BlackDevil

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 551 tot 575 (van in totaal 832)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Opel Corsa 1.2 1.6v (TUNING) #17858283

    Tuning / styling begint altijd met je eigen voorstellingen en wensen waaraan je wagen moet gaan voldoen. Dus eerst jezelf afvragen wat je met je wagen wil. Wil je optische tuning of motorische tuning of beide? Eerst een plan maken en dan kijken wat voor jouw type auto mogelijk is.

    Om de nodige inspiratie op te doen kun je hier in dit forum alvast eens rondkijken wat anderen zoal hebben gedaan met hun Opel.

    In reactie op: Dakrails/dakdragers/daklijsten opel corsa b #17867850

    Over de gehele lengte voorzichtig loswippen en afnemen. Anders kans op verbuigen.

    In reactie op: nog een projectje er bij non opel :shock: #18004820

    @astraTD wrote:

    @BlackDevil wrote:

    Vind de hele Espace maar een rotbak, Franse auto’s sowieso. Zou ik mijn tijd niet aan verdoen. Maar, da’s smaak.

    Zoiets kun je het beste voor je eigen houden ;)

    Heb het geprobeerd, maar toen moest t er toch ff uit ;)

    In reactie op: NL-TUNING TOPIC: #17378630

    Super, de Steffans. Heb ze zelf ook en het blijven tijdloze wielen. Net als de ATS Classics.

    In reactie op: nog een projectje er bij non opel :shock: #18004823

    Vind de hele Espace maar een rotbak, Franse auto’s sowieso. Zou ik mijn tijd niet aan verdoen. Maar, da’s smaak.

    In reactie op: C-Kadett Caravan 2.3 DTI #17513226

    Mooi kleurtje, dat oranje. Komt ook nog underbody coating op neem ik aan? Prachtig als zo’n wagen nog als nieuw en helemaal schoon is.

    In reactie op: Corsa B spuiten #17896722

    Ik zou bij verschillende spuiters diverse offertes opvragen wat het kost met of zonder demonteren en het voorwerk dat de spuiter nog moet doen. Dat is veel gemakkelijker vergelijken.

    In reactie op: Corsa B spuiten #17896724

    @Maikeltjeee wrote:

    Zullen er toch nooit 1.500 tot 2.000 voor vragen:S?

    Nou, ik denk van wel. Als alles gedemonteerd moet worden en voorbehandeld, om nog maar te zwijgen over de prijs van de lak zelf.

    In reactie op: Corsa B spuiten #17896728

    Schat zo’n € 1.500 tot € 2.000. Beter het voorwerk zelf doen. Scheelt enorm in de kosten.

    In reactie op: div projecten update 28-12 #17998666

    @astra GT wrote:

    nee de rotte delen komt nieuw plaatwerk en komt weer terug in de menie zodat ie straks geheel
    in de menie komt te staan en dan in de primer.

    Jep, goed verzegelen, zodat ie de volgende 40 jaar kan volmaken.

    In reactie op: Hoeveel zouden er hier nog van over zijn? #17865125

    Die mag ook wel wat meer aandacht krijgen, anders is die over enkele jaren ook foetsie.

    In reactie op: Raamrubbers: met of zonder kit monteren? #17922380

    Ga eerst eens proberen met de hete luchtföhn of dat helpt. Zo niet, dan toch maar een beetje kit, anders blijft het water erin staan en is de klep in no time weggeroest.

    In reactie op: div projecten update 28-12 #17998656

    Zow Johan, weer meters gemaakt :thumb Dus de menie zit er maar tijdelijk op om nieuwe roest tegen te gaan?

    In reactie op: Raamrubbers: met of zonder kit monteren? #17922376

    Op sommige plekken springt de rubber steeds uit de voering en dicht daardoor niet af. Vroeg mij af of Opel af fabriek er ook kit onder heeft gedaan. Rubber zat muurvast bij het verwijderen.

    In reactie op: Raamrubbers: met of zonder kit monteren? #17922378

    OK, jongens, dank voor de reacties. Morgen gelijk ff raamrubberkit scoren.

    In reactie op: div projecten update 28-12 #17998668

    OK, ben benieuwd naar de pics. Kun je trouwens nog goed aan onderdelen voor zo’n oude Opel komen?

    In reactie op: aanhaalmoment Schmidt TH line 14” #17923603

    Meen ooit eens ergens gelezen te hebben dat je ze met 8Nm moet aandraaien. Anders ff mailtje naar Schmidt sturen.

    In reactie op: Binnenwerk elektrische spiegel Corsa B #17922151

    @dennisnmgn88 wrote:

    Ja klopt, ik vind het geen probleem om een andere kleur te pakken en het binnenwerk eruit te halen. En daar ging ook mijn vraag over ;), hoe krijg ik deze er uit? Zit het (verwarmde) spiegelglas simpel op een houder geklikt? Die ik (lijkt mij dan) er met een beetje priegelwerk vanaf kan trekken (subtiel), of zijn hier meer handelingen voor nodig?

    Aan de wagenkant van de spiegel, daar waar bij handmatige verstelling het stangetje uitkomt, zie je iets dieper liggend 2 schroeven zitten. Die moeten eruit. Dan met beleid de behuizing beetje bij beetje van het binnenwerk afschuiven. Kan best vastzittten, dus voorzichtig beginnen. Het spiegelglas is op de motor vastgeklikt. Voorzichtig met een kunststofspatel of een dergelijk voorwerp achter het glas gaan en proberen eruit te wippen. Spiegelglas met de andere hand tegenhouden! Anders weg glas.

    In reactie op: div projecten update 28-12 #17998675

    @astra GT wrote:

    heej blackdevil, nee alleen die witte word origineel de andere worre laag met
    hoogst waarschijnlijk verbreed staal met chromen randen er weer op.
    alleen de kleur van de wagens zijn we nog niet uit.

    Klinkt alvast goed! Moet zeggen, voor een wagen van die leeftijd ziet die wel nog super uit. Normaal zou je verwachten dat ze na 40 jaar wel uit elkaar vallen. Maar nee hoor, solid as a rock. Ik zou die blauwe matzwart rollen. Met verbreed staal en chromen randen zou dat onwijs bruut staan.

    In reactie op: Binnenwerk elektrische spiegel Corsa B #17922155

    Ik zou ook de hele spiegel nemen en, als je geen in dezelfde kleur kunt vinden, thuis op m’n gemak overzetten. Het binnenwerk kun je loshalen van de kap. Dus overzetten in de bestaande behuizing en aansluiten. Gaat overigens niet alleen om de spiegelmotor die je nodig hebt, maar ook om het spiegelglas. Anders kun je die niet verwarmen.

    In reactie op: div projecten update 28-12 #17998682

    Goed bezig Johan! Ga je ze in volle, originele glorie herstellen? Flink laag met dikke wielen zou ook goed staan.

    In reactie op: Vectra c verlagen? #18004673

    @tommyboy82 wrote:

    Of zou ik eerder voor een schroefset gaan? Dan kan ik tot 6 cm verlagen zeker? Zijn er goedkopere maar toch nog degelijke alternatieve dan de welbekende Koni en andere duurdere merken?

    Schroefset is wel aan te raden. Lekker flexibel. Je kunt flink laag gaan en de hoogte altijd afstemmen op de wielmaat die je op enig moment eronder hebt liggen. Is zeker een kleine investering, maar dan heb je ook wat. KW en H&R zijn goede, maar wel iets duurdere merken. Superdegelijk zijn ze en ze gaan lang mee. Dus zeker het overwegen waard.

    In reactie op: Show hier je corsa #17295219

    @bleucorsaboy wrote:

    aan de bumpers,
    volgens mij is een gsi nooit met die bumpers uit gebracht.

    Klopt. Normaliter zit daar de o zo geliefde voorbumper met mistlampen op. En ik mis nog meer typische GSi-kenmerken. Er zitten geen side-skirts op en de plastic spatbordranden zijn niet in wagenkleur.Ter vergelijking, zie de foto van de Corsa van Corsake61. Die heeft GSi-sideskirts en voorbumper.

    De allereerste, echt originele versie van de GSi had overigens geen deurstrips en GSi 16V-logo op de deuren.

    In reactie op: Meer verlagen met alleen veren mogelijk? #17999228

    OK Mayhem, thanks voor je reactie. Verensets zijn zeker niet los te krijgen, alleen voor achter bedoel ik dan? Wss zal ik dan een set moeten kopen.

    Dan nog een vraag met betrekking tot de inbouw van de veren achter. Ik heb 2 Corsa-reparatieboeken. De ene zegt dat de veren met de kleine opening naar beneden moeten worden ingebouwd en de ander zegt naar boven. Wat is het nu?

    Dat klinkt niet fris. Als de koppakking wordt vervangen, dient normaliter ook de cilinderkop te worden gevlakt. Is dat niet gebeurd, dan heb je inderdaad kans dat het nu alweer lekt en de hele klus over moet. Kan ook zijn dat de kanalen om een andere reden niet goed afdichten, doordat de koppakking niet goed aanligt, waardoor de vloeistoffen zich vermengen.

25 berichten aan het bekijken - 551 tot 575 (van in totaal 832)