BlackDevil

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 751 tot 775 (van in totaal 832)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Spoiler verwijderen #17833224

    [rquote=1888816&tid=144311&author=Lady Corsa][rquote=1888802&tid=144311&author=BlackDevil]Spoiler staat m goed. Wat zijn dat voor bobbels onderaan? Heeft hij het koud??:P
    Afdekkapjes soms? Die zitten er origineel niet op.[/rquote]

    Die ehh.. tepelvormige bobbels bedoel je ? :p dat zijn schroeven.. :p
    Afdekkapjes? Hoe bedoel je? Waarop? :hmmz[/rquote]

    Zo bedoelde ik dat inderdaad: of het afdekkapjes zijn voor schroeven. Je ziet de schroeven zelf namelijk niet. Origineel zit ie ook nog gelijmd ipv schroeven onderaan waar jij ze hebt.

    In reactie op: Spoiler verwijderen #17833221

    Spoiler staat m goed. Wat zijn dat voor bobbels onderaan? Heeft hij het koud??:P
    Afdekkapjes soms? Die zitten er origineel niet op.

    In reactie op: us module #17829610

    Legaal is dat niet mogelijk, tenzij ooit een keer oranje stadslicht wordt toegestaan. En wie weet, gebeurt dat ook nog wel. BMW’s, Volvo’s en ook sommige vrachtwagens hebben het al standaard met een typegoedkeuring.

    In reactie op: Brezan #17830769

    Zow, ik heb me toch een topic gestart. De grote Brezan-poll. Na ja, laten we hopen dat de klantonvriendelijke Brezans deze thread ook lezen en klantgericht gaan werken.

    In reactie op: Brezan #17830754

    Ik zie de meningen zijn verdeeld. Zal me nog es ff bedenken waar ik uiteindelijk mijn spullen ga halen.

    In ieder geval dank voor jullie reacties!

    In reactie op: acculampje #17830688

    [rquote=1885711&tid=144070&author=Ezaag]Keej maar ik heb geen apparatuur om dat te meten :s
    ken wel de anwb bellen. of is dat makkelijker om meteen langs de garage te rijden?[/rquote]

    Dan zou ik idd even bij Opel langsgaan zo snel mogelijk, voordat je stil komt te staan met een lege accu.

    In reactie op: acculampje #17830685

    Dan zal je dynamo wel zijn beste tijd gehad hebben. Meet je accu eens door bij stationair draaiende motor. Hij zou dan tussen 13,5 en 14,5 Volt moeten aangeven. Is het onder de 13 Volt, dan laadt ie niet meer bij en dus tijd om de dynamo te wisselen.

    In reactie op: Brezan #17830751

    Heb een X1.4XE 16V. Zijn geventileerde schijven. Heb al bij Duparts zitten snuffelen en die hadden ook setjes. Maar da’s wel origineel Opel. Dus prijs hetzelfde als bij de dealer.

    In reactie op: acculampje #17830681

    Hoeft niet meteen zo te zijn dat ie niet meer bijlaadt. Kan ook zijn dat een kabel contact maakt met je massa en daardoor het lampje gaat branden. Of mogelijk is je V-snaar kapot. Die drijft accu en waterpomp aan. Dat zou kunnen verklaren dat ie sneller warm wordt, want geen koeling meer!

    In reactie op: Brezan #17830749

    Was er laatst om eens vrijblijvend te informeren wat de remmerij zou kosten en de dame maakte direct een offerte voor me. Dus zal inderdaad wel een beetje verschillen van plek tot plek. Ben alleen huiverig voor namaak. Niet dat na montage alles aanloopt of piept. Dan is het natuurlijk weggegooid geld. Heb voorkeur voor originele Opel-onderdelen, alleen de prijzen worden wat te gortig.

    In reactie op: us module #17829587

    Makkelijk zelf te maken, al is het wel wat meer werk dan simpelweg een kabeltje wisselen. Je moet een aangepaste fitting hebben waar een duplolampje in past en dan de bedrading maken. Volgens mij past een fitting van een ouwe Japanner in de Corsa.

    In reactie op: wim's Combo-B 16V: Update 25-02-2011: Recaro bestuurde #17412106

    Super project Wim, aangezien Combo’s doorgaans voor bedrijfs- / transportdoeleinden worden gebruikt en niet zo zeer als knutselproject, al zijn er natuurlijk wel de nodige uitzonderingen.

    Daarom ook jammer dat veel foto’s op de vorige pagina’s van deze thread niet meer beschikbaar zijn.

    In reactie op: radiateur vervangen, wat nog meer? #17825234

    Toen ik mijn radiateur eruit had, heb ik de temperatuursensor/schakelaar voor de ventilator gelijk even goed schoongemaakt en een nieuwe pakking erin geplaatst.

    In reactie op: nieuwe velgen er op!! #17825177

    Check je wiellagers eens, of die nog goed zijn. Of je velgen hebben ooit een tik gehad en zijn niet meer helemaal mooi in de oorspronkelijke vorm. En te vast aanhalen van je bouten is ook niet goed. Grote kans dat je daarmee je remtrommels vervormt.

    In reactie op: Boete voor teveel uitlaatgeluid #17820832

    [rquote=1873350&tid=143072&author=corsaboy][rquote=1873248&tid=143072&author=BlackDevil][rquote=1873230&tid=143072&author=corsaboy]ja hoor.
    door het plaatsen van een ander uitlaat systeem voldoe je niet meer aan de typegoedkeuring zoals destijds is afgegeven door de RDW.[/rquote]

    In principe rijden we allemaal met auto’s die niet meer voldoen aan de typegoedkeuring. Denk niet dat er nog velen zijn die hun auto in originele staat rijden. Dus in feite kunnen ze ons op dit punt allemaal naaien.[/rquote]

    spreek voor jezelf aub.
    Van de 3 auto’s die ik hier nu heb staan is er 1 zelf 100% orgineel, de 2de is alleen motorisch aangepast. Maar dusdanig dat ze ons niets kunnen maken. Heb al eens controle gehad hier thuis namelijk.

    En het is niet naaien wat ze doen.
    Je verandert zelf iets aan de auto.

    Dat doet die agent niet.
    Die doet zijn werk, je weet dat het je kan overkomen als je iets aanpast. Dan niet achteraf gaan janken als ze je een keer pakken.

    Tuurlijk is het minder leuk.. Maar goed, leven loopt niet altijd zoals jij wilt..

    Klinkt heel erg moraalridder achtig, maar tis helaas gewoon de waarheid. :D:D:D
    [/rquote]

    Die mening deel ik helemaal met je. Wat ik bedoelde was: als je toevallig eentje treft die zijn dag niet heeft, dan maakt ie je wat. Ook al heb je alleen maar andere velgjes erop die er origineel niet op zaten.

    In reactie op: Ruiten opnieuw plaatsen #17820404

    [rquote=1873063&tid=143028&author=Klopper]Goed, en nu terug naar de vraag; hoe kan ik deze er het beste weer terug in zetten? Bepaalde procedures hiervoor?[/rquote]

    OK dan, have it your way. Maar dan ook niet hier komen uithuilen als het niet gaat lukken.

    In reactie op: Boete voor teveel uitlaatgeluid #17820825

    [rquote=1873230&tid=143072&author=corsaboy]ja hoor.
    door het plaatsen van een ander uitlaat systeem voldoe je niet meer aan de typegoedkeuring zoals destijds is afgegeven door de RDW.[/rquote]

    In principe rijden we allemaal met auto’s die niet meer voldoen aan de typegoedkeuring. Denk niet dat er nog velen zijn die hun auto in originele staat rijden. Dus in feite kunnen ze ons op dit punt allemaal naaien.

    In reactie op: Ruiten opnieuw plaatsen #17820397

    Ruiten eruit halen is onzin. Je gaat toch ook niet je as eronderuit halen om een wiel te verwisselen?

    Heb zelf mijn ruiten geblindeerd zonder ze te demonteren en dat is superstrak gelukt. Ik zou wel voorgevormde folie halen, dat scheelt een hoop werk. De folie voor de achterruit is dan in 3 banen opgedeeld, en dus ook makkelijker dan 1 stuk.

    In reactie op: dashbord valt uit #17817120

    Mooi zo, is dat ook weer opgelost. Zijn vaak maar kleine dingen die grote problemen geven.

    In reactie op: koeivloeistof reservoir leeg #17818602

    Er zijn verschillende manieren om te ontluchten:

    Algemeen: deksel koelvloeistofreservoir eraf draaien, motor ca. 10 minuten stationair laten lopen en aanjager in de hoogste stand zetten. Omdat er ook luchtbellen in de kachelradiateur kunnen zitten die de algehele omloop belemmeren.

    Afhankelijk van het type motor zijn er nog andere mogelijkheden. Bij de 1.4 16V (X1.4XE) kan het ook door ff losdraaien van de temperatuurvoeler bij de thermostaat. En de 1.6 16V (X1.6XE) heeft zelfs een ontluchtingsschroefje in de thermostaatbehuizing.

    Ik zie jij hebt een 8V, dus ik denk dat je je maar even moet behelpen met de algemene methode.

    In reactie op: Corsa B met GT velgen #17813114

    Persoonlijk vind ik ze verbreed in het formaat 8×14 en zonder naafdeksel het vetst.

    In reactie op: koeivloeistof reservoir leeg #17818600

    Steeds weer verbaas ik me over de onkunde van monteurs. Als ik dit nu weer lees, precies hetzelfde. Je denkt je auto in gerepareerde staat terug te krijgen en dan is er nog meer aan de hand.

    Maar goed, blijkbaar is er niet ontlucht. En dezelfde oude koelvloeistof hergebruiken is ook al foute boel. Ontlucht je koelsysteem eens goed en vul dan eventueel bij tot de ‘KALT’-markering op je koelvloeistofreservoir. Is dat op peil en na het rijden weer gezakt of leeg, dan moet er een lek zijn.

    Een lekke koppakking herken je aan bubbels in je koelvloeistof bij draaiende motor en witte rookwolken bij warme motor. Kan ook best zijn dat de ‘monteur’ de pakking van de waterpomp is vergeten en het water daar weer wegloopt. Dus ff systematisch die zaken checken.

    En laat die beun in de toekomst maar links liggen.

    In reactie op: dashbord valt uit #17817118

    Heb pas geleden hetzelfde gehad. Zekering 17 doorgeslagen. Oorzaak: kortsluiting in de aanjagerschakelaar. Bij insolderen van nieuw lampje teveel tin gebruikt en dat maakte fout contact. Opnieuw gesoldeerd, nieuwe zekering erin en toen was het verholpen.

    In reactie op: Hoofdsteunen achter.. #17815583

    Volgens mij was de CDX de enige modelvariant in die tijd die standaard 3 hoofdsteunen in de achterbank had.

    In reactie op: Hoe verwijder je dat 3e remlicht bij die corsa? #17812879

    “Jij denkt goed met me mee ;) dat was voor mij de eerste optie in mijn hoofd.. (ach, was ik maar iets handiger).”

    Creatief word je vanzelf, na verloop van tijd. Tis vaak gewoon een kwestie van goed bekijken hoe alles geconstrueerd is en dan is er altijd wel een manier om iets te maken zoals je je dat voorstelt.

    Suc6.

25 berichten aan het bekijken - 751 tot 775 (van in totaal 832)