Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
even een oude koe (die nogsteeds loopt) uit de sloot halen. Update. De astra is nog steeds (geschorst) in mijn bezit. Er is een expert bij geweest en het blok is uit elkaar gehaald. Volgens mij waren de klepstoters? kapot gelopen. De expert zegt dat het ontbreken van de eind demper hier mee te maken zou kunnen hebben, waardoor het blok te hoog in toeren liep. Beetje een raar verhaal, en mocht dit verhaal kloppen had de dealer mij de auto zo nooit mee mogen geven zonder eind demper. Morgen is de hoorzitting in utrecht en dan krijg ik binnen 6 a 8 weken de uitslag. Ben erg benieuwd. De dealer vergeleek de auto in hun verweer als een oude man met broze botten vanwege de km stand (275000 was dacht ik vrij normaal voor een diesel). Ze hadden deze reparatie dus beter niet kunnen doen en hadden aan het begin van de rit gelijk eerlijk moeten zijn dan had mij dat een hoop ellende bespaard.
gisteren (6dec) een zwarte corsa d opc, deze kwam ik tegen bij varsseveld en dan richting de snelweg die naar doetinchem gaat. Erg mooi ding!
15 november 2008 om 16:55 In reactie op: Kadett E; Maar nu even tussendoor, —> KAdett C sedan op #17416184De gsi is momenteel garage vulling/opslagplek voor onderdelen, ik hoorde laatst van iemand dat je een prius had? :o
15 november 2008 om 13:40 In reactie op: Kadett E; Maar nu even tussendoor, —> KAdett C sedan op #17416182gebeurt hier nog wat?:jerry
21 juli 2008 om 18:34 In reactie op: Kadett E; Maar nu even tussendoor, —> KAdett C sedan op #17416175Hey mike, geen foto’s van je auto in gt-style incl tape en een dikke 1.3:jerry
@crazycarschris u2u:thumbup
@ opelkees, de golf rijd fijn en lekker vlot, alleen een rood i tje maar de prestaties vallen me niks tegen. Ik krijg em als het goed is maandag. Als jullie het leuk vinden kan ik hier wel foto’s plaatsen, maar ja daar is het niet echt het juiste forum voor :jerrydank je, uiteindelijk ook maar beter, want het blok wat ik wilde kopen lag op een pallet dus dan is het ook maar weer gokken. Ook scheelt het een pens met werk. Ik zal zeker de ruimte van de station missen want de golf is helaas geen 5 deurs maar goed, hij ziet er erg netjes uit en alle onderhouds historie zit erbij. Ik wilde de astra inruilen want we hebben hem rijdend bij een boerderij neergezet. Wil ik em halen voor een inruilprijs, start dat ding niet meer. :fy1 Hopen dat ik hem particulier kwijt kan worden.
bedankt voor de info maar heb een mooie aanbieding gekregen, het wordt een volkswagen golf 4 TDI dus deze astra is te koop. Hij loopt dus niet meer maar voor de hobbyist nog wel wat van te maken. Veel nieuwe onderdelen zoals hier boven te zien, doe een goed bod en hij is voor jou… Zit nu voor 4500 euro aan reparaties in.
zondag een andere motor ophalen, het word een td van isuzu. Zal binnenkort foto’s plaatsen van de werkzaamheden… Even tot 10 tellen en er gewoon weer tegenaan gaan;) Hopen dat ie ook iets meer pit heeft straks:angel
Wat past er allemaal van mijn x1.7dtl op deze motor? Is de uitlaat, versnellingsbak en radiateur en alles hetzelfde, zou ik eventueel de riem, waterpomp en gloeispiralen over kunnen zetten?ik bel morgen even naar een bedrijf die een td heeft staan (is volgends mij van isuzu) even dat afwachten, ook even de vraag of die er zo in kan zonder aanpassing, komt ook uit een astra dus lijkt mij wel. Mocht het niks zijn, zou je me zowieso even de prijs voor het blok los of i.c.m. de auto willen u2uen en even foto’s mailen naar erik.landman@chello.nl
Alvast bedankt:thumbupvan de opel en de bovag kan ik niks verwachten. Er zitten kleine metaalsplinters in mijn olie dus het is echt gewoon einde verhaal. Het blok moet dus vervangen worden dus we gaan weer op zoek naar een x1.7dtl. Welke blokken passen er nog meer zonder aanpassingen in mijn astra aan dieselmotoren?
ok, bedankt voor de reacties. Ik zal wel even contact opnemen moet opel nederland, misschien dat ze me op een of andere manier tegemoet kunnen komen.
is dit iets wat ze hadden kunnen zien met de koprevisie? Hij tikt enorm idd en hij rookt ontzettend.
ik weet niet of ik hier wat mee kan, ze zeiden: toen ie hier weg ging was ie nog goed… Wel raar, eerst stop ik er 3500 euro in bij de dealer (want je zou toch denken dat het niet beter kan dan de opel dealer) en dan krijgen we dit. Ik kan altijd even contact opnemen met opel nederland of ze niet inderdaad eerst ook naar de staat van de cilinderwanden moeten kijken voordat ze beginnen aan een koprevisie. Het moet natuurlijk wel lonend zijn om zoiets te doen, nu kan het hele zooitje er weer af…
We hebben de astra maandag avond bij de opel dealer weer neergezet. Vandaag belde ze doodleuk op met de mededeling dat mijn motor was overleden:wtf Waarschijnlijk de zuigers/zuigveren enz, maar dat konden ze pas zien als ze em helemaal loshalen. Ik snap dat niet, hebben ze de kop eraf gehaald voor een koprevisie en 2 weken later is mijn motor overleden. Hadden ze dat niet kunnen zien toen?:swear Nu gaan we op de sloop maar een ander onderblok halen, hij staat nu in een garage box en ga tijdelijk de gsi weer in elkaar zetten en daar mee rijden… Heb even genoeg van die astra:argue
het probleem is dus nog steeds niet verholpen door de nieuwe gloeibougies, dinsdag gaat ie weer naar de garage, word er ook gelijk naar de tikkende motor gekeken. Heb em nu 3 weken, hij heeft tot nu toe meer bij de garage gestaan dan bij huis, en voor het geld wat er in deze auto zit had ik uiteindelijk een astra g station kunnen kopen. ben er ook goed ziek van. Hopen dat t nu een keer klaar is dit geouwehoer:swear
ga ik wel vanuit bij de opel dealer, 10w40 volgends mij. Die oude olie zat er al jaren in dus zal ook wel dikker zijn geweest
Vandaag zijn dus de gloeispiralen vervagen en het starte gaat iets soepeler en het roken is een stuk minder. Ik heb nu wel dat sinds een week dat het blokt heel erg tikt en hij houd soms in. Ook is ie niet vooruit te brande, hij is nooit snel geweest maar voor mijn gevoel gaat het nu wel heel langzaam allemaal. Er zit verse olie van de opeldealer in maar het tikken is uit het niets gekomen. Ik word gek:sleeping
afgelopen weken staat er hier een winterswijk een zilvere corsa a gsi, strak ding:wors Iemand van hier?
vandaag in beckum een kadett gsi met aanhanger, van wat ik me kan herinneren een doorgelast kap en mooie velgen.
ga der vanmiddag wel weer mee naar de garage….
In ieder geval bedankt maar weer:thumbuprook is wel licht en hij haperd sporadisch eigenlijk hij rijd verder wel goed als ie eenmaal loopt alleen het roken is echt niet normaal op koude motor. Maar gloeibougies kan het niet zijn dus wim? Hij had het niet voordat ze die nieuwe startmotor erin hebben gezet bij de opel dealer…
Dat is een idee ja, denk dat dat een aardige waslijst word met al die handelaartjes!
Ik heb weer een nieuw probleem:swearSinds twee dagen rookt ie heel erg bij een koude motor en hij start alleen als ik gas bij geef (met een hoop rook), ik moet ook een paar seconde em op toeren houden anders slaat ie af. Kan dit met de gloeibougies te maken hebben? Is volgends mij een van de weinige dingen wat niet vervangen is aan het blok…
Gisterenmorgen startte die weer helemaal niet dus heb ik maar de wegenwacht gebeld en die heeft hem aangesleept, heb em gelijk naar de dealer gereden en het bleek dus dat de startmotor het begeven had:( domme pech weer dus. Hij is weer hersteld en moet binnenkort een afspraak maken voor de carterpanpakking in een roestplekje bijwerken aan de wielrand.
Waar kan ik hem op de motor het beste aansluiten? Ben vandaag wel met de radio bezig geweest, maar dat kan daar toch niet mee te maken hebben? Dat zit op een andere groep dacht ik zo (bij de binnenverlichting) Hoe kan dat van de 1 op de andere dag dan fout gaan vraag ik mij dan af, en waarom gaat het met een koude start wel goed? Alvast bedankt
-
AuteurBerichten