Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
26 oktober 2014 om 22:44 In reactie op: Astra H Z17DTH: lamp motormanagement -> P0380 gloeisysteem #18258416
Ik heb een ohmse meting gedaan van de + van de batterij naar de voeding (coonnector) van de relais. Die meting was ok: geen weerstand, dus zekering en voeding moet in orde zijn normaal.
Die 2 paarse zekeringen van 80A heb ik ook visueel bekeken en alles zag er goed uit.26 oktober 2014 om 21:10 In reactie op: Astra H Z17DTH: lamp motormanagement -> P0380 gloeisysteem #18258414Vandaag de relais van het voorgloeisysteem losgemaakt, na het demonteren van de batterij.
Het lijkt me dat de relais kapot is. Ik meet op geen enkele connector onderling van de relais een ohmse waarde.
Ik zou op zijn minst verwachten dat tussen de 2 punten van de spoel van de relais ik een ohmse waarde moet meten.
Ik veronderstel dus dat (minstens) de relais te vervangen is; partnr GM 55 354 141.25 oktober 2014 om 11:13 In reactie op: Astra H Z17DTH: lamp motormanagement -> P0380 gloeisysteem #18258413Nog even vergeten te melden dat de lamp motormanagement aangaat na het starten, maar tijdens de rit meestal terug uitgaat.
Heeft er iemand een linkje / pm voor mij voor de recentst beschikbare benelux cd met major roads west-europa in?
Origineel zat die bij m’n opel, maar m’n CD van 2008 is ondertussen hopeloos outdated :)
Daarna heb ik die CD nooit meer gevonden in de navi update pakketten; daar was het enkel benelux zonder major roads…4 oktober 2014 om 18:49 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18095029@Haasje17 wrote:
Er zijn revisiebedrijven welke wel degelijk een verbeterde bak afleveren. Enkel moet je dan niet bij de dealer zijn.
Heb tot hiertoe nog geen (betrouwbaar) revisiebedrijf in België / Antwerpen gevonden, waar ik m’n auto niet te lang kwijt ben (liefst 1 dag alles), en garantie krijg. Bij Opel is er nog steeds 2 jaar garantie.
3 oktober 2014 om 21:13 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18095027Ik lees verschillende dingen ivm de “nieuwe” of gereviewde M32 versnellingsbak die vanaf dit jaar op de markt is
– Een aantal mensen spreken van een beter type lagers dat Opel nu gebruikt (rollagers ipv conische lagers) en dus zou de oorzaak van het probleem de lagering zijn
– Een aantal anderen spreken over verbeterde olietoevoer / boring van extra oliekanalen omdat het een warmteprobleem zou zijn
– Volgens mijn garage is er van de constructeur uit niets voorzien en wordt een gereviseerde M32 met hetzelfde type lagers uitgerust als oorspronkelijk, en dreigt dus het probleem later terug te komen.Is er iemand die toegang heeft tot Opel documentatie of TIS, of een beschrijvende fiche of instructie heeft, zodat we met zekerheid weten wat er nu officieel juist gewijzigd moet worden aan de M32 bak zodat deze niet meer defect gaat?
Dan kan ik met dit document naar mijn garage stappen om te vragen om deze wijziging mee uit te voeren, want volgens hen is er niets voorzien.Alvast bedankt!
25 september 2014 om 20:26 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18095025Zijn er nog mensen wiens M32 moet vervangen of gereviseerd worden, dan kunnen we ineens een groepsaankoop doen? :shock:
23 september 2014 om 20:17 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18095019Is dat niet op 1 dag rond dan?
12 september 2014 om 09:55 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18095015Vandaag naar mijn garage geweest voor proefrit + offerte van herstel van de M32 bak.
De technieker bevestigde dat de lagers slecht zijn (of aan het worden zijn) van de bak adhv het gezing in 3e en 4e versnelling. Qua speling was alles wel in orde.
De garage doet sinds dit jaar ook – toevallig? – revisie van de M32 versnellingsbak.
Incl de- en montage van de versnellingsbak, kost de revisie 1140 €, met 2 jaar garantie, wat volgens hen een zeer scherpe prijs is.Waar ik echter mee zit, is dat dit volgens hen opnieuw de originele partnrs / lagers zijn die in de gereviseerde bak gaan, en geen versterkte, zoals bij andere revisiebedrijven (Van Loon, Has-Antriebstechnik…)?
M.a.w. kan ik mogelijk binnen 50.000 km dan opnieuw de lagergeluiden verwachten en terug zulke kosten…
Nochtans las ik hier elders in dit topic, dat er wel een wijziging van Opel voor is voor de M32-bak?De Opel partnr van de lagers die de grage aanbiedt is 1607023 (en de transmissie olie 75W90 is 1940182).
2 september 2014 om 20:32 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18095008Moest er nog iemand zijn met gelijkaardige problemen, of feedback ivm m’n vraag, laat maar horen.
Ik veronderstel verder, dat bij de Opel dealer nog steeds de originele versnellingsbak M32 erin gaat, of zijn deze intussen verbeterd?1 september 2014 om 21:13 In reactie op: Astra h problemen dimlicht links feller dan rechts #18251018Probeer ergens de leiding af te koppelen, en achter zekering of relais dan de spanning te meten. Als je daar constante +12V hebt, dan ben je zeker dat het slechte kablage ergens is.
Een onbelaste spanning die ineens inzakt vanzodra er stroom begint te vloeien, lijkt alleszinds op een verlies / kablageprobleem.1 september 2014 om 08:15 In reactie op: Astra h problemen dimlicht links feller dan rechts #18251016Verlies door slechte kablage ergens?
1 september 2014 om 06:12 In reactie op: Astra h problemen dimlicht links feller dan rechts #18251014Neem een multimeter en vergelijk eens de spanningen die toekomen aan de beide kanten.
28 augustus 2014 om 20:20 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18095007Ik heb ook een snelheidsafhankelijk (roulementen)geluid, dat weg is bij ontkoppelen. Motor: Z17DTH bouwjaar 2008.
Vermoedelijk ook m’n M32 bak?
Soms is het moeilijk in 1e versnelling te schakelen, en in eerste vitesse schakelen doet de auto soms een schok geven.
In 3e, 4e en 5e versnelling is een roulementengeluid te horen.
Vroeger was het geluid in 5e harder dan het nu is.
Op de geluiden heb ik nooit bewust gelet tot ik dit topic las, maar zijn al wel aanwezig sinds 2j, toen stond er 50k km op de auto.
De 6e versnelling heb ik nooit gebruikt omdat m’n auto dan zo’n 0,7 l/100 km meer gebruikt bij 120 à 130 km/u.De pook zelf trilt niet echt, er is wel een paar cm speling van voor naar achter in de versnelling, maar niet zijdelings.
De pook beweegt ook niet bij gas geven.
wat denken jullie hiervan? Ideeën over de levensduur van deze M32 bak?
Nu staan er 90k km op. Dus toch al 40k km met lagergeluiden ondertussen.@stefanDTI wrote:
Let vooral op of de versnellingsbak geen lawaai maakt !
Is een M32 bak en die gaan vaak kapot ..
Verder is de 1,7CDTI een goede motor.
Riem moet bij 120.000 vervangen worden.Op wat voor “lawaai” moet je letten?
Ik hoor bij mijn wagen (1.7 CDTI met M32 6-bak) in 3e en 4e een soort van lagergeluid denk ik, maar het volume van dat geluid is zeker niet meer dan de motor.Heb ook zo’n howto gemaakt:
viewtopic.php?t=178422
Ga eens zien volgende week of alles ok is in de UEC, ik ben niet 100% zeker of de rubbertjes perfect op hun plaats zitten onderaan de UEC. Goede tip Spacejam.Dit weekend eindelijk de tijd gehad om alles af te werken.
Met de hulp van een tip van forumlid lebragard de gezochte aansluitingen gevonden.
Koplicht kant bestuurder gedemonteerd, +/- 10cm achter de koplichtstekker heb ik de voedingsdraden aangesloten (solderen, krimpgaine en isolatie errond) die naar de LED module vertrekken:
* geschakelde 12V-voeding: zwarte draad koplichtstekker –> naar de rode +12V aansluiting van de LED module
* standlichtvoeding: zwart-grijze draad koplichtstekker –> naar de witte aansluiting van de LED module (vanzodra de standlichten aangaan, schakelen de LEDs dan uit)Alles werkt nu perfect en naar behoren! De Howto is aangevuld hierboven.
Kleine update: mistlampen aangesloten en werken. Voor de LED’s af te werken (geschikte geschakelde 12V vinden) heb ik even geen tijd meer gehad.
10 mei 2014 om 20:32 In reactie op: Astra H Z17DTH: kwaliteit radiator / inbouw opel fabriek? #18231921@Nick-GSI wrote:
Zowel aan de boven en onderkant moet je ringen tussen doen
De garage heeft bij mij vroeger geen ringen vanonder gestoken. Foutje van de garage? Of werkbesparing (aangezien de bumper er dan af moet)?
10 mei 2014 om 13:18 In reactie op: Astra H Z17DTH: kwaliteit radiator / inbouw opel fabriek? #18231917@PaulAstra wrote:
de oplossing om het in de toekomst te voorkomen is: een paar ringetjes tussen radiateur en intercooler monteren, zodat deze niet meer tegen elkaar aanschuren
Ik heb zonet 2 rondellen gemonteerd tussen radiator en airco-condensor (de interkoeler zit volgens mij op de airco-condensor) aan de bevestiging bovenaan.
Nu is mijn vraag: is deze wijziging van Opel ook aan de bevestiging onderaan (airco-condensor + interkoeler) aan de radiator te doen?
Bedankt voor uw antwoord!
Foto ter verduidelijking:
4 mei 2014 om 19:27 In reactie op: Astra H Z17DTH: kwaliteit radiator / inbouw opel fabriek? #18231916Zijn dat toevallig 3 rondellen? Na vervanging van de radiator had ik er 3 over (gevonden), wat me raar leek want er zijn normaal nergens rondellen gebruikt van de bouten die losgingen. Dan zal ik ze zo snel mogelijk terugsteken.
Ofwel heeft deze oplossing dus niet gewerkt, ofwel was er al schade ontstaan voordat die rondellen werden gemonteerd.
Die oplossing is geïmplementeerd 1 maand voor m’n garantie verviel.3 mei 2014 om 21:00 In reactie op: Astra H Z17DTH: kwaliteit radiator / inbouw opel fabriek? #18231914Iemand toegang tot TIS voor mij? :)
3 mei 2014 om 13:13 In reactie op: Astra H Z17DTH: kwaliteit radiator / inbouw opel fabriek? #18231912@Chefjuh wrote:
Is volgens mij inderdaad de terugroepactie van controle intercooler! Weet niet meer precies wat je moest doen maar was er voor dat het niet meer tegen elkaar aan kon schuren, want daarom gaat je radiateur kapot en lekken!!
Is er ergens een beschrijving van het werk bij die terugroepactie?
Die actie “Controle intercooler (11-P-003)” is in 2011 op mijn wagen uitgevoerd. Maar dat heeft dus niet verhinderd dat m’n radiator is gaan lekken!!3 mei 2014 om 07:59 In reactie op: Astra H Z17DTH: kwaliteit radiator / inbouw opel fabriek? #18231910@PaulAstra wrote:
de oplossing om het in de toekomst te voorkomen is: een paar ringetjes tussen radiateur en intercooler monteren, zodat deze niet meer tegen elkaar aanschuren
De schade aan de lamellen ontstaat enkel tijdens het monteren. De beugel van de airco-condensor rust normaal op de bovenkant van de radiator. Maar omdat de radiator er langs onder in moet, kan o.a. deze beugel de lamellen beschadigen tijdens montage.
Het schuurt dus niet tegen elkaar bij het rijden ofzo.3 mei 2014 om 05:22 In reactie op: Astra H Z17DTH: kwaliteit radiator / inbouw opel fabriek? #18231908@johanhummer9 wrote:
volgens mij zaten op deze auto’s/motoren toen zon modificatie/terugroepactie om volgens mij dit te voorkomen
Weet je soms over welke modificatie dit gaat?
Volgens de facturen van de garage heb ik deze interventies gehad:
– Bevestiging CIM module (10-R-036)
– Controle intercooler (11-P-003)Aja, mijn auto is een break uitvoering. Die is dus niet in Opel Antwerpen gemaakt (denk Bochum?).
-
AuteurBerichten