Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Twanni wrote:
@billathome wrote:
Alleen moet je op passen als je dorpels last aan een spit i.v.m. spanning achteraf,dan kun je beter hoeppels hebben zoals ik heb gedaan.

zelf gemaakt ? of gekocht ?
en tevens :thumb voor al het werk dat hier word ingestoken
Die heb ik zelf gemaakt :thumb
Alleen moet je op passen als je dorpels last aan een spit i.v.m. spanning achteraf,dan kun je beter hoeppels hebben zoals ik heb gedaan.

Miracels wat staat hij er weer mooi bij Hans :kewlpics ik raak er een beetje emotioneel van als ik mijn oude karretje weer zie :wub
Ik hoop dat je er veel rijplezier van mag hebben.
Grtz.Billy. :wors
Ik zou in geval van restauratie niet voor een hemel kiezen van kunstleer/leer omdat je dan geen goede ademing hebt van het dak zodat er vocht achter kan ontstaan wat weer in houd dat de kans vergroot dat het er gaat rotten als het de kans krijgt,daarom ziten ook bij de meeste kleine gaatjes in de hemel.
In jou geval wordt het een rally auto en zou je kunnen overwegen om dynamat tegen het dak te plakken,dat kan voor de mooie geit maar ook tevens voor de warmte/kauw.
Greetings :wors
@Rik Ophuis wrote:
@billathome wrote:


En heb ook nog even gekeken en er zaten al M12-10.9 bouten in standaard maar moeten die nu ook vervangen worden door M14 bouten bij de bovenste draagarm?
of blijft deze gewoon M12.Billy the handymen ;)
Ik heb aan de bovenste draagarmen gewoon M12 gelaten. Het is net wat McLambo ook al zegt, ik heb niet de ambities om er mega-jumps mee te gaan maken. Maar het moet het liefst wel zo stijf mogelijk zijn en heel blijven bij het racen op circuits.
Je zult trouwens wel zien dat de ‘bakjes’ die je gemaakt hebt, nog wat plaat weggehaald moet worden daar waar het 45 graden deel tegen de koker komt. Anders steekt het bakje onder de koker uit. Het omhooggaande deel van de koker ligt niet exact in het zelfde vlak als het horizontale deel (iets ondervullen met een strookje plaat van 2 a 3mm dik). Maar dat zie je vanzelf wel.
Ja rik dat klopt alleen heb ik ze in mekaar gezet om te kijken hoe het uitkomt en inderdaad moet er nog een schuine kant aan.


Ben vandaag bezig geweest om althans de ophangging te maken voor dwarsbalk en de aluminium bussen te laten draaien.
En heb ook nog even gekeken en er zaten al M12-10.9 bouten in standaard maar moeten die nu ook vervangen worden door M14 bouten bij de bovenste draagarm?
of blijft deze gewoon M12.Verder wil ik jullie bedanken voor je reactie.
Billy the handymen ;)
Hallo Rik,
Ik had een paar vragen wat ik graag van je zou willen weten namelijk,
vraag 1;Je hebt het voorterrein verstevigd met ringen 44x14x3,5 geld dit voor beide kanten voorterrein….of alleen waar de reactiearm aankomt naar de chassisbalk.
Vraag 2;Je gebruikt m12/14 bouten 10.9 maar geld dit voor het hele voorterrein inclusief bovenste draagarm….of is dat gewoon 8.8 gebleven,kun je me info geven wat 10.9 is en wat niet en waar je die bouten kunt kopen?
Vraag 3;je hebt het gat op geboord van m10 naar m12 van het voorterrein en dat houd dan in dat je nieuw draad hebt getapt in het stuurhuis is dit correct?
Vraag 4;Het voorterrein zo je het nu hebt gemaakt kun je daar ook gele koni’s mee rijden(daar bedoel ik mee de korte versie of kan de tot 4 cm verlagging schokbreker ook)of moet je met deze setting bilstein kadett c rally(welke precies type)gebruiken.
Nou dat waren de vragen Rik en ik denk wel dat je daar me een antwoord op kunt geven,ik heb je topic zo goed als kwaat door gelezen maar dit waren nog vraagtekens voor mij.
Grtz.Billy. :wors
Hallo Rik,
Even een vraagje omtrend je 17″ velgen.
Heb je nog wat plaatwerk weg moeten halen van het binnenscherm aan de rechter kant?
Ik wil ook 17″ rijden dus dat is wel handig om te weten :hmmzGrtz.Billy the handymen :wors
Hallo Rik,
Je kunt een BMW 15″ Alpina velg pakken 4 gaats die past om een Omega klauw heen @Rik Ophuis wrote:@Jaccoooo wrote:
@Rik Ophuis wrote:
Remmen:
Voor: schijven 296x28mm met klauwen van A-Omega 2.6i-3.0-24V, of B-Omega (niet 2.0!).waar zijn de schijven van? en moeten de schijven en klauwen aangepast worden? en wat voor wielen passen erom?
Schijven ook van een A-Omega 2.6i of een 3.0-24V, maar ook veel B-Omega’s behalve de 2.0-16v benzine.
De klauwen hoef je niets aan te doen, die passen zo.
Het naafgat in de Omega-remschijf is wat kleiner dan een Ascona/Manta-naaf. Je moet of het naafgat uitdraaien in de schijf, of de naafdiameter iets kleiner draaien (wat ik heb gedaan) en dan de 4 bevestigingsgaten waar de remschijf mee tegen de achterkant van de naaf gemonteerd zit boren in de remschijf. Je voorkomt hierbij niet dat 1 gat iets overlapt met 1 van de 5 gaten die origineel in de omega-schijven zit. Om ervoor te zorgen dat de remschijf precies in het midden van de remklauw draait moet de achterkant van de naaf ook 1,5-2mm weggedraaid worden (exacte maat weet ik zo even niet uit m’n hoofd).
Ik heb nooit een 15″ lichtmetalen velg kunnen vinden die past (hoewel bij een omega een 15″ stalen velg net past). Je hebt volgens mij minimaal een 16″ velg nodig (dat zou je een beetje als een nadeel kunnen zien).
Je moet ook aan beide kanten 1,5mm dikke plaatjes tegen de stuuraanslagen lassen, omdat anders bij maximaal insturen de banjobout waar de remslang mee tegen de klauw zit tegen de voorveer kan komen (en zou kunnen afbreken!).
Het werkt wel prima overigens.
Ik heb mijn complete set (klauwen/naven met schijven klaar voor montage aan iedere Ascona-/Manta-B of Kadett-C) trouwens ook nog liggen met zgan nieuwe lagers en Mintex 1166 remblokken. Ik weet nu dat mijn zelf ‘geknutselde’ 334mm Brembo’s het goed doen, dus deze mogen eventueel weg.
Heavy Metal For ever!!!!!
Het zit in je bloed,je wordt er mee geboren en je gaat er mee dood.
Ik koop nog steeds nieuwe lp’s en vooral het label Night Of The Vinly Death.
Dit is een label dat gelimiteerde oplage heeft en genummerd echt iets voor Vinly liefhebbers.
Hier de link.http://www.nightofthevinyldead.com” onclick=”window.open(this.href);return false;Nou dit was een bijdrage van mij Billy the handymen :wors
Lemmy rulezzzzz forever king:
6 januari 2012 om 06:35 In reactie op: Achteras Topic Manta 24v volg ons op Facebook**Update27-09** #17775155:kewlpics is dat mooi of niet,ziet er gelikt uit Danny :thumb
Zo iets moet ik er ook maar op bouwen vindt je niet :hmmz
Wie spreakt mekaar.Billy the handymen :wors
11 december 2011 om 07:31 In reactie op: Achteras Topic Manta 24v volg ons op Facebook**Update27-09** #17775139@jethro wrote:
@billathome wrote:
He jongs dat gaat lekker zo :angel dat is nog eens hummor.
:hmmz Ach ja ik heet niet voor niks Billy the handymen :wors of ga ik nu te ver -offtopic
Alle gekheid op een stokje dat ziet er goed uit :kewlpics den en ga zo door,ik weet dat je goed bezig bent.
Dit was het weer van deze kant :thumb
Billy the handymen :wors
Die baardman van je avatar, is dat Lemmy van de popgroep Motor Head?
:jerry
ja Jethro de enige echte oude rocker…althans dat vind ik.
En ik ben nog van de oude stempel en koop nog steeds nieuwe metal platen en heb het verder niet zo op cd’s vandaar deze avetar.10 december 2011 om 08:28 In reactie op: Achteras Topic Manta 24v volg ons op Facebook**Update27-09** #17775136He jongs dat gaat lekker zo :angel dat is nog eens hummor.
:hmmz Ach ja ik heet niet voor niks Billy the handymen :wors of ga ik nu te ver -offtopic
Alle gekheid op een stokje dat ziet er goed uit :kewlpics den en ga zo door,ik weet dat je goed bezig bent.
Dit was het weer van deze kant :thumb
Billy the handymen :wors
:thumbup up
Bedank voor je reactie McKaamos maar deze bedoel ik niet het gaat om de mok in mijn advertentie.
Astroman niet bedankt voor je reactie want hier kan ik niks mee dat is alleen iemand lekker maken waar je niks voor koopt.
Nou mensen mocht er toch iemand zijn die zo’n mok heeft en hem wil verkopen laat het me dan weten.
Grtz.Billy the handymen :wors
Niemand die zo’n mok heeft en er van af wil?
28 oktober 2011 om 06:44 In reactie op: asconahobbyist aan de familiebak! Mijn Zafira A update20/11 #17932811Die zul je straks nodig hebben pat met je uitbreiding.
Groeten van uut Olst
Rcf speakers zijn gewoon zeer goede high end speakers en komt uit italië je ziet het niet vaak maar er zit een bere geluidt in.
Ik zou zeggen “DOEN” en kopen. :thumb
Ziet er goed uit hans :kewlpics
Greetings Billy bob :wors
Ja Bettus dat heb je goed gezien en hij is nog te koop ook!!!!!
Heel goed Deperik dan heb je ook geen backfire meer en je hebt direct ingespoten gas dus minder of geen vermogens verlies.
En voor de prijs hoef je het niet te laten want die is iets wat duurder dan de centrale gasstuk.
:thumb

Ik had nog een foto voor jullie waar jr ook op staat.
Hij word mooi….succses daar.mannen :wors
Het mooiste van het verhaal is dat je voor een 22i een g3 installatie kunt gebruiken of te wel gas injectie voor de mensen die niet weten wat dat is.
Ik kan jullie een zaak aanbevelen in het dorp Haarle vlakbij Nijverdaal Dr.Jan Jansen die voor een goede prijs je dat inbouwd en vele zijn mij al voor geweest.http://www.jansen-automotive.nl
Ik heb zelf ook een installatie bij hem gekocht en ben daar nu mee bezig de voorbereidinggen te treffen voor het inbouwen.
1 ding is wel mooi de computer voor de gasinstallatie kun je kwijt achter het paneel bij de accu waar het rooster zit bij een Ascona/Manta B.Ik dacht laat ik dit maar eens melden.
Grtz.Billt the handymen.
Zet er even een foto op wat je bedoeld misschien heb ik er wel 1.
@jojonopel wrote:
Dat kan, mits het ATE kit is in diameter 20,5mm
Die heeft dan ATE ref 3.0370.0720.2 en die kit heeft een hele resem Opel toepassingen
en ref nummers :
Kadett B: 1605111
Kadett C: 1605111
Opel GT: 1605111
Manta A: 1605111
Manta B: 1605111
Rekord D: 1605226
Rekord E: 1605434Bedankt jongens voor het uit zoeken hier heb ik wat aan.
Mocht iemand een revisie setje kunnen gebruiken stuur me dan een mail.Grtz.Billy the handymen :wors
-
AuteurBerichten