Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Misschien is er wel iets anders aan de hand en heeft de vorige eigenaar bijv. zelf gerommeld aan waterpomp en distributieriem en deze niet goed gemonteerd, waardoor jij nu met de gevolgen zit.
Wellicht kun je nog met de bestaande kabel wat doen om de stroom voor het remlicht in je spoiler te leveren. Als je afziet van je wasinstallatie op je achterklep, kun je misschien het sproeiertje verwijderen en dat gat gebruiken om je kabel door te trekken. Wel een gummitulletje gebruiken om te voorkomen dat de kabel gaat doorschuren in het gat.
Je moet idd met beleid te werk gaan. Opel gebruikt geen al te sterke kunststoffen. Maar wat maakt het ook uit als ie toch weggaat. Zit je wel nog met de zwarte folie op ruit die om de lichtunit zat.
[rquote=1863354&tid=142171&author=Dunc][rquote=1863336&tid=142171&author=BlackDevil]Remlichthouder uit de 2 steuntjes trekken, kabel doorknippen en isoleren en klaar.[/rquote]
Gelukkig..tóch nog een reactie! Dank je.
Moet ik die 2 steuntjes dan eerst goed naar links en rechts opzij duwen, of is het écht eruit trekken Blackdevil?[/rquote]Bij geopende achterklep de lichtunit links en rechts vastpakken en dan voorzichtig van de steuntjes naar je toe trekken en dan moet ie lukken.
Remlichthouder uit de 2 steuntjes trekken, kabel doorknippen en isoleren en klaar.
[rquote=1860053&tid=141951&author=bjorn1988]Klopt inderdaad, heb hem pas dus moet nog veel gebeuren :P[/rquote]
Tuurlijk, alles op zijn tijd. Lekker projectje.
Volgens mij krijg je ook nog plezier met je wisser achter. Zo te zien begint zich daar een roestvlek breed te maken.
Ook niet mijn smaak, maar als jij ze mooi vindt, dan vooral er lekker mee rondrijden. Tenslotte monteer je die dingen omdat je ze zelf mooi vindt.
[rquote=1860010&tid=140160&author=geert007]haaai kadettsr ,
je moet heel voorzichtig de luchtrooster verder naar beneden draaien , dan zie je schroeven , waar ook je display mee vast zit ,dan het knopje nan de schijf van binnen en buiten lucht eraftrekken , dan zie je ook weer twee kruis schroeven ,ook die losmaken ,dan zitt alles los ,aleen de kabels van de verwamins schuiven los maken ,de rest zie je van zelf [/rquote]
Hij wil alleen de knop loshebben, niet het hele gedeelte.
Knop in middelste stand zetten, uittrekken en dan met een spits voorwerp onder in de opening het vergrendelingslipje indrukken en de knop afnemen. Werkt zo met de aanjagerknop tenminste en volgens mij ook zo met de aircoknop.
De lengte van de kabels is zodanig gekozen, dat je het vanzelf ziet als je het monteert. Kabel voor cylinder 1 past bijvoorbeeld niet op 4 omdat ie te kort is. Bij de constructie is er al rekening mee gehouden dat je ze niet kunt verwisselen.
De stroomtoevoer voor de 2e snelheid van de wissers loopt via een andere kabel dan die voor de 1e snelheid. Stekker op je wissermotor losmaken en even doormeten of de betreffende kabel wel spanning heeft. Zo niet, dan is het een kabelbreuk.
oops, daar was ik zelf ff in de war :P
Bij de X1.6XE (en ook de X1.4XE) is het een missie om de EGR te bereiken. Met veel tijd en geduld kom je al een heel end.
Check de site http://www.team-corsa.de. Die heeft een aantal workshops. Staat ook in hoe je je EGR moet uitbouwen. (Workshops –> Motorraum –> Reinigung und Stillegung des AGR.
Suc6.
Oranje is wel degelijk een kleur die door de RDW is erkend.
Zie onderstaand overzicht van de RDW-site:
Kleur(en)
Kleur van het voertuig.De RDW registreert hoofdkleuren. Lichtblauw en donkerblauw vallen bijvoorbeeld onder dezelfde kleuraanduiding, namelijk ‘blauw’.
De volgende kleuren kunnen voorkomen:
– Oranje
– Roze
– Rood
– Wit
– Blauw
– Groen
– Geel
– Grijs
– Bruin
– Crème
– Paars
– Zwart
– DiversenDe RDW registreert alleen de kleur van personenauto’s, maximaal twee kleuren per auto. Als een personenauto meer dan twee kleuren heeft, registreert de RDW ‘diversen’ .
Wordt tijd dat de telefonisten van de RDW eens worden bijgespijkerd, zou ik zeggen.
Niet om nu de moraalridder te spelen, maar de discussie over wat wel en niet mag op gebied van ramen tinten duurt ondertussen al ruim 10 jaar: achterste zijruiten en achterruit mag je onbeperkt beplakken als je een rechter buitenspiegel hebt. Ga dan ook niet ook nog je voorste ruiten dichthangen, want dan weet je gewoon dat je vroeg of laat gelazer gaat krijgen. De staatskas wordt continu volgedouwd met de inkomsten uit boetes. Dus elke kans wordt aangegrepen om een boete uit te delen en dan zijn de gepimpte bakken als eerste aan de beurt. Geef ze gewoon de kans niet.
En ja, het staat idd stoer die zwarte ruiten rondom, maar niet meer zo stoer als je zo afgaat als die Astra-fan uit wegmisbruikers.
Heeft vorige week iemand een topic over geopend. Iets van ‘Oranje Corsa B gespot’. Heb hem pas geleden ook gezien toen ik in het zuiden vertoefde. Kleur vond ik OK, maar de rest niet. Stond nu ook op stalen velgen. Geen gezicht. Veel te veel poespas. Originele design is helemaal verneukt. Als je daarmee een klap maakt, kun je meteen de halve auto gaan repareren. De hele ombouw is met polyester gedaan.
Zo moeilijk is zelf blinderen niet. Tegenwoordig heb je voor veel gangbare auto’s raamfolie die op maat is gesneden. Maar waar het op neerkomt is vooral veel geduld. Heb mn ruiten zelf geblindeerd. Is zo mooi geworden dat de meesten dachten dat het gecoat was. Heb er wel een hele dag voor uitgetrokken.
Of het een makkelijke klus is, hangt een beetje af van de motor die erin zit. Bij mijn 1.4 16V is weinig ruimte en dat was even behelpen omdat je maar heel weinig ruimte hebt. Bij mij waren dit de acties:
– koelwater geheel aflaten, slangen losmaken
– bekabeling van koelventilator losmaken
– bekabeling thermoschakelaar losmaken (zit rechtsonder in je radiateur, in rijrichting gezien)
– koelventilator losschroeven van radiateur en uitnemen
– bovenste radiateurhouders afnemen
– radiateur uitnemenVervolgens de thermoschakelaar uit de oude radiateur gedraaid en in de nieuwe geschroefd. Heb de schakelaar meteen goed schoongemaakt en bij inbouw gelijk het afsluitringetje vervangen. Toen weer alles ingebouwd en aangesloten. En nieuwe koelvloeistof erin gekieperd. En goed ontluchten. Met veel geduld best te doen. Ben er zo’n 3 uurtjes zoet mee geweest.
1) spanning = 12 Volt
2) zekering 1 voor binnenverlichting (kofferbakverlichting valt ook onder binnenverlichting)
3) nee, het lampje is aangesloten via je constante plus en brandt zodra de achterklep wordt geopendorigineel gepost door Geraldine
Kan het misschien ook in het nederlands? En is dat makkelijk te repareren?voor wat betreft nederlands: dat was nederlands
of het makkelijk te repareren valt? Als ik je dat probeer uit te leggen, bestaat de kans dat je dat ook niet kunt lezen. Dus beter ff naar de garage rijden.
Wat betreft olielampje: als er genoeg olie inzit, maar toch het lampje af en toe aangaat, kan dit ook liggen aan het overdrukventiel. Bij koude motor, als je olie nog dik is, voorkomt het dat de druk in een keer te hoog stijgt.
Maar er kan ook een storing zijn in de bedrading van je oliedrukmeter. Als de draadisolatie is doorgeschuurd, dan maken deze ongewild contact met je massa en dan gaat het lampje ook aan.
26 november 2010 om 15:59 In reactie op: onvanger unit voor centr.deurvergr. waar zit die? #17765084Opel heeft deze bij de Corsa B gemonteerd achter het afdekplastic onderaan de rechter A-stijl, dus rechtsonder het handschoenenkastje. Ik ga er van uit dat dit bij de Combo B hetzelfde is.
rij zelf een 1.4 16V en die is perfect. Als jouw 1.6 16V tegenvalt, dan ligt het wss aan de bougies. Vervang die eens. Wil je de Corsa leuker maken, dan moet je hem een stuk verlagen en dikke wielen eronder. Max. 40mm met de originele dempers is mogelijk. Nog beter is een schroefset. Kun je m zo laag draaien als je wil. Andere achterlichten, getinte ruiten. Dat zijn slechts kleine dingen die de wagen direct een heel andere uitstraling geven.
of hier kijken: http://www.westuning.de/
Om het oliepeil van de versnellingsbak te meten, zul je toch onder de auto moeten. Onder aan de versnellingsbak zit een vulschroef. Bij correct oliepeil druppelt de olie eruit als je de schroef losdraait. Dus als er dan niets druppelt, weet je dat er te weinig in zit. Bijvullen kun je zover ik weet aan een vulopening bovenop de versnellingsbak, ter hoogte van de plek waar je schakelstang de bak ingaat, dus gezien vanuit de motorruimte.
-
AuteurBerichten