Black-Out

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 93)
  • Auteur
    Berichten
  • Niemand??

    In reactie op: Subaru td04 turbo #18098148

    Thanks ;)

    In reactie op: Problemen c20ne #18089276

    @GS2.6 wrote:

    Fijn dat het opgelost is!

    Is 10,5 bar niet wat weinig voor een 2.0 OHC?

    Volgens mij ligt de compressieverhouding van een C20NE inderdaad tussen de 11 en 13Bar, maar kan het verkeerd hebben..
    Ho foutje, *compressieverhouding = compressiedruk :shock:

    In reactie op: Subaru td04 turbo #18098143

    Haha, ja ik weet het, sorry, maar veel onhandige foto’s op google. king:
    Freek heeft ook dit type turbo gebruikt maar die heeft hij ook niet watergekoeld, alleen oliegekoelt,
    dus kan je die gewoon afdoppen op een of andere manier denk?



    :thumb

    In reactie op: 1.8 16v ecotec 1999 probleem toerental #18079571

    ik heb zelf ook al 2 verschillende ecu’s er aan gehad. Lijkt me vrij toevallig als die 2 slecht waren

    In reactie op: 1.8 16v ecotec 1999 probleem toerental #18079567

    wat heb je al geprobeerd? Kun je die dingen op een rijtje zetten? Ik vermoed zelf nog iets tussen accu en dynamo

    In reactie op: 1.8 16v ecotec 1999 probleem toerental #18079565

    Ik heb zelf ook het probleem met mijn c16se, alleen heel soms valt die ook wel eens uit en als ik dan vlak erna start doet die het niet, net of je slechte accu heb, kom ik een half uur later terug, werkt het gewoon weer. Mijn blok heb ik zelf gereviseerd dus daar ligt het niet aan. Ik ga binnenkort een andere accu proberen en alles goed doormeten, belast en onbelast..

    In reactie op: Motor valt uit #18078592

    toch ook maar een nieuwe accu’tje proberen! Maar vindt het zo gek dat als die uitgevallen is, soms wel start en soms niet..tijdens het rijden gebruik je de accu toch nie echt? Hoe kan die dan uitvallen?

    In reactie op: Corsa stottert (blijft hangen) in lage toerentallen #17957672

    Bedrading is te controleren, als het goed is twee draden naar toe. Maar je kan ook de sensor zelf nameten op weerstand. Als de weerstand oneindig is weet je of die kapot is. Over de bedrading, de ene draad is signaal en de ander is de + als ik het goed zeg. Je kunt misschien de weerstand van de draden controleren, is de weerstand veel hoger dan 1 Ohm/oneindig zit er dus iets niet goed.

    Er wordt gebruik gemaakt van een NTC, dus hoe hoger de temperatuur hoe lager de weerstand.

    Mocht ik iets verkeerd zeggen, hoor ik het graag, zit er nog voor op school. :thumb

    In reactie op: Motor valt uit #18078587

    Hmm, oke, rare zaak.. Verders niemand die ervaring heeft met dit probleem? Maar jij hebt ook als die uitvalt en je direct weer start dat het lijkt alsof de accu het niet trekt? En zou je een uurtje ofzo wachten dat die het ineens wel doet?

    In reactie op: Corsa diesel gekocht, paar vragen.. #18080645

    Er zou ergens op het blok een motorcode moeten staan, waaraan je precies kan natrekken wat voor blok het is. Ik denk dat het een Isuzu blok is, maar durf ik niet met zekerheid te zeggen.

    Voor de koplampen is het beter om dezelfde te zoeken, voor de bedrading. Je kunt er wel normale inzetten die je met de hand kan verstellen. Maar dan moet je voor de apk wel de hoogteversteller eruit halen met handmatig verstelbare koplampen als ik het goed zeg. Als de schakelaar erin zit moet het ook werken dacht ik.

    Over de display weet ik niks te zeggen.

    In reactie op: Corsa stottert (blijft hangen) in lage toerentallen #17957670

    Als de temp. sensor kapot is dan geeft die verkeerde waarden af aan de computer (-40 graden volgens mij) en denkt die dus dat de motor koud is constant en spuit die meer brandstof in en kan die dus gaan stotteren. Maar weet niet of die het dan in hoog toerengebied ook zou moeten voorkomen..

    In reactie op: Motor valt uit #18078585

    Hmmm, oke. Raar, want toen ik me stappenmotor vervangen had, was die ook vrij schoon, en maakt het wel iets verschil maar was nog niet goed. Maar het is toch ook de bedoeling dat je de stationairschroef dichtdraait zodat de stappenmotor hem regelt? Nu heb ik hem wel iets opgedraaid ivm het uitvallen..

    In reactie op: Motor valt uit #18078583

    @haasje17: Het probleem is precies wat ik ook heb. Nu heb ik wel een snelle nokkenas erin, dus kan miss iets uitmaken qua stationair draaien, maar heb een tijdje geleden mijn stappenmotortje vervangen en toen ging het wel beter al. Maar dacht dat ik de enigste was, en hoop echt dat iemand de oplossing weet want spaug er behooorlijk van :???:

    Maar als ik voor het stoplicht sta (en bij koude motor gaat hij stationair nogal wat hoog in toeren lopen) dan trap ik vaak bij het stoplicht kort op me gaspedaal en dan pakt die hem wel weer aardig op.. Maar hij varieert ook vaak stationair. Toevallig had ik het gister weer, je rijdt, je remt af en ik hoorde aan het motorgeluid dat hij weer weigerde en uit ging vallen. Hij loopt bij dan op tot +-1400/2200 toeren, en dan ineens is het alsof je je auto uitzet zo een geluid en dan weet ik dat ik hem op t gas moet houden. Maar dan valt die gewoon uit als ik niks doe terwijl alles nog brandt qua verlichting, radio enz. Mocht die uitvallen en vlak erna willen starten lijkt het alsof de accu het niet trekt, daarom ga ik even een keer een zwaardere accu proberen.

    Hoop dat we er samen uitkomen hier :jerry

    In reactie op: remmen #18079438

    @van wijk, je remsysteem ontluchten. Er zit nu lucht in je systeem waardoor je de remvloeistof veel verder moet verplaatsen (door de lucht) en als je je rem loslaat moet je na een tijdje weer moet pompen omdat de lucht ook weer terugplaatst

    zou je volgende keer iets specifieker willen zijn qua uitleg? wat voor remmen, wat heb je allemaal gedaan, zo wordt het voor ons makkelijker je te helpen ;)

    In reactie op: Motor valt uit #18078581

    @Rowan: heb je ook wel eens dat als je bv een half uur wacht dat die dan wel ineens start? terwijl die ervoor nog aangaf dat die niet meer rond wilde?

    Zelf heb ik namelijk het probleem met mijn c16se corsa dat op sommige momenten, bv als ik bv van 80 km/u naar 20km/u moet en voor de bocht me koppeling intrap om terug te schakelen, dat die gewoon ineens zoveel terugzakt in toeren dat die doodvalt, vlak erna draaitie ook minder lekker en na een tijdje gereden te hebben is het weer over.. Soms op de raarste momenten. Heb weleens op een kruispunt gestaan dat ik weg wilde rijden en vlak ervoor viel de uit.. Zwaar frustrerend! Soms start die dan wel weer met moeite, maar heb hem ook weleens aan moeten duwen. :puke

    Daar wil ik de oplossing ook wel eens van meten… Als het hetzelfde probleem is vraag ik me af wat het is. Stel dat het de dynamo is wat eigenlijk niet kan, zou de accu 1x dood moeten zijn en het later niet meer doen!?

    Het is gewoon klote zoiets, je vertrouwen gaat eruit en je hoopt maar dat die normaal blijft draaien als je af moet remmen. Helemaal klote omdat ik me blok gereviseerd heb, nu had die het ervoor ook al, maar dacht dat het over was..

    In reactie op: NON-Turbo > Turbo > Olie? #18076636

    ja ben er zeker uit, wordt een turbo van een 1.7diesel. Kleine turbo, minder warm. Intercooler plaatsen valt denk ik wel mee, maar vaak kom je toch een hoop tegen.. En ja ff stil staan maakt niet uit, maar geen weken achter elkaar. Dus probeer t meeste alvast klaar te hebben. Heb bv nog een carter thuis waar ik alvast aansluiting in kan maken. En spruitstuk kan ik alkvast aanpassen als ik de turbo heb, scheelt al een hoop.

    In reactie op: NON-Turbo > Turbo > Olie? #18076634

    Oke goed bezig! Kga binnenkort me turbo e.d. zoeken en bestellen, me corsa rijdt op dit moment gewoon, maar ga turbo pasklaar maken zodat ik nog normaal kan rijden.

    In reactie op: NON-Turbo > Turbo > Olie? #18076632

    Oke aardige plannen ook! Maar jij bent overal al uit over je samenstelling of zo? Kheb namelijk vaak nog dingen waar ik over twijfel, of me koppeling het bv wel trekt, maar dat wordt denk kwestie van uitproberen?

    In reactie op: NON-Turbo > Turbo > Olie? #18076630

    @b07 wrote:

    met een turbo moet ook de ontsteking en, de hoeveelheid ingespoten brandstof worden aangepast ,de turbo druk moet ook geregeld worden ,volgens mij word dit normaal gesproken door de ecu gedaan,hoe ga je dit doen zet je er een andere ecu in ofzo?

    het lijkt me nutteloos om zonder intercooler te gaan rijden ,je zit dan warme lucht in je motor te pompen,denk maar aan de warme olie die langs je turbo loopt en, de warmte van de turbo zelf

    Aangezien ik niet veel turbodruk ga draaien is dat waarschijnlijk niet nodig.. Anders denk een chip op maat laten maken

    In reactie op: NON-Turbo > Turbo > Olie? #18076628

    Oke geen probleem, wat ging jij ook alweer precies bouwen met welke turbo en druk enz?

    In reactie op: NON-Turbo > Turbo > Olie? #18076626

    Heb je evt. link voor zo een kitje?

    In reactie op: NON-Turbo > Turbo > Olie? #18076624

    Maar je bedoeld hier toch de sensor uithalen en t-stuk ertussen zetten? Want waar zit nu je sensor eigenlijk? weet ff niet uit me hoofd..

    In reactie op: NON-Turbo > Turbo > Olie? #18076622

    Waarom is dat lastig?

    In reactie op: NON-Turbo > Turbo > Olie? #18076618

    Thanks man, heb je toevallig link waar t-stukken te koop zijn? En voor me plaatsing van me turbo ga ik het hele uitlaatspruitstuk zo veranderen dat het wel gaat waarschijnlijk. ;)

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 93)