Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Weet niet of het een inwendige weerstand is, dat zou het kunnen zijn? Het is misschien mogelijk om het onderdeel te vervangen maar, zou gewoon een andere tellebak monteren. :afro
@dion87 : Nou denk ook wel dat ik een intercooler ga monteren, maar aangezien ik lage druk van plan ben te draaien denk ik dat het niet persee nodig is, vroeg ik me gewoon af. ;)
welke pm? ;)
ik zal morgen ook eens kijken bij mijn c16se draadboom, ik heb nog een c16se draadboom liggen..
Foto is handig indd, aangezien ik ook een c16se heb. ;)
27 oktober 2012 om 09:22 In reactie op: Opel Combo houd in bij gas geven. Dealer heeft geen idee #17977796schiet niet op man.. :wtf
22 oktober 2012 om 15:42 In reactie op: Opel Combo houd in bij gas geven. Dealer heeft geen idee #17977795Dat de dealer geen idee heeft vindt ik een beetje apart, als jij wil dat het opgelost wordt moet dat ook gebeuren lijkt me..
Denk ook thermostaat indd, je had het zelf ook wel kunnen controleren denk door de onderste radiateurslang te voelen, hoe warm die was als de bovenste wel warm is.. Als de onderste slang koud is, weet je dus dat de thermostaat niet opent.
Oke, dus originele bak is verstandiger?
dat moet ik maar snel een ander filter erin zetten.. Merk wel als ik soms ineens gas geef dat hij niet goed oppakt, het kan toch ook dat ik een slang maak direct bij de bumper zodat die koude lucht aanzuig? Dan kan het wel toch?
scheelt koude lucht echt zoveel? wel logishc opzicht, maar ja :P
11 oktober 2012 om 08:31 In reactie op: Wie kent deze tacho tellerplaten en waar te koop?;) #18072887is het ook echt zo dat ze zo verlicht zijn? daar twijfel ik namelijk aan, ze lijken zo goed opgelicht terwijl dat bij mij standaard meters lang niet zo fel is. Zelfs de wijzers zijn hier opgelicht, hoe wordt dat veroorzaakt, lijkt me wat overdreven net zoals elk tuning onderdeel wat zo geweldig gemaakt wordt.
@trashmetal wrote:
@Black-Out wrote:
@trashmetal wrote:
ik ga er wel van uit ;)
had vorig jaar al het idee, maar toen een x16xe mantzel ingebouwd
maar wil nu toch een c16se turbo gaan bouwen
heb al een aardig verlanglijstje samengesteld, en ben er nog lang niet :Dmaar een vriend van jou had toch een c16se met turbo van een 1.7d? Dan ben ik benieuwd wat hij gewonnen heeft aan vermogen, lijkt me wel wat, aangezien je geen grote turbo nodig hebt op lage turbodruk ivm snelle afname van warmte.
nope, dat was mr monkey :D
heb ook gedacht aan een 1.7 dieselturbo (td02?) maar ben bang dat die in het hogere toerengebied tekort komt
voor een monopoint injectie is het misschien juist wel ideaal want die moet het zowiesow van de lagere rpm’s hebbenje bedoelt dat die in het hogere toerengebied te kort komt voor een monopoint? en dat je er meer gebruik van maakt laagtoerig (tot 3500rpm)?
hoe zit het eigenlijk met je olieleidingen enz? daar heb ik me nog niet in verdiept eigenlijk.. waar sluit je ze op aan enz
dan zou de mogelijkheid zijn om injectoren van een 1.8 erin te zetten heb ik gehoord.
een c16se in een astra-g? zou moeten gaan denk ik, zou je waarschijnlijk even moeten informeren.
@trashmetal wrote:
ik ga er wel van uit ;)
had vorig jaar al het idee, maar toen een x16xe mantzel ingebouwd
maar wil nu toch een c16se turbo gaan bouwen
heb al een aardig verlanglijstje samengesteld, en ben er nog lang niet :Dmaar een vriend van jou had toch een c16se met turbo van een 1.7d? Dan ben ik benieuwd wat hij gewonnen heeft aan vermogen, lijkt me wel wat, aangezien je geen grote turbo nodig hebt op lage turbodruk ivm snelle afname van warmte.
ik ben t vn plan op me c16se, multipoint, daar zal het meer effect hebben denk…
ligt denk aan de turbodruk die je wilt draaien..
@sidney46 wrote:
ja maar dat open filter vs standaard is gewoon te verwaarlozen.
Die 0,1 pk die je dan minder hebt. lekker belangrijk.Maandje terug ofzo op Zandvoort reden er een hoop met redelijk rappe civics rond. En wat zie ik daar, wanneer ze de motorkap openmaken. en open lucht filter!( niet bij alle overigens). Dat verbaasde me toch wel een beetje dat die circuitbakkies ook een simpel open filtertje hebben.
Maakt dus volgens mij helemaal niet uit hoor.
Ik denk dat het enige nadeel is dat je luchtmassameter een beetje verpest word. Maar goed, da hoort erbij.dit idee had ik dus ook al
@joop1970 wrote:
Precies wat hij zegt, je pakt alleen maar warme lucht op en dat levert vermogensverlies op.
Omdat die lucht aanzuigt die vn de motor afkomt? Ipv bij de radiateur vandaan, dus rijwind..?
@wim-v6 wrote:
Cold Air Intake??
Dit is een Gewoon open filter, Vermogenswinst bij een 8klepper +/- -5 pk (ja je leest het goed, negatief)
Willem
Kun je dit verklaren? Ik heb ook zo een filter erop zitten, maar heb een c16se blok..
En wat met een hogere compressieverhouding? Ik heb gelezen in een boek dat sommige auto’s, met turbo, rijden op 9,5:1 of zelfs iets hoger.. Wel met lage turbodruk uiteraard
Zelf was ik van plan 0,3/0,4 bar turbodruk te gaan draaien..
@treshmetal, ik heb nog onderdelen liggen voor een c16se, onderblok, kop met nokkenas, krukas en nog een aantal..
Toevallig las ik hierboven dat iemand het gedaan heeft met ook een c16se, dat is exact hetzelfde blok
hahaa, vindt ik voor mij ook niet heel gek, zit er nog voor op school ;) vandaar de ondersteuning en zeker als er iemand is met hetzelfde blok
Ik ben ook zeer benieuwd! heb hier een net gereviseerde c16se in mijn corsa hangen en ben van plan er een turbo op te bouwen, zoek iemand die me kan helpen dus komt goed uit! king:
-
AuteurBerichten