BlackDevil

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 832)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Stuurkolom Corsa B uitbouwen #18207881

    @PeterNoFear wrote:

    Voor de rest alles los?
    Ik ga zo wel even zoeken voor je.

    Nee, hele stuurkolom zit er nog in. Viel me wel al eens op dat Opel op sommige schroeven flink wat Loctite heeft gedaan. Zou dus ook daarmee te maken kunnen hebben. Maar je hoeft niet verder te gaan zoeken, denk dat ik gewoon eens een flinke tik moet geven. Bij jou is ie eruit, dan moet het bij mij ook wel lukken. Bedankt!

    In reactie op: Stuurkolom Corsa B uitbouwen #18207879

    @PeterNoFear wrote:

    nee, maar als de moeren er af zijn, is de stuurkolom los als het goed is.

    Had de moeren los, maar de beugel zat alsnog muurvast. Misschien eens een flinke tik geven.

    In reactie op: Stuurkolom Corsa B uitbouwen #18207877

    @PeterNoFear wrote:

    Voor zover ik weet zitten er in de motorruimte moeren…

    Klopt, die komen gewoon los. Maar die bevestigingspinnen hebben een ronde, plastic kop. Die kun je niet als een gewone schroef of bout ff losdraaien.

    In reactie op: Stuurkolom Corsa B uitbouwen #18207875

    @PeterNoFear wrote:

    Hij kan er uit, alles kan er uit, ik ben nog niks tegengekomen wat echt niet los wil :jerry

    Heb je een foto van de pinnetjes?

    Heb van mijn eigen auto even geen foto bij de hand. Heb wel in een ander topic een goede foto gevonden: viewtopic.php?f=27&t=71933&start=100. Even naar onderen scrollen. Dan zie je een close-up van de stuurbeugel en het pedaalgedeelte. Die zit overigens ook met die pinnetjes vast. Ze zijn zwart en rond. Aan de achterkant (niet zichtbaar op de foto) zit een schroefdraad.

    Wil met mijn lompheid niet direct de boel slopen, dus vraag ik het maar ff.

    In reactie op: Stuurkolom Corsa B uitbouwen #18207873

    @PeterNoFear wrote:

    Ja dat is het leuke, ik heb mijn auto samen met een kameraad gestript, hij heeft de stuurkolom losgehaald :P

    OK, nou hij kan dus in ieder geval gewoon los worden gehaald. Vraag me alleen af of die pinnetjes waarmee ie vastzit weer opnieuw gebruikt kunnen worden of dat er nieuwe nodig zijn. Heb nog eens even gekeken en het lijkt alsof je de kern eruit kunt tikken. Maar kan me ook vergissen.

    Als je vriend nog weet hoe het moet, hoor ik het graag. In ieder geval bedankt voor je reactie!

    In reactie op: inspiratie! #18208778

    Smaak is altijd persoonlijk. Eerst zou je eens voor jezelf moeten nagaan welke stijl je mooi vindt. Dan heb je een basisidee, van waaruit je verder kunt.

    Kijk eens op buitenlandse Corsa-fora. Meestal hebben ze allemaal wel een fotogallery waar je honderden foto’s tegenkomt die je op ideeën brengen.

    In reactie op: Stuurkolom Corsa B uitbouwen #18207871

    @PeterNoFear wrote:

    Ik heb mijn corsa compleet leeg, als niemand anders het weet ga ik even mijn stuurkolom voor je zoeken.
    Hij ligt ergens in de loods als het goed is…
    Maar het moet volgens mij niet te moeilijk zijn.

    Gr.

    Top man, bedankt. Hoef alleen even te weten hoe ie los gaat. Hoe heb jij dat aangepakt?

    In reactie op: Stuurkolom Corsa B uitbouwen #18207869

    Ik schop m’n topic nog maar eens even omhoog. Wellicht dat nog iemand de gouden tip heeft. Anders wordt het weer tijd om even creatief te doen.

    @corsaztm wrote:

    Motorelektronica en wisselstroomdynamo blijven branden.

    Zou nog eens best kunnen zijn dat je 2 problemen hebt. Behalve de accu of dynamo zal ook een sensor kapot zijn, aangezien het motormanagementlampje blijft branden. Ik vermoed de toerentalsensor.

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17609649

    @Thaitanium27 wrote:

    Heb de indruk dat vele officiële dealers, maks halve de brandstoffilter maar rustig laten zitten op zijn plaats???)

    Klopt, die wordt meestal ‘vergeten’, net als de remvoeringen achter.

    Als de motor afslaat is het normaal dat die 3 lampjes branden. De auto staat dan in principe op contact en dan branden die lampjes ook.

    Kan zijn dat je accu defect is. Andere mogelijkheid is een defecte dynamo waardoor de accu niet meer voldoende bijlaadt. Als je een multimeter hebt kun je de accu even doormeten. Bij motor uit dient de spanning rond de 12,5 Volt of iets hoger te liggen. Onder de 12 Volt is de accu sowieso overleden. Bij draaiende motor moet de multimeter rond de 14 Volt aangeven. Dat is het bewijs dat de dynamo de accu voldoende bijlaadt. Maar helaas kun je dat laatste nu niet meten.

    Voor wat betreft de benzinemeter kan de fout zitten in de meter zelf, de vlotter in de tank, de bedrading van deze onderdelen of de spanningsstabilisator achter op je tellerhuis.

    Achterlichten ombouwen naar dubbel achter- en remlicht was pakweg 10 jaar geleden al een geliefd klusje bij de Duitse Corsa B-rijders.

    Volgens mij heb je in de mistachterlichtsegmenten ook nog een versterkte lichtopbrengst doordat die reflector het licht meer versterkt dan in de andere segmenten van het achterlicht.

    In reactie op: Wiellager / homokineet #18204876

    Wiellagers maken een fluitend/piepend geluid als ze gaar zijn, dus zal idd je homokineet zijn. Kosten zijn niet dramatisch als je ze zelf erop zet. Diverse webwinkels bieden homokineten aan, zoals bijv. FSRS-Opelwebshop of Winparts. Anders de Duitse eBay proberen. Daar is genoeg te vinden.

    Als de homokineet kapot is, kan dat gewone slijtage zijn door een kapotte hoes of overmatige slijtage door sportief rijgedrag van de huidige eigenaar. In het laatste geval kun je je dan afvragen of er op korte termijn mogelijk nog meer gebreken aan het licht komen.

    Ik zou een deal maken met de verkoper: je neemt de wagen onder de voorwaarde dat hij nog de APK en eventuele reparaties voor zijn rekening neemt. Gaat hij hiermee niet akkoord, dan flink afdingen als je de auto toch wilt hebben.

    In reactie op: Ratelen/rammelen in de bocht. #18203920

    De klus op zich is simpel, maar er moeten wat dingen worden losgehaald. Om de homokineten uit te bouwen moet de hele aandrijfas namelijk eruit.

    Houd er daarom rekening mee dat je ook versnellingsbakolie nodig hebt als je de aandrijfas gaat demonteren. Er loopt altijd wat uit. Auto beetje schuin zetten, zodat er niet te veel uit loopt.

    In reactie op: verwarmingsknoppen corsa b 1999 verwijderen #18202727

    Knop van de aanjager moet op stand 3 staan en uitgetrokken zijn, dan kun je hem via de opening aan de onderkant ontgrendelen.

    Vanaf de facelift (1997) is een andere aanjagerschakelaar ingebouwd. Daarvoor moet het hele middengedeelte eruit om de verlichting ervan te kunnen vervangen. Lampje van de schakelaar is gesoldeerd. Aan de schakelaar is een brugje bevestigd met 2 steeklampjes voor de middenconsole.

    De overige 2 draaiknoppen gaan er idd met een beetje inspanning zo af.

    In reactie op: gsi skirts monteren op corsa zonder clipjes?? #18200967

    @sjoerdie wrote:

    schroeven of poppen…gaat lekker roesten.

    kitten…klipje kapot…moet je et eraf gaan liggen peuteren.

    dus veel werk, om een resultaat te krijgen dat ie ook nog de originele krik kapjes mist.

    Klopt, is veel werk. Maar wel te doen. Bij gebruik van schroeven of popnagels uiteraard wel de dorpel nabehandelen tegen roestvorming.

    In reactie op: gsi skirts monteren op corsa zonder clipjes?? #18200965

    De GSi-skirts kun je er zeker wel op monteren. Vergt alleen even wat puzzelwerk om goed te kijken waar de clips moeten komen.
    De clips kun je vastkitten of desgewenst met schroeven of popnagels vastzetten.

    Zijn er genoeg die ze achteraf erop hebben gezet. Als voorbeeld een link naar een topic op het Duitse Corsa-forum: http://www.corsa-tigra.de/showthread.php?90758-gsi-schweller-montieren” onclick=”window.open(this.href);return false;.

    Op een Engels forum heb ik een topic gezien van iemand die zelfs de afdekkapjes zelf had gemaakt van een oude bumper. Ligt er helemaal aan hoe creatief en handig je bent.

    In reactie op: gsi skirts monteren op corsa zonder clipjes?? #18200957

    Clipjes zijn verkrijgbaar bij Opel. Wel handig als je ze er nog af kunt nemen, bijvoorbeeld als je roestplekken wil bijwerken.

    In reactie op: Natte vloer Corsa B #18200861

    Rond de plastic doppen begint de ellende meestal, vooral bij de reservewielbak. Ik heb alle doppen van voor tot achter eruit gehaald en de gaten dichtgelast. Kan er geen vuil meer ophopen en ziet ook nog beter uit.

    In reactie op: opel corsa 1.2 16v nieuw probleem #18200510

    Toch ergens een foutje in de ontsteking, vermoed ik. Kan zijn dat één of meerdere bougiekabels slecht zijn of de geest hebben gegeven. Als je een multimeter hebt, zou je de interne weerstand van de kabels eens kunnen meten.

    Zit daar de fout niet, dan zou het aan een gebrekkige benzinetoevoer kunnen liggen. Is het benzinefilter ook vervangen? Meet anders ook eens de pomp en het relais door en check de brandstofdrukregelaar.

    Je kunt ook gewone zwarte zijdeglans verf uit de bouwmarkt nemen. Heb destijds mijn hemel en alle beige interieurdelen ermee gerold.

    In reactie op: dashboard kastje met verlichting inbouwen?? #18200380

    @ivartje wrote:

    ik heb hem rechtstreeks aangesloten op de accu! alleen hij is niet gezekert……maar hij loopt toch rechtstreeks en gesoldeerd met krimpkousen etc…dus moet niet veel aan mis kunnen gaan

    Mvg Ivar

    Dat risico zou ik niet nemen. Het stroomverbruik van het lampje is weliswaar laag, maar als je kortsluiting krijgt, dan fakkelt je Corsa af.

    In reactie op: dashboard kastje met verlichting inbouwen?? #18200377

    Verlichting in het dashboardkastje is geen standaard feature, althans niet op de in NL geleverde Corsa’s B. De uitsparing voor het lampje zit er wel al in. Ik heb er achteraf een lampje in gezet. Stroom neem je gewoon van de bekabeling van de sigarettenaansteker. Dan is het ook meteen gezekerd.

    In reactie op: Corsa b gsi projectje erbij (1994) c16xe #18199760

    @kendirven wrote:

    Super :) voor de velgen gaat het om een setje irmscher velgen 5 maal drie spaaks vond ik altijd al vet deze zullen niet aanlopen of uit de wagen steken toch ?

    ET 45 scheelt maar 4mm met originele velgen, dus die steken niet uit. Zonder verlaging krijg je 16 inch er wel onder zonder aanlopen.

    Typisch gevalletje voor Alberto Stegeman als ik dat allemaal zo lees.

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 832)