Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ok jongens, daar kan ik alvast wat mee. Bedankt. Origineel werkt het met een verklikkerlicht en zoemtoon. Er is weinig over te vinden, dus dat maakt het wel een uitdaging. Idee van Jurgen is ook wel goed, om eens te kijken of een andere Opel het heeft. Anders wordt het zelf lekker iets knutselen.
Als deze wagen van mij was en ik hem een naam moest geven, dan zou ik gaan voor “Orange Glow”.
Ik vermoed dat de accu meer energie verbruikt dan dat ie bijlaadt. Gezien de installatie die erin zit en de korte stukken die er (af en toe) mee worden gereden. Misschien ook eens laten checken op een lekstroom door iemand die over een multimeter beschikt.
@harryastra wrote:
Je hebt wel een unieke auto, heb je deze auto nog niet zo lang? volgens mij was deze eerst van een ander forumlid aangezien hij mij bekend voorkomt.
Goed gezien. De wagen was van Richard Schaeks.
Koop een verlaging 60/40, dan heb je hem voren 60 mm lager en achter 40. Je hebt dan die mooie wigvorm erin en kun je ook nog fatsoenlijk rijden zonder dat ie het asfalt raakt.
Pompje vervangen en dan zou alles het weer goed moeten doen.
Als je de trotse eigenaar bent van een multimeter, dan zou je eens kunnen kijken of die een onderbreking in je bekabeling signaleert.
Nee, de stekker die op je thermostaat zit heeft niets met de vin te maken. De bedrading op de thermostaat geeft de electrische impulsen door aan je koelvloeistoftemperatuurmetertje op je dashboard.
De vin wordt niet aangestuurd door de thermostaat, maar door de thermoschakelaar die in je radiateur zit. Voorwaarde is wel dat het koelwater dat erlangs stroomt voldoende warm is. Dus daar zal ook het probleem zitten. Waarschijnlijk is de thermoschakelaar kapot. Andere mogelijkheid: te weinig water in je koelsysteem, thermoschakelaar registreert geen of onvoldoende warm water en de vin wordt niet ingeschakeld.
Geïnspireerd door de Corsa B van matt und platt? Die had ook een dichtgewerkte Rieger-diffusor erop en het stickertje met de B op de achterruit.
Ik heb m zelf gemaakt. Originele knipperlichtfitting aangepast zodat er een duplolampje in past. 2 kabels aan het lampje gesoldeerd. 1 kabel aangesloten op stadslicht, de ander op knipperlicht. Stadslicht blijft met 5 Watt branden, en knipperen doet ie zoals het hoort met 21 Watt. En dan nog een massakabel aan de fitting gesoldeerd.
Weggegooid geld die modules. Zo’n USA-stadslicht is simpel zelf te maken voor een paar euro: duplolampje, paar kabeltjes en ff solderen. Klaar. En geen gedoe met foutief knipperen.
De velgen en banden zijn ook niet standaard. Zul je gemiddeld ook nog zo’n kleine 1.000 euries voor kwijt zijn.
6 mei 2011 om 15:04 In reactie op: wat een geklooi pfffffff maak er een stretcht foto topic van #17888283Het is een smaak, maar de uitstekende randen van de velg ten opzichte van de band vind ik geen gezicht. Dan zou ik een band nemen die mooi afsluit met de velgranden. Maar nogmaals: mijn mening.
Jongens, mooi dat we mekaar hier zo goed mogelijk helpen met de beste bedoelingen. Maar voordat iemand op het idee komt om een ‘How To’ te maken hoe je een Corsa B moet kraken, zou ik willen voorstellen om op dit soort vragen middels een U2U te reageren!
Probleem schijnt te zijn opgelost. Onder het hefboompje ontbrak een soort onderlegveertje. Deze heb ik overgenomen van de oude remschoen, trommels erop en toen zolang de rem aangetikt totdat het klikken van het instelmechanisme stopte. Handrem werkt nu ook weer optimaal. Blokkeert volledig bij de 4e tand.
Dank voor de reacties jongens!
1 x per maand laden zou voldoende moeten zijn, nu je een nieuwe accu erin hebt. Bij oudere accu’s en strenge winter zou ik elke 2 weken naladen als het echt koud is. Vooral oudere accu’s kunnen heel slecht tegen de kou.
Als je niet rijdt in de winter, zou ik hem ook elke week een keer starten en even laten lopen. Als je de ruimte hebt, op je eigen terrein een stukje rijden. Zo krijg je hem ook wel de winter door. Leg je hem echt stil in de winter, dan zou ik de tank zo goed als leeg rijden, zodat je in het voorjaar geen oude benzine erin hebt als je hem weer tot leven wekt.
Klinkt als een massaprobleem aan de rechterkant. Check aan die kant eens de aardingskabel.
Dit was mijn werkwijze toen ik hem laatst heb vervangen:
1) minkabel losmaken
2) pluskabel losmaken
3) oude accu eruit
4 accubak schoonmaken
5) nieuwe accu erin
6) accupolen en -klemmen opschuren en licht inspuiten met zuurvrije vaseline om oxidatie te voorkomen
7) pluskabel vastmaken
8) minkabel vastmaken
9) ruiten opnieuw instellen zoals hierboven beschreven
10) radio opnieuw instellen
11) TID opnieuw instellen
12) inrijden die hap[rquote=1899986&tid=145158&author=sw_reijnders]dan loop je bij de VOD binnen en zeg je in 1 zin . . . hij doet het niet en waar staat de koffie
zoek het maar uit en stuur vooral geen rekening :angel[/rquote]Is inmiddels zo gebeurd. Hij ligt nu onder het mes. :D
OK jongens, alvast dank voor deze reacties.
Ben eens benieuwd welke diagnose de Opel-garage gaat stellen. De optie van meteen inruilen kwam ook al direct in ons op. De goede man van ANWB die we gebeld hebben toen we onderweg opeens stil stonden en ons heeft afgesleept, vertelde dat storingen aan dit soort transmissies veel voorkomen, maar meer bij Toyota en VW en zelden bij Opel.
FF afwachten hoe het verder gaat.
[rquote=1892856&tid=144633&author=gts power][rquote=1892853&tid=144633&author=BlackDevil]Er is een goedkope(re) variant. Mattig biedt kunststof booskijkers aan. Die bevestig je aan je motorkap boven je koplampen. Je hebt dan wel een spleet tussen booskijker en de rest van je motorkap. Die moet je dan dichtplamuren. Na afwerking is het effect precies hetzelfde als met een doorgelaste motorkap. [/rquote]
en dat kunstof en metaal gaat niet scheuren ten opzichte van elkaar zeker:thumbdown[/rquote]
Klopt idd. Gaat niet scheuren, mits je het goed verwerkt natuurlijk. :thumbup
Er is een goedkope(re) variant. Mattig biedt kunststof booskijkers aan. Die bevestig je aan je motorkap boven je koplampen. Je hebt dan wel een spleet tussen booskijker en de rest van je motorkap. Die moet je dan dichtplamuren. Na afwerking is het effect precies hetzelfde als met een doorgelaste motorkap.
Doet de benzinemeter soms ook raar? Zo ja, dan is de spanningsstabilisator kaduuk. Die zit achter op je tellerunit.
[rquote=1888650&tid=143980&author=Peter.]Ik weet ook dat het illegaal is, maar ben al genoeg agenten tegemoet gereden en ben nog nooit aangehouden..[/rquote]
Die snappen ook de ballen van auto’s. Totdat je ene tegenkomt die wel snapt wat je geknutseld hebt. Dan kunnen ze vervelend doen.
-
AuteurBerichten