Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Veerpootbrug maakt ook veel verschil, al merk je dat pas echt wanneer je bredere velgen eronder hebt liggen. Lekker strak en plat door de bochten.
@timbatenburg wrote:
Als je het zelf wilt doen, doe er dan in ieder geval een kant tegelijk, heb je nog een voorbeeld aan de andere :thumb
Inderdaad, dat is verstandig. Heb ik toen ook zo gedaan en ook nog eens foto’s genomen voordat ik alles uit elkaar ging halen.
Als je het zelf gaat doen raad ik aan om een reparatieboek aan te schaffen. Het zijn tenslotte wel je remmen en dan moet je wel weten waar je aan gaat beginnen.
Zal zeker nog een beetje inzakken. Nette set up overigens. Het valt op dat ie lager ligt en toch nog geschikt voor dagelijks gebruik op binnenwegen met van die mooie drempeltjes.
Storingen in de electronica kun je al krijgen door simpelweg een verkeerd gloeilampje te gebruiken. Zitter er nog de originele achterlichten op? Of wellicht andere achterlichten waarbij het rem- en achterlicht middels een duplolampje geschakeld worden? Als het lampje verkeerd zit, kan dat storingen veroorzaken.
@DunNow wrote:
ik heb het opstaande randje ook omgerold met een wielkastroller, ging goed :)
Ja, kan ook. Is de meest nette manier. Resultaat op je pics (in het andere topic) ziet er dan ook top uit. :thumbup
@Haasje17 wrote:
Hoe gaat dat uitrollen in zn werk en als je enkel hetopstaande randje wil platrollen?
Blik flink warm maken en met een rubberhamer zo ver als nodig omkloppen.
Achter zullen je remvoeringen volledig zijn afgesleten en schuurt het ijzer van je remschoenen aan de binnenkant van je remtrommel. Achterrem wordt nogal eens vergeten, omdat het wat meer en secuurder werk is dan het vervangen van de voorrem.
Wat betreft de koppeling: kun je eens proberen in te stellen met behulp van de koppelingskabel. Gezien het aantal kilometers denk ik dat het van zowel rem als koppeling pure slijtage is.
Prijzen kan ik niet noemen, omdat ik dit soort klusjes altijd zelf doe. Is in ieder geval niet goedkoop bij de garage.
Weet niet wat het kost, maar zal al gauw rond de 150 euro liggen schat ik. Uitrollen is makkelijk zelf te doen als je een beetje handig bent en de juiste tools hebt. Hoeveel er uitgerold moet worden ligt aan de breedte van je velgen/banden. Heb je een brede combinatie, dan moet je achteraf de kunststof spatbordranden inderdaad kitten en vooraf nog aanpassen aan de nieuwe vorm. Wijst zich allemaal vanzelf.
@corsa99 wrote:
vandaag bij opel dealer geweest in moest WEL een 5 watt in
Vraag geen advies aan een Opel-dealer. Is meestal het verkeerde advies, leert de ervaring. Dan vertrouw ik liever op mijn reparatiehandboek.
Binnenkant velgen. Daar staat meestal ook wel de ET-waarde aangegeven.
@corsa99 wrote:
het is begonnen na het vervangen van accu dynamo en accu lampje van 5 watt zit er nu tien in mischien dat het daar aan kan liggen
Het acculampje moet 3 Watt hebben, geen 5 en zeker geen 10. Door het lampje wordt de dynamo voorbekrachtigd. Wel belangrijk dat het Wattage dan klopt.
Schokdempers versleten, waardoor het wegcontact wegvalt?
Remtrommel eraf, onderdelen trommelrem demonteren(remschoenen, remcylinder, handremkabel etc.). Remleiding achter demonteren en aan het anker (in principe de achterkant van je trommelrem) vier schroeven losdraaien. Om meer ruimte te hebben, zal wellicht ook de schokbreker uitgebouwd moeten worden. Dan nieuwe naaf erop en alles weer monteren.
Ruitenwisserschakelaar (hendel) naast je stuur vervangen en dan moet het probleem opgelost zijn.
@Treepy wrote:
Kan dit ook komen omdat er een nieuwe dyno is geplaatst?
Lijkt mij niet uitgesloten dat de nieuwe dynamo de boosdoener is. Stel dat de nieuwe dynamo te sterk is, dan zou ik mij kunnen voorstellen dat dit leidt tot overspanningen die moordend zijn voor je boordspanning. Het probleem van Corsa99 treedt op bij hogere toeren en in mindere mate bij stilstand van het voertuig. Dus best mogelijk dat de nieuwe dynamo ook een en ander beïnvloedt.
Als zowel tank- als koelvloeistoftemperatuurmeter onjuiste waarden aangeven, dan is de spanningsstabilisator defect. Deze zit aan de achterkant van je instrumentenhuis. Klein zwart ‘kastje’ met 3 pinnetjes en zit met 1 schroefje vast.
Bovenstaande lijkt mij aannemelijker dan dat je tankvlotter en thermostaat tegelijkertijd kapot zijn. Het is natuurlijk mogelijk, maar dat zou dan wel erg toevallig zijn. Voor de zekerheid zou je ook eens het koelvloeistofpeil kunnen controleren in het expansievat.
26 januari 2012 om 17:23 In reactie op: vraagje CORSA A (verwarmingsschakelaar/ventilatorschakelaar) #17982683Weet even niet hoe het bij de Corsa A zit, misschien wel hetzelfde als bij de Corsa B. Bij de B is stand 4 de stand met de hoogstmogelijke stroomtoevoer. De standen 1 t/m 3 worden geschakeld door middel van een voorschakelweerstand. Met andere woorden: hoe lager de stand, hoe meer de stroomtoevoer wordt belemmerd (hij ondervindt meer weerstand). Op die wijze zou je op grond van de draaisnelheden kunnen bepalen welke stand je op dat moment hebt en de draden op de juiste plek kunnen aansluiten.
Ook al heeft hij er zelf niets aan gedaan (of wellicht een vorige eigenaar?), maar als ik zo de Corsa van Looney bekijk, dan is er wel wat gedaan aan de voorste wielkasten. Hetgeen ook verklaart waarom de velgen bij hem wel binnen de rand vallen.
@*Jurgen* wrote:
14 inch is altijd een mooie maat op een Corsa B
Zo zie ik dat ook Jurgen. Helemaal gelijk. En dan ook nog eens lekker laag. Onweerstaanbaar! :wors
@FabianGT wrote:
En weer eronderuit, teveel werk om knap passend te krijgen en wil niet op Range Rover hoogte rijden.
Weer verder zoeken… :sleepingIk zag het al aankomen….:
@BlackDevil wrote:
Maar door 16 inch komt je wagen ook al hoger en als je dan nòg hoger moet leggen om aanlopen van je wielen te voorkomen, dan ziet het er niet meer zo mooi uit.
Sowieso zou ik beginnen met, zoals al gezegd werd, een goed boek met duidelijke omschrijvingen en afbeeldingen, c.q. illustraties. En dan goed inlezen en alles bestuderen. Zonder fatsoenlijke documentatie en kennis van alle relevante details is de kans 99% dat je inderdaad je blok om zeep helpt. Niet verstandig om er zomaar aan te beginnen zonder dat je ECHT weet wat je doet.
Ik denk eerder aan foutieve montage, waardoor de lagers scheef zitten en vervolgens weer kapot draaien. Ook moet je de lagerspeling instellen na montage. En vooral alles heel goed invetten voordat je het weer monteert.
Waarom stuur je hem geen pm?
Spatbordranden uitgeklopt om de wielen iets meer plaats te geven. Nu nog bezig om de plastic spatbordranden aan te passen.
23 januari 2012 om 20:10 In reactie op: mistlampen voor, lampje dashboard? corsa c z1.4xe 2002 #17974247Bij mijn Corsa B heb ik dat erin gezet. Ik neem aan dat je dat bij een C ook kunt. Instrumentenhuis zal eruit moeten en dan kijken of ergens een symbool voor mistlicht vóór te zien is met een lege plek voor de fitting met het lampje. Ik moest toen wel nog een extra contact maken in de multistekker voor de controlelampjes in het instrumentenhuis.
-
AuteurBerichten