Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Fearless wrote:
Ik had een pot loodhoudende menie..maar dat mag niet meer verkocht worden.
De gewone ijzermenie doet het prima. Goedkoop te krijgen bij Van Cranenbroek. Ik gebruik het steeds als afwerking van mijn laswerk. Met 2 á 3 laagjes is je werk prima beschermd. Ook in weer en wind. Het spul is lekker dik en stroperig en vormt dus een goede beschermlaag.
29 mei 2014 om 17:13 In reactie op: Robert’s Corsa – "Prof" roest behandeling – "Prof" spuitwerk #18197909@Robert R wrote:
Ik heb nog een vraag.
Kunnen jullie zien aan de voorgaande foto’s of er blanke lak over de kleurlaag heen is gegaan?
Als ik kijk naar de foto met de antenne en de weerspiegeling daarvan zou ik zeggen dat er wel blanke lak op zit. De barsten lijken ook vrij hard eruit te zien. En hoe meer lagen lak erop zitten, hoe meer kans er is dat het fout gaat als niet naar behoren wordt gewerkt.
Als ik zie hoe de lak er nu uitziet en de extreme vervormingen, heb ik sterk het idee dat deze ‘lakprofessional’, al dan niet bewust, een of andere rommel door de lak mengt.
28 mei 2014 om 07:03 In reactie op: Robert’s Corsa – "Prof" roest behandeling – "Prof" spuitwerk #18197901@Robert R wrote:
Hoi!
Heeft iemand een idee, waarom die verflaag van dhr Klever zo extreem reageert?
Het lijkt heel erg te krimpen, waardoor er extra sinaasappel structuur ontstaat en er flinke scheuren in de lak komen.
Alle suggesties welkom,
Robert
Kan verschillende oorzaken hebben: gebruik van verschillende soorten lakken die elkaar niet verdragen, slechte voorbehandeling van het plaatwerk waardoor er siliconen achterblijven die reageren met de lak of vocht in de lak.
Wat je daar opnoemt aan gebreken zijn normale Corsa B-kwaaltjes of zaken die na verloop van tijd toch een keer de geest geven. Als je een beetje handig bent en van iemand een lasapparaat kunt lenen, kun je de veerschotels ook makkelijk zelf vervangen.
Minder van de kopppakking natuurlijk, is in de regel een dure grap.
@ivartje wrote:
Oke t is in ieder geval de kabel naast me krukassensor
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
Klopt, zit naast de krukassensor. Ook gelijk even het dichtringetje vervangen als de nieuwe sensor erin gaat. Anders heb je kans dat ie daar gaat lekken.
Nette Bedford-transporter. Persoonlijk zou ik die andere dan laten voor wat ie is en de nieuwe aanwinst lekker opknappen.
Beetje wielvlucht is normaal. Te veel wielvlucht, hetzij positief of negatief, is zichtbaar aan overmatige bandenslijtage. Als de auto echt een tik heeft gehad en daardoor afwijkende wielvluchtwaarden heeft, zul je beschadigde / verbogen onderdelen moeten vervangen. Misschien beter eens naar laten kijken door een schade-expert als je zelf niet weet waar te beginnen of wat te doen.
Gaven ze aan of de wielvlucht voor of achter verkeerd is? Foutieve wielvlucht kan idd komen door schade, te hard de stoep oprijden of slijtage aan schokdempers of andere ophangingsdelen die speling hebben door slijtage.
Mooi dat de schade dan nog meevalt. Hoop dat je nog aan alle onderdelen kunt komen om hem weer op te bouwen. Op eBay vind je vast nog spullen. Ik blijf m volgen. Heb hier nog nooit een Bedford voorbij zien komen als project, dus dat is wel uniek. Suc6 met de opbouw.
Zonde van de Bedford, het blijven leuke wagens. Vooral de busjes. Misschien kun je van deze nog een transporter maken voor je Opels.
Ruitjes van de Rekord heb je mooi strak voor elkaar gekregen.
Gewoon na een jaar eens inspecteren hoe het luchtfilter eruit ziet. Als het nog tamelijk schoon is, kun je het ook even uitkloppen of voorzichtig met perslucht uitblazen om het ergste vuil eruit te krijgen en dan nog een 2e jaar laten zitten.
Heb wel eens gehoord dat je aan een achteras niet zonder meer mag lassen. Je moet wel weten wat je doet. Een slechte las kan vergaande gevolgen hebben. Vraag eens een keurmeester waar je de APK wil laten doen wat wel en niet mag. Dan weet je meteen waar je aan toe bent.
5 april 2014 om 11:40 In reactie op: Corsa C aandrijfashoes vervangen – Versnelingsbakolie? #18227572Kan je wel een beschrijving geven aan de hand van de Corsa B, zal in principe hetzelfde zijn als voor een C.
Als je de aandrijfas eruit trekt, loopt inderdaad de versnellingsbakolie eruit. Je kunt dit grotendeels voorkomen door de auto iets hoger op te krikken aan de kant waar je de as loshaalt. Dan loopt er slechts een beetje uit. Dus even een opvangbak eronder zetten.
Voor de rest is het simpel: aandrijfas uit elkaar halen, hoesklemmen los, oude hoes eraf, oud vet uit je homokineet halen / schoonmaken, nieuw vet in je homokineet persen, nieuwe hoes met klemmen erop en alles weer in elkaar zetten en monteren.
Ik zou gelijk van de gelegenheid gebruik maken om de versnellingsbakolie geheel af te laten en nieuw op te vullen.
De rode en zwarte kabels van de meters zijn inderdaad voor de verlichting van de meters. Het mooiste is als de verlichting van de meters met de lichtschakelaar wordt geregeld en ook gedimd wordt met het instelwieltje. Zo heb ik het toen aangesloten.
De voltmeter zou ik via de geschakelde plus aansluiten, anders wijst je meter constant de volts van de accu aan, ook bij contact uit. De I is volgens mij voor de geschakelde plus (Ignition). G is inderdaad massa (Ground). Een voltmeter heeft geen sensor.
Voor de overige meters geldt dat je de sensor aansluit op de S die volgens mij tevens als min voor de meter zelf dient. Op de plus zet je dan geschakelde plus.Je kunt inderdaad met kabeloogjes en moertjes werken.
Kan nog zijn dat je rechter remzuiger niet goed gangbaar is. Je schrijft immers dat het ook bij remmen voorkomt. Als dat de oorzaak is, wordt je rechter voorwiel voortdurend afgeremd, doordat de zuiger de remblokken tegen de remschijf drukt.
Staat leuk, remklauwen in een kleurtje. Vergt wel onderhoud. Na een enkele rit verzamelt het remstof zich alweer. Dus als je er verder niets aan doet heb je ze in no time weer zwart.
@McKaamos wrote:
Kan nu iig weer de mooie blauwe kleur van KVS door de zijkant zien :)
De voorgeschreven koelvloeistof voor de Corsa B is rood/roze van kleur. De blauwe tast het aluminium aan. Wellicht dat je daardoor nu zo’n zooi uit je blok haalt.
26 februari 2014 om 13:16 In reactie op: Corsa B2 knipperlicht in het zij-scherm demonteren/vervangen #18220233@McKaamos wrote:
De correcte methode is door het spatscherm in de wielkuip te verwijderen.
Je kan dan met je hand bij de achterkant van het lampje komen en daar de weerhaakjes induwen, waar na het lampje naar buiten plopt.Wel een kutwerkje, gezien de boutjes van de spatbord randjes nog wel eens mee willen draaien.
Handigste is om zo ver mogelijk onderaan de moertjes los te draaien en de push-pin clip onderin er uit te halen.
Je kan het pinnetje in de pushpin wegduwen en via het gat in de chassisbalk te pakken krijgen.Dan maak je dus alleen zo laag mogelijk de boel los en duwt het spatscherm aan de kant. Dan kan je je arm er tussen steken en bij het lampje komen.
Kan natuurlijk ook, al zie ik de gemiddelde Corsa B-rijder niet ‘even’ zijn modderkuip eruit halen en weer erin zetten om een simpel lampje te vervangen.
25 februari 2014 om 22:50 In reactie op: Corsa B2 knipperlicht in het zij-scherm demonteren/vervangen #18220231Plastic wordt idd wel eens broos, maar setje zijknippers kost niet de wereld.
@benji262 wrote:
Hallo ,
Graag had ik wat info verkregen over hoe de draaiknop van de verwarming van koud naar warm te vervangen.
Gisteren wou ik de verwarming hoger zetten en plots kreeg ik weerstand en klakt hij alsof er iets vanbinnen niet meewil . Als ik het wat forceer krijg ik de knop op warm , maar er komt geen warme lucht. Nooit problemen gehad en plots dit? Is het de schakelaar ? Of kan het nog iets anders zijn?Bedankt bij voorbaat ,
Benji
Bowdenkabel van de verwarmingsklep zal geknikt of gebroken zijn. Daarvoor moet het bedieningspaneel eruit.
25 februari 2014 om 13:43 In reactie op: Corsa B2 knipperlicht in het zij-scherm demonteren/vervangen #18220229Doekje om een smalle schroevendraaier wikkelen. Dan de schroevendraaier voorzichtig onder de knipperlichtbehuizing (deurzijde) schuiven en in rijrichting rustig loswippen. Pas op dat de weerhaakjes niet afbreken.
Dit werkt alleen als de zijknipperlichten in het verleden op de goede manier zijn gemonteerd. Bij vervangende exemplaren worden ze uit onwetendheid wel eens verkeerd om gemonteerd. Dan moet je ze uiteraard in omgekeerde richting, dus naar achteren, loswippen. Dat is lastig te zien, maar heb je de originele er nog in, dan zal het wel goed zitten.
Eerst de leidingen ontluchten en de remmen met het pedaal afstellen, anders krijg je de handrem niet goed afgesteld. De spanner kun je het beste idd tegenhouden met een tang en met een steeksleutel aan de moer draaien. Tussentijds controleren of de wielen al blokkeren als je de spanner aandraait. Dan weer een beetje losser draaien.
Voor de rest zoals ik in mijn vorige post heb omschreven. Stelt eigenlijk niets voor.
De rubbertjes werken als geleider van de handremkabel. De kabel moet goed geklemd zitten in beide geleiders.
Met het onderdeel op de 2e foto stel je de handrem af. Er zit een afstelmoer op die met de jaren vast gaat zitten. Moer en schroefdraad royaal met WD40 of IMAL inspuiten, laten intrekken en dan komt ie op een gegeven moment wel los. De handrem zo afstellen dat de wielen bij aantrekken van de handrem volledig blokkeren na 3 hoorbare klikjes.
Mogelijk moet je wel eerst nog met het rempedaal de remschoenen achter afstellen als alles los is geweest.
Heb bij mijn Corsa B laatst een zelfde vaag probleem gehad met de brandstofmeter. Verkeerde waarde en het pompje ging niet meer branden op reservepeil. Probleem was pas weg na uitwisselen van de tankmeter, vlotter en spanningsstabilisator.
Deksel van de benzinepomp zit idd onder de achterbank.
Exacte maten van de veren weet ik even niet, maar heb laatst op een Duits forum gelezen dat iemand zijn C had verlaagd met Manta B-veren (20mm). Je kunt ze eventueel laten napersen. Misschien heb je er wat aan.
Trouwens leuk dat je weer enkele updates heb geplaatst. Ziet er weer goed uit allemaal.
-
AuteurBerichten