Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
bitter cd
Deelnemerdat is niet de veerschotel maar de schroefveerkoker.
een veerschotel mag niet doorgeroest zijn, echter de schroefveerkoker is 8E.
de bevestiging ervan mag dus voor 25% zijn doorgeroest.bitter cd
DeelnemerDe bedoeling is dat we de regels aanhouden en dus geen afkeur op dingen die we zelf liever anders zien.
Ik geef zelf verschillende APK trainingen en we hebben regelmatig contact met de RDW wat de officiele standpunten zijn.
De borging van de fuseekogel wordt niet besproken in de keuringseisen.bitter cd
DeelnemerWe zijn het er allemaal over eens dat een fuseekogel beter geborgd kan zijn voor de veiligheid.
Het gaat er echter om dat dit GEEN APK-eis is en er dus ook niet op afkeurd kan worden.Dit is zelfs een prijktijkopdracht geweest bij de bevoedheidsverlenging voor keurmeesters.
De borging van de fuseekogel was verwijderd en dit moest dus beoordeeld worden, geen afkeur op dit punt als de kogel deugelijk bevestigd zit.Natuurlijk geef je de klant mondeling of op de rekening het advies dit alsnog te borgen.
Een auto mag niet onterecht worden afgekeurd, niet door een keurmeester en ook niet door een steekproefconroleur.bitter cd
DeelnemerIn de keuringseisen wordt in artikel 5.2.19 lid 1 (assen) gesproken over de fuseekogels, hier wordt gezegd dat ze deugdelijk moeten zijn bevestigd. Niks over een borging dus.
Kijk je in artikel 5.2.9 lid 3 (stuurinrichting), dan wordt er gezegd dat de voor de overbrenging van de stuurbeweging bestemde onderdelen deugelijk moeten zijn bevestigd met alle daarvoor bestemde bevestigings- en borgmiddelen.
Dus als de fuseekogel deugdelijk vastzit zonder borging is dit geen reden tot afkeur. Natuurlijk is het voor jezelf wel beter dat hij geborgd is.
Mis je de borging van de stuurkogel, dan is dit wel een afkeur.De APK wordt vaak voorgesteld als een veiligheids- en milieukeuring. In de werkelijkheid is het alleen een minimale eisen keuring.
bitter cd
Deelnemerdan moet de steekproefcontroleur ook weer eens het boek gaan lezen.
De fuseekogel moet deugelijk bevestigd zijn, maar er staat niets over een borging in.
De borging geldt voor stuurkogels en dus niet voor fuseekogels.bitter cd
Deelnemertja, als het nu nergens te krijgen was.
meestal zit er voor dat geld nog een auto bij als ik de staat van de onderdelen ziebitter cd
Deelnemerhttp://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m681961066-opel-kadet-b-1e-type-motorkap-radiateur.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
motorkap kadett b voor 550,-
gare radiateur voor 350,-
samen voor 800,-
echt een koopje :shock:bitter cd
Deelnemerde originele oude lak is celluloselak, je grondverf en gewone lak zal waarschijnlijk op acrylbasis zijn. De acryllak reageert met de celluloselak, als je de oude lak geschuurd hebt reageert het zelfs nog meer.
Je kan de oude laklaag afsluiten met een speciale laag. Compleet verwijderen is natuurlijk de beste optie. Sommige zaken kunnen spuitbussen maken met celluloselak.Succes.
bitter cd
DeelnemerMet 25 bar gaat een nieuwe verdamper nog wel defekt, laat staan een gebruikte.
De compressor en condensor moeten dit wel aan kunnen.
Ik zou ook maximaal 15 bar gebruiken voor een auto.bitter cd
Deelnemerik zou ze niet te wakker maken bij de RDW.
rijden genoeg auto’s rond die zo zijn opgeknapt.
zolang de spullen eerlijk bij elkaar gezocht zijn geloof ik niet dat je er problemen mee krijgt.bitter cd
DeelnemerDe GT/E is pas in 1974 op de markt gekomen, dus vreemd dat je er één hebt uit 1972.
bitter cd
DeelnemerHad ik bij mijn Opel Gt ook, contactslot ingebrand.
Is te controleren door het spanningsverlies daarover te meten.
Als het dit is goedkoop op te lossen door met contactslot een relais aan te sturen i.p.v alle stroom door contactslot zelf.14 november 2011 om 20:13 In reactie op: Groene B-Manta gevraagd voor filmpremiere New Kids #17942404bitter cd
Deelnemeren waarom helpen om de Manta weer in slecht daglicht te brengen?
als het nu een Golf was :jerrybitter cd
Deelnemeren weer de reputatie van Opel Manta verder om zeep helpen,
ik erger me al genoeg aan die newkid’s.bitter cd
Deelnemeral wel een paar gekeken voor zo’n auto, maar tot nu toe toch maar niet gekocht.
op de een of andere manier vindt de omgeving het maar niks, haha.
maar als er een goede voor mooie prijs staat zou het zomaar een keer kunnen…… :angelbitter cd
DeelnemerIk heb onder mijn Manta-A een RVS uitlaat.
Ooit nog via de Mantaclub gekocht, was nog toen we guldens hadden.bitter cd
Deelnemerwaarom is de vouw in de achterzijschermen waar de sierstrip zat dichtgeplamuurd terwijl hij bij de deuren en voorschermen er nog wel in zit?
Op zich wel een mooie megacombi voor elke dag ;)1 juni 2011 om 17:13 In reactie op: Koplampglas Manta B lijmen/kitten waarmee? Vissekom model #17875328bitter cd
DeelnemerIk heb hem zelf met doorzichtige siliconenkit geplakt.
Aquarium blijft er ook mee in elkaar zitten.bitter cd
DeelnemerAlleen de injektoren afsluiten werkt prima.
Maar heel het systeem uit is ook geen probleem.
Zelf heb ik bij de Senator 3.0E A1 van mijn zwager de aansturing van het hoofdrelais onderbroken.
De benzinepomp wordt aangestuurd via de luchthoeveelheidsmeter.
Aangezien deze nogal wat herrie maakt en mijn zwager vaak met te weinig benzine rondrijdt, heb ik deze ook onderbroken met een extra relais als hij op gas rijdt.
Hij heeft een systeem waar het systeem zelf van benzine naar gas overschakelt boven een bepaald toerental, dit gaat gewoon soepel. Ook het weer terugzetten op benzine gaat zonder problemen.29 december 2010 om 20:30 In reactie op: Show hier je origineel Nederlandse Monza A1 / A2!! #17486620bitter cd
Deelnemervandaag aan de Monza gewerkt, eindelijk wat tijd ervoor.
Maar ik kan nergens terug vinden of er nu Dot 3 of Dot 4 voor remvloeistof in moet.
De auto moet nog wel gepoetst worden, dus de foto’s komen nog.
Op zich is er technisch weinig werk aan, gewoon beurtje en wat kleine dingetjes nazien.
Ook nog eens de geschiedenis nagevraagd bij iemand die werkt bij de dealer waar hij nieuw is afgeleverd, het blijkt toch een origineel nederlandse auto te zijn.24 oktober 2010 om 21:25 In reactie op: Show hier je origineel Nederlandse Monza A1 / A2!! #17486618bitter cd
Deelnemerhij heeft in het begin bij een opeldealer hier in de buurt gereden, zal wel via belgie sneller te leveren zijn geweest of zo.
dus of het echt een importauto is, haha.
mijn monza A1 is een echte ex-duitser, maar die ziet er zelfs op foto al niet best uit.
eerst maar eens ophalen en nakijken, staat toch al 10 jaar stil.24 oktober 2010 om 12:18 In reactie op: Show hier je origineel Nederlandse Monza A1 / A2!! #17486612bitter cd
Deelnemerik ga hem van de week halen, aanbetaling al gedaan.
minimale roest bij de veerkokers, bij linkerdorpel is ooit stukje ingelast.
zeer strakke auto, bekleding als nieuw.
niet de originele kleur, origineel iets fletser rood, maar ik vind zelf deze kleur mooier.24 oktober 2010 om 08:31 In reactie op: Show hier je origineel Nederlandse Monza A1 / A2!! #17486610bitter cd
Deelnemerdie was inderdaad verkocht, maar dat ging niet door.
nu heb ik hem afgelopen zaterdag gekocht, haha.
is officieel trouwens geen originele nederlander.
1 dag een belg geweest en dag 2 ingevoerd.
is ook te zien bij de RDW.bitter cd
DeelnemerDe laatste 3 nummers geven bij Bosch het kenveld aan.
bitter cd
DeelnemerGisteravond de veerpoten opgehaald en nu staat ie weer recht op zijn wielen.
Bedankt voor de info. -
AuteurBerichten