Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@dion87 wrote:
1.6 8v wil inderdaad wel flink zuipen, heb er hiervoor een gehad. ik vind de motor net iets te zwak voor het gewicht van de astra.
ook olie lusten ze wel een slokje van..
Hoi dion,
Gaf je meter ook zoiets aan bij je vorige astra?
Hoeveel km deed je ermee op een tank ongeveer?Oh ja bij dat rubber zit een gaatje idd. Maar mijn rubber zit gewoon los aan de onderkant en daar stroomt dan wat water onder. Hoort dit vast te zitten met kit ?
Gr
Nee sommigen zijn nog wel in goede staat.
maar de meeste die ik zie rijden hebben aardig roest aan de achterschermen, heeft natuurlijk ook met onderhoud te maken. Maar het blijven goede autosdalijk ben je nog één van de weinigen in een f. ze rotten echt hard weg
Roest onder reservewiel
@KadAstra-EF wrote:
@jerfc9 wrote:
witte knippers erop gemonteerd
Die oranje knippers vond ik mooier…………………………..
Rik :D
Haha had ook wel wat ja.
Misschien monteer ik ze weer eens met originele grille als die door de apk heen komt :D@KadAstra-EF wrote:
@jerfc9 wrote:
@D.E wrote:
Astra Fjes met D*-**-** kenteken zie ik bijna niet meer, en GT-uitvoeringen ook niet. Dat maakt deze vroege 1.8i GT (11-01-1992) behoorlijk zeldzaam lijkt me.


Heb nog 1 met D kenteken
Wauw !!
Scheelt 1,5 maand met de mijne.Ik heb (ook) nog een F met DT-FD-16 op kenteken gezet op 28-02-1992 :thumbup
Maar een GT versie, erg mooi :wub :wub
Rijdt die nog ?Rik :D
Hoi Rik,
Deze auto gebruik ik dagelijks nog. Ik hoop dat die nog even door de apk komt woensdag zodat ik er een dik jaar in kan rijden.
De achterschermen beginnen echt slecht te worden helaas.@TheGeneral wrote:
MPM is het merk denk ik
Klopt het is MPM, was een typfoutje.
Iemand die weet waar dit te koop is?
gr
olie is van het merk MRM
@D.E wrote:
Astra Fjes met D*-**-** kenteken zie ik bijna niet meer, en GT-uitvoeringen ook niet. Dat maakt deze vroege 1.8i GT (11-01-1992) behoorlijk zeldzaam lijkt me.


Heb nog 1 met D kenteken
@Mr.F wrote:
Heb een Corsa C14NZ gehad, had echt geen spatje roest, nergens!
Maar hij reed echt akelig. Daarna een X14SZ gehaald, ook geen spatje roest en die reed super!
Alleen vind ik het allemaal wat minder dan een Astra F.Al zou ik toch eerder een Astra kiezen, voelt allemaal wat degelijker aan vind ik maar dat is personlijk.
Is je huidige Astra niet op te knappen dan?Is wel op te knappen, weet niet of het de moeite waard is. Hij roest best snel op sommige plekken terwijl ik het altijd goed schoon gehouden heb. Ik hoop dat die nog door de apk komt dit jaar zodat ik rustig rond kan kijken voor een andere opel.
Wel heb ik het idee dat sommige fjes helemaal/heel weinig roesten. hoe zit dat met de nieuwere astra f’s?(1996-7-8). De astra f kost weinig idd..@richardschaeks wrote:
de meeste corsa’s hebben roest net voor onder de motorkap, bij de achterruitenwisser, en sommige bij de spoiler op de achterklep en de scheurtjes in de b-stijlen bij de deuren
vanaf eind 97 hebben de corsa’s veel minder last van de scheurtjes in de b-stijl en bij de achterklep!(schijnt dat de chassis anders verzinkt zijn en dat er bij de deuren een versteviging is aangebracht in de b-stijl)60 pk is idd goed te doen, maar ga dan voor de 1.2 16v met 65pk, is nog zuiniger ook en ze zijn redelijk vlot!
mijn eigen ervaring met de 1.4 blokken
de C14nz niet vooruit te branden 60 pk rotor ontsteking
de X14sz loopt stukken beter 60pk dis-onsteking
de C14se is de snelste 8klepper met 82 pk en lopen heel goed!
dan heb je nog de x14xe met 90 pk de 16klepperHey dank voor je tips.
Dus ze roesten minder op de dorpels en wielranden en wielkuipen(binnenkant)? dit vind ik erg vervelende plekken de oudere astra’s hebben dit veel en je ontkomt er dan bijna niet aan want het komt van binnen uit. Hoe is de 1.2 met 60 pk?
Uploaded with ImageShack.us
@Maurice89 wrote:
Auto bevalt tot nu toe super. Alleen 1 ding vergeten te kijken gvd:( van de buitenkant viel het niet op tot ik ging kijken voor te tanke. Roest plekje :thumbdown






Het dakraam sluit soms half schuin. Ik moet bijv 1a2x extre sluiten en dan ligt die weer goed. Maar keertje insmeren hoop ik.
Voor de rest een prima wagen :thumbHey,
wel zonde van dat roest plekje, is het nog een beetje hard? zou t wel even bij laten werken iig
@Mr.F wrote:
Even bij een ”beun” doen, misschien wil iemand van het forum je wel helpen.
Dan is het in iedergeval even goed aangepakt.Hey.
Iedereen bedankt voor de tips. Mr F bedankt voor de site.
Ik ken wel meerdere lassers dus dat is geen probleem.
Als eerste laat ik de dorpel repareren en een gat aan de achterkant, het gat bij de wielkastrand kunnen ze dan ook gelijk mee pakken.Dat aanzetstuk aan de achterkant kan ik los kopen en erop laten lassen, deze doe ik voor de apk denk ik, al hoewel als ik dit polyester word die niet afgekeurd
gr
@Mr.F wrote:
Moet je eigenlijk nieuwe stukjes in lassen om het goed te doen.
Is dit veel werk?
Die dorpel lijkt me een klein klusje
gr@Mr.F wrote:
haha :P
Van tectyl ml kan je grote witte spuitbussen kopen met een flexibel en verlengd spuitmondje die zijn daar super handig voor.Oke dankje, en dan proberen overal in de dorpel wat te spuiten neem ik aan
@leen1 wrote:
Roest komt veelal van binnen uit, dus een bus ML in de dorpels spuiten is ook wel aan te raden
Gaatje boren op roestige plekken en dan erin spuiten?
gr
@KadAstra-EF wrote:
Uitermate geschikt.
Neem dan je wielkasten meteen mee als je nu toch bezig bent.
Daar slijt de tectyl ook hard, meer dan je zou denken !Rik :)
Zal de wielkasten nog eens controleren.
De slechte plekken maak ik eerst goed kaal. De plekken waar de tectiel nog goed op zit kan ik hier gewoon over heen verfen met dit spul? Of is het verstandig om dat ook te schuren?( kan het ook gewoon niet meenemen)vr gr
-
AuteurBerichten






