Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
je bent meer dan welkom. ik ben wel benieuwd naar jou inbouw(ook turbo plannen).
ik zal straks even een paar ‘sneak pics’ maken van hoe het er op dit moment bij staat. er staan nu ook een stuk of 30 auto’s waaronder ook veel van andere mensen.
ik heb wel het een en ander aan onbekende tussenassen hier liggen van manta ascona en kadett. weet alleen niet of die van automaat of schakel zijn. ik dacht dat je 62cm nodig heb van hart tot hart koppelstuk. maar weet dit niet zeker. als je dat voor mij op wilt weten dan ga ik kijken of ik zo’n tussenas heb liggen. koppelingsplaat heb ik wel liggen. heb je ook een drukgroep nodig? die van 8 en 8,5′ passen namelijk niet op een 9′ vliegwiel.
koppelingsplaat die ik heb liggen is zo goed als nieuw.
heeeheee!!! nou niet allemaal afmelden! afmelden is niet toegestaan :jerry
alleen aanmelders :D
aanmelden hoeft niet per se. het is alleen wel gewenst. :thumb
nee meer niet. je kan wel je schakelmechanisme ombouwen(inkorten wat henk zegt). ik weet niet of je dan genoeg hebt zodat hij in de het gat van de pook past. maar je kan ook een plaat van een monza erin lassen zodat het pookgat naar achteren komt(persoonlijk vind ik dit handiger/makkelijker ivm de plaats waar de pook zit voor het schakelen(te ver naar voren is niet fijn schakelen)
tussenas idd van een normale manta b automaat. hoef je niks aan te doen, past zou in jou bak. ook de lengte is meteen goed.
peter, dat is heel mooi! had al wat gelezen op het duitse commodore B forum! dankje daarvoor!
wij zijn nu druk bezig met voorbereidingen. en deze week komen er al wat auto’s binnen van mensen die in de garage of showroom komen te staan.
en de aanmeldingen stromen binnen!!
kijk! mooi project!!
is goed te doen he zo’n uitlaat zelf lassen. :thumb
is een N motor
heb je een zeef tussen brandstoftank en brandstofpomp zitten? en als je die hebt, zit hij niet verstopt? als je die niet hebt, moet die er tussen. als brandstofpomp ook maar een klein vuiltje opzuigt dan slaat hij al vast.
zit er rotzooi in je tank? ik verdenk brandstofprobleem. dus check eerst deze dingen. kost niks, maar je kan al wel uitlsuiten. :thumb
MOOOOOI! er zijn al veel aanmeldingen binnen. beloofd weer zeer druk te worden!
we zijn vanaf vandaag begonnen met schoonmaken en opbouw van alles! :thumb
dat stotteren en klappen wat hij deed is waarschijnlijk dat hij de laatste brandstof wat nog in de injectorrail zat inspuit en dus te weinig in spuit omdat de brandstofpomp uit is gevallen waardoor de injectorrail niet op druk is.
als ie niet vonkt en de brandstofpomp werkt ook niet dan kan je doorlussen wat je wilt, maar dan zal hij niet lopen. ik blijf toch de brandstofpomprelais verdenken. niet iemand in de buurt die ook zo’n blokkie heeft? dan kan je ff uitwisselen.
waar woon je? ik heb een m2.5 motor met een blauw brandstofrelais…
waar kom je vandaan?
ik denk dat dat bij mij ook het geval is. want af en toe als ie stationair loopt dan wilt ie nog wel eens bijna uitvallen en dan pakt ie hem voor dat hij net uitvalt weer op. blokkie zelf loopt als een zonnetje, maar het is net dat starten dat ik eerst altijd moet horen of ie klikt ja of nee.
heb hier nog een bak vol relais liggen dus ik kan eens kijken welke ik kan gebruiken.
ik zou niet zomaar een ecu vervangen. wat voor een brandstofpomprelais heb je er tussen zitten?
ik had bij mij kadett c met c20xe ook problemen met onsteking en BDP sensor. maar dat komt door brandstofpomprelais. als brandstofpomprelais niet klikt als je hem op contact zet dan geeft ie geen 12 volt door naar brnadstofpomp, en dan vonkt ie ook niet als je hem start!
dit probleem heb ik af en toe. dan moet ik hem eerst op contact zetten en horen of ie klikt. klikt ie dan kan ik starten en loopt ie. klikt ie niet dan even terug, weer op contact zetten dan klikt ie meest van de tijd wel weer en dan kan ik starten.
zorg wel dat je de BDP sensor tegen het blok aan hebt. is dit niet het geval en zit er 1 a 2mm tussen dan zul je zien dat hij wel start en loopt. maar tijdens het starten dan start hij raar en lijkt het net of de ontsteking te vroeg staat waardoor hij ’terug’ klapt.
haal je brandstofpomp relais er is uit. en even contactjes schoonmaken en er vervolgens er weer in.
ik heb bij die van mij nog geen tijd gehad om brandstofpomprelais te verwisselen en/of draden na te kijken. maar zeer waarschijnlijk is dit bij mij het euvel waarom hij de ene wel start en andere keer niet.
ja hoor. hier komen ze!




]
de eerste strepen zijn al getrokken! video’s komen morgen!
nou, HIJ IS APK GEKEURD!!!!!!! vandaag ff stukkie van ommenabij de 50km gereden. nog geen klachten:D loopt als een malle. :thumb
je kan hem eruit slaan met dikke moker. en erin kan je hem persen, en soms ook slaan. maar dit raad ik niet aan.
en idd de aanhouder wint. kadettje loopt als een malle!
heb er een brandstofdrukmeter op gehad en toen een paar keer gas gegeven. en langzaamaan zakte de benzine druk. ikke de tank nagekeken en die zal helemaal vol met rotzooi(roest). dus een andere tank gepakt een daar een 10mm aanvoerpijpje aangelast. nieuw zeefje ertussen monteren, startren en lopen. en net ff de weg onveilig gemaakt. dat loopt wel zeg hee!
is echt een fris blokje. geen tikkende klepstoters of andere rare fratsen. als ie koud is heeft ie 3,5 bar oliedruk stationair en warm 2,5 bar. als je maar iets gasgeeft vliegt ie meteen naar de 5 bar.
morgen heb ik wel even tijd om er een apktje op te knallen. dan afbouwen en rijden met die handel! :thumb
thanx voor het meedenken jongens. :thumb
@pipo wrote:
@bettus accu wrote:
ja hoor grote verbouwingen geen probleem. me vader is daar een ‘ster’ in. nog nooit een caravan gebouwd. maar wel 3x een cabrio, waarvan 1 kompleet elektrisch. :thumb
cabrio is niet zo,n probleem dan haal je juist iets weg hahaah station moet er juist wat bijkomen wat ook in de stijl van de auto is. ;)
maar alles is te maken als er maar tijd en geld genoeg is
:vertagals je een goede cabrio bouwt dan zit daar ook het nodige denkwerk aan voordat je iets gaat bouwen. en vooral als het net origineel moet lijken.
bij een caravan zit je natuurlijk wel te kijken met een achterklep die je speciaal moet produceren. en het dak natuurlijk ook. maar ik denk dat als je een donor dak er tegenaan zal ‘plakken’ dat je al een stap in de goede richting doet. ;)
ja dopje kan je erop slaan. maar ik heb de retour even afgknepen om te kijken hoe hij daarop reageert. geen verandering. morgen ga ik de LMM en de Gaskleppositiesensor even testen/meten. en dan heb ik alles wel zo’n beetje gehad.
maar de aanhouder wint :Dja hoor grote verbouwingen geen probleem. me vader is daar een ‘ster’ in. nog nooit een caravan gebouwd. maar wel 3x een cabrio, waarvan 1 kompleet elektrisch. :thumb
de tank zat voor de helft vol. maar vanmiddag toch even afgetankt om dat alvast uit te sluiten. het voordeel van deze tank is dat hij rechtop staat ipv een tank zoals van een commodore die ‘ligt’.
maarik ben vanavond weer even bezig geweest. hij wil niet goed lopen. stationair geen probleem. hij loopt dan als een zonnetje. geef ik gas handmatisch in motorruim ook geen probleem. gaat goed in toeren en zonder ‘haperingen’. ga ik stukkie rijden dat gaat het in zn 1 als een speer. zodra ik ga overschakelen en dan weer volgas dan hoor je BLOOOOOOOP. :jerry en zegt ie je gaat maar lopen.
heb er een dubbele brandstofpomp opgezet om hem meer druk te geven om toch dat uit te sluiten. dat uitsluiten is gelukt maar hij doet nog precies hetzelfde :( king:
vervolgens de computer verwisseld voor eentje die ik had gekocht waar een chippie in zit. heeft er niet echt mee te maken. maar ik denk, niet geschoten is altijd mis. :D
ik begin nu toch de brandstofdrukregelaar te verdenken. morgen eerst maar eens alle vacuumslangen checken.
nou het rare is dat de motor gewoon perfect loopt als ie in de garage staat. maar zodra ik er een stukkie mee rijd dan valt ie weg in toeren. wil even de klopsensor doormeten kijken of ik goed signaal heb.
ik heb alles goed aangesloten. had alleen gemerkt voordat ik de eletronica van het blok had verwijdert.
vandaag de eerste proefrit mee gereden. de eerste meters gaat hij als de brandweer. alleen als ik het gaspedaal voor de 2de keer intrap dan lijkt hij te weinig brandstofdruk te hebben. en valt hij terug in toeren en is dan amper aan te houde. doe ik hem uit, wacht ik even 10sec start ik hem weer dan gaat hij weer als de brandweer, maarr 2de keer intrappen weer kutjepielandijvie.
wat ik al gedaan heb:
– andere brandstofpomp(2de hands, maar is goed kwam van me city 2.2 af)
– carterontluchingslangen schoongemaakt(het leek net of de slang van oliepijlstok naarklppendeksel vacuum trok?) maar was niet zo.
– gasklep schoongemaakt
– injectoren zijn al gereinigd voordat het blok erin ging.
– brandstoffilter is nieuweverder ben ik toevallig vandaag een stekkertje tegengekomen. 2 polige stekker(zelfde stekker als die op de klopsensor zit) rode stekker. weet niet hij hij aan moet. en ik zag bij foto van google dat er veel mensen zo’n stekker hebben met A en B erop. is een bruine stekker. waar dient deze voor? ben bang dat ze die er bij mijn kabelboom afgeknipt hebben aangezien in wel de 2 draden heb zitten alleen de stekker niet.
helaas heb ik hier niet even een brandstofdrukmeter bij de hand om de druk te meten. weet wel dat de aanvoer van de tank 8mm is die eigenlijk 10mm moet zijn. maar lijkt me stug dat daar het probleem zit.
verder vraag ik me af hoeveel druk de brandstofpomp van een kadett E of astra met c20xe heeft…
je moet de kop kruislings van buiten naar binnen loshalen. zet je hem erop dan kruislings van binnen naar buiten werken. ;)
hij moet op 100nm vast als ik het goed had. en dan stappen van 50nm, 70nm, 90nm en dan 100nm.
HIJ LOOPT!!!! :D :D :D
1 pin van de temperatuursensorstekker was eruit. pin er weer in gedaan stekker erop en BAM lopen!!!
morgen remmen ontluchten, draden wegwerken, tellersetje maken en nog wat kleine dingen. wil deze week me eerste proefrit maken :D
nou vanavond ff de injectoren erop gedaan. die bleken achteraf gewoon goed te wezen.
onsteking ook goed gezet. brandstofpomp afgekoppelt en remmereiniger in de inlaat gespoten. en starten en lopen!!! en hij loopt mooi. in ieder geval een zorg minder en dat ik nu zeker weet dat hij goed loopt aangezien ik niet wist hoe het blok was.
vervolgens brandstofpomp aangesloten en gekeken wat hij deed. wilde niet lopen. bougie eruit gehaalt en zeikend nat! dus ik vermoed dat de temp sensor kapot is.
-
AuteurBerichten