Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Gaan deze niet standaard mee aan met je lichtschakelaar?
Heb het even opgezocht het kan idd. zie link onderst twee uitvinken en vervolgens op ‘Perform sdm coding’
http://jansma-it.nl/auto/airbag.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
25 mei 2013 om 17:19 In reactie op: wie o wie weet de zekering van originele dvd speler signum #18146656Idd links onder het dashboard positie 22 rechtsonder de zekeringenkast. 30A voor dvd en accessorisch aasluiting.
Ik denk eerder dat jou elektronische gaspedaal een verschil ziet tussen sensor 1 en 2 waardoor hij in een nood loop gaat. Als hij alleen deze 3 foutcode’s opgeslagen heeft vindt ik het nog geen reden om de ecu te vervangen.
En code P1483 is voor de aansturing van je fan waarschijnlijk is het relai kapot.
Volgens mij kan je hem niet uitschakelen. Je kan beter op de sloop een gordelgesp halen en deze erin stoppen.
Of het is het potje zelf wat het probleem geeft. Hierin zit een flotter als deze niet goed werkt geeft hij melding koelvloeistof.
Het is goed dat de cd 70 is afgemeld maar je moet dan ook de radio-code erbij hebben anders kan je hem niet aanmelden.
De cd30 moet je afmelden anders heeft een ander er niets aan wanneer je hem toch besluit te verkopen.
Universele radio’s kun je zo aansluiten.
Denk niet dat je hem met een universele testkast kan in en uitleren. Je zult hiervoor toch naar een dealer moeten.
Volgens mij zit hij onder de parafan. Onder het microfilter zit een deksel voor de aanjagermotor. Dan de complete motor eruit halen. Dan kun je de weerstand omhoog en opzij trekken.


Ik hoop dat je er wat aan hebt
Kan van alles zijn, wat voor type opc rij je?
Misschien hebben ze je condensor gesloopt met het vervangen van de radiateur waardoor er geen koelmiddel meer in zit.
Of slaat de fan voor de airco niet in waardoor de druk te hoog oploopt.
Laat hem voor de zekerheid uitlezen.
Misschien nog een idee om je gordels uit te rollen anders heb je zo’n afdruk op je T-shirt ;)
21 mei 2013 om 17:26 In reactie op: Vectra C GTS 1.9 cdti raar geluid optrekken en vertragen #18122855Filmpje staat erboven ;)
Klinkt meer als een polybelt, haal deze er eens af of spuit er wd40 op.
Of de distributieriem ligt tegen de kap aan.
Sorry man heb alles door mekaar gehaald
Pin 7: Mulitimer (dimmend voltage, instrument illumination)
Denk dat deze voor het dimmen van de verlichting van de MID is.Pin 6: Instrument (achter op je teller bak pin 20 Bij Astra G)
Wat hij daar doet is niet echt duidelijk ik denk voor de melding dat je moet tanken.Als je mij verteld hoe ik foto’s kan plaatsen wil ik best een schema posten.
Volgens de TIS en dan kijk ik bij Astra G bij de MID is.
Pin 7: Grijs/Groen Dimmen van de verlichting
Pin 6: Groen Instrument?
Pin 22: Bruin/Geel Via X2 instrumenten paneel en body front naar B5 ruitensproeier peil
Pin 20: Bruin/Blauw Via X2 instrumenten paneel en body front naar B6 koelvloeistof peil.
Pin 13: Bruin/Groen Via X22 Olie peilMisschien heb je er iets aan.
Dan zelfde handleiding als hierboven bij een ecc zit hij onder de kachelmotor met een paar torx schroefjes.
http://i40.tinypic.com/1ghgld.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
De Voorschakelweerstand, zit direct achter de stekker, van de kachelmotor!
Dashboardkastje uitbouwen.
Kabelboomstekker, voorschakelweerstand eraf trekken.
Voorschakelweerstand ontgrendelen, dit doe je door deze naar rechts te schuiven, vanaf de nok gezien aan de linkerkant.
Dus waar normaal je stekker in zit, deze verschuiven, daar zit de weerstand achter!
Tenminste voor de types zonder ecc.
Wat ook belangrijk is om even na te gaan of de kachelmotor zelf niet zwaar draait. Deze willen nog wel een zwaar draaien anders gangbaar maken met bv. wd40
Pin 6 voor het koelvloeistofpeil en Pin 7 voor het Oliepeil.
Het stellen van de kabel doe je bovenop de versnellingsbak.
Je kunt aan de kabel trekken dat die van de gaffel af komt en dan dat zwarte blokje een cm aandraaien (kan gewoon met de hand)
Wel op het borglipje letten wat bij het zwarte blokje zit.Maar nu is de vraag waarom moet je telkens de koppelingskabel strakker stellen.
Buscavidas die is ook zonder knikje/vouw
Welke kant heeft hij een natte vloer?
Misschien een lekkende kachel radiateur zoals McKaamos aangeeft.
11 mei 2013 om 12:46 In reactie op: Hoe vervang je het ruitenwisservloeistof aanstuur motorje? #18142666Hoi en welkom!
Welke type Corsa gaat het?
Bij een Corsa B kan je hem schuin naar boven trekken dacht ik.
De easytronic heeft wel degelijk een apart potje op de bak zitten voor remvloeistof.
Via de Tech 2 moet je deze verversen en je hebt 9 van de 10 keer goedkeuring via tis nodig.
De Tech 2 geeft precies aan wanneer de aftap nippel moet openen en de druk die je moet instellen voor het remvloeistof apparaat, keuzehendel in neutraal en handrem erop.
De Tech 2 leert de parameters voor de versnellingsbak opnieuw in.
Naar mijn idee dus niet zelf te doen.
Dan hebben we het over remvloeistof welke je met een Tech 2 en een remvloeistof apparaat moet verversen.
Misschien moet je inderdaad even kijken of de airco spoel wel mee draait. Dit kun je makkelijk zelf testen door bij draaiende motor het airco knopje uit trekken, zie je verschil in toerental (dus daling) dan draait hij mee, je kan het ook aan een klik geluid horen. Ook kan je naar de pomp zelf kijken er zit een vrijloop koppeling op die altijd mee draait met de motor. Daarbij zit een spoel die ingeschakeld moet worden wanneer jij de airco aanzet. En zal dus mee gaan draaien met de pomp. Doe deze het niet dan is misschien wel de spoel kapot. Of er zit te weinig vloeistof in door een lekkage. of mischien nog ergens een kabelbreuk. volgens mij kost van een complete vulling rond de €100,- maar dan zit je wel lekker cool in de zomer.
Ik al wel je ma ben bang dat het pinnetje vandaag of morgen er toch een keer uitschiet.
heb het motortje en dat staafje ernaast gelegd. en dan gewoon de plus en min omgedraaid.
doe je de auto op slot springt dat pinnetje ervoor langs
-
AuteurBerichten