Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Voren moeten inderdaad eerst de wielkuipen eruit, of je hele voorscherm demonteren. Dan kun je er ook aan. Is uiteraard wat meer werk. Achter moet je aan de binnenkant van de wielkast een plastic moertjes losdraaien en de achterbumper demonteren. Die is namelijk samen met de wielkuiplijst aan de carrosserie bevestigd. Achterlichten hoeven er niet per sé uit.
Draai ze ook aan met 110 Nm. Opel schrijft dit aanhaalmoment ook voor in de werkplaatshandboeken. Dus met 110 Nm zit je altijd goed. En ze komen ook fatsoenlijk weer los.
@Goossens Bjorn wrote:
Nieuwe rubber bestellen, de deze zal door zijn ouderdom wat verduurt zijn waardoor hij niet meer in ze oorspronkelijke vorm komt als hij wat uitgerokken is geweest
Kan best zijn. Rubbertje is tenslotte 12 jaar oud. Enig idee wat ze kosten?
Controleer eerst eens de stand van de hydraulische olie in het reservoir van de stuurbekrachtiging. Wellicht is die te laag. Als dat zo is, heb je ergens een lek in het systeem.
Check ook eens je bougies. Acceleratie- en startvermogen zijn onder andere ook afhankelijk van de bougies. Zijn deze erg vervuild, dan heb je een forse weerstand en is je ontsteking ook ontregeld.
15 november 2011 om 13:59 In reactie op: snelle vraag; 16inch 9j et30 velgen onder corsa b? #17942805Passen doen ze zeker, mits je voldoende ruimte schept voor je wielen. Dan is het ook nog de vraag in hoeverre de auto al eventueel verlaagd is.
Normaliter: 16″ in 9J en ET 30 met 210’ers zonder aanpassingen kun je vergeten. Op de eerste plaats te breed, je loopvlak is dan niet voldoende afgedekt. Tenzij je andere spatbordranden gaat inlassen. Ten tweede zullen je wielen gaan aanlopen bij de geringste hobbel in de weg.
@harryastra wrote:
Onlangs heb ik bij een particulier een 2ehands setje 13″winterbanden voor onder mijn corsa B 1.2 16v. Dit setje komt ook onder een corsa B vandaan.
Nu heb ik ze net gemonteerd op mijn corsa en vroeg mij af of ik hem ook moet laten balanceren. Heb er namelijk ff een stuk mee gereden, ook boven de 120km/h en geen trillingen of rare dingen gemerkt.
Bedoel je balanceren of uitlijnen?
Balanceren gebeurt inderdaad altijd eenmalig bij het optrekken van nieuwe banden. Uitlijnen is alleen dan noodzakelijk wanneer de geometrie van je wielophanging niet meer klopt door bijv. stoepranden ruw op en af te rijden of als je onderdelen van de wielophanging hebt gedemonteerd om bijv. een schokdemper te vervangen. Als de geometrie niet meer klopt, dan merk je dat aan trillingen van het stuur en abnormale bandenslijtage.
@Ace_Corsa wrote:
Er zou ergens onder de motorkap een sensor moeten zitten, maar volgens die kerel zat die er niet? Het oplichten van het lampje zou in ieder geval geen schade op kunnen leveren volgens hem. Het probleem was gewist en zou er nu uit zijn. Op weg terug naar huis gebeurde echter weer precies hetzelfde.
Haha! Typische Opelmonteursstruisvogelpolitiek: niet fatsoenlijk kijken, alleen ff snel resetten en dan is er niets meer aan de hand. Garages, wat moet je ermee? Beter zelf uitlezen. Hoe dat gaat kun je in dit forum lezen. Bestaan al de nodige topics van. Ook van defecte snelheidssensors kom je er een aantal tegen.
Foutcodes 63 en 64 hebben betrekking op je DIS-ontstekingsmodule. Blijkbaar krijgen de bougies onvoldoende stroom om het mengsel te ontsteken. Kijk de bougiekabels eens na of anders de stekker van de DIS-module.
Tijdens het draaien van de motor wordt in het koelsysteem een overdruk opgebouwd, waardoor het kookpunt hoger komt te liggen. Dus geen reden tot paniek wanneer de wijzer de 100 graden bereikt.
Wordt vast een nette wagen.
Alleen niet handig om de kunststof spatbordranden vast te lamineren aan je bumper. De auto trilt voortdurend onder het rijden. De kans dat het gaat scheuren is aanwezig. Ook als je ooit roest onder die randen hebt, of achter je bumper, dan wordt het lastig om alles fatsoenlijk eraf te halen en er weer op te zetten. Bij de minste aanrijding heb je ook meer schade omdat de energie die bij een impact vrijkomt helemaal doorwerkt van je bumper tot op de randen, waardoor je mogelijk nog meer schade hebt.
Lampje in schakelaar voor koplamphoogteverstelling vervangen.
Versnellingsbakolie bijgevuld en ververst.
4 september 2011 om 17:23 In reactie op: Corsa B 1993 verwarmingsproblemen na bijvullen koelvloeistof #17914989Ik zou eerst eens nagaan of er ergens een lek is. Dat je koelvloeistofreservoir zo goed als leeg is, is alvast geen goed teken. Als bij volledige koelvloeistofvoorraad de verwarming toch nog koud blijft, dan is mogelijk je thermostaat kapot en geblokkeerd in open toestand. De koelvloeistof wordt dan te vroeg gekoeld en verwarmt niet meer of te langzaam.
Hebben ze nu niets beters te doen, dan hieraan hun tijd te besteden? En dan wordt er altijd gezegd dat de werkdruk bij de politie zo hoog is, omdat er zooooveel te doen is. Of rijden er zoveel mensen met brede steelies rond? :wtf
Spacers zijn niet nodig bij de Borbets in deze dimensies. Die steken van zichzelf al zodanig uit dat het loopvlak van de banden net genoeg is afgedekt en de wielkast goed gevuld is, mits je uiteraard laag genoeg bent.
Wordt er een schroefkit ingebouwd en ook met stalen velgen gereden (in de winter bijvoorbeeld) dan zijn mogelijk wel spacers nodig. Bij sommige schroefkits kan het wiel aanlopen aan de constructie van de schroefkit. Goed letten op de notities voordat je een schroefkit aanschaft. Staat meestal wel erbij vermeld in de catalogus.
Zonder randen omrollen is 60/40 nog net mogelijk. Nog beter is idd randen omrollen, plastic aanpassen en weer erop zetten en dan met een schroefkit flink de diepte in.
Ok Tom, bedankt voor je info over het lasapparaat. Weet al wat meer in welke richting ik moet gaan zoeken. Suc6 met je project verder. Ik blijf het volgen. Prachtig om te zien hoe de oudere generaties Opel in leven worden gehouden! :thumb
Super werk! Wil binnenkort ook een lasapparaat aanschaffen. Wat voor type lasapparaat gebruik jij voor je project?
Owkee jongens, dank voor de reacties. Denk dat ik idd maar ff langs een bandenboer ga ermee. Ook vanwege het uitbalanceren.
5 augustus 2011 om 05:18 In reactie op: Corsa B: voorbereiding electrisch verwarmbare spiegels #17903461Thanx voor het aanbod, IceFreak.
Maar heb alle benodigde hardware al liggen: spiegels, relais, schakelaar, afdekkapjes voor het handvat en ‘blinde’ spiegeldriehoeken voor de afdekking aan de binnenkant. Gaat er nu dus om dat ik de originele plaats voor het relais gebruiksklaar moet maken, omdat daar nog geen aansluitingen aanwezig zijn.
4 augustus 2011 om 20:18 In reactie op: Corsa B: voorbereiding electrisch verwarmbare spiegels #17903459Zekeringenkast blijkt niet te zijn voorbereid voor het relais van de electrische spiegels. Er zijn geen contactjes aanwezig in het ‘stopcontact’ voor het relais. Dus dat wordt alsnog kabels trekken.
Iemand een idee of die contactjes los verkrijgbaar zijn? En dan vraag ik me nog af vanaf welk punt ik nog kabels moet gaan leggen. In de deur is alles aanwezig, dus had verwacht dat het een kwestie was van relais erin en aansluiten. Wilde ook eens de zekeringkast uitbouwen om alles eens goed te bekijken, maar dat is een missie op zich. Heb hem er nog niet uitgekregen.
Spiegels opnieuw gespoten en voorbereid voor elektrische bediening.
Altijd weer grappig om te zien dat verlagen ook gezichtsbedrog met zich meebrengt. Een auto lijkt dan opeens een stukje langer.
Nette bak en die staaltjes staan m echt goed! Ben benieuwd hoe het gaat vorderen de komende tijd, maar dat lezen en zien we vast hier allemaal terug.
-
AuteurBerichten