Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
5 mei 2012 om 11:19 In reactie op: mijn D Rekord C30NE – Ervaring met wielkasten uitrollen? #17987501
Dankje :D vond het zelf ook. Net 2 nieuwe banden laten plaatsen. Nu nog 2 zoeken, toch moeilijke maat
@Nielsascona: dat is een nette prijs, helaas niet echt in de buurt3 mei 2012 om 21:20 In reactie op: mijn D Rekord C30NE – Ervaring met wielkasten uitrollen? #17987498bedankt voor de tip, zal eens informeren. Zaltbommel is ook niet zo ver bij mij vandaan.
Zijn er nog hobbyisten die dit zelf kunnen?3 mei 2012 om 08:25 In reactie op: mijn D Rekord C30NE – Ervaring met wielkasten uitrollen? #17987496Zijn er nog mensen die ervaring hebben met het uitrollen van de wielkasten voor een nette prijs? En dan bij een bedrijf laten doen of een hobbyist?
1 mei 2012 om 19:36 In reactie op: mijn D Rekord C30NE – Ervaring met wielkasten uitrollen? #17987495oke bedankt, nu zit er 450 op dus nog niet zo’n groot verschil
1 mei 2012 om 14:26 In reactie op: mijn D Rekord C30NE – Ervaring met wielkasten uitrollen? #17987493Weer een update, en dit keer een positieve :D
Na het vervangen van de in/uitlaatpakking die lekte, de verdamper gereviseerd, het koelsysteem doorgespoeld en afgelopen vrijdag nog een gescheurde koelslang en het thermostaathuis vervangen had ik vrijdagmiddag een afspraak bij de garage om hem af te stellen.
Het bleek dat de verturibuis voor het luchtfilter verkeerd om in de pijp zat, waardoor de lucht niet goed aangezogen werd, de ontsteking stond verkeerd en de gaskabel stond afgesteld met een moer waardoor ie standaard teveel toeren maakte, maar nu loopt ie prima :thumb
Ben zaterdag met een maat afgereisd naar net over de Duitse grens om bij DQP_Sammy een set Wolfracevelgen met ringen en moeren op te halen en ze staan super :wub
Minpuntje is wel dat de velgen vooral aan de voorkant best wel aanlopen. Ik denk dat de beste optie is om de wielkasten iets uit te laten rollen, want deze velgen wil ik niet meer kwijt. Heb op internet gekeken wat het kost, maar ik vind het nog best wel prijzig en aangezien de lak op mijn wielranden toch al niet meer in zo’n beste staat is wou ik vragen of hier nog hobbyisten zitten die dit zelf kunnen doen? Of iemand kent die dit kan?
Heb nu voorlopig mijn oude velgen er aan de voorkant weer ondergezet zodat ik er voorlopig gewoon mee kan rijden totdat ik een oplossing heb voor de Wolfrace velgen.
Plaatje van de velgen

Na advies van Peter (DQP_Sammy) zondag toch maar zo snel mogelijk de accu weer onder de motorkap gezet ipv in de kofferbak omdat de + kabel in het schutbord door een gat liep met een nogal scherpe rand..
Dan nog een vraag die ik al eerder gesteld had, maar nog geen antwoord: Wat is de standaard maat voor ruitenwissers voor een D Rekord of B Commo? aangezien de ruitenwissers die erop zitten slecht zijn en naar mijn idee ook veel te klein
Denk dat je er ff bij moet vermelden wat er gedaan moet worden aan je auto ;)
21 maart 2012 om 09:17 In reactie op: mijn D Rekord C30NE – Ervaring met wielkasten uitrollen? #17987492Als ie een paar uur heeft stilgestaan dan lijkt ie meteen te willen starten, maar vrijwel direct valt ie dan ook weer weg en daarna doet ie niks meer. De afsluiter, is dat het blauwe kastje op de verdamper?
Iemand nog ideeën :wtf
18 maart 2012 om 11:58 In reactie op: mijn D Rekord C30NE – Ervaring met wielkasten uitrollen? #17987490Heb de laatste dagen dus de verdamper gereviseerd en het koelsysteem doorgespoeld en weer gevuld. Vanochtend de laatste dingen teruggezet en proberen te starten. Hij leek em meteen te pakken maar viel weer weg, daarna nog een keer en sindsdien doet ie niks meer :hmmz
De bougies die vonken en ik ruik dat het gas loopt en dat hoor je ook maar hij slaat niet meer aan. Ook met startpilot helemaal niks terwijl dat voor de revisie wel altijd werkte. Iemand enig idee wat het kan zijn? Heb alle stelschroeven van de verdamper (3 stuks) weer evenver teruggedraaid als dat ze eruit kwamen.Edit:
net de slang van het gas ff losgetrokken en er loopt gewoon gas doorheen. Als het contact uitstoot blijft er wel nog ff gas doorheen lopen. Is dat normaal?
Met losse slang pakte ie em wel ff aan, maar voor de veiligeheid contact maar weer meteen uitgezet. Lijkt er op dat ie teveel gas krijgt. Weet iemand met welke schroef op de verdamper de hoeveelheid gas te regelen is?Gewoon ff op je zekeringkast meten op zoek naar een constante 12V aansluitining en naar eentje die via je contactslot loopt. De constante aansluiting is voor het geheugen, zodat je niet elke keer opnieuw opzoek moet naar je zenders of dat je cd’s niet elke keer opnieuw beginnen. Onder je zekeringen zitten losse aansluitingen waar je extra kabelschoenjtes op kan zetten. Je massa inderdaad gewoon op een blank stukje metaal van je carrosserie zetten
17 maart 2012 om 13:34 In reactie op: mijn D Rekord C30NE – Ervaring met wielkasten uitrollen? #17987487Weet iemand wat de standaard lengte voor de ruitenwisserbladen is? Heb het idee dat die van mij veel te klein zijn en ze zijn ook wel aan vervanging toe
haha na 25 jaar weer de weg op, geweldig :wors
16 maart 2012 om 18:21 In reactie op: mijn D Rekord C30NE – Ervaring met wielkasten uitrollen? #17987485Vorige week woensdag kreeg ik een mail uit België dat de revisieset voor m’n verdamper die dag de deur uit ging. Donderdag had ik nog niks ontvangen dus maar eens bellen, krijg ik te horen dat de set de dag ervoor is verstuurd :wtf een week later als beloofd dus. Maargoed vanmiddag was het eindelijk zo ver, de revisieset werd bezorgd :wors
Gelijk m’n verdamper gedemonteerd en uit elkaar gehaald. Er zat veel bruine aanslag aan de binnenkant en op 1 plek (voor een opening van de koelvloeistof aansluiting zat het ook opgehoopt. Daar zullen de problemen ook wel vandaan zijn gekomen. Het was dezelfde aanslag als ik ook bij de radiateurdop had zien zitten.Voor ik de verdamper morgen terugzet wil ik daarom ook m’n koelvloeistof maar eens verversen. Ik heb wel eens iets gelezen over het koelsysteem doorspoelen. Kan dit met kraanwater? Ik wil graag eerst alle rotzooi uit m’n koelsysteem hebben voordat ik er nieuwe koelvloeistof in giet, maar ik weet niet of het kraanwater erg slecht is voor het systeem. Er zal namelijk wel wat in het blok achterblijven dat daarna vermengt met de koelvloeistof
Doe je ook nog iets met je remmen nu je het vermogen bijna hebt verdubbeld?
14 maart 2012 om 09:37 In reactie op: mijn D Rekord C30NE – Ervaring met wielkasten uitrollen? #17987418Het is inderdaad een goed idee om benzine weer aan te sluite :thumb maar heb op dit moment de onderdelen er nog niet voor en er staat nog wel meer op de ’to do’ list. Dus voorlopig zal het er nog niet van komen, maar als ik over een paar maanden wat meer tijd heb misschien wel ;)
11 maart 2012 om 16:54 In reactie op: mijn D Rekord C30NE – Ervaring met wielkasten uitrollen? #17987423Bedankt voor je reactie, ben ik weer wat wijzer :thumb
Benzine aansluiten is wel een goed idee maar zal er voorlopig niet van komen. Heb dan nog een hoop onderdelen nodig en er staat voorlopig nog genoeg op de planning. Eerst de verdamper reviseren als het setje volgende week binnen is. Dan andere velgen met goede banden en daarna het interieur aanpakken denk ik. En tussendoor nog hoop kleine dingetjes als radio en nieuwe antenne, claxon aansluiten etc.
Dus voorlopig druk genoeg. Heb alleen de weekenden tijd en met dit weer wil ik ook wel graag de weg op met de motor :wub11 maart 2012 om 12:57 In reactie op: mijn D Rekord C30NE – Ervaring met wielkasten uitrollen? #17987407Hier komt weer een lange post met veel vragen.
Wilde eigenlijk dit weekend m’n verdamper reviseren, maar het revisiesetje uit België was helaas nog niet binnen.
Toen het gister rond de middag eindelijk droog was ben ik begonnen met de stoelen en vloerbedekking eruit te halen om te kijken waar dat water bij m’n voeten vandaan kwam. Tegelijk ook meer de gigantische stellage eruit gesloopt waar de vorige eigenaar subwoofers in had zitten. Nu is er weer plek om er tzt weer een achterbank in te zetten.
De vloer bij m’n voeten

Passagierskant

De achterste wielkasten met paar kleine rotte plekjes

en de gedemonteerde subwoofer kast (scheelt weer aantal kilo)

De vloer was wel nat op aantal plekken maar moet zeggen dat de staat me erg meeviel. Had rotte plekken verwacht bij m’n voeten maar het is daar wel hard. Dus waar het water vandaan komt weet ik nog niet. Had juist het idee dat het tijdens het rijden over een natte weg naar binnen kwam, maar zal dan toch wel door de rubbers oid komen.
Nu ik toch de ruimte had dacht ik meteen ff het probleem van de achterruitverwarming op te lossen die constante spanning trok. In de kofferbak bleek ie al op de verkeerde stekker te zijn aangesloten (rood ipv zwart). Waar is die rode constante spanning stekker eigenlijk voor?Niet heel goed te zien, maar de rode draad waar de stekker op zat loopt naar dat rare blokje dat nu los hangt.

Maar na het omwisselen van de stekker ff getest, maar de verwarming kreeg helemaal geen spanning. De knop zat in het dashboard niet aangesloten, maar had de stekker al gevonden en daar de knop ff op gezet. Toen bleek dat ie niks deed de stekker maar ff doorgemeten, maar geen enkele draad kreeg spanning…
Dus toen de draden maar ff gaan volgen achter het dashboard. Ik dacht dat ze naar beneden naar de zekeringkast liepen maar dat viel ff tegen. De draden bleken naar buiten te gaan de motorruimte in en vandaaruit direct naar beneden de linker wielkast in.
Dus daar ff goed gekeken en daar loopt inderdaad een dikke draadboom waar aan het einde alleen de verlichting zit aangesloten en een hoop stekkers los in m’n wielkast hangen :pukeNiet heel goed te zien maar links op de foto (= voorkant van de auto) hangen stuk of 6 losse stekkers. En de zwart/rode signaaldraad van de achterruitverwarming die ik volgde kan ik daar al niet meer terugvinden

Niet echt iets om vrolijk van te worden.. wat een bende is die bedrading is allemaal nog veel erger dan ik dacht :puke
De kabelboom in de motorruimte is echt een bende. Ff goed kijken en de computer lag in een hoekje weggemoffeld, gewoon helemaal los :swear Zitten ook 4 losse stekkers aan, 3x met 2 wit/bruine draden en 1x met 2 wit/zwarte draden volgens mij. Iemand enig idee waar deze bij de c30ne van zijn?
Nu ik toch bezig ben meteen nog maar paar stekkers (los en vast) waarvan ik niet weet waarvoor ze zijn.
Deze zit rechts van m’n inlaatspruitstuk maar waar ie opzit is geen echte stekkeraansluiting. Dient dit ergens voor?

Gaat bij deze om de blauwe stekkers, waarvan er twee voor m’n schakelpook naar boven komen. Zitten bij allebei 2 draden aan , maar slechts 1 draad is verder aangesloten op een wit/zwart gestreepte draad

Ik word er een beetje moedeloos van nu ik dit gezien heb. Vorige eigenaar had een bak muziek achterin liggen, dus had toch gehoopt dat z’n bekabeling wat professioneler zou zijn.
Het zou denk ik het beste zijn in de zomer de kabelboom een keer helemaal uit elkaar te trekken en weglaten wat ik niet nodig heb en dan alles fatsoenlijk aansluiten. Maar ben er beetje bang voor dat ik er dan niet meer uitkom en dan ben ik nog verder van huis.Als iemand nog wat van m’n vragen over al die stekkers (heb nog lang niet alle losse stekkers laten zien) en kabels zou kunnen beantwoorden zou ik daar erg blij mee zijn. Andere tips zijn uiteraard ook welkom ;)
Heb je foto’s er ff ingezet ;) Dit forum kent niet zulke uitgebreide code’s als je andere forum
@magnetron wrote:
Dames En Heren!
Ik heb even mijn topic van het B-kadettforum gekopieerd en geplakt, lijkt mij leuk om de restauratie met jullie te delen. Hier komt die:
Ik ben Cyriel Gaemers 20 jaar uit Bussum. maar noem mij maar ‘Magnetron’ ;-)
Eindelijk hier op ’t forum. Ik kom van het ‘poloclubholland’ forum (mijn Polo G40) is verkocht en ik heb een Kadett B gekocht.
Staat geregistreerd op dit forum dacht ik te zien via het kenteken. 15-80-UJAls aller eerst wil ik beginnen met een klein verhaal:
De kadett heb ik kunnen bemachtigen via via (mijn vriendin’s facebook) het is een droom om a.s. zomer een HEEL stuk te gaan rijden met deze bolide. Wellicht wel verder dan zuid-spanje! Er is een hoop te doen maar dat vind ik leuk! (ik heb een mooie garagebox en daar staat die heerlijk droog.
Okidoki lets start, wat er moet gebeuren.
Ik heb deze bolide rijdend naar Bussum gekregen uit Amsterdam. Prima ging netjes. Maar het verhaal waar ik hem mee heb gekocht is: De auto laad niet op tijdens het rijden. Dus er is iets mis met de?
– Dynamo
– Spannings regelaar? (was los gekoppeld)
– Electrische circuit van de lampjes waardoor de dynamo niet geactiveerd word!Ik heb hem naar Garage Van Zanten te bussum gebracht gister, voor 60 euro een analyse laten doen maar die man zei, jij kunt beter aan een nieuwe kabelboom gaan beginnen en dan starten we opnieuw. Ach, daar staat mijn hoof niet helemaal naar dus ik ga eerst nog voor een andere optie.
IK breng hem vandaag Richting: Houten – Kabelboom.com Een stel mannen die wellicht het circuit zo kunnen omleggen en alles netjes in orde maken!Ik wacht zijn reactie af voordat ik grote andere stappen ga nemen.
Algoed, Ik zal hier ook even wat dingen aangeven die ik zoek:
– Rem schijven voor
– Rem blokjes voor
– Trommelremschoentjes
– Volledige nieuwe trommel rem evt.
– Deur rubber links
– Raamrubbers portierenDe foto’s:
2 maanden stil gestaan in amsterdam & zo naar bussum gereden (zonder te wassen)

”

Interieur:

Motorruim:

28-02-2012 Gewassen en wel ;D:

Dit was het even. Zie de foto’s! & hoop dat er wat actieve mensen zijn hier alle reacties en suggesties welkom!
Groet, Magnetron!
=========================================================================================
Zo zo zo zo zo!! ;D
Kadett is terug en het volgende is gebeurt:
[glow=green,2,300]- Rem schijven voor
– Remblokjes voor
– Lucht Filter
– Oliefilter
– Motor Olie
– Versnellingsbak olie
– Nieuwe Bogies
– Nieuwe Verderkap + Bogiekabels
– Nieuwe Delco Remy Dynamo met ingebouwde spannings regelaar
– Nieuwe middenpijp tot achter
– Alle bedrading onder het dashboard herschikt & opnieuw vastgemaakt verotte *Lees: slordige* draden zijn vernieuwd.
– Nieuw (2ehands) kachel motortje gemonteerd.
– Nieuwe Flatblades (PERFECT ZICHT) [/glow]Kortom! ;D Alle Elektra werkt naar behoren. Rijd weer fijn! en bijna geluidloos :-X
[glow=red,2,300]We zijn er achtergekomen dat de volgende delen nodig aan vervanging toe zijn:
** Handremkabel
** Draagarm Rubbers (iemand ervaring mee? ik nog niet!)
** Vacuüm vervroeger (DEFECT) [/glow]Fototje van de nieuwe schijf + Blokjes

Daarna de Flatblades (400MM) erop gemonteerd. Hier een foto voor het DUIDELIJKE verschil:

Trekhaak er onderuit geschroeft (LELIJK & ZWAAR):

Voor Mistlampen er afgehaald omdat er toch geen kabels uit komen! dus overbodig.

Wat morgen avond (07-03-2012) te doen:
Achterbak volledig aanpakken & weer netjes in orde maken.
Dit was het dan weer,
Magnetron!
9 maart 2012 om 20:49 In reactie op: mijn D Rekord C30NE – Ervaring met wielkasten uitrollen? #179874229 maart 2012 om 08:28 In reactie op: mijn D Rekord C30NE – Ervaring met wielkasten uitrollen? #17987408Foto’s zijn altijd welkom :thumb
7 maart 2012 om 08:21 In reactie op: mijn D Rekord C30NE – Ervaring met wielkasten uitrollen? #17987417Ga inderdaad dit weekend de mat er uittrekken, want het is echt zeiknat bij m’n voeten.
Ff voor de duidelijkheid, laswerk op die foto is niet mijn werk
Heb ff gekeken en geroken vanochtend maar het leek niet op koelvloeistof, maar toen ik vanochtend op m’n stage aankwam rook ik toch een rare lucht toen ik uitstapte :hmmz
Koelvloeistof kwam niet meer boven het bochtje uit van de radiator, maar dat is al snel natuurlijk, maar vanavond toch voor de zekerheid maar ff kannetje koelvloeistof halen6 maart 2012 om 18:52 In reactie op: mijn D Rekord C30NE – Ervaring met wielkasten uitrollen? #17987484Bedankt voor het aanbod :thumb maar probeer het eerst zelf op te lossen
Kreeg net een tip van een vriend of het geen koelvloeistof was en begin nu toch te twijfelen :hmmz
Het was echt veel, bijna een plas en alleen aan bestuurderskant. zit doordeweeks op kamers in Rotterdam en heb hier geen gereedschap en tijd om uit te zoeken of het niet uit de kachelradiateur is gelopen.Heeft iemand een tip hoe ik dit eenvoudig kan controleren zodat ik niet mijn hele blok aan gort rij? Dashboard heeft helaas geen temperatuurmeter..
Zou ik ff kunnen kijken met leidingwater of er redelijk wat in de radiateur gaat? Kan dan van het weekend de koelvloeistof wel verversen.
@astraTD wrote:
Vroeger zei ik altijd: daar gaat een ruimteschip :wtf
Succes met je project :thumbup
Lol m’n pa heeft ook een Espace, maar dan een nieuwer type en noem het altijd z’n spaceshuttle
maar eerlijk toegegeven zo af en toe is die berg ruimte toch best wel handig :sleeping
6 maart 2012 om 07:37 In reactie op: mijn D Rekord C30NE – Ervaring met wielkasten uitrollen? #17987482Pfff gezeik blijft zich opstapelen met deze auto :puke
Merkte gister dat ik natte voeten had toen ik uit de auto stapte en was er al bang voor.
Toen ik vanochtend instapte ff kijken en ja hoor de vloer bij de pedalen was echt zeiknat :swearVan het weekend kijken of ik kan vinden waar het vandaan komt, maar ben bang dat het allemaal veel lelijker wordt als dat me bij aankoop beloofd was :thumbdown
6 maart 2012 om 07:34 In reactie op: mijn D Rekord C30NE – Ervaring met wielkasten uitrollen? #17987481Zo ziet ie er ook mooi uit :thumb
5 maart 2012 om 15:37 In reactie op: mijn D Rekord C30NE – Ervaring met wielkasten uitrollen? #17987479Dat is em ja ;)
Kun je er nog wat meer over vertellen van toen ie van jou was? En heb je nog foto’s?
Beetje historie is altijd leuk :thumbup -
AuteurBerichten