Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
24 juli 2013 om 12:21 In reactie op: Achter in auto klappert iets maar kan niet achterhalen wat #18159753
schokbrekers: door de hitte wss
17 juli 2013 om 19:56 In reactie op: Achter in auto klappert iets maar kan niet achterhalen wat #18159750Hai, heb je ’n reserve-wiel onder je auto? Heb je dan misschien gereedschap liggen in dat bakje wat in de “laadvloer” zit? Was bij mij het geval, rammelde tegen het klepje waar je het gereedschap-opbergvak mee open/dicht doet. En klonk ook net alsof de achterklep ’t was. Tis maar ’n ander idee, wie weet.
m.vr.gr. bert.@udo wrote:
Gisteren het achterraam van onze auto laten doen door een professional.
Moet zeggen hij kan het wel, en niet zo strak als ik het zou kunnen.
Goed werk !

netjes gedaan ! Mooie Zafira ook. :thumb
bij mij óók: klep dicht – licht uit !
Zafira-B
action
Snelle reaktie’s, maar ik ben niet zo bekend met deze merken. Is het ook ’n soort “verf”, omdat jullie toevallig allebei zwart hebben. Mijn dashboard heeft ’n grijze kleur. Of is het gewoon “blank” en kan ik dat óók op grijze ondergrond gebruiken??
Bij mij is het gedaan tijdens ’n onderhouds-beurt en is gratis.
Bij mijn Zafira kon de Opel -dealer toen wel vertellen dat er ’n update diende te worden uitgevoerd. Voor die CIM module. Weet niet of dat het kan zijn, maar ik bedenk me dat er bij mij ook wel eens iets soortgelijks gebeurde. Alleen niet alles, maar misschien na verloop van tijd word het erger???
Foutcode P1600 heeft met de stuurmodule te maken.@Opeltje17 wrote:
@bert. wrote:
Van welk bouwjaar is jouw Zafira. Ik weet dat er ’n update geweest is, en dan voor je “stuurkolom”, maar dat heet anders EC en dan nog wat. Ben je eerste eigenaar?
Jij bedoelt de CIM module.
Klopt !!! Is de leeftijd …
Van welk bouwjaar is jouw Zafira. Ik weet dat er ’n update geweest is, en dan voor je “stuurkolom”, maar dat heet anders EC en dan nog wat. Ben je eerste eigenaar?
reserve-sleutel al geprobeerd ?? Of: sleutel andersom (halve slag gedraaid) in contact-slot steken ??
zijn “heldere” achterlichten, geen led (helaas) De vorige achterlichten werden door vocht wat minder, vandaar.
Het zijn 2 torx-schroeven bovenaan en 2 gew.schroeven bijna onderaan de zijkant v.h. dashboard-kastje. De onderplaat verwijderen, dan kan het kastje naar je toe worden getrokken en net voordat ie afbreekt dien je de kabel v.d. verlichting los te trekken. Maar bij mijn nieuwe interieur-filter zat óók ’n handleiding in de doos. Daar staat met foto’s en al aangegeven hoe en wat je allemaal moet loshalen.
Kost je ongev. 20 minuten, ik vond het ’n klus om het filter er recht/netjes weer in te krijgen.
Succes ermee.@Family man wrote:
@Bert, uit welk jaar is jouw auto, en heb is deze accuhoes dezelfde als op de foto van een zafira a?
Wellicht weer gemonteerd vanaf bepaald modeljaar/bepaalde motor…ziet er in ieder geval wel netjes uit.
Family man: gerben zegt in zijn vraag dat de Zafira-B enz.
Ik heb ook n Zafira-B, vandaar ook mijn antwoord dat de accu ’n jas aanheeft. Is ’n zelfde hoes als in de A, maat accu.
Ziet er inderdaad netjes uit.
Mijn Zaf-B is van 2009 en ’n diesel.gerben rsv: De accu van mijn Zafira-B heeft, af fabriek, ’n jas aan.
En mijn accu ging in de zomer kapot. Dus wat dat aangaat?? :shock:Hai iquick,
je hebt nog ’n PM. betr. de snelle manier van antwoorden en de uitstekende uitleg!
m.vr.gr., bert.
@iquick wrote:
Je hebt geen CD90, wel DVD90, verschil zie je dan meteen. Ene is een CD set andere is één DVD, cd’s werken wel op de DVD90 maar andersom niet, kijk wel uit, als een file niet compleet is werkt het niet. Beste is via nieuwsgroepen. Daar haal ik ze ook altijd vandaan.
Galaxy Nexus Tapatalk
Hai iquick
Je hebt PM.
gr.bert.
Bedankt voor jullie reaktie en advies.
Kan dicht.Uhm, ik meen dat dit bij ’n diesel wel kan worden ingebouwd, zoals RISL schrijft.
Ik heb dit zelf óók achteraf ingebouwd bij mijn diesel Zafira-B. Bij de dealer is dit “ingeleerd “.
Weet niet of dit bij ’n benzine óók kan.@danny2410 wrote:
hoi heb je hier misschien een foto van , en is die voor een zafira B of moet ik hem nog pasmaken . en wat wil je er voor hebben .
mvg danny 2410
hij vraagt, als je interesse hebt, om te mailen…. :thumb
Oplossing van de storing. Nieuwe accu was al gemonteerd. Vandaag ruil-dynamo gemonteerd, kost 250 euro incl.BTW/korting. Was niet al te makkelijk om erbij te komen. Wat moet er allemaal los worden gemaakt, maar is uiteindelijk toch gelukt. Alles weer aangesloten, gemonteerd en uitgeprobeerd. Rijd weer als nieuw.
Vectra C Wannebe: bedankt voor de tip. En natuurlijk óók alle andere raadgevers óók enorm bedankt.
Nu de foutcode’s er nog uithalen en klaar is Zaf.@ZafirB wrote:
..jongens, jongens ik heb ook 4 verstuivers laten vervangen kosten 710,- incl montage.
Dynamo, ja ook bij 225.0000 km laten vervangen kosten 255,- na inlevering van oude dynamo…
Voordat je e.e.a laat vervangen, goed informeren naar prijzen van meerdere garages leveranciers..dat scheelt echt veel !En als je t zelf kunt doen, is het nog goedkoper .
ZafirB: jij hebt óók kosten gemaakt aan je Zafira, maar kláááááááágt tenminstte niet.
@roger rabbit wrote:
dat hangt van de conditie van de accu af en hoeveel de dynamo nog bijlaadt maar het leven is 1 grote gok……………. :D
Hai roger, die gok klopt… Maar de accu is nieuw.
Heb jij misschien ’n idee wat ruildynamo kost ??
En is die lastig te vervangen. Gaat om ’n 1.9 diesel van 125 pk.grr.bert@roger rabbit wrote:
de dynamo heeft het opgegeven………..
Hé roger, dankjewel voor je snelle reaktie !!
maar kan ik er nog 1 dag mee doorrrijden ???
grr.bert.Vervolg van de storing. Vanmorgen geprobeerd te starten, niet dus, alleen wat geklik en de radio die geluid gaf. M.b.v. start-boost gestart, gelukt. Merktte wel dat stuurbekrachtiging zwaar ging, ESP lampje bleef branden enz. Weg gereden, stuurde zwaar (zonder stuurbekrachtiging, het ouwerwetse werk) Na ongev. 1 km. merktte ik vermogen-verlies, inhouden en niet reageren op het gaspedaal. Stoptte spontaan, nog weer met start-boost gestart, sloeg weer af, tot 2x toe opnieuw geprobeerd.
Vervolgens nieuwe accu gehaald, deze geplaatst, gestart en direkt lopen. Eindje gereden en was tevreden. Totdat ik op ’n gegeven moment het lampje met de accu erin weer zag branden. grrrr.
Blijkt de dynamo niet genoeg bij te laden, of zie ik dat verkeerd?? En zoja, wat is dan het vervolg ??
Ruildynamo of ….P.S.
kan ik ermee doorrijden tot a.s. Vrijdag, of niet doen. -
AuteurBerichten