Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@soepkiepe wrote:
pfoe!!!! jij maak er een complete werkweek van joh!! hahaha
Ha, idd maar ik werk zo altijd, dus weet niet beter. Is ff werk, maar levert ook een top resultaat op.
Eerst ontvetten, dan oude lak droog schuren met korrel 320, vervolgens nat met korrel 600. Weer ontvetten, 2 of 3 laagjes primer spuiten, weer nat schuren met 600. Wederom ontvetten en kleurlak spuiten in 2 of 3 lagen. Eventueel nog blanke lak en uiteindelijk polijsten met Commandant 4 als de lak is uitgehard.
De nieuwere auto’s hebben vaak al geen temperatuurmeter meer, alleen nog een lampje dat aangaat als het koelvloeistofpeil in het reservoir te laag is of de motor te heet wordt.
Heb ook liever een aparte meter erbij. Daarmee kun je het verloop van de watertemperatuur veel beter volgen.
Heb de mijne toen ook verwarmd met een verfföhn en voorzichtig eraf getrokken. De lijmresten verwijderd met HG Stickeroplosser en uiteindelijk de lak gepolijst met Commandant 4.
Meeste voordeel heb je volgens mij als je hem, indien mogelijk, in originele staat terugbrengt en verkoopt en de tuningspullen los verkoopt.
Of je moet al een echte liefhebber weten die hem in de huidige staat overneemt en bereid is om een nette prijs ervoor te betalen. De doelgroep ‘jonge mensen’ zou ik loslaten, want tegenwoordig nemen niet veel jongeren meer een auto, vanwege de hoge kosten. Bovendien haken velen al af als een auto extreem is verlaagd.
@John Opeltje wrote:
dat zou wel beter zijn geweest idd,
maar ik had het bij wim’s ascona gezien en heb dus info gevraagt en wim zegt dat het orgineel op het stadslicht zit,
dus vanuit de fabriek (ma dan uit oudere modellen van opel)John
@wim-v6 wrote:
Zo zit het bij elke opel uit die tijd, en ook bij de Corsa-B wanneer deze met Motorkaplapje is uitgevoerd..
Deze brand dus ook altijd met licht aan… (bij mijn ascona zie je dat ook onder de auto :D)
Willem
OK vandaar. Waarschijnlijk hebben ze dat bij Opel ooit bedacht vanuit de gedachte dat je alleen ’s avonds dat lampje nodig hebt als je toch met licht rijdt.
@Gsifreak wrote:
Is niet helemaal correct wat je zegt.
Als ze moeilijk willen doen en ze meten je spoorbreedte ben je wel de lul zeg maarZeker heb je erbij die moeilijk doen. Vaak is het ook onwetendheid. Ze kennen de regels vaak niet. Ligt er ook aan hoe je de situatie op dat moment zelf benadert. Ben ook al vaker aangehouden. Ik laat dan altijd even zien wat ik heb gedaan om de velgen netjes onder de auto te krijgen. Als dat niet voldoende is, hou ik ze de betreffende wetsbepaling voor ogen die ik hierboven heb omschreven. Dat was in mijn geval altijd voldoende en kon ik weer verder zonder problemen.
Spoorbreedte kijken ze idd ook naar, maar dan meer in de zin of je er spoorverbreders op hebt zitten. Die mogen dan weer niet. Ligt er ook maar net aan wie je treft.
@jordy991 wrote:
Wat je daar ziet is 50mm :$ meneer agent kwam even met ze meetlint langs. :fy1
Met 50mm wordt het idd een ander verhaal. Is dan ook wat meer werk om 9J er legaal onder te krijgen, maar het kan zeker.
@John Opeltje wrote:
de plus aangesloten op stadslicht en massa kun je gewoon pakken waar je wilt,
stelt niks voor :thumb John,Hoezo op stadslicht? Als je met licht aan rijdt, brandt dus voortdurend dat lampje onder de kap. Of heb je er nog een schakelaar tussen?
Ik zou er eerder voor kiezen om het lampje te schakelen via een constante plus of eventueel via de massa en een schakelaartje. Zoals dat ook met de interieurverlichting gebeurt als de deur geopend wordt of het kofferruimtelampje als de achterklep wordt geopend.
Dus motorkap open = lampje aan, motorkap dicht = lampje uit.
@jordy991 wrote:
(ik ben 2x in 2 maanden aangehouden over dat het niet mag. gelukkig geen boete maar wel even een Jtje minder gekocht :$ )
Ze zeggen al gauw dat het niet mag. Wettelijk is vastgelegd dat de velgen 30mm mogen uitsteken. Als aan die 30mm wordt voldaan, het loopvlak netjes is afgedekt en de velgen niet aanlopen is het legaal en kunnen ze je niets maken.
21 september 2013 om 07:21 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684508De slechte hechting kan met de verschillende verfsoorten te maken hebben, maar vaak nog meer met de voorbereiding van de ondergrond.
Belangrijk is dat je goed ontvet tijdens elke stap. Voordat je de primer aanbrengt en voordat je de aflak aanbrengt. Het is zelfs mogelijk om alkydverf uit een blik over acrylprimer uit een spuitbus te rollen of spuiten, zonder dat het loslaat of gaat reageren op elkaar. Andersom werkt dat weer niet.
En het idee dat Action-verf slechter zou zijn dan Flexa-verf zit vaak tussen de oren, vanwege het prijsverschil. Ik heb beide gebruikt met hetzelfde resultaat. Perfecte hechting, zeer krasvast en geen kleurverschil. Verf wordt lekker dof na een maandje of 2.
Spanrol met een 15-er steeksleutel ontspannen door deze tegen de veerkracht naar je toe te trekken, vasthouden of vergrendelen, vervolgens de riem aanbrengen en de spanrol weer terugzetten op spanning, c.q. loslaten.
@ivartje wrote:
maar heel me achterlicht steun van het dak tot onderkant achterlicht is ook kapot
Volgens mij zitten er ook opnames voor de achterlichten op een reparatiepaneel. En anders het betreffende stuk uit een sloop-Corsa flexen.
Netste oplossing is inderdaad een nieuw achterscherm erin lassen. Die zijn los verkrijgbaar.
Stappenmotor vervuild of defect.
@Arjan C wrote:
Oke bedankt mannen voor de snelle reactie’s!
zal vaker vragen stellen om dit forum.
Mvg!No probs. That’s what we’re here for! Succes met vervangen.
@Arjan C wrote:
Oke, top blackdevil maar even langs de sloop dan maar en klussen van het weekend.
en wim zo iets heb ik ook gehoord maar het rare van mijn temperatuurmeter is dat tie ook onder de 90 graden gaat staan en heb me thermostaat al gecontroleerd en gaat gewoon open bij de perfecte tijd en blijft ook niet open blijft staan, dus weet niet of dit een erkend voorval is?Dan denk ik inderdaad een probleem met de stroomtoevoer / schommelingen in de spanning. Nieuwe spanningsstabilisator zou het moeten verhelpen. Lekker klussen weer, inderdaad.
@wim-v6 wrote:
Koelvloeistof temp meter is nooit stabiel bij deze Corsa’s
Werkbereik ligt tussen de 90 en 105 graden, en ergens ertussen zal de meter zich gewoon bevinden op bedrijfswarme motor.
Ook zal deze naar gelang het type rit bewegen, in de staat wat hoger, op de snelweg wat lagerWillem
Klopt, dus je moet al exact weten hoe de meter zich normaal ‘gedraagt’ om een afwijking vast te kunnen stellen. Ineens van 90 naar 0 bijvoorbeeld.
Hele tellerhuis moet eruit voor de spanningsstabilisator. Zit aan de achterkant. Klein zwart kastje met 3 pinnetjes. Geen idee wat het kost. Heb er destijds eentje van een sloop-Corsa gehaald.
Is de koelwatertemperatuurmeter eveneens onzuiver? Zo ja, dan is je spanningsstabilisator defect. Zo nee, dan zal de vlotter in je benzinepomp defect zijn of eventueel (ook) nog de meter zelf.
2 september 2013 om 14:51 In reactie op: Motorswap van X10XE naar X16XE / Wat moet ik aanpassen? #18171469Wat mij als eerste te binnen schiet:
– motorsteunen
– ECU met bijbehorende kabelboom
– transponder startonderbreking (in verband met andere ECU)
– remmen
– velgen incl. reservewiel (als je nu bijv. 13″ hebt, zul je in verband met de grotere remschijven op minimaal 14″ moeten overstappen)
– uitlaat (sowieso uitlaatspruitstuk)
– wellicht versnellingsbak en homokineten
– omkeuring & voertuigregistratie RDW in verband met aanpassing kentekenbewijs als je het goed, netjes en legaal wil doen
– eventueel wielophanging (stabilisator) en vering in verband met gewijzigde asbelasting
– tellerhuis wisselen tegen eentje met toerenteller uit een 4-cilinder, zoals Carpento al aangafVast ook nog andere dingen die afgestemd moeten zijn op de zwaardere motor, denk aan zaken als benzinepomp.
De kriksteunen zijn inderdaad probleemzones. Dit kun je ook alleen voor zijn door regelmatig ook een blik op de onderkant te werpen en waar nodig bij te werken. Zeker na een bezoek aan de garage, als ze de krik of brugsteunen eronder hebben geschoven.
Dit is een geweldig topic Johan. Kijk er altijd graag naar. Top van je dat je deze moeite allemaal doet om een stuk Opel-geschiedenis levend te houden. Mooi laswerk. En een compliment van de keurmeester maakt het allemaal af.
Sleutelen zal nu nog wel veel beter gaan nu je lekker onder een dakje uit wind en regen verder kunt. Ga zo door!
29 augustus 2013 om 16:01 In reactie op: Past 6.5j et35 15inch onder een verlaagde corsa b? #18109048@luc basie wrote:
ben bang dat de enige oplossing velgen kopen met een lagere et waarde is. de velgen van mij passen zonder aan te lopen omdat ze standaard opel zijn namelijk et 49.
dit liep door de dikke veren van het schroefset aan bij de voorwielen waardoor ik er rondom 5mm spacers tussen heb gemonteerd waardoor de et waarde als het ware et44 werd.
Je kunt beter je spatbordranden een cm of 3 naar buiten kloppen. Dan heb je geen problemen meer met aanlopen en kun je met een lagere ET rijden in combinatie met verlaging.
De rubberafdichting van de olievuldop wil met de tijd wel eens slijten, wat ervoor zorgt dat er olie naar buiten spuit of dampen waarneembaar zijn. Kun je controleren door te kijken of de dop speling heeft. Anders even een andere halen. Zijn zo duur niet.
-
AuteurBerichten