Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Je kunt het zo aansluiten als jij het van plan bent, omdat het interieurlampje bij deur open via de massa (-) wordt geschakeld en bij interieurverlichting via de plus.
Dus als je de LED-strips aan beide kanten via de contactschakelaar in de deurpost aansluit op de min, gaan ze ook alleen aan als de betreffende deur wordt geopend. Je moet dan wel nog even een constante plus-leiding trekken/aftakken. De contactschakelaars voor de deuren zitten met een klein schroefje vast. Kun je er makkelijk uitnemen om te zien welke kabel je moet hebben.
Bij gesloten deuren en interieurverlichting aan blijven ze uit, omdat de interieurverlichting via de plus in de lichtknop wordt geschakeld.
Laat dan gelijk de distributieriem, spanrol en looprollen doen. Heb je dat ook meteen op orde.
Soort van malend geluid bij de waterpomp betekent einde waterpomp. Had laatst hetzelfde, de dag vantevoren niets gehoord en nog een flink stuk gereden en de volgende morgen begon ie te ratelen.
Rotte wielrand achter aangepakt en een nieuw stuk binnenste en buitenste spatbordrand gemaakt. Binnenkort ff erin lassen.
2 augustus 2013 om 07:19 In reactie op: Corsa b 1.4 16v (’96) Loopt heel onregelmatig en valt uit #18163949Klinkt inderdaad alsof de EGR kuren heeft. Dan zou ook het motormanagementlampje moeten branden. De X14XE kun je zelf uitlezen met een paperclip. Als ie de foutcode P1405 weergeeft, weet je genoeg.
Mijn CDX had laatst ook een koelprobleem, hoewel thermostaat, waterpomp en de rest in orde waren. De temperatuurmeter stond tijdens het rijden ver naar rechts en ook viel me op dat de ventilator pas bij 105 graden C aansloeg. Heb toen de radiateur met perslucht doorgeblazen, thermoswitch gereinigd en nieuwe koelvloeistof erin gedaan. Vanaf dat moment blijft de wijzer tijdens het rijden netjes rond de 94 graden staan en de ventilator slaat nu bij 100 graden aan.
Dus dat zou je ook eens kunnen proberen. Hou wel die rookpluim in de gaten. Als dat erger wordt kan het een aanwijzing zijn dat de koppakking aan zijn einde is en er in het motorblok koelvloeistof weglekt die dan als rookpluim zichtbaar wordt.
18 juni 2013 om 14:27 In reactie op: Contactpinnetjes deurstekkers en zekeringenkast uitbouwen #18152812Bedankt voor je reactie.
Pinnetjes in de deurstekkers zijn er inmiddels uit. In de zekeringenkast blijven ze muurvast zitten, ondanks gewrik met een precisieschroevendraaier. Maar heb daarvoor al een andere oplossing: 2 contactjes van gelijke grootte uit de X6- en X7-verzamelstekker. Kabeltje eruit halen en nieuwe kabel erin en vastpinnen.
Topwerk, absoluut de rode achterlichten erin.
@Kermitkiller wrote:
deze bedoel je :jerry das ook eentje van mij ben geinspireerd door m,n charger en m,n manta
Jup, die bedoel ik. Netjes dat je ook een Charger hebt. Geweldig mooie bak.
In de oude Opels (Rekord C, Manta A) zie je best wel gelijkenissen met de goeie ouwe US muscle cars.
Kijk maar uit dat je ze straks nog uit mekaar kunt houden. Maar verder: geweldig project! Ziet er nu al vet uit, ofschoon het nog niet eens strak is. Suc6 verder!
Staat ‘m goed. Neigt zelfs een beetje naar een ’68er Dodge Charger.
Ook niets voor mij. Een echte auto roest, ruikt naar olie en benzine en maakt een gezond geluidje.
11 mei 2013 om 15:52 In reactie op: Hoe vervang je het ruitenwisservloeistof aanstuur motorje? #18142670@wendeezle wrote:
Het is een corsa b uit 2001.
Denk dat het hier om een Corsa C gaat, aangezien de laatste Corsa B in 2000 van de band liep.
Zeker kan dat. Heb zelf een tijdje gereden met US-stadslichten en zo’n zelfde schakelaar ertussen gehad om het in- en uitschakelbaar te maken.
Dashboardverlichting gaat altijd aan zodra je stadslicht inschakelt.
Antennegat is inmiddels dicht en ben ik al begonnen met strakmaken. Vandaag de 5 gaten in de reservewielbak dichtgelast. Dit weekend verder met afwerken. Dan verder met de overige gaten achterin en onder de stoelen en er een mooie strakke bodemplaat van maken.
Bij sommige modellen zit nog een stofkapje over de centrale moer heen. Zijn er wat lastig uit te krijgen. Voor de rest als hierboven beschreven. Om de as wat gemakkelijker uit de bak te krijgen kun je een schroevendraaier tussen versnellingsbakhuis en aandrijfas zetten en hem eruit wippen. Zo vast zitten ze niet.
Laat de Corsa na demontage een beetje schuin staan, dan loopt er niet onnodig veel transmissieolie uit. De transmissieolie die ik gebruik is de Gearlube 4L-80W van Kroon Oil en ben er tevreden over.
@wim-v6 wrote:
Dat zij n echt Klerelijers inderdaad…
Willem
Dat kun je wel stellen Wim.
Had al de nodige voorzorgsmaatregelen getroffen om eventuele schade te voorkomen. Dikke deken onder de ECU om de klap op te vangen als ik mocht uitschieten tijdens het lostrekken van de stekkers. Maar met de schroevendraaier was het zo gepiept. Op die manier de stekkers er voorzichtig naar boven toe uit gewipt.
Inmiddels opgelost met behulp van een schroevendraaier.
Via de onderkant.
Zoek eens op ‘eenarmige wisser JOM’ of ‘Bohnrath’. Dan vind je zat info.
De Vauxhall-parafaan kun je gebruiken als vervanging van de oude parafaan waar de 2 gaten van je originele wissers overblijven. Moet je wel nog even van een oude parafaan of een stuk metaal een middenstuk knutselen zodat alles weer mooi dicht is en de wisser mooi in het midden van je parafaan komt.
Als ie erop zit kun je ook nog mooi instellen waar je ‘m in ruststand wil: links, rechts of in het midden van de ruit.
Reservepeil als de meter in het rode gedeelte komt en het lampje gaat branden is ca. 5 liter.
De remtrommels worden nog wel eens vergeten als het gaat om periodiek onderhoud. Heb een tijdje terug beide remcilinders vervangen en nieuwe remschoenen gemonteerd. Vantevoren alles goed schoongemaakt en een beetje kopervet gesmeerd op de plekken waar de remschoenen over de ankerplaat wrijven. Daarna handrem opnieuw afgesteld, verse remvloeistof erin en hele systeem goed ontlucht. Remde weer als nieuw uit de fabriek en op de remmenbank bij de APK precies gelijke remwerking aan beide kanten.
Altijd de remonderdelen aan beide kanten vervangen, anders blijf je kans op verschil links/rechts houden.
En WD40 op remonderdelen spuiten is inderdaad totaal onverantwoord.
@joop1970 wrote:
Kijk, zo moet het lukken :thumbup
Ik hoef gelukkig maar een halve cm uit te kloppen.Dat valt mee. Had zelf zo’n 3 cm nodig. Misschien kun je in jouw geval al volstaan met weglaten van de 2 bovenste schroeven en kitten op die plek.
Suc6 met de job.
@OpelRobin wrote:
@BlackDevil wrote:
@OpelRobin wrote:
@BlackDevil wrote:
Mistlampen aansluiten stelt niet veel voor. Wil je het origineel, dan sluit je ze aan via een relais in je zekeringenkast. Wat meer werk, omdat de kabels niet liggen. Had ik toen geen zin in, dus een relais in de motorruimte gehangen en alle kabels getrokken.
Voor de schakeling heb ik een originele Opel-schakelaar genomen voor mistlicht vóór. Druk ik de schakelaar, dan gaan mijn mistlampen aan zodra ik het stadslicht inschakel. Het lampje in het tellerhuis is ook aangesloten. Is wel de bedoeling dat ik het relais nog een keer via de zekeringenkast aansluit.
Dat is wel beter idd!
Dus jij hebt dit al een keer uitgevoerd begrijp ik?
Viel het tegen of was het makkelijker dat het lijkt?
Twijfel of ik de klus aan zal gaan of niet :jerryHet aansluiten was gemakkelijk. Afwerken vergt meer tijd: kabels op de juiste lengte maken en netjes wegwerken, bundelen en intapen. Was ik nog wel een halve dag mee bezig. En heb toen ook zelf bevestigingssteunen gemaakt voor de lampen zelf.
Zit ‘m echt in de voorbereiding. Had vantevoren alles uitgezocht waar de aansluitingen kwamen, materiaal gehaald en toen aan de slag.
Maar dan heb je het ook echt netjes!
Goed afwerken alsof het zo af fabriek geleverd is, dat is mooi :)Precies. Kort nadat ik ze gemonteerd had, werd ik eruit gepikt bij een verkeerscontrole. Motorkap moest open om te controleren of alles klopte met kentekenbewijs. En toen maakte oom agent een compliment over de manier waarop de kabels in de motorruimte waren gelegd.
Verfföhn gaat best hoor. Had ‘m op standje 1, ca. 10 cm afstand en dan mooi gelijkmatig over de rand bewegen dat ie gelijkmatig verhit wordt. Niet te lang op 1 plek blijven. Daarna met beleid omkloppen en tussentijds met velg kijken of het past.
Toen de rand in vorm was, heb ik de schroefgaten ontroest en opnieuw gespoten en daarna de plastic randen erop vastgeklemd en met de verfföhn in vorm gebracht tot ze zonder spanning pasten. Bovenste 2 schroeven weggelaten en op die plaats gekit. De overige schroeven weer teruggeplaatst. Ten slotte de spatbordrand aan binnen- en onderkant goed verzegeld met menie, lak en underbody coating. Let ook erop dat de overgang naar de kunststofrand van de achterbumper vloeiend is. Heb zat Corsa’s gezien waar op die plek een lelijke kloof overbleef en het niet aansloot.
Mijn 8×14 ET 15 pasten toen perfect eronder.
@Corsafan95 wrote:
bij het motorblok en dan tussen het vliegwiel en de versnellingsbak.
Klinkt als een lekkage van de krukaskeerring.
-
AuteurBerichten
