel niet (of weigert)

    In reactie op: DPF regenereert niet #17740644

    origineel gepost door McKaamos
    Geen punt :)

    Voor blackwidow: Ga eens een eindje rijden en zorg daarbij dat de toeren hoog blijven.
    Regenereren gaat doormiddel van hitte (600+ graden) dus je kan het “handmatig” doen.
    Gewoon een kilometer of 50 op de snelweg bij 100kmh en dan in de 4de versnelling blijven ipv de 5de (of 5de ipv 6de, iig 1 lager als normaal).
    Dan pers je wat meer warmte door de uitlaat heen en brand je zelf de filter schoon.

    Dit zou in principe niet mogen volgens mij. Ik heb een automaat en daardoor rij ik ook enorm rustig. Ik zie het toerental dan ook zelden boven 3.000 toeren komen. In mijn ogen dan toch een design-flaw als je expres hoog in toeren moet gaan rijden. Is dit trouwens wel zo voor een fabrieks-filter? Gaat deze gewoon niet wat diesel inspuiten, waardoor je dan niet in hoge toeren moet rijden?

    In reactie op: xenon vraagje? #17740982

    Tenzij je in Belgie woont, dan kan je niet zomaar aftermarket-Xenon installeren. Dan moeten er sproeiers bij geistalleerd worden. Jammer, anders had ik al snel Xenon opgezet, veel beter licht!

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 68)