Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/122l-16-5-cm-speakers/8124d-jbl-gt6-6c/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Gescheiden Woofer en Tweeter Modules met externe crossover voor verbeterde response
http://shop.afterbuy.de/public/catalog_xmlxslproducts.aspx?art=viewproduct&suid=917&productid=41385421″ onclick=”window.open(this.href);return false;
4 oktober 2013 om 19:04 In reactie op: Meriva – mogelijke olielekkage? En schakelprobleem? #18177380Dit is geen nieuwe type Meriva, dit is de Meriva a (2002 – 2010)
Groot kans dat de olie weg komt bij de krukassensor (de bovenste sensor).
Van het morsen zou het niet komen gezien de olievuldop bij een 1.8 links zit.
Het schakelmechaniek van een Meriva a wil ook wel eens uitslijten. Ik zou eerst proberen om met wd40 de kogelgewrichten van het mechanisme op de bak de smeren.
3 oktober 2013 om 19:32 In reactie op: motor valt uit bij snelweg afrit zodra ik rem en koppel #18177416Kan van alles zijn. Misschien een egr die open blijft staan / niet goed meer sluit.
En nu heb je alsnog uitleesapparatuur nodig om diverse data te bekijken, of je neemt de goed en vindt met google dit.
Buitendienstoplossing 2592 :
U dient de kabelboom te verlengen en de loop van de kabelboom te corrigeren van de temperatuursensor in de radiator(rechts onder) , temperatuursensor te vervangen + Update ECM software
Koelvloeistofsensor, motor- 55353809 63 38 046
regeling, radiateurKabelboom, ZFW2 93189918 62 86 769
Waarom moeilijk doen ;)
Bij Zafira B kan de code eenvoudig uitgelezen worden zonder apparatuur:
1. sluit de portieren.
2. trap het rempedaal en gaspedaal, allebei in en hou ze in getrapt.
3. zet de auto op contact (!!), dus NIET starten.
4. na enkele seconden verschijnt in de km-dagteller, “ECN” en daaronder een 6-cijferige code.
5. noteer een “P” en de eerste 4 cijfers van de 6-cijferige code.Bijv. ECN 011514 wordt dan P0115 (defecte sensor motortemp).
En post hier de code :D
dat zijn weerstanden… eindtrappen zijn schakelingetjes met transistors of buizen die een signaal meer vermogen geven.
Maar het kan ook aan je radio zelf / rca kabels liggen.
Kabelbreuk, rca kabels, massa spoor radio, etc, etc.
Heb je geen los speakertje liggen om even te testen?
Hoe heb je de radio weer aan de praat gekregen dan?
Die lampjes worden 509T genoemd
Het makkelijkste om te controleren of je versterker het nog doet is om er een losse speaker aan te hangen.
En welkom op het forum! :thumb
29 september 2013 om 09:09 In reactie op: Centrale deurvergrendling corsa c 2002 werkt niet goed. #18175888Vaak loopt de boel in de portieren gewoon zwaar en blijft hangen en de beveiliging op de motoren stopt dan het openen of sluiten.
De motor in de bestuurdersdeur heeft een paar draadjes extra en is de master motor, dat wil zeggen dat als die gaat de rest ook mee hoort te gaan. Als die dus mechanische problemen heeft en weigert werkt er geen een meer.
Als je de deurpanelen eens los maakt kun je de oorzaak wel vinden denk ik. En dan gelijk de bedrading even goed controleren.
Deze is na mijn idee niet los te halen of je moet de hele achterruit eruit halen.
Het geluid na het starten klink als wervelkleppen in je inlaatspruitstuk, het tikken erna komt door de injectoren dit is normaal.
Die blokken zijn voor de versteviging van je chassis aangezien je een cabrio hebt. De bumpers en skirts zijn denk ik gelijk. Maar dit kun je ook gewoon opmeten.
Om de ramen te laten sluiten met de centrale deur vergrendeling heb je een comfortmodule nodig.
Bij sommige zit dit er standaard al in.Je kunt het als volgt controleren.
Als je met de afstandsbediening de auto op slot zet , druk dan binnen 10 seconden nog een keer op de sluitknop van de afstandsbediening. (safe lock functie) als je een comfortmodule hebt zullen je ramen en schuifdak dicht gaan.Ook kun je het controleren om met de sleutel de deur op slot te doen en de sleutel omgedraaid houden in sluit stand.
Gaan je ramen omhoog dan heb je een comfortmodule. Doen ze dit niet dan moet je een comfortmodule inbouwen.Doe je radio niets meer of kun je op het display niet meer aflezen welke zender je luistert?
Zou haast iets van een zekering moeten zijn als meerdere componenten zijn uitgevallen.
Als nu het oranje lampje met steek sleuteltje gebrand heeft, heeft hij 9/10 keer ook een fout code opgeslagen. Ik zou hem opnieuw laten uitlezen zodat je nog meer dingen kunt uitsluiten.
Originele via de dealer. En origineel zit hij in de zijkant van de stoel, en behoud je de bekerhouder.
Er zijn wel merk en type specifieke armsteunen voor de Astra H welke je over de bekerhouder monteert.
Joop1970 zie eerste post ;)
Maar waarom zegt de dealer eerst de ontvangstmodule en daarna dat het de sleutel is?
Moest de riem niet bij 150.000 km vervangen worden?
Zafira A is na mijn idee niet geleverd met een klapsleutel ;)
Dat zie je zelf niet met het blote oog. Zou je toch echt voor een koplamp stelapparaat moeten doen.
@ Udo dat was bij de Zafira A / Astra G het geval
-
AuteurBerichten