Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
oké bedankt :thumbup ik hoor het graag
Niemand die het even kan opmeten? Ik zou er erg blij mee zijn
Zou iemand mij kunnen vertellen wat de afstanden zijn van de gaten voor de zijspiegels voor een Rekord D / Commodore B coupé? Dan heb ik het over de originele rechthoekige spiegels. En de afstanden vanaf de boven rand en voorkant van de deur.
Hier nog een kleine vraag.
Is de centrale vergrendeling van een 5-deurs B Corsa over te zetten op een 3-deurs B Corsa? Dus voor de 2 deuren en de achterklep
Romijn had ik al gemaild die kon me helaas niet helpen. m&m zal ik nog proberen
Blijven allebei echt schitterende wagens! :wors
en dat 4 liter blok :wubmooi onder de kap :thumbup
Oke bedankt :thumbup
Bij deze een foto van mijn Corsa. Vorige week maandag gekocht om binnenkort dagelijks mee naar m’n werk te rijden. (ca 90 km per dag)
Het is een 1.4 8-klepper uit 1998 met 113.xxx op de teller. Auto heeft volgens mij altijd binnen gestaan, ziet er goed onderhouden uit. :wub
Alleen een gat in wang van de bestuurdersstoel, wat krasjes aan de zijkanten en de velgen rondom redelijke wat stoeprandschadeVerder is de auto volgens mij zo goed als origineel, niet verlaagd, geen gaten in de hoedenplank etc. Ik ben er blij mee!
Ik heb nog wel een vraagje: ik kan nergens een knopje voor de achterruitverwarming vinden. Gaat deze automatisch aan als de verwarming aangaat, of hoe zit dat?

Hier nog een foto met de Rekord ernaast
16 oktober 2012 om 09:48 In reactie op: C30NE op LPG problemen met backfires en wil soms niet starte #18065887Weet er iemand waar ik een elektrisch schema van een 3.0E motor kan vinden van een Senator of Monza?
Heb al gezocht op google en ook op http://www.senator-monza.de/” onclick=”window.open(this.href);return false; maar ik kan het niet vinden14 oktober 2012 om 13:20 In reactie op: C30NE op LPG problemen met backfires en wil soms niet starte #18065896Bedankt voor de uitleg van het losse koperdraad :thumbup
Ik kon nu de schema’s inderdaad gewoon downloaden. Dus waarom ie gistermiddag een melding gaf dat het niet veilig was, geen idee.
Ik heb de schema’s doorgenomen, maar ik kan nergens m’n 15 polige stekker bij de computer tegen en de 7 polige bij de bobine ook niet :wtf
Edit ik heb net ff op het computernummer gezocht (0227921004) en ik zie dat dit de computer is van een 30E motor
13 oktober 2012 om 13:19 In reactie op: C30NE op LPG problemen met backfires en wil soms niet starte #18065889De radio is momenteel nog niet aangesloten omdat ik nog een verlengkabeltje nodig heb voor de antennekabel. Dus voorlopig in ieder geval heb ik dat blokje maar ff weggehaald.
Verder heb ik de stekker nog eens goed bekeken. Het is de stekker die tussen de stationaircomputer en de bobine loopt met 4 niet aangesloten aftakkingen en een aansluiting naar de sensor bij de ontsteking.
Ik heb het omhulsel wat verder opengesneden om het losse koperdraad nog eens goed te bekijken en te kijken waar het nou eigenlijk vandaan komt. Dit stukje kabelboom heeft 2 dikke stekkerkoppen, de ene aan de kant van de stationaircomputer en de andere kant bij de bobine.
Vanuit beide stekkerkoppen komt er een zwarte draad uit de stekkers waar vervolgens het omhulsel van weg is gehaald en waarvan het koperdraad dus om 2 verschillende groepjes kabels is gewikkeld. Dit koperdraad is verder nergens op aan gesloten :wtf
Zou dit een soort beveiliging tegen kortstluiting kunnen zijn? Ik kan verder niks bedenken en het is ooit toch met een reden zo gedaan? :wtfNiet echt een duidelijk verhaal volgens mij, maar ik hoop dat het met de foto’s wat duidelijker wordt.
Dit is de stekkeraansluiting bij de stationaircomputer

en hier is te zien dat het losse koperdraad vanuit een zwarte kabel aan de stekker komt

Dit is de andere stekker bij de bobine. Niet echt duidelijke foto’s helaas, maar hier is ook nog te zien dat er vanuit deze stekker een koperdraad om een paar andere draden is gewikkeld

En hier is nog te zien dat het koperdraad ook weer uit een zwarte kabel uit de stekker komt

En dan verder nog een foto van de 4 losse stekkeraansluitingen die uit dit stukje kabelboom komen. Echt niemand die weet waar deze voor zijn?

Alvast bedankt voor de reacties!
12 oktober 2012 om 18:21 In reactie op: C30NE op LPG problemen met backfires en wil soms niet starte #18065892Oke bedankt! dat blokje gaat weg dan, scheelt weer een losse stekker.
Ik wilde dat schema downloaden, maar m’n computer geeft aan dat het niet veilig is :hmmz weet je zeker dat er geen virus in kan zitten?uploaden op een site als mijnalbum.nl of iets vergelijkbaars
en dan de directe link naar de foto tussen [ img] en [/ img] zetten (zonder de spaties)
12 oktober 2012 om 12:59 In reactie op: C30NE op LPG problemen met backfires en wil soms niet starte #18065897Niemand met verstand van de bedrading van een c30ne? :angel
10 oktober 2012 om 15:22 In reactie op: C30NE op LPG problemen met backfires en wil soms niet starte #18065891Ik heb inmiddels de injectors verwijderd en de gaten van de injectors afgedicht met expansie cups en wat vloeibare pakking.

Ook alle slangen die slecht leken zijn ondertussen wel vervangen. Dus valse lucht zou het probleem niet meer moeten zijn. Na dit te hebben gedaan heb ik de eerste paar dagen wat getest of ie goed startte. Dit ging 4 keer goed, maar de 5e keer wilde ie weer niet. En dan start ie ook meteen de hele dag niet. zodra het contact aangaat begint er gas te lopen, dus de motor krijgt gas. Ook als ik de gastoevoer ff afsluit dan start ie nog niet.
Dan denk ik toch dat het hem in de ontsteking moet zitten. Keek net weer ff naar de aansluiting van de bobine, maar de elektronica onder de motorkap is echt een puinhoop. En voordat ik dure dingen als een bobine ga vervangen wil ik eerst de bedrading een beetje netjes op orde brengen om dat in ieder geval uit te kunnen sluiten.
Er hangen vanaf de stationaircomputer 3 of 4 losse stekkers. Kan iemand mij vertellen waar deze voor zijn? En kan ik die er gewoon tussenuit halen? zie de foto hieronder.

En bij de stekker van de computer waren de dikke kabelbundels ook wat gescheurd en tussen die bundels liep wat los koperdraad :wtf
is dat om storing tegen te gaan ofzo? Of moet ik dat er gewoon tussen uit halen? lijkt me ook niet echt veilig als het omhulsel van een draadje scheurt dat er tegen aan ligt.Niet echt duidelijke foto helaas

Verder zit deze stekker nog los bij de bobine. Op het kleine zwarte kastje waar ie aanzit staat dat ie van bosch is, maar ik weet zo niet wat het is. Kan iemand me dat vertellen?

Heb deze computer

Heeft iemand toevallig een aansluitschema van de stekker die er op zit? Dan kan ik alle kabels ff langslopen en evt opnieuw aansluiten. En kan iemand me vertellen welke aansluitingen er precies op de bobine moeten zitten?
Een hoop vragen, ik weet het maar elektronica is (nog) niet m’n stekste kant en ik wil het wel graag leren.
Alvast bedankt voor de reacties!
29 september 2012 om 14:36 In reactie op: C30NE op LPG problemen met backfires en wil soms niet starte #18065909Bedankt voor de reacties.
Het is alweer ff geleden maar heb vandaag eindelijk weer eens naar de Rekord gekeken. Accu zal het probleem niet zijn, ik heb 2 goede accu’s waarvan 1 nog maar een paar maanden oud en problemen zijn met beide accu’s. Met de afsluiter, bedoel je die van de verdamper? Heb de slang naar het mengstuk al eens los gehaald en met starten komt daar altijd gas uit.
Met remmenreiniger heb ik al een paar keer op valse lucht gecontroleerd bij de injectors maar niks gevonden. Toch wil ik voor de zekerheid (voorlopig) de injectors en de injectierail verwijderen. Heb deze er nu af liggen. Weet iemand een goede manier om de gaten van de injectors af te dichten, zodat ze later evt wel weer gebruikt kunnen worden. En die pakkingen tussen de bevestigingsplaatjes vd injectors en het spruitstuk weet iemand waar die nog te krijgen zijn? En hoeveel die kosten? Heb die plaatjes er nu nog opzitten en ze zitten ook aardig vast, maar als nieuwe pakkingen daarvoor niet te duur zijn vervang ik die voor de zekerheid ook wel.
15 september 2012 om 11:49 In reactie op: C30NE op LPG problemen met backfires en wil soms niet starte #18065906Het mengstuk bedoel je? dat zit net achter het luchtfilter.
Gisterochtend de auto ff gestart om hem stukje te verzetten ging prima, vervolgens wil ie rest vd dag niet meer aanslaan. Net ff starten en hij slaat in 1x aan. Weet er iemand een goeie specialst omgeving Den Bosch die veel verstand heeft van LPG installaties afstellen? Ben er 2x bij 1 in Den Bosch zelf geweest, maar die heeft het dus niet kunnen oplossen.
14 september 2012 om 12:06 In reactie op: C30NE op LPG problemen met backfires en wil soms niet starte #18065903De ontsteking heeft een vacuümregeling en als ik het goed zie zit er alleen een hall sensor er op
14 september 2012 om 08:39 In reactie op: C30NE op LPG problemen met backfires en wil soms niet starte #18065901Bedankt voor de reacties tot nu toe :thumb
@HOT ROD wrote:
Voor wat betreft het starten: zet er een LE-Jetronic systeem op, dan start hij super en kun je daarna zonder belasting overschakelen op LPG. Je bent dan ook van het back fire probleem bij het starten af.
Benzinetank zit er niet onder en er missen nog wel meer onderdelen van het benzinesysteem. Het is voor mij momenteel niet haalbaar om de auto ook weer op benzine te laten lopen.
@Ghanz wrote:
terugslag klep heeft voor jou wagen geen zin.
hij rijd immers toch niet op benzine, en ben je dus een luchtmassameter niet nodig..
en juist om deze laatste te beschermen is een terugslag klep.Het is voor mij om de luchtslang en het luchtfilter te beschermen. Die zijn al eerder gesneuveld. Is zo’n klep hier wel een goede oplossing voor?
@Ghanz wrote:
als hij op gas niet starten wil, dan is er domweg iets niet goed,
vaak ergens bij het stationair mengsel van de verdamper.
stationair regeling van de motor
mankement aan motorblok.
valse luchtals hij `verzuipt` tijdens het starten, moet je het in de afstelling van de verdamper zoeken
vaak is een backfire tijdens het starten een teken van onjuiste afstelling van de verdamper
en een backfire onder het rijden, een onjuiste afstelling van de ontstekingsucces
Meestal start ie gewoon op gas maar niet altijd. Met aanslepen start ie bijna meteen. Ik denk inderdaad dat het in de afstelling van de verdamper zit of de ontsteking. Maar heb van het afstellen van beiden weinig verstand. Na twee keer laten afstellen bij de gasspecialist is het dus nog niet goed. Maar ben bang dat een 3e keer naar die specialist voor het afstellen de problemen dan ook niet oplost.
@GSE wrote:
Als dat die Dukes of Hazzard B-Commo D-Rekord is zit daar dacht ik al een jetronic systeem op,als ik het goed herinner.
Backfire kan zijn:
bougie kabels die door slaan (zelf ooit is gehad)
Mengsel te arm word vaak gezegd
Onsteking niet goed afgestelt.Als jij een standalone onsteking hebt en een OMVL90 verdamper met een mengstuk hier of daar en dan moet ie goed aanslaan,teminste ik heb hetzelfde en die slaat super aan des te kouder te beter.
Als je nog Motornic hebt raad ik je aan een gewone standalone ontsteking te nemen.
Het is inderdaad die auto. Wat is het verschil tussen die twee ontstekingen?
Ben ook geen Mantakenner, maar volgens mij is dit gewoon een aftermarket sportstuurtje van Momo en dus niet speciaal voor de Manta. Anders zou het stuurtje wel direct op de naaf van de Manta passen.
Vind het verder wel een mooi stuurtje ;)Heb zelf al meerdere keren 2e hands banden gekocht en bevalt me goed. Ooit zelfs 2 splinternieuwe michelin banden particulier gekocht voor 20 euro per stuk.
Hee Melvin, Had jullie gemaild voor een achterbank en een lichtknopje hadden jullie dat al gezien?
Ik kom waarschijnlijk ook met de Rekord. Is er ook de mogelijkheid om nog wat spullen te kopen?
:wors Ziet er super netjes uit allemaal!
-
AuteurBerichten