Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@timbatenburg wrote:
Heeft de potmeter ook met de nullastregelaar te maken, of kan daar de fout niet van komen?
Potmeter zit volgens mij alleen op de gasklep. Ik vermoed dat je interne sluiting in de stappenmotor hebt of een doorgeschuurd kabeltje dat contact maakt met de massa.
@Mad Max wrote:
Dat ligt er helemaal aan hoeveel korter de nieuwe dempers zijn. Het gaat erom dat a. Je veren niet los komen en b. Dat de schokker genoeg ’travel’ heeft. In mijn idee kan je dus tot 40mm+verkorting schokkers gaan wat betreft verlaging. Stel je schokker is 40 ingekort dan kan je tot -80 gaan.
Bedankt Mad Max! Dat wilde ik ff weten.
Super man, veel suc6 met die mooie classic cars van Opel en doe me 1 plezier: veel foto’s posten! :thumbup
@*Jurgen* wrote:
wat is aangepast dan?
Zit nu een complete verlagingsset onder in de verhouding 50/35. Ben alleen nog even zoekende naar de verhouding veren ten opzichte van schokdempers. Dat je bij meer dan 40mm verlaging kortere dempers moet nemen is mij duidelijk.
Stel dat je kortere dempers neemt, maakt het dan niet uit als je diezelfde dempers combineert met bijv. 50mm of 80mm verlagingsveren? Of dien je dan ook weer kortere dempers te nemen naarmate je meer verlaagt?
Er zit nu al een setje onder met aangepaste schokdempers. Alleen achter moet ie nog wat lager. Volstaat het dan als ik achter alleen de veren vervang?
Wellicht, hoewel ik eerder denk aan sluiting.
@timbatenburg wrote:
Ik heb net mijn auto uitgelezen via paperclip methode, bedankt wim v6 voor je uitleg :thumb
Nou lees ik uit P0505.
Kan iemand mij vertellen wat deze storing is?Tim
Spanning stappenmotor foutief.
Benzinepomp uit elkaar gehaald, schoongemaakt en weer in elkaar gezet met fatsoenlijke schroefklemmetjes voor de slangen.
26 februari 2012 om 13:04 In reactie op: Corsa B 2000, uitlezen paperclipmethode gaat niet. #17998817Jammer, dan zul je het bij Opel moeten laten doen met een diagnoseapparaat. Bij de X14XE en X16XE gaat het wel met een paperclip.
26 februari 2012 om 12:56 In reactie op: Corsa B 2000, uitlezen paperclipmethode gaat niet. #17998815Heb je een X12XE? Die kun je niet uitlezen middels de paperclipmethode.
Snelheidsmeter wil niet meer?
@corsa14slow wrote:
wat je kunt doen is kijken naar velgen die onder een daihatsu passen. die hebben ook 13″ er onder zitten. En hebben de et ook in de 40 zitten.
zijn trouwens best wel mooie velgen die standaard geleverd worden door daihatsu dealers :thumbHeeft Daihatsu steek 4×100?
@corsa14slow wrote:
dan zal het wel passen… alleen raad ik het je niet aan, te grote ET verschil, zeer slecht voor de aslagers, fuse, etc.
denk er ook aan dat de velg verder naar buiten komt, en het mag niet te ver uitsteken…Ligt helemaal aan je rijstijl. Ik rij inmiddels 13 jaar met ET 25 voor en ET 15 achter. Nog nooit problemen gehad met de lagers, fusee of welke onderdelen van de wielophanging dan ook. Elke velg mag overigens max. 30 mm uitsteken.
Wissermechanisme losschroeven van de ruitenwissermotor, ruitenwissermotor 1 slag laten draaien, zodat ie weer het goede eindpunt vindt en dan het wissermechanisme in de juiste stand op de motoras vastschroeven zonder daarbij de as te verdraaien.
Opschuren met P320 droog, vervolgens met P600 nat. Goed drogen en ontvetten, vloer nat maken om het stof te binden. Flexa zijdeglans is een goede verf om je auto matzwart te rollen.
Rollen die hap. Met de juiste temperatuur en voorbereiding kun je daar uitstekende resultaten mee boeken. Neem een schuimroller en voeg een druppeltje terpentine toe aan je verf. Dan vloeit het allemaal mooi uit.
Heel sexy. Vooral die X-benen. :jerry
Kan ook zijn dat het meetinstrument zelf defect is. Kun je testen met een 9-Volt blokbatterij (wel eerst uitbouwen). Slaat de meter dan wel volledig uit, dan weet je in ieder geval met zekerheid dat het meetinstrument zelf werkt en blijft alleen nog de temperatuursensor over.
Heb gewoon GM-remmerij gepakt bij de Opel-dealer. Dus schijven en blokjes. Ik zou ook gelijk de achterremmen meenemen. En gelijk de remvloeistof verversen en goed ontluchten. Dan remt ie weer alsof ie net uit de fabriek komt.
Jongens, jullie topic is klasse. Blijf doorgaan met posten, vooral foto’s erbij. Geweldig om dit allemaal te volgen. Jullie aanpak is top: wagens meteen platgooien na aanschaf! :thumb
Dank voor je reactie. Maar is voor een Corsa B.
Jup, dat bestaat. Speciaal brandweerdesign. Ze lieten zelfs zien hoe ze hem maakten.
@criminalmind wrote:
hierbij show ik mijn corsa



Heb ik al eens eerder gezien. Had toen groene stroboscoopjes in de ventilatieroosters en een volledig schakelpaneeltje verstopt in de asbak om nog allerlei groene TL-buisjes te schakelen. Wielkastverbredingen waren naadloos aan de carrosserie gelamineerd.
Remmen afstellen doe je door te pompen met je rempedaal, totdat de remschoenen hun optimale positie ten opzichte van de remtrommel hebben ingenomen. Je dient dan wel eerst de boel ontlucht te hebben, anders blijf je bezig en krijg je een vertekend beeld. Pas als het pedaal hard aanvoelt, klopt de instelling. Handrem afstellen gebeurt via de stelmoer aan je achteras.
Voor de exacte procedure voor (hand)remafstelling en ontluchten van je remsysteem verwijs ik naar een goed reparatieboek, bijv. de Vraagbaak Opel Corsa B. Of anders in de bibliotheek even een kopie maken van het betreffende hoofdstuk.
Zonder exacte beschrijving is het spelen met je leven (en dat van anderen) als je met deze materie geen ervaring hebt.
De remmen moet je eerst helemaal opnieuw afstellen, inclusief handrem. Mogelijk is ontluchten ook nog nodig. Voordat je echt gaat rijden eerst een stukje stapvoets rijden en de remwerking testen.
-
AuteurBerichten