Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door corsaracer
een corsa b uit 1991 kan niet…zijn pas vanaf 1993 gemaakt…Denk dat hij bedoelt Corsa A facelift. Is 2e model Corsa A, vandaar wss zijn benaming Corsa B.
Schema zekeringenkast staat normaliter ook in de handleiding.
Het zou zomaar eens kunnen dat het lieden zijn geweest die een openbaar forum als deze misbruiken om hun slag te kunnen slaan. Van veel auto’s zijn hier foto’s en specificaties opgenomen, dus iemand kan ze als hulpmiddel gebruiken om heel gericht te werk te gaan. Men weet wat er te halen is, alleen de gelegenheid afwachten en huppakee, weg is je investering.
Dus aan de admins: wellicht is het een optie om het forum alleen toegankelijk te maken na aanmelding als lid. Uiteraard biedt dit ook geen 100%-garantie, maar de info is dan niet zo open en bloot zoals nu het geval is.
Lijkt wel of het de stekkers voor de koplamphoogteverstellingsmotoren zijn inclusief massakabel (kabel met oogje). Ik vermoed dat een vorige eigenaar de koplampen heeft verwisseld en er nu koplampen inzitten zonder hoogteverstellingsmotoren. De kabel met het oogje zit normaliter op je minklem geschroefd.
Zekering 17 is bij jou kaduuk. Daar hangt onder andere de temperatuurmeter aan en de verklikkerlichten.
Wel eerst de oorzaak opsporen en verhelpen voordat je een nieuwe zekering plaatst, anders vliegt ie er direct weer uit.
Vorige week heb ik diezelfde verlichting gerepareerd. Hiertoe heb ik het hele element uit de middenconsole gehaald en met element bedoel ik het gedeelte waar de 3 lampjes in zitten.
De behuizing van de aanjagerschakelaarverlichting heb ik opengemaakt en er een nieuw lampje in gesoldeerd.
Vervolgens de 2 lampjes vervangen die aan de voorzijde van het element zitten. Belangrijk is dat de draadjes van de gloeilampjes contact maken met de koperen geleidingsplaatjes. De geleidingsplaatjes dienen contact te hebben met 2 koperen pinnetjes die in de behuizing verdwijnen. Via de aansluiting op de achterkant van het element wordt de stroom voor de lampjes geleverd.Zorg ervoor dat alles goed contact maakt, anders bestaat de kans dat je na inbouw moet vaststellen dat weer een lampje is uitgevallen door los contact. Bij mij brak zelfs een contactje af en heb er een nieuwe moeten inzetten, maar nu werkt alles weer 100%. En dan kun je weer zo’n 2 jaar vooruit.
Check ook eens de aanjager. Als die functioneert, dan moeten de lampjes het ook doen, want de stroom loopt via dezelfde stekker.Mocht het na bovenstaande beschrijving nog niet lukken bij jou, dan moet je de fout zoeken in een kabelbreuk of wellicht gerommel met de bekabeling. Echter, met je ISO- of radiostekker heeft dit niets te maken.
Olie en filtertje ververst, vloeistofniveaus gecontroleerd en waar nodig bijgevuld, scharnieren en sloten gesmeerd, accu doorgemeten, verlichting gecheckt.
Dat het probleem wordt veroorzaakt door de koplampunit is onzin. Dat je dynamo niet voldoende bijlaadt kan ook de oorzaak niet zijn.
Je moet het probleem in de bekabeling gaan zoeken. Ik vermoed dat je ergens een doorgeschuurde kabel hebt of dat toch het relais kaduuk is. Probeer eerst eens een ander relais en als het probleem er dan nog is, zou ik eens gaan kijken of de bekabeling nog intact is.
Iedereen is zelf verantwoordelijk voor zijn eigen geknutsel. Schiet me maar af, als je wil. Maar toch geef ik even mijn mening over het hetgeen Larosha hier schildert.
Er wordt vanalles geknutseld om maar de laatste trends te kunnen bijhouden, vaak met als resultaat een wagen die er uitziet als een ruimteschip en geen herkenbare vormen van het oorspronkelijke model meer heeft en allesbehalve mooi is. Maar over smaak valt te twisten en nee Larosha, ik bedoel nu niet specifiek jouw Corsa, maar gepimpte wagens in het algemeen. Dus vat het niet persoonlijk op.
En dan wordt men plotseling met de neus op de feiten geduwd op het moment dat de vervaldatum APK nadert en de wagen ter keuring wordt aangeboden. Deze ellende kun je je allemaal vantevoren besparen, door, op het moment dat je iets wil veranderen aan je kar, eens even na te gaan of je geen problemen gaat krijgen, hetzij op de APK, of wanneer er eens een ongeluk mocht gebeuren.
Er liggen regels vast in de voertuigeisen. En geloof het of niet, deze regels zijn echt geen beperking voor het opleuken van je wagen. Als je de voertuigeisen in acht neemt, dan loop je bij de keuring ook niet tegen problemen op zoals hierboven geschilderd.En wat je probleem betreft: kun je nu alleen oplossen door er andere deuren in te hangen.
Nieuw gloeilampje in de aanjagerschakelaar gesoldeerd.
kwart slag draaien, koplamp goed vasthouden en flink trekken
wel opassen dat hij niet breekt, en dat je je lak niet beschadigd met de schroevendraaier ;)
doekje tussen schroevendraaier en carrosserie, dan voorkom je dit
Klinkt als een fout in de bedrading. Het TID dient constante plus te hebben. Uit jouw omschrijving concludeer ik dat er geschakelde plus op staat, immers wanneer je de sleutel in het contact hebt, blijven de gegevens bewaard. Dus even kijken of een vorige eigenaar eventueel uit onwetendheid zaken verkeerd heeft aangesloten.
Er is een verbredingskit verkrijgbaar van LSP. Alleen 1 nadeel: oerlelijk en de oorspronkelijke vorm van de Corsa wordt daarmee helemaal uit zijn verband getrokken. Dus beter uitrollen, de plastic randen navormen met hete lucht en vervolgens met kit bevestigen. Dat ziet nog altijd het beste uit en je auto behoudt zijn originele vorm.
11 juni 2010 om 20:11 In reactie op: Corsa b kilometer teller/ dag teller doen het soms niet. ??? #17686342De cijfers van de tellers worden aangestuurd door een tandwieltjesmechanisme. Als deze hun beste tijd hebben gehad, dan krijg je dit probleem. Inderdaad de beste optie om het klokje te vervangen,
Het motorstoringslampje gaat branden wanneer door het motormanagement een defect werd vastgesteld in één of meerdere componenten van het managementsysteem. Ik heb het zelf ook een keer gehad. Kort erna ging het weer uit en daarna is het niet meer gaan branden tijdens het rijden. Bij het uitlezen van de foutcode kwam ook niks naar voren. Dus als het incidenteel aangaat voor een kort moment en daarna niet meer, is er niets aan de hand.
De digi dashes die in Corsa’s worden ingebouwd zijn in de meeste gevallen afkomstig van de Kadett E GSi. Dus zul je op de sloop ernaar moeten zoeken en als je dan uiteindelijk eentje hebt gevonden, dan ben je er nog niet. Je moet dan nog de bijbehorende kabelboom hebben en de behuizing van je tellerunit aanpassen aan de vorm van je digi dash en dit is wel even een klusje.
hey kijk aan! perfect toch? ik weet…. bij Opel wel iets duurder, maar dat betekent wel een gloedjenieuwe die weer flink wat jaartjes meekan.
Enne, graag gedaan.
hij bedoelt waarschijnlijk gebruikte banden
Die moeten zeker wel te verkrijgen zijn en anders komt de Opel-dealer er wel aan. Wel even je autopapieren meenemen zodat ze aan de hand van de gegevens de juiste onderdelen kunnen bestellen.
heb je voor de LED’s een weerstand geplaatst?
origineel gepost door SRLandgraaf
zover ik weet , is dat alleen in een tigra ?nope, er zijn wel degelijk Corsa’s met stoelverwarming. De uitrusting van de Corsa’s verschilt echter per land. Bepaalde Duitse modellen van de Corsa B hebben wel degelijk stoelverwarming.
Volgens mij heeft geen enkel type voorbereiding voor stoelverwarming.
In ieder geval heb je nodig, voor zover mij invalt:
– verwarmingselementen voor de stoelen;
– 2 drukschakelaars incl. aangepaste middenconsole (het gedeelte waarin ook de regelaar zit voor toevoer van buitenlucht of recirculatie). Is verkrijgbaar bij Opel;
– relais;
– kabels en stekkertjes van de verwarmingselementen en relais naar de drukschakelaars.Ik denk dat we even de terminologie iets moeten veranderen om de juiste onderdelen voor jou te vinden. Ik neem aan dat je met ‘koelvin’ de ventilator bedoelt en met ‘kader’ de behuizing daarvan?
De dop op het expansievat kan dit probleem veroorzaken. Er zit zowel een over- als een onderdrukventiel aan de binnenkant van de dop. De vloeistofstand wordt hierdoor ook bepaald. Dus probeer es een andere dop te plaatsen. Wellicht is het probleem dan verholpen.
origineel gepost door combo99
Nu de verlichtingknop weer in elkaar zit en hij het doet kan ik toch gewoon die zekering vervangen?mits je de lichtknop goed in elkaar hebt gezet wel. Mocht het echter zo zijn dat de losse deeltjes (koperplaatjes) niet correct zijn ingebouwd, kan dit weer kortsluiting veroorzaken en blijft je zekering eruit vliegen. In dat geval moet je dus eerst de onderdeeltjes in de knop zelf op de goede plek hebben en dan pas een nieuwe zekering plaatsen.
-
AuteurBerichten