Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
hoi nico,
ja hoop ik ook! ik heb echt zin om er nou mee te gaan rijden!
nou hij het vonk, brandstof en lucht. alleen de injectoren zitten vast, verstopt. in ieder geval 3 van de 4.
morgenvroeg breng ik die ff weg en dan hoop ik ze morgenmiddag weer op te kunnen halen zodat ik morgenavond weer verder kan.
motortje stond sinds 2006 stil dus dat was ook wel te verwachten. king:
nou brandstofpomprelais doet het nu goed. BDP sensor zat er niet goed in. nu klikt ie maar 1 keer bij contant.
maar nu mis ik de Vonk nog. heb nu overal spanning op. ook op de + aansluiting van de halgever. alleen daarbij brandde in eerste instantie het lampje niet fel dus hij heeft ergens weerstand. maar voor nu heb ik er even een geschakelde plus op gezet. alleen lopen HO MAAR.
zometeen even kijken of ik goede massa heb daarop. ik hoop niet dat of me hallgever of me ECU naar de klote is…
vanavond bezig geweest met de dett. vloeistoffen erin en gekeken of ie lopen wilde. wilt niet lopen. hij start wel, maar slaat niet aan. ik heb geen vonk.
ik merkte iets raars op;
als ik hem wil starten dan klikt de brandstofpomprelais constant(hij hoort 1 keer te klikken). dus brandstofpomp gaat constant aan/uit aan/uit aan/uit. .morgen avond verder kijken :hmmz
vanavond bezig geweest met de dett. vloeistoffen erin en gekeken of ie lopen wilde. wilt niet lopen. hij start wel, maar slaat niet aan.
ik merkte iets raars op;
als ik hem wil starten dan klikt de brandstofpomprelais constant(hij hoort 1 keer te klikken). dus brandstofpomp gaat constant aan/uit aan/uit aan/uit.morgen avond verder kijken :hmmz
de kadett is nu bijna. onsteking zit er op. moet nog een paar dingen af/wegwerken. maandagavond vloeistoffen erin en kijken of ie lopen wilt.
2 bougiekabels pastte niet meer. waren te kort. heb er nu 2 van een 3.0 24v gepakt.
hierbij een aantal foto’s:










hee nico!
ja ben net bezig geweest. vandaag niet heel veel tijd gehad vanwege school. ik heb het spulletje er net opgezet en de gaten geboord en inprincipe kan het er nu op maar wil eerst de distributiekap ff wit spuiten. dus in principe is het nu plug and play :thumb
ow ik dacht dat berlina altijd beige interieur had.
ik ben nu bezig met de laatste opbouw werkzaamheden. en heb nog het volgende nodig:
– 2x zwarte deurschotten van de deuren(zonder boxgaten)
– handremkabel manta B
– kamei-voorspoiler kadett Cwie heeft wat liggen?
deze kleur behouden!
het chromwerk en het beige interieur komt hiermee goed tot zijn recht!! :thumb
mooi auto! lijkt verrekt veel op mijn 1ste kadett

voor foto’s plaatsen ff accountje aanmaken op photobucket.com
1. foto’s uploaden
2. naar het album gaan waar je de foto’s in hebt geupload
3. selecteer de foto door het hokje aan te vinken.
4. naar onderen scrollen. hier zie je ”choose action” staan. klik met de muis daarop en kies generate link codes for selected.
5. je ziet nu ”IMG for bulletin board or forums” daaronder klik je op het kader van ‘Full Size”. (als je hebt geklikt dan kopieert hij automatisch de foto links.
6. plak deze links in het kader van dit forum waar je ook de tekst in schrijft.succes :thumb
als iemand een kamei voorspiler heeft liggen of weet wie er 1 te koop heeft zal ik dat graag weten. :thumb
tsja, die ervaring heb ik dus (nog) niet. dus speel het op safe. het kan ook wel zonder, maar dan wel goed KVS peil checken om er zeker van te zijn dat je strax niet zonder KVS zit.
toevallig dat er vandaag een man bij ons op de zaak was met een 2.0 CIH motor in zijn c kadett. op webers. en die gooide zijn koelwater er dus wel uit. en wilde dus een expansievat erop maken ;)
ik heb geen zin dat ie zijn koelwater eruit gooit als je ook maar een beetje toeren wilt gaan maken ;) een expansievat vangt die koelwater als het ware op :thumb
okee hierbij de foto’s. deze week lekker bezig geweest. nog een paar kleine dingetjes en de ontsteking(daar wacht ik nog op).
expansievat aangesloten. dopaansluiting weg geselepen van de radiaiteur en een mooie aansluiting gemaakt die naar expansievat gaat. koperen leidingen op maat gemaakt.







vandaag weer lekker bezig geweest. radiateur aangepast. radiateur dop verwijder en extra kleine aansluiting gemaakt voor expansievat. en de expansievat ook een plaats gegeven en beugeltjes gemaakt.
aankomende week heb ik vakantie van school en wil hem dan eigenlijk aan het lopen hebben.
ja dat is inderdaad jammer. maar je kan niet met iedereen rekening houden. over het algemeen komen bij ons niet zoveel GT-rijders. het zijn meer kadettjes, asconas, mantas, en de bigopels.
ja ik heb gisteravond een elektrisch schema zitten te bekijken en toen kwam ik ook uit op ontstekinsmodule. heb ik helemaal over het hoofd gezien omdat ik de bobine+module nog niet in het motorruim gemonteerd heb.
heb de mail gelezen nico net overgemaakt. :thumb
ik ken ook nog geen meeting de 18de…
mensen komen toch wel :jerry altijd beregezellig hier :thumb
ja die draden die liggen er al omdat er een injectie in heb gezeten. het is nu wachten nog op een nieuwe pomp.
thnx voor het meedenken. we hadden hier een vectra 2000 staan ook met m2.5 en daar zat deze stekker niet aan… moet goed komen.
morgen weer verder uitlaat afmaken en expansievat monteren incl koelslangen.
nee deze heeft niet bij biesheuvel gestaan. dit is een originele 1.6s rally. vervolgens is hij een keertje in de jaren 90 klaargemaakt en is er een 2.0E in gekomen. nu heb ik hem en komt er voor het eerst een 16v in.
thanks voor het meedenken. maar dat is niet de stekker. heb nu alles aangesloten naar mijn mening: BDP-sensor, LMM, stappenmotor, ontstekeing, oliedruksensor, watertempsensoren, startmotor en dynamo en lambdasensor…. brandstofpomp heb ik nog niet aangesloten maar daar is deze stekker niet van lijkt me.
welke meetings zijn dat dan?
en verder mag dit uitlaatspuitstuk ook weg voor 16v inbouw in manta of ascona…

weer ff kleine update. heb nu de motor bijna helemaal aangesloten. zowel elektronisch als alle koelwaterslangen en luchtslangen. ook de uitlaat zit er bijna onder. morgen krijg ik een flexibel uitllaatstuk binnen en dan is die ook af.
verder kom ik niet uit 1 stekkertje. ik weet niet waar die aan moet komen. heb nu naar mijn mening alles aangesloten behalve brandstofpomp. zie 2de foto. is een 4 polige stekker aansluiting waarvan er maar 3 daadwerkelijk zijn aangesloten.
oja, de voorpijp op de 3de foto is een somins voorpijp en staat te koop. dit omdat ik hier niks aan heb vanwege de 16 kleppert die er nu in ligt. mag weg voor 60,00



of een c30ne met een 3.0E injectiesysteem. L of LE-jetronic :thumb
-
AuteurBerichten