Black_Commo

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 193)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Shopje gevraagd Rekord D #18003177

    Ja tis ff wennen maar ziet er zonder idd ook wel strak uit ;)

    Ben er nog niet uit wat ik er mee ga doen

    Oké bedankt ;)

    Heb nog een vraag over Wolfrace velgen, zijn daar centreerringen bij nodig?
    En passen daar de standaard wielmoeren van de Commodore op of horen daar ook speciale moeren bij?

    In reactie op: Shopje gevraagd Rekord D #18003175

    wow bedankt! :wors
    zo zonder stickers wordt ie wel heel erg kaal, maar zit er wel over te denken de stickers op het dak er af te halen. Tis natuurlijk geen Dodge Charger.

    Velgen zien er goed uit zo !

    Dankje, nee hij komt uit Nieuwegein

    Heb net na veel zoeken gelukkig een revisiesetje voor m’n verdamper kunnen bestellen. Hij komt uit België want de dealers in Nederland die ik ervoor gebeld en gemaild heb konden er niet aankomen. Kost nu gelukkig ‘maar’ €55,- ipv 250 voor een nieuwe verdamper.. Dus hoop dat ie volgende week binnen is dan kan ik daar mee aan de gang.

    Nog een vraagje, heb vd week een 2ehands radio opgehaald. De stekker zal er helaas niet bij dus die moet ik nog bestellen. De ISO connectoren zitten er in de auto helaas ook niet in. Had nog een connector liggen voor de voeding, maar vroeg me af waar de oranje kabel voor is. Heb net alle kabels eruit gehaald die ik dacht niet nodig te hebben en heb nu nog over

    – rood = 12V voeding
    – zwart = massa
    – geel = constante voeding voor het geheugen.

    Zag op internet dat de orangje kabel voor de verlichting is, maar werkt de verlichting niet al door de normale voeding? Heb al wel vaker zo’n stekker aangesloten maar is paar jaar geleden en dit weet ik ff niet meer :hmmz

    In reactie op: het Opel commodore A/B en Rekord C/D topic #17493550

    @znoebb wrote:

    Kan iemand me helpen aan voorstoelen voor mijn
    Commodore B Gs coupe uit 1974, zitten sportstoeltjes
    Van een astra ofzo in

    Zou je me daar eens een foto van kunnen sturen? misschien heb ik wel interesse ;)

    http://www.autoromijn.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Als je deze mensen even belt of mailt, die hebben vast nog wel wat liggen

    Ja die Wolfrace vind ik wel erg mooi en die verbrede GSE velgen van dqp-sammy ook, maar die zullen wel niet passen.

    Er heeft net op mn stage een monteur even gekeken waarom de auto niet start met warme motor. Blijkt dat de verdamper kapot is. :puke Dat ding zou nog geen jaar oud moeten zijn, dus kan zijn dat ie is uitgedroogd door lang stilstaan, maar ik werd er ook op gewezen dat het luchtfilter van binnen verbrand is. Motor zal dus ook ooit wel aantal backfires hebben gehad.

    Nu maar op zoek gaan naar revisiesetje. Toch een hoop problemen die ik bij aankoop niet verwacht had..

    :wors Mooi spul, ga er eens goed over nadenken.

    Die verbrede GSE velgen zijn ook stoer, ben alleen bang dat ze niet passen aangezien er bij m’n GSE velgen nu ook ringen tussen moesten achter

    Kijk een garage da’s het betere werk :thumbup mijne staat wel buiten helaas. Zou ook wel een garage willen, dan zou ik ook m’n motor in Rotterdam kunnen zetten :angel

    De velgen moet tzt wel wat mee gedaan worden ja. Aan de achterkant heeft de vorige eigenaar er ringen tussen gezet omdat het anders met de schijfremmen niet paste. Dus daar zal ie sowieso de APK niet mee doorkomen. Wolfrace velgen vind ik wel mooi maar ben gewoon rustig aan het rondkijken voor een setje leuke velgen voor een leuke prijs

    @charlois187 wrote:

    Ik heb je gister nog gespot rond half 6 op de groenenkruisweg, jij sloeg rechtsaf de Slinge op en ik ging linksaf met mijn Monza.
    Een Rekord met zo’n kleur valt natuurlijk wel op :thumbup

    Dat kan goed ja, woon daar vlak na die afslag. Heb jouw auto paar jaar geleden ook wel eens gespot in Rotterdam voor die kerk vlakbij maastunnelplein ;)

    In reactie op: 1 op kenteken #17999609

    @JvV wrote:

    Gewoon geel laten en als je wordt aangehouden en je wordt er op aangesproken altijd een zwarte marker (markeerpen) bij je hebben :)

    zie het probleem niet van een zwart 1’tje op je kentekenplaten

    In reactie op: 1 op kenteken #17999606

    Is volgens mij als de kentekenplaten een keer zijn gestolen of kwijtgeraakt en er nieuwe zijn afgegeven. Maar snap niet dat ie geel is gemaakt, zou hem weer gewoon zwart maken

    Het voorruitrubber kreeg ik er los bij toen ik de auto kocht, dus weet niet waar ie vandaan komt. Maar zou inderdaad goed kunnen dat ie uit 2 rubbers is samengesteld.

    Heeft er iemand nog ideeën over de achtterruitverwarming waar ik dat kan zoeken?

    Heb de topic-titel ff aangepast want wil hier meer problemen (en oplossingen :angel ) posten en de veranderingen aan m’n auto bijhouden.

    Zal maar eens een paar foto’s posten van de auto waar het nu om gaat.
    Heb hem gister van binnen helemaal gestofzuigd en uitgeblazen met de compressor en vandaag de buitenkant een goeie wasbeurt gegeven. Helaas blijken er dan toch altijd meer slechte plekjes aan te zitten dan je gehoopt had :hmmz

    Hier de nieuwe pakking

    Boutjes ff ingevet met kopervet

    De radiateur maar iets netter vastgezet, zo was het toen ik hem kocht. Gewoon twee losse schroeven doorheen gestoken :hmmz

    En nu maar ff zo gedaan met rubbertjes tussen de radiateur en carrosserie. Nog niet ideaal maar iig beter dan het was ;)

    Na aankoop meteen nieuwe raamrubbers laten plaatsen. Raamrubber is gekit, maar dit hoekje bij de voorruit zit nog niet goed dicht. Gaat nu water in staan wat op den duur natuurlijk niet lekker is voor de sponningen en ben ook bang dat er water daar naar binnen gaat lopen. Is het beste gewoon wat kit eruit schrapen, goed laten drogen en nieuwe kit, of moet het hele raam er weer uithalen en goed terug laten plaatsen?

    Ook nog paar kabelschoentjes onder de kap vervangen want hingen er een paar bij met blote kabel die het waarschijnlijk niet lang meer zouden houden. Heb er speciaal een goeie krimptang voor aangeschaft, kost wat maar geeft toch eer geruststellend gevoel als het goed vast zit ;)

    In reactie op: Opel Senator/Monza/Commodore/Rekord/KAD GESPOT #17367452

    ik vind em stoer :kewlpics

    In reactie op: 2.0 e loopt vaag(loopt weer) #17928494

    Staat je koppeling wel goed afgesteld nu aangezien je daaraan bezig bent geweest? Misschien dat ie nu niet vrij staat waardoor je de motor niet aan de poulie rond kunt draaien. En je startmotor draait niet rond als ik het goed begrijp? Ook niet als je er direct 12V op zet?

    Vanochtend toen ie koud was startte ie goed (wel na ff doorstarten) Maar vanmiddag twee keer gestart toen ie warm was toen wilde ie niet aanslaan. Na inspuiten van wat startpilot startte ie vrijwel meteen :hmmz Voor vrijdag toch nog maar ff afspraak maken om em af te laten stellen hoop dat het dan over is.

    Volgende probleem: De achterruitverwarming trekt constante spanning, ook als het contact uitstaat. Heb daar al wat vervelende problemen mee gehad toen ik hem net had gekocht en heb er als tijdelijke oplossing ff een tuimelschakelaar tussen gebeund op de aansluiting bij de achterruit zelf. (met draad naar voren toe)

    Maarja da’s niet echt de oplossing natuurlijk dus wil het nu ff goed krijgen. De bedieningsknop zit ook niet in het dashboard, maar heb er wel 1 los bij. Weet iemand waar het probleem van die constante spanning kan zitten? Heb wel de zekering gevonden waarover ie de constante spanning trekt maar heb verder geen idee waar ik het moet zoeken.
    Het bedieningsknopje heeft 3 aansluitingen: + en – snap ik maar waar is de derde voor?

    In reactie op: Update: verandering van de plannen. #17998406

    mooie verzameling zo :thumbup ben wel jaloers op al je ruime :angel

    hij zit weer in elkaar en startte net prima. Zal er wel grotendeels mee te maken hebben dat het nu 10 graden warmer is dan de vorige keer dat ik hem startte. Morgen nog ff met remmenreiniger kijken of het nu wel allemaal goed afdicht

    heb het idd ook zonder vet gedaan nu. Maar kon me herinneren dat bij een waterpomp er een gebruiksaanwijzing zat waarop werd aangereden de pakking van de pomp met vet in te smeren.

    Bedankt voor de reacties!

    zit alleen nog met de vraag of de bouten met bepaald moment aangedraaid moeten worden

    ja had ik al gemerkt idd. leek symetrisch maar was ie toch niet

    en nog een vraag: neem aan dat de helemaal platte kant van de pakking tegen het blok aan komt? De andere kant heeft iets afgeronde randen

    FF snel twee vraagjes

    – is het goed (of kan het kwaad) om wat kopervet op de pakking te smeren?
    – Moeten de bouten van het in- en het uitlaatspruitstuk op een bepaald moment worden vastgedraaid of is het gewoon goed vastdraaien?

    Vandaag oude pakking er tussenuit gehaald. Hieronder een foto van de oude naast de nieuwe pakking, het viel me op dat ze nogal verschillen. Maargoed de gaten zitten op de goede plek, dus het zal wel goed komen. Wat me vooral opviel is dat de buitenste gaten van het uitlaatspruitstuk bij de oude pakking vierkant zijn en bij de nieuwe veel smaller. Op het blok zijn de gaten ook niet zo breed als van de oude pakking

    Ben begonnen het blok achter de plek van de pakking ff goed schoon te maken totdat het begon te regenen. Dus het plaatsen van de nieuwe pakking zal helaas tot volgende week moeten wachten.

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 193)