Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ja dat komt heel vaak voor bij de CIH motoren. (vooral de 6 cilinders hebben daar veel last van).
het is een berlina uitvoering. met alle chrome lijsten en strippen eromheen. luxe uitvoering. en idd ook h4 koplampen.
vandaag heeft me collega de auto getsript. zijn nog wel wat extra rotte plekken tegen gekomen, maar dat heb je altijd als je er eenmaal mee bezig gaat. :thumb
ja groep N past ook beter bij een standaard 2.0 motor maar ik had in me achterhoofd als ik dan toch in de toekomst een let erin wil hebben dan kan ik ook maar beter ”alvast” een groep a uitlaat eronder monteren. scheelt weer in de uitgaven king:
nee die let komt er pas als ik deze kadett aan het lopen heb. maar dan wel met een 265 getrag bak(die heb ik al liggen). zijn sterke bakken. :wub
ja klopt. maar heb in de toekomst wel plannen om er meer pk’s uit te gaan halen. maar ik wil eerst die motor aan het lopen hebben en dan een nieuwe motor in de tussentijd klaar maken. en waarschijnlijk word dat een 16v met een turbo.
maar ik heb net via internet een mooie groep N uitlaat gezien. dus ik ga toch voor een groep N ;) ik kan later altijd nog een groep A kopen als ik met de turbo bezig ga. :angel
ik had er een groep N van simons onder zitten, toen er nog een 2.0E cih in zat. heb deze verkocht, wil wel een RVS eronder hebben:) die ga ik aankomende week bestellen vanuit duitsland. :angel
mooie foto’s!
mag ik vragen wat voor een handremkabel je gebruikt heb? of is deze op maat gemaakt?
@Pietje wrote:
Ik ken deze sedan nog wel. Ben je letterlijk bij mij om de hoek geweest.
Ik heb deze auto destijds aan die mensen verkocht. Als orginele Berlinetta.haha, klein wereldje dan. deze sedan heeft mijn collega overgekocht van me vader. die word op dit moment ook bij ons helemaal klaargemaakt! is een redelijk hard kadettje! moet uiteraard wel aan gelast worden. maar vind er maar is 1 waar dat niet bij hoeft :P
er komt een 1.9N motor in, iets lager en de velgjes worden verbreed. voor de rest blijft hij de zelfde kleur en al het chromwerk blijft erop.wat de ontsteking betreft; ik ga dit eerst eens proberen van eem manta 1.8s. zolang hij maar ontsteekt en de motor goed loopt dan vind ik het prima :D heb het geld er ook niet voor om die dingen als ‘extra’ te kopen. er zijn andere dingen die ik belangrijker vind om het geld voor nu even aan uit te geven wat noodzalijker is. heb nog een groep A uitlaat nodig, brandstofpomp, hydraulische handrem(heb nu schijven achter en zie het niet echt zitten om met een kabel te werken).
@voederbiet; dat spruitstuk is volgens mij van mathijssentechnics. weet alleen niet zeer.
@16v kadett c; dat is idd een mooi ombouwsetje. wat kost zo’n setje? niet dat ik er 1 wil. maar ben wel benieuwd. wil het eerst proberen met de spullen die ik heb.@louwe; deze diameter is de diameter van een origineel 16v spruitstuk. deze heb ik namelijk kapotgeslepen en daarvan dit spruitstuk in elkaar gelast… wil hem op zn tijd wel een beetje ”kietelen”. als ie klaar is ga ik sowieso een keer met maten naar het cirquit.
ik moet sowieso naar dit spruitstuk kijken. want hij passte helemaal toen ik hem nog gehecht had. maar nu ik hem helemaal afgelast heb komt hij tegen de vooras aan dacht ik te zien. morgen weer verder :D
@16v kadett c; thnx! wat voor een ombouwset bedoel je? en waarom moet volgens jou 1 en 4 en 2 en 3 samen? ik kan van een ieder wat leren.. ;)
@ schuitje; de commo is nog niet klaar. dit staat lekker droog in de showroom. heb die commo samen met paps gebouwd en nu nog steeds. dus als ik iets doe aan die auto wil me pa het eerst goedkeuren om het zo maar te zeggen :D deze kadett bepaal en maak ik helemaal zelf hoe ik het doe en wat ik precies wil. :D
ja sorry jongens. maar de klant is koning bij ons. we hadden er zwarte houders op. klant wilde chrome. zlefde als met de sierlijsten
wie betaalt, bepaalt! :jerry
onder de kap is hij splinternieuw. en ook nog origineel! nog nooit wat in gelast!
helaas heb ik zo even geen fotos van onder de kap bij de hand. :(
dan zie ik deze liever. deze is net klaar en meteen weer verkocht :thumb een echte GSE met een 4 traps automaat :)
alleen de stikker achterop moet nog verandert worden. hier zat hij al op op deze plaats. maar blijkt origineel aan de rechterkant te zitten.



waar kom je vandaan? ivm met ophalen eventueel ;)
:jerry :jerry :jerry
ziet er allemaal weer zeer goed uit!
P.S. alle koelslangen kunnen wij wel nieuw voor je leveren.
ik heb schijven van een volkswagen polo. moeten alleen de steekassen afgedraaid worden. en ik heb ook klauwen van een scorpio.
geef mij maar een simpel 1200 OHV blokje :jerry
gaan nooit kapot(bijna nooit).
nee ff zonder gekheid. iedereen doet wat hij/zij wilt. ben het met GSE eens, maar aan de andere kant ook weer niet. een distributieset is nog wel te vinden. als je maar zoekt en weet waar je het moet halen. em je budget moet het toelaten. en wat denk je van de geleiders van een CIH motor? denk je dat die niet breken? de lange geleider ligt vaak in duizend stukjes onderin het carter. maar prijstechn isch gezien, is dit wel makkelijk en goedkoop te vervangen.
ikzelf heb nog nooit problemen met een 24v gehad, of ook maar hier in het bedrijf gezien. behalve dan dat je geleider gebroken was van de user champo. en ik vind het machtig mooie blokjes. kijk alleen al naar de motoren van monzaron :wub
conclusie; iedereen moet doen wat die zelf wilt.
je monza is klaar. loopt weer als een zonnetje! :thumb
trouwens, die distibutieset van de gewone 12v cih kunnen wij kompleet nieuw leveren, alleen de nokkenastandwiel niet. deze is niet meer leverbaar(wel verstelbare).
13 november 2012 om 16:58 In reactie op: restauratie kadett c caravan 1.2s —>volvo 2.3 20v turbo #17625474mooie werk allemaal weer. :thumb
13 oktober 2012 om 18:34 In reactie op: restauratie kadett c caravan 1.2s —>volvo 2.3 20v turbo #17625345die kleine stukjes zijn altijd de ”rotstukjes”. maar het zit er wel mooi in!
ga zo door erwin! :thumb
@rallyastra wrote:
Nog even een reactie van mijn kant. Garantie op tuning geven doet bijna geen enkel bedrijf. Ik geef garantie dat alles goed in elkaar is gezet, er zijn bepaalde dingen die niet zomaar stuk mogen gaan. Kleprubbers hebben een keer gelekt, oke mag niet voorkomen ook niet bij een getunde motor. Ik laat mijn motoren reviseren bij de Twense motor revisie, bedrijf heeft al meer dan 50 jaar ervaring en die weten echt wel waar ze mee bezig zijn. Wat het olie verbruik betreft. Probleem zit hem hier gewoon in dat de cilinderwanden nu weer glad zijn geworden. De eerste keer was na een kilometertje of 2/3000, cilinderwanden worden niet zomaar glad. Ik heb nu meerdere bedrijven gevraagd o.a. Twense motoren revisie, Overijsselse motoren revisie, Zomer motorentechniek, Bosch tuning en Freddy Cane en allemaal komen ze met de conclusie dat het aan de afstelling ligt. Cilinderwanden kunnen namelijk niet na die kilometers glad zijn. Motor heeft mineraal olie gehad in de inloop periode. Daarnaast zie je dat de zuigers ook zijn begonnen met vreten. Een vretende zuiger heeft als oorzaak warmte, dat kan komen door teveel of te weinig brandstof.
Koppakking is er 2x door gegaan, en nog wel een versterkte cometic koppakking. Nu hoorde ik al van meerdere mensen dat er problemen waren met Cometic koppakking. Uiteraard bij de leverancier niets van bekend en uiteraard ook geen garantie. Ik heb tot nu toe alles nog onder garantie vervangen. En ik vind de hele situatie ook erg vervelend. Ik doe ook wel liever iets anders met mijn tijd. Ik wil dit wel oplossen, maar ik heb ook mijn limiet ik ga geen dingen onder garantie repareren waarvan ik geen schuld heb. Dat de spie in de poulie is gebroken is heel erg vervelend, maar hoe kan ik garantie geven op een onderdeel dat origineel van de motor is? meer dan 15 jaar our is en oorspronkelijk niet gemaakt voor bijna 400pk. Ja in de meeste gevallen gaat het goed, maar alles wat mechanisch is kan stuk gaan. De motor is denk ik nu 1.5 jaar geleden gereviseerd, toen is de krukaspoulie met locktite en 250nm + 50 graden vastgezet. Daarna is deze nooit meer verwijderd, is ook niet nodig want de riem kun je ook zo monteren. Auto heeft 2x op een testbank gestaan, als die bout niet heeft vastgezeten was die al veel eerder losgelopen.
Hoe dan ook, cilinderkop ligt alweer bij de revisie voor nieuwe geleiders. Ik ben echt niet te beroerd om te helpen, ik heb nog genoeg kleppen en onderdelen liggen dus die ben ik dan nog wel bereid om weg te geven. Maar ik KAN op een brekende spie geen garantie geven. Iedereen kan hier wel hard lopen roepen dat ik vanalles moet, maar bel het gemiddelde bedrijf maar eens op en vraag of je garantie krijgt als je het dubbele motor vermogen hebt en na 1,5 jaar breekt er een spie af. Niemand maar ook niemand zal je hier garantie op geven.
AMEN! :thumb
16 september 2012 om 19:35 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684367dat klopt idd ja. die had je toen bij ons bestelt. ben lekker bezig vandaag, typische katerzondag :jerry
16 september 2012 om 15:50 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684359sorry willem, ik had jou reactie nog niet gelezen.
hoe zit het dan met de reactiestangrubbers?
16 september 2012 om 14:38 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684356ik denk dat je linker remslang verstopt zit. ;)
-
AuteurBerichten