Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
was weer een gezellig meeting/onderdelenbeurs. thanks michel!
ja ben er bij wezen kijken maar heb hem laten staan. staat in de advertentie dat hij van tijd af is. ik compressie meten ter plekken; heeft helemaal niks geen compressie op 4de cilinder. op de andere 11 tot 12 bar. hij wilde niks met de prijs doen jammergenoeg:( hij wilde ook niet lopen toen ik er was.
dat weet ik niet. ik weet wel dat de bougiekabels van een C30SE ook kunnen. die heb ik gepakt. maar ik heb nog de rotorontsteking.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m729344598-opel-calibra-2-0-turbo-let-motor-204pk.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
hier nog 1. helaas is de motor aan revisie toe.
een expansievat :thumb heb ik er bij mij ook in gemaakt. ik denk toch dat het een must is voor motoren waar zo nu en dan veel van gevraagt word. :thumb
en toch is het raar. de ene heeft zonder expansie vat geen problemen, de ander weer wel(ook met sterke dop)
in ieder geval; mooi dat het is opgelost.
waterpomp die te weinig opbrengst heeft?
lijkt me sterk dat het aan de koppakking, thermostaat of ventilator ligt. dit werkt immers goed naar behoren.
die motor van sjaak spies die moest 4500,00 opbrengen.
valt opzich nog wel mee als je ziet wat er allemaal aan gedaan is en op zat. ;)
vorige week bij rik op bezoek geweest om wat leuke spulletjes op te halen voor mijn kadett. mijn mond viel open zodra ik de schuur binnen kwam. wat een beest van een wagen!!!
thanks voor de spulletjes nog en de koffie :thumb
15 augustus 2013 om 21:46 In reactie op: sevenum 2013 16-17 en 18 augustus 20 jaar OPN [x] #18111094dat zal heel mooi zijn. thanks.
ik ben er rond een uurtje of 21.00
15 augustus 2013 om 19:52 In reactie op: sevenum 2013 16-17 en 18 augustus 20 jaar OPN [x] #18111091ik moet morgen tot 19.30 werken dus ik kom daarna.
weet iemand tot hoelaat ik het terrein op kan?
die komt idd uit apeldoorn. is een rekord maar zit een 2500 motor in uit een commodore. zitten rial honinggraad velgen onder. ;)
@rabbitopc wrote:
bij een c20xe zit de drukregelaar op de brandstofrail in combinatie met de retour.
ik heb er ook al een ander regelaar opgezet maar ook dat helpt niet.
dus morgen hoop ik een universele te kunnen halen en dan weer proberen.
ja dat begrijp ik. rij zelf met c20xe in kadett c. was alleen benieuwd hoe je het gedaan had met de throttle bodies. maar je hebt dus de complete rail overgezet. :thumb
mooi klote dan! ik zeg kop op! en waarschijnlijk is het maar iets kleins. is altijd zo!
maar moet er niet origineel een drukregelaar tussen dan? lijkt mij wel, origineel zit die er ook dus waarom nu niet? hoe doe je dat dan met je retour?
in het chrome randje boven zitten 4 chrome parkers. dan haal de de verlichting en ruitenwisserschakelaar eruit, daar zitten op ieder 1 parker. en dan ff klooien achter het dashbord met de kchalkraan en luchtkleppen draden(ijzer). en ook aan bestuurderskant het lchtrooster eraf halen. dit moet vanuit de achterkant eerst de 2 half luchtslangen loshalen en dan het pennetje in het midden inknijpen. dan haal je hem eruit.
het is ff een gepiel met die ijzere stangetjes van de kchelkraan en luchtkleppen maar moet te doen zijn.
succes :thumb
als het tandwiel niet verschuift gaat de startmotor wel rond, maar hij drijft de startkrans van de motor niet aan waardoor de motor ook niet aan kan slaan.
dan komt het tandwiel niet uit de startmotor zetten zeker? dan kan hij de starterkrans ook niet rond laten draaien.
zo’n 24v starter hebben wij hier wel liggen :thumb
als hij heb op ebay.de zet is die weg voor 15.000 ;)
kom het uit de kop vandaan?
ik zou is even de deksel er vanaf halen. en het diff inspecteren. ik denk zelf dat de bus die 2 van die kleine wieltjes op zijn plaats houd en buiten tussenuit aan het gaan is. dit komt vaak voor. zeker wanneer er vaak burnouts getrokken worden zonder dat je sper heb.
ik had toen een spruitstuk ook gekocht omdat ik deze zelf niet wilde maken/tegenop zag. uitlaat passen maar passte voor geen ene meter. toen zelf maar aan de gang geweest en in 3 uur werk had ik een mooi spuitstuk zelf gelast en ben er tevreden over.
op het spruitstuk wat ik had gekocht stond B.T.B in de flens gefreesd.
gewoon de originele voorpijp van de c20xe vermaken. gaat best. :thumb
AutoRAS in woerden heb ik toen die van me commo A een groter koelblok in laten zetten. kosste mij toen 240,00 inclusief btw.
kijk! that’s the spirit!
de laatste dingen zijn vandaag gedaan en er hangt ook weer een Manta hoog in de lucht. dus als je het terrein niet kan vinden kan je gewoon naar boven kijken naar een manta en daar moet je naartoe :D
de beloofde sneak pics”



-
AuteurBerichten