Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Eerst zegt de dealer ontvangstmodule en nu zegt de dealer dat je een nieuwe sleutel moet bestellen. Lijkt mij inderdaad niet als je met alle 2 de sleutels problemen hebt.
De CIM (stuurkolommodule) zorgt o.a. voor ontvangst afstandsbediening, maar dit zijn geen goedkope dingen. Weet je of de modificatie van deze CIM is uitgevoerd?
Hierzo http://www.dreamvale.net/sgopel/viewtopic.php?t=2901&sid=e452361f049697471e09019f2535d392″ onclick=”window.open(this.href);return false; onderaan de pagina. Je moet wel even in spiegelbeeld denken want dit is een Engelse auto :D
Als je de poli met een pers of iets dergelijks gemonteerd hebt heb je ook kans dat je de pomp van binnen kapot gedrukt hebt.
Je moet ook zeker weten dat het geluid uit de pomp komt en niet van de v-snaar wanneer deze slipt heb je ook geen pomp aandrijving.
Net zoals alle andere zafira’s en astra’s achter het dashboardkastje
Waarom plaats je niet zo’n speakerring http://www.cyber-seller.nl/opel-zafira/speakerring-opel-zafira-p-32990.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
24 september 2013 om 19:56 In reactie op: MID melding controleer KVS niveau –> KVS niveau op pijl!? #18175414Idd de sensor of het potje zelf hier zit een flotter in welke ook wel eens vast gaat zitten. Als je de accu eruit haalt en het klemmetje waarmee het potje vastzit kun je er meestal wel bij. Het potje loopt niet leeg.
24 september 2013 om 19:28 In reactie op: Bedradingsschema CV en ALARM Opel Zafira 2008 WIE HELPT! #18155175Je behoudt de twee kastjes. Die van het alarm gebruik je voor het ontgrendelen en openen van de deuren. Met de originele sleutel start je de auto.
Als het goed wil doen moet je een origineel setje aanschaffen misschien dat het een en ander al voorbereid is hierop. (afhankelijk van het type/uitvoering Zafira die je hebt.
Wil je wel je originele sleutel/afstandsbediening houden moet je een originele of een Defa alarm aanschaffen met can-bus functie, hierop kun je je originele sleutel/afstandsbediening (laten) programmeren.
Waar heb je de poli op de pomp mee gemonteerd en hoe is de riem spanning?
Het lijkt mij dat de pomp die lucht zelf samen moet persen dit doe je naar mijn idee met de dop erop, omdat je nu lucht aan het aanzuigen bent.
Draai je stuur zo ver mogelijk naar links en rechts, houd hem een paar tellen op zijn eindaanslag en controleer daarna nogmaals het oliepeil.
24 september 2013 om 18:50 In reactie op: Aandrijf assen van Saab uitwisselbaar met Opel 2l assen???? #18175313Volgens mij is alleen onderstel van de 2e type saab 9-3 afkomstig van de Vectra C
Heb je een nieuwe of een gereviseerde pomp gemonteerd?
Weet je zeker dat hij goed ontlucht is? En heb je hem eerst afgevuld en toen pas gestart?
Dat harde schel piepend geluid lijkt mij op het sturen zonder voldoende vloeistof (lucht)
Waarom maak je niet een stukje gaas achter je grill
24 september 2013 om 18:01 In reactie op: Bedradingsschema CV en ALARM Opel Zafira 2008 WIE HELPT! #18155173Voor het openen en sluiten zou ik de module onder de motorkap nemen. Rechts tegen het zijscherm aan.
De witte draad van het alarm op het witte draad voor openen van de deuren
De wit-zwarte draad van het alarm op het grijs-wit voor het sluiten van de deurenDe andere vier vallen dacht ik weg omdat je al centrale vergrendeling hebt.
De knipperlicht zou ik achter de alarmlichtschakelaar vandaan halen.
Bruin van het alarm op zwart-rosé
Bruin van het alarm op groen-witDan heb je nog een constant plus en een massa nodig voor alarmmodule
Ik denk dat je eerst moet gaan bedenken welke opties je er op wilt hebben:
Optielijst:
Kofferbak openen
Elektrische ramen sluiten
Automatische deurvergrendeling
Deur open indicatie
Start onderbrekinghttp://www.spy-europe.nl/Alarmsysteem-PKE” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hij geeft alleen de melding op je display wanneer er een band onder een bepaald aantal bar komt.
Wanneer je zoals jij het knopje indrukt reset je de waardes, dit doe je normaal na het oppompen van je banden.
Sensoren zijn uitgevoerd van aluminium een geheel met de ventielen.
24 september 2013 om 16:42 In reactie op: Bedradingsschema CV en ALARM Opel Zafira 2008 WIE HELPT! #18155171Wat heb je aangesloten en waar loop je op vast.
Heb je een module, motorkapschakelaar, etc.
Wanneer je de laatste twee cijfers weg haalt hou je 3 keer 170 en 3 keer 130 en 1 keer 135, lijkt me niet helemaal de bedoeling. ECN nummers zijn 6 cijferig
23 september 2013 om 16:35 In reactie op: Cuppend geluid en af en toe vermindering van vermogen #18174943Je kan een keer je airco opnieuw laten afvullen, of je airco pomp is aan zijn einde gekomen.
Het cuppen van de banden gebeurt vaak aan de binnenkant. Wanneer je met je hand over de band voelt (tegen de draairichting in) voel je het wel. Wat voor merk banden ligt erop?
23 september 2013 om 16:31 In reactie op: Koelvloeistof in motor Opel Corsa D 1.4 Nov. 2008 (60.000KM) #18174532Groot kans dat hij dan lekt achter het distributie huis. Vanaf de waterpomp zit er 1 bout door de waterpomp, pakking, distributie huis, en dan nog een pakking. Daardoor lekt de koelvloeistof het carter in en verbruik je het. Hiervoor moet wel het distributie huis en de ketting eraf.
22 september 2013 om 17:44 In reactie op: Cuppend geluid en af en toe vermindering van vermogen #18174940Als je de aircopomp uitschakelt heb je dan nog steeds dat geluid stationair?
Er worden geen relais gebruikt alleen 1 zekering F38 10A.
Daarmee wordt de koppeling schakelaar, de cruise control hendel en de servomotor voorzien van 12V
Normaal krijg je ECN nummers. bijv. ECN 112252, dan mag je de laatste 2 cijfer wel halen en voor ECN maak je een P dan krijg je dus P1122.
Zou eerst kijken of je een geschakelde plus krijg op je servomotor. Massa controleren.
Weet niet of het al voorbereid was of dat je zelf de kabelboom gemaakt hebt. Als het voorbereid is heb je best kans dat je de 10A zekering er nog ff in moet drukken.
Sensor uitwisselen?
-
AuteurBerichten
