bitter cd

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 56)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Hoe rot mag een veerschotel zijn? #18172270
    bitter cd
    Deelnemer

    dat is niet de veerschotel maar de schroefveerkoker.
    een veerschotel mag niet doorgeroest zijn, echter de schroefveerkoker is 8E.
    de bevestiging ervan mag dus voor 25% zijn doorgeroest.

    In reactie op: Herkeuring en steekproef #18166427
    bitter cd
    Deelnemer

    De bedoeling is dat we de regels aanhouden en dus geen afkeur op dingen die we zelf liever anders zien.
    Ik geef zelf verschillende APK trainingen en we hebben regelmatig contact met de RDW wat de officiele standpunten zijn.
    De borging van de fuseekogel wordt niet besproken in de keuringseisen.

    In reactie op: Herkeuring en steekproef #18166425
    bitter cd
    Deelnemer

    We zijn het er allemaal over eens dat een fuseekogel beter geborgd kan zijn voor de veiligheid.
    Het gaat er echter om dat dit GEEN APK-eis is en er dus ook niet op afkeurd kan worden.

    Dit is zelfs een prijktijkopdracht geweest bij de bevoedheidsverlenging voor keurmeesters.
    De borging van de fuseekogel was verwijderd en dit moest dus beoordeeld worden, geen afkeur op dit punt als de kogel deugelijk bevestigd zit.

    Natuurlijk geef je de klant mondeling of op de rekening het advies dit alsnog te borgen.
    Een auto mag niet onterecht worden afgekeurd, niet door een keurmeester en ook niet door een steekproefconroleur.

    In reactie op: Herkeuring en steekproef #18166421
    bitter cd
    Deelnemer

    In de keuringseisen wordt in artikel 5.2.19 lid 1 (assen) gesproken over de fuseekogels, hier wordt gezegd dat ze deugdelijk moeten zijn bevestigd. Niks over een borging dus.

    Kijk je in artikel 5.2.9 lid 3 (stuurinrichting), dan wordt er gezegd dat de voor de overbrenging van de stuurbeweging bestemde onderdelen deugelijk moeten zijn bevestigd met alle daarvoor bestemde bevestigings- en borgmiddelen.

    Dus als de fuseekogel deugdelijk vastzit zonder borging is dit geen reden tot afkeur. Natuurlijk is het voor jezelf wel beter dat hij geborgd is.
    Mis je de borging van de stuurkogel, dan is dit wel een afkeur.

    De APK wordt vaak voorgesteld als een veiligheids- en milieukeuring. In de werkelijkheid is het alleen een minimale eisen keuring.

    In reactie op: Herkeuring en steekproef #18166420
    bitter cd
    Deelnemer

    dan moet de steekproefcontroleur ook weer eens het boek gaan lezen.
    De fuseekogel moet deugelijk bevestigd zijn, maar er staat niets over een borging in.
    De borging geldt voor stuurkogels en dus niet voor fuseekogels.

    In reactie op: Stompzinnige en vreemde dingen op Marktplaats #17920618
    bitter cd
    Deelnemer

    tja, als het nu nergens te krijgen was.
    meestal zit er voor dat geld nog een auto bij als ik de staat van de onderdelen zie

    In reactie op: Stompzinnige en vreemde dingen op Marktplaats #17920616
    bitter cd
    Deelnemer

    http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m681961066-opel-kadet-b-1e-type-motorkap-radiateur.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;

    motorkap kadett b voor 550,-
    gare radiateur voor 350,-
    samen voor 800,-
    echt een koopje :shock:

    In reactie op: met welke korel schuren voor spuiten? c kadett #17751756
    bitter cd
    Deelnemer

    de originele oude lak is celluloselak, je grondverf en gewone lak zal waarschijnlijk op acrylbasis zijn. De acryllak reageert met de celluloselak, als je de oude lak geschuurd hebt reageert het zelfs nog meer.
    Je kan de oude laklaag afsluiten met een speciale laag. Compleet verwijderen is natuurlijk de beste optie. Sommige zaken kunnen spuitbussen maken met celluloselak.

    Succes.

    In reactie op: Retrofit airco Senator A #17949313
    bitter cd
    Deelnemer

    Met 25 bar gaat een nieuwe verdamper nog wel defekt, laat staan een gebruikte.
    De compressor en condensor moeten dit wel aan kunnen.
    Ik zou ook maximaal 15 bar gebruiken voor een auto.

    In reactie op: Restauratie, kenteken en RDW #17938041
    bitter cd
    Deelnemer

    ik zou ze niet te wakker maken bij de RDW.
    rijden genoeg auto’s rond die zo zijn opgeknapt.
    zolang de spullen eerlijk bij elkaar gezocht zijn geloof ik niet dat je er problemen mee krijgt.

    In reactie op: Restauratie, kenteken en RDW #17938026
    bitter cd
    Deelnemer

    De GT/E is pas in 1974 op de markt gekomen, dus vreemd dat je er één hebt uit 1972.

    In reactie op: dynamolampje begint lichtjes te branden #17759429
    bitter cd
    Deelnemer

    Had ik bij mijn Opel Gt ook, contactslot ingebrand.
    Is te controleren door het spanningsverlies daarover te meten.
    Als het dit is goedkoop op te lossen door met contactslot een relais aan te sturen i.p.v alle stroom door contactslot zelf.

    In reactie op: Groene B-Manta gevraagd voor filmpremiere New Kids #17942404
    bitter cd
    Deelnemer

    en waarom helpen om de Manta weer in slecht daglicht te brengen?
    als het nu een Golf was :jerry

    In reactie op: Expornstar vraagt #17943202
    bitter cd
    Deelnemer

    en weer de reputatie van Opel Manta verder om zeep helpen,
    ik erger me al genoeg aan die newkid’s.

    In reactie op: Opel senator A2 Rouw-auto #17921812
    bitter cd
    Deelnemer

    al wel een paar gekeken voor zo’n auto, maar tot nu toe toch maar niet gekocht.
    op de een of andere manier vindt de omgeving het maar niks, haha.
    maar als er een goede voor mooie prijs staat zou het zomaar een keer kunnen…… :angel

    In reactie op: rvs uitlaat #17783265
    bitter cd
    Deelnemer

    Ik heb onder mijn Manta-A een RVS uitlaat.
    Ooit nog via de Mantaclub gekocht, was nog toen we guldens hadden.

    In reactie op: Opel senator A2 Rouw-auto #17921810
    bitter cd
    Deelnemer

    waarom is de vouw in de achterzijschermen waar de sierstrip zat dichtgeplamuurd terwijl hij bij de deuren en voorschermen er nog wel in zit?
    Op zich wel een mooie megacombi voor elke dag ;)

    bitter cd
    Deelnemer

    Ik heb hem zelf met doorzichtige siliconenkit geplakt.
    Aquarium blijft er ook mee in elkaar zitten.

    In reactie op: Injectoren afsluiten bij LPG inbouw #17855937
    bitter cd
    Deelnemer

    Alleen de injektoren afsluiten werkt prima.
    Maar heel het systeem uit is ook geen probleem.
    Zelf heb ik bij de Senator 3.0E A1 van mijn zwager de aansturing van het hoofdrelais onderbroken.
    De benzinepomp wordt aangestuurd via de luchthoeveelheidsmeter.
    Aangezien deze nogal wat herrie maakt en mijn zwager vaak met te weinig benzine rondrijdt, heb ik deze ook onderbroken met een extra relais als hij op gas rijdt.
    Hij heeft een systeem waar het systeem zelf van benzine naar gas overschakelt boven een bepaald toerental, dit gaat gewoon soepel. Ook het weer terugzetten op benzine gaat zonder problemen.

    In reactie op: Show hier je origineel Nederlandse Monza A1 / A2!! #17486620
    bitter cd
    Deelnemer

    vandaag aan de Monza gewerkt, eindelijk wat tijd ervoor.
    Maar ik kan nergens terug vinden of er nu Dot 3 of Dot 4 voor remvloeistof in moet.
    De auto moet nog wel gepoetst worden, dus de foto’s komen nog.
    Op zich is er technisch weinig werk aan, gewoon beurtje en wat kleine dingetjes nazien.
    Ook nog eens de geschiedenis nagevraagd bij iemand die werkt bij de dealer waar hij nieuw is afgeleverd, het blijkt toch een origineel nederlandse auto te zijn.

    In reactie op: Show hier je origineel Nederlandse Monza A1 / A2!! #17486618
    bitter cd
    Deelnemer

    hij heeft in het begin bij een opeldealer hier in de buurt gereden, zal wel via belgie sneller te leveren zijn geweest of zo.
    dus of het echt een importauto is, haha.
    mijn monza A1 is een echte ex-duitser, maar die ziet er zelfs op foto al niet best uit.
    eerst maar eens ophalen en nakijken, staat toch al 10 jaar stil.

    In reactie op: Show hier je origineel Nederlandse Monza A1 / A2!! #17486612
    bitter cd
    Deelnemer

    ik ga hem van de week halen, aanbetaling al gedaan.
    minimale roest bij de veerkokers, bij linkerdorpel is ooit stukje ingelast.
    zeer strakke auto, bekleding als nieuw.
    niet de originele kleur, origineel iets fletser rood, maar ik vind zelf deze kleur mooier.

    In reactie op: Show hier je origineel Nederlandse Monza A1 / A2!! #17486610
    bitter cd
    Deelnemer

    die was inderdaad verkocht, maar dat ging niet door.
    nu heb ik hem afgelopen zaterdag gekocht, haha.
    is officieel trouwens geen originele nederlander.
    1 dag een belg geweest en dag 2 ingevoerd.
    is ook te zien bij de RDW.

    In reactie op: Ecu voor L-Jetronic. #17706487
    bitter cd
    Deelnemer

    De laatste 3 nummers geven bij Bosch het kenveld aan.

    In reactie op: Voorveer Senator A1 #17630246
    bitter cd
    Deelnemer

    Gisteravond de veerpoten opgehaald en nu staat ie weer recht op zijn wielen.
    Bedankt voor de info.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 56)