Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
20 juli 2011 om 10:44 In reactie op: Corsa B: voorbereiding electrisch verwarmbare spiegels #17903458
Vragen zijn al beantwoord ;)
Spiegelbehuizingen zijn onderling uitwisselbaar, d.w.z. je kunt het binnenste gedeelte van een spiegel zonder electrische verstelling eruit halen en vervangen door spiegelmotor. De spiegelglazen voor electrische bediening en verwarming hebben aan de achterkant aansluitpinnetjes voor de stekker. Ziet er bij mijn wagen naar uit dat het plug ’n play is. Bedrading en stekkers zijn aanwezig. Nu alleen nog de nodige extra’s halen en dan inbouwen.
17 juli 2011 om 14:24 In reactie op: zijn mijn koplampen voorzien elektrische hoogte-regeling #17876441Volgens mij kun je dan wel je koplamp niet meer handmatig in hoogte aanpassen. Bij koplamp met electrische verstelling wordt normaliter het motortje voor de hoogteverstelling achter in de unit gestoken. Daaraan zit tevens een draaiwieltje voor handmatige hoogteverstelling. Aangezien je geen wagen hebt met electrische hoogteverstelling en dus ook niet dat motortje met draaiwieltje en je een koplamp hebt die daar wel op is voorbereid, kun je volgens mij dus niet handmatig de hoogte aanpassen.
17 juli 2011 om 11:14 In reactie op: zeldzame corsa a achterlichten (half wit half engels?) foto #17904358Volgens mij wilde hier iemand een soort imitatie maken van rood-witte achterlichten voor de Kadett E. Alleen met dat verschil dat die wel origineel verkrijgbaar waren. Volgens mij zijn deze echt wel gespoten. Het rood is als een laklaag aanwezig op het plastic. Bij de lichten van de Kadett E bijvoorbeeld wordt het rode gedeelte verkregen door een rood plasticje in de unit zelf.
Dan kan het idd de vlotter zijn, of een probleem met de stroomtoevoer van de vlotter naar de tankmeter.
17 juli 2011 om 11:01 In reactie op: zeldzame corsa a achterlichten (half wit half engels?) foto #17904356Allemaal eigen creaties met een spuitbusje. Koop een setje witte achterlichten, een spuitbusje Motip Backlight Rood, alles netjes ontvetten en afplakken (behalve remlichtgedeelte uiteraard), remlichtgedeelte netjes spuiten en klaar.
En als je goed kijkt naar de foto, dan zie je dat het niet zo netjes is gedaan. Rode lak is ook gespoten op de zwarte omlijsting.
Let eens op de koelvloeistoftemperatuurmeter. Als die ook vreemde waarden aangeeft en schommelt, dan is de spanningsregelaar op de achterzijde van je tellerunit defect.
Nieuwe zekering plaatsen heeft pas nut als het probleem is verholpen, anders blijft ie eruit knallen. Zal idd kortsluiting zijn in de schakelaar of de stekker met de kabels.
Sport is het zeker niet, die heeft toerenteller. Een Joy is meestal herkenbaar aan gekleurde draaiknoppen voor verwarming etc. De City- en Swing-uitvoeringen bestonden naar mijn weten niet bij de Corsa A. Dus ik gok op GL.
Wim,
heb hier nog Dexron VI staan, voor de stuurbekrachtiging. Werkplaatshandboek van de Corsa B geeft ook aan dat er bij de automatische transmissie Dexron II in moet. Weet jij wat het verschil dan is tussen beide soorten?owkee, super thanks. Binnenkort maar es de boel verversen dan :D
Kun je de ATF zelf verwisselen, via een aftapplug zoals met de motorolie?
Hey man, super dat het gelukt is! Heeft de kleine goed gedaan die kleine beurt. Temperatuursensor reinigen is ook altijd een goede actie. Heb ik toen ook gedaan toen ik mijn radiateur heb vervangen.
Nou, voorlopig kun je er dus weer tegenaan. Mocht je onverhoopt ooit eens ander probleem met je Corsa hebben, gewoon hier weer even melden en dan zorgen we samen ervoor dat je snel weer mobiel bent. ;)
– ruitewissers demonteren
– parafaan demonteren
– afdekplastic verwijderen
– interieurfilter losmaken en uitnemenIn de behuizing van het interieurfilter zie je dan onderin klepjes. Deze moet je verwijderen en dan zie je de voorschakelweerstand. Met of zonder airco is geen verschil, voor zover ik weet.
@Dim67 wrote:
Mijn koelvloeistof is aqua-blauw :D
Vroeger had de koelvloeistof inderdaad deze kleur. Tegenwoordig verkoopt Opel alleen nog de rood/oranje/roze vloeistof. Gek genoeg raden de reparatiehandboeken van de Corsa B juist af van het gebruik van de rode vloeistof. Deze zou niet zo goed zijn voor de aluminiumdelen van kachel en radiateur. Heb eens bij Opel nagevraagd en zij beweren het maakt niets uit. Tot nu toe is het ook nog goed gegaan.
De Corsa-motoren ontluchten zich veelal vanzelf. Dop koelvloeistofreservoir eraf halen, motor ca. 10 minuten stationair laten draaien, verwarming op warm en aanjager in de hoogste stand is ook een methode om te ontluchten. Dat zou je eens kunnen proberen.
Koelvloeistof aftappen:
– dop koelvloeistofreservoir afnemen
– opvangbak onder de onderste radiateurslang plaatsen
– onderste radiateurslang losmaken
– koelvloeistof loopt er nu allemaal uit
– slang er weer op
– bijvullen
– ontluchtenWil je de koelvloeistof er helemaal uit hebben, dan moet je ook de slangen naar de kachel losmaken in de motorruimte.
Verse koelvloeistof heeft inderdaad een frisse, licht fluoriserende rood/oranje/roze kleur. Dus tijd om die donkere zooi eruit te laten.
De perfecte gelegenheid om er een sportstuurtje in te zetten. Verkrijgbaar bij de betere autoshops.
Ow ja, nog iets: als huidig stuur een airbag heeft en sportstuur niet, dan moet je de airbag (laten) uitbouwen en afkoppelen van de airbagregelunit. Anders blijft ie een ‘defecte’ airbag signaleren.
Als het de Corsa B betreft: dan is de voorschakelweerstand van de aanjagermotor defect. Die regelt namelijk de stroomtoevoer in de afzonderlijke standen.
Over de wagen die je op het oog hebt kan ik verder niet oordelen. Op je beschrijving afgaande zou ik zeggen dat de wagen nog in prima staat is voor zijn leeftijd.
Rij zelf ook een automaat en geen enkele klachten over. Als je de wagen goed onderhoudt, beloont ie je daarvoor ook. De automaat is qua benzineverbruik wel iets minder zuinig dan zijn handgeschakelde variant. Verder kan ik alleen maar zeggen: de Corsa B is de meest prettige wagen om zelf aan te klooien. Makkelijke techniek, veel onderdelen zijn verkrijgbaar, zowel nieuw als ook op de sloop. Verder krijg je veel tuningspul voor de Corsa B. Dus je kunt er heel veel mee.
Onderhoud is ook easy. Voor een olieverversing heb je geen brug nodig. Een goede krik en assteunen zijn een prima hulp bij het klussen aan de Corsa.
En natuurlijk de electra niet vergeten. ;)
Owkee, mooi dat het is opgelost. Meestal zijn het de kleine dingen die voor de grootste ongemakken zorgen.
Check deze link eens. Die helpt je ook al verder, voor het geval het nog nodig is: viewtopic.php?f=8&t=147936&p=1932621&hilit=snelheidssensor#p1932621
Klopt, stuur kan gewoon blijven zitten. Je kunt de hele tellerunit er toch uitnemen, al moet je even de juiste twist zien te vinden om hem eruit te ‘hengelen’. Heb de mijne al verschillende keren eruit gehad om kapotte lampjes te vervangen en elke keer gaat het weer makkelijker.
Bovendien vraag ik me af of in jouw stuur ook nog een airbag zit. Zo ja, dan kun je niet zomaar ff het stuur verwijderen. Kans dat de airbag in je gezicht openklapt.
In de oudere modellen van de Corsa B is de constructie ietsje anders. Daar kun je het lampje met fitting eruit trekken. Bij de variant die jij hebt, zul je de schakelaar moeten openmaken om een nieuw gloeilampje erin te kunnen solderen.
Als ik het ga inbouwen, dan sowieso zonder irri zoemtoon :D
-
AuteurBerichten